Mikä osa irtosi vitosta?
Mikä osa irtosi vitosta?
Vaihtelin tuossa vakaajan kumeja ja pelkääjän puolelta vakaajan kiinnityksen yläpuolelta irtosi tämä osa.
http://www.aijaa.com/v.php?i=6281473.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=6281499.jpg
Kuuluuko tuon irtonaisen letkun olla jossain kiinni, kohtaan mistä tuo osa irtosi ei näe yhtään mitään. Osa oli kiinni pienellä pellinpalasella, joka irtosi mukana. On ollut löysällä näköjään jo pidempään..
http://www.aijaa.com/v.php?i=6281473.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=6281499.jpg
Kuuluuko tuon irtonaisen letkun olla jossain kiinni, kohtaan mistä tuo osa irtosi ei näe yhtään mitään. Osa oli kiinni pienellä pellinpalasella, joka irtosi mukana. On ollut löysällä näköjään jo pidempään..
W638 CDI
Re: Mikä osa irtosi vitosta?
En tunne noita cdi Viton rakenteita mutta näyttää mokkulalta, joka päästää alipainetta säätökelloon sähkön ohjaamana. Voisi olla siten esimerkiksi ahtimen, mutta jotenkin tuntuu, että sen paikka olisi tulipellissä ?
Periaate on kuitenkin simppeli. Yksi alipaineletku sisään suoraan siitäa alipainelinjastosta, ei väliä mistä. Toinen (alipaine)letku menee semmoseen mopon bensansuodattimen näköiseen pömpeliin, josta ilma pääsee vapaasti taivaan tuuliin. Kolmas letku menee säätökohteeseen, eli vaikkapa ahtimen kellolle.
Tuo kakosletku voi siis olla vaikka ulkoilmassa ja se toimii oikein.
...tai sitten se on joku ihanmuu mokkula
Periaate on kuitenkin simppeli. Yksi alipaineletku sisään suoraan siitäa alipainelinjastosta, ei väliä mistä. Toinen (alipaine)letku menee semmoseen mopon bensansuodattimen näköiseen pömpeliin, josta ilma pääsee vapaasti taivaan tuuliin. Kolmas letku menee säätökohteeseen, eli vaikkapa ahtimen kellolle.
Tuo kakosletku voi siis olla vaikka ulkoilmassa ja se toimii oikein.
...tai sitten se on joku ihanmuu mokkula

Lisää tietoa: www.skg.fi
Omaani 400CDI:hin vaihdettiin tuon näköinen osa. Tarkkaa nimeä en muista, mutta joku turbon alipaineen juttu se oli. Mulla oli siitä yksi tuollainen letkun lähtö katkennut juuresta. Korjaaja sanoi, että ei oikeen ole normaalissa ajossa vaikutusta, mutta kun painaa kaasun pohjaan, niin saattaa pölläyttää mustaa savua normaalia enemmän.
No paskaapa puhui sekinTomp kirjoitti:Korjaaja sanoi, että ei oikeen ole normaalissa ajossa vaikutusta, mutta kun painaa kaasun pohjaan, niin saattaa pölläyttää mustaa savua normaalia enemmän.

CDI moottorista jos irroitetaan ahdinta ohjaava letku, se menee välittömästi vikatilaan ajellessa. Ainoastaan tuo alipaineen ulospäästöletku tukkeutuessaan voi vaikuttaa häiritsevästi. Se kytketään sinne vain sen takia, ettei letkuun pääse sontaa sisälle.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ti 25.08.2009 14:50
- Paikkakunta: SuurSalo
Vaihdoin juuri tuollaisen omaani vitoon -99 110 cdi ,antaa alipainetta hukkaportin ohjauskellolle. Alipaine Karkaa jos ei ole letkut kiinni ja sitten tulee viellä sähköpiha. Oli kuraa täynnä ja kaikkea epäpuhtautta.
Otin vanhan pöydälle ja purin sen ja sisällä on ohut kalvo joku jousi ja kuula, aika käkikello oli
Kyllä ne kaikki kolme letkua tulee tuohon mokkulaan, yxs tulee hukkaportin ohauskellolta ja kaksi lähtee ylös.
Otin vanhan pöydälle ja purin sen ja sisällä on ohut kalvo joku jousi ja kuula, aika käkikello oli

Kyllä ne kaikki kolme letkua tulee tuohon mokkulaan, yxs tulee hukkaportin ohauskellolta ja kaksi lähtee ylös.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ti 25.08.2009 14:50
- Paikkakunta: SuurSalo
No ei ainakaan vikatilassa ollut auto, eikä mitään muutakaan, että olis ajossa huomannut. Enkä osaa sanoa mikä letkuista oli se joka oli irronnut, taisi olla juuri joku alipaineletku. Mutta joka tapauksessa kaikki toimi normaalisti.veskola kirjoitti:No paskaapa puhui sekinTomp kirjoitti:Korjaaja sanoi, että ei oikeen ole normaalissa ajossa vaikutusta, mutta kun painaa kaasun pohjaan, niin saattaa pölläyttää mustaa savua normaalia enemmän.![]()
CDI moottorista jos irroitetaan ahdinta ohjaava letku, se menee välittömästi vikatilaan ajellessa. Ainoastaan tuo alipaineen ulospäästöletku tukkeutuessaan voi vaikuttaa häiritsevästi. Se kytketään sinne vain sen takia, ettei letkuun pääse sontaa sisälle.
Sepäs se just, jos se kolmas letku otetaan pois tai katkaistaan se nippa niin ei mitään vaikutusta. Se pitää vain valita oikein
Ne kaikki kolme on omalla tavallaan alipaineletkuja, yksi kuljettaa alipaineen taivaantuuliin. Toinen ahtimen kelloon suljettuun tilaan ja kolmas kuljettaa sitä pelipaikalle.

Lisää tietoa: www.skg.fi
Eikös ne ole tehtaalta lähtiessä just tommosiaVito110 kirjoitti:Oisko mitään vinkkiä heittää kun ei auto kulje mhinkään edelleenkään. Kiertää kyllä paikallaan, mutta ajossa tuntuu, että ei olisi koko turboa mukana.

Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ti 25.08.2009 14:50
- Paikkakunta: SuurSalo
Eli sulla pääsee edelleen se alipaine jostain karkuun ja ei tee tarpeeksi imua hukkaportin ohjauskellolle ja siksi ei nosta ahtoja (on vikatilassa).
Tee tai osta alipainemittari ja tarkista kaikki liitokset sen kanssa. Itselläni oli alipaineletku irti lampunumpiosta ja vikaa ettisin paripäivää kunnes mittarilla löytyi minne se ailipaine hävisi.
Tee tai osta alipainemittari ja tarkista kaikki liitokset sen kanssa. Itselläni oli alipaineletku irti lampunumpiosta ja vikaa ettisin paripäivää kunnes mittarilla löytyi minne se ailipaine hävisi.
Ei noitten vikatilojen kanssa kannata itse tuhlata aikaa kun se vika voi johtua mitä ihmeellisimmistä asioista.
Testeriin kiinni ja vikamuistin nollaus. Sitten pieni ajolenkki ja jos vika uusiutuu niin sitten testeriin lukemaan se uusiutunut vika.
Toki ensin pitää kaikki johdot/letkut olla oikein kiinni.
Testeriin kiinni ja vikamuistin nollaus. Sitten pieni ajolenkki ja jos vika uusiutuu niin sitten testeriin lukemaan se uusiutunut vika.
Toki ensin pitää kaikki johdot/letkut olla oikein kiinni.
Tai sitten tietokone päätti luovuttaa ja otti vikatilan pois päältä
Näiden sähköautojen kanssa kannattaa tehdä silleen, että kun on mielestään saanut kaikki osat ja letkut paikalleen, laittaa virrat päälle ja pois joitakin kertoja. Ainakin mun automaattiloota haluaa välillä varmistusta, että nyt on korjattu...

Näiden sähköautojen kanssa kannattaa tehdä silleen, että kun on mielestään saanut kaikki osat ja letkut paikalleen, laittaa virrat päälle ja pois joitakin kertoja. Ainakin mun automaattiloota haluaa välillä varmistusta, että nyt on korjattu...
Lisää tietoa: www.skg.fi