s124 polttoaineputkista?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JukkaL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ke 23.07.2008 23:36
Paikkakunta: Porvoo

s124 polttoaineputkista?

Viesti Kirjoittaja JukkaL »

Eli auto on 124 250 20v diesel farkku joka rupesi vuotamaan löpöä oikein urakoimalla. Kysymys olisi että kumpihan tuo on meno- vai paluu putki tuo vasemmanpuolimmainen vuotava putki? Haulla yritin tietoa hakea enkä löytänyt mutta löysin kuitenkin aiheita missä putkia oli vaihdettu tavallisiin kupariputkiin. Miten tuo mahdollinen vaihto on suoritettu ja minten liittäminen onnistuu?
Avatar
Ilpo L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: Ti 07.09.2004 10:04
Paikkakunta: Oulu

Re: s124 polttoaineputkista?

Viesti Kirjoittaja Ilpo L »

JukkaL kirjoitti: löysin kuitenkin aiheita missä putkia oli vaihdettu tavallisiin kupariputkiin.
:shock: :shock: :shock:

höpöhöpö

kumiputket siihen väliin vain, muistaakseni 8 mm.
PLAY LOUD

V12
JukkaL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ke 23.07.2008 23:36
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JukkaL »

Eipä nuita kuulemma saa vaihtaa letkuihin, niinhän tuo ainakin herra insinööri meinas. Ei oo veholla pahan hintaset osat kunhan vaan tietäs että kumman ottaa meno vai paluu putken
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5443
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

JukkaL kirjoitti:Eipä nuita kuulemma saa vaihtaa letkuihin, niinhän tuo ainakin herra insinööri meinas. Ei oo veholla pahan hintaset osat kunhan vaan tietäs että kumman ottaa meno vai paluu putken
Jaa'a Mä ainakin vaihdoin ex:ään nylon putket ja siellä ne on ollu varmaan 6 vuotta ja neljällä eri konttorilla autoa katsastin eikä kukaan maininnu et laittomat olis. Olisko nyt hra insinööri halunnu päteä asiassa? Voin olla väärässä mutta minulla on sellainen käsitys että eräissä pensa ranskalaisissa kumiputki menis tankilta moottoritilaan asti? Osassa pensa-autoja tankin ja pensapumpun välissä on satavarmasti kumiputkea. Niitäkun on joutunu vaihtelemaan.

Jos toinen on hapan niin melkein sanoisin että samalla tankintyhjennyksellä kannattaa vaihtaa molemmat. Ittekkin luulin et pikkupätkällä putkea selviäis mutta putkethan oli jokaisen kannattimen kohdalta lähes puhki. Poisottaessa katkeili jokaisen kannattimen kohdalta kumpikin.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Mites tuo kumin ja kiisselin pitkäaikainen kontakti? Hapertuuko kumi vai kestääkö kuten bensiinin kanssa?
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

JukkaL kirjoitti:Eipä nuita kuulemma saa vaihtaa letkuihin, niinhän tuo ainakin herra insinööri meinas. Ei oo veholla pahan hintaset osat kunhan vaan tietäs että kumman ottaa meno vai paluu putken
? Mulla ainakin on korvattu dieselin linjaa kumiletkulla takapäästä, ihan oli korjaamon konsti eikä ole mitään sanottu konttorilla tästä kyllä. Ainakin toista vuotta on letku kestänyt aivan hyvin. Käytännössä ei lie väliä, onko kyseessä imu- vai paluulinja, letkua vain väliin ja menoksi. Veholla ei lie aihetta poiketa, hyvälaatuinen "yleisletku" käy hyvin. Kunnon klemmarit vielä ja mieluusti tuplana ja nippusiteellä mutka kiinni.

Ainakin W123 -kaasutinmalleissa on todella viimeinen pätkä bensallinjaa letkulla.

Oisko tuo kupariputki silloin vaihtoehto jos on ruiskukone eli linjoissa on myös aika paljon painetta.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Omaan dieseliin laitettiin myös kumiputkea loppupäähän korjaamolla ja
katsastusmies ei ole valittanut. Tankin pään ruostuminen on ihan tyyppivika
näissä polttoaineputkissa ja se iskee siinä 20 vuoden nurkilla.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Itte vedin toiseen pystäreistä 8mm kupariputkesta bensaputket, sopivat siististi alkuperäisiin kiinnikkeisiin ja näyttää alkuperäiseltä.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Aapo.T kirjoitti:Itte vedin toiseen pystäreistä 8mm kupariputkesta bensaputket, sopivat siististi alkuperäisiin kiinnikkeisiin ja näyttää alkuperäiseltä.
Puoliksi OT: onko muilla ollut sitä ilmiötä, että bensaletkut seisomisen jälkeen eivät tahdo pitää.
Mulla on W123:ssa joka kevät tupannut talven seisomisen perästä vuotaa konehuoneessa kaasarille menevä tai sieltä tuleva letku tai molemmat.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Aku P kirjoitti:
Aapo.T kirjoitti:Itte vedin toiseen pystäreistä 8mm kupariputkesta bensaputket, sopivat siististi alkuperäisiin kiinnikkeisiin ja näyttää alkuperäiseltä.
Puoliksi OT: onko muilla ollut sitä ilmiötä, että bensaletkut seisomisen jälkeen eivät tahdo pitää.
Mulla on W123:ssa joka kevät tupannut talven seisomisen perästä vuotaa konehuoneessa kaasarille menevä tai sieltä tuleva letku tai molemmat.
Ei oo mulla ollu, uusii letkut 5v välein ja pitää huolen että ne osien sovitus on hyvä ettei oo esim letku kauheessa venytyksessä niin kestää paremmin,
ja kiristää klemmarit huolellisesti eikä liian tiukalle että murtuu. :roll:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Vastaa Viestiin