w124 matalaksi

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Avatar
Tabuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 391
Liittynyt: To 16.10.2003 12:56
Paikkakunta: Vaasa

w124 matalaksi

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Heps!

Pitäsi saada mese nyt matalaksi (w124 250d -89)

Kuinka matalaksi sais laitettua, ettei rupee hinkkaamaan renkaat?
Kesä nakit on kokoa 225/45/17 ja muistaakseni ET oli 35.

Mitä pakettia suosittelette? Ja mistä sen sais tilattu/kautta haettua halvalla (tietysti 8) )
Täältä vaasasta ku olen kysellut niin g&m jouset on maksanut 270€ ja toisessa paikassa (euromaster) 130€, mutta ne ei saa niitä enään) ja sit siihen kaveriksi iskarit. Yli 1000€ tulis maksamaan g&m:n jousilla ja konin iskareilla. Että bilsteinit sinne alle pitäis varmaan lykätä.
Ja Cobran 60/40 sarjaa myytiin 700€ hintaan, mutta kyselin jo tuosta sarjasta täällä eikä kovin lämmintä vastaan ottoa saanut..

Kertokaapa nyt, mitä sais halvimmillaan g&m:n jouset ja bilsteinin iskarit. Tai ehdottakaa jotain muuta satsia.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12808
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

niin nuo bilstainin sprintit on ainoa ja oikea vaihtoehto ennen kalliimpia koneja .

h&r jouset myös laadukkaita ja hyviä. en nyt vaan muista mitä niistä joutuu pulittaan :oops:


ja ihan laiton rajaan asti pitäsi pystyä laskemaan ilman että raapii, siis maavaraa jää se ~8cm . Olettaen siis että on oikea oppisesti madalllettu, voi vaatia esim. etukaarien pokkausten "litistämisen"
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18165
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eibach jouset on hyvät, madallus 35-40 mm. Maksaa reilu 200 €.
Niille kaveriksi vaikka Bilsteinit.

Jos välttämättä haluat laskea enemmän, taakse täytyy hankkia tai tehdä camber säätö, muuten renkaat ei kestä, varsinkaan noin leveät.
Hyvä se säätö olisi pienemmälläkin madalluksella, muttei ihan välttämätön.

Mersun w201-korisissa camber säätö löytyy takaa vanhemmista malleista, en tiedä miten w124 ? (-89 ei kuitenkaan ole säätöä, se on selvä)

Tai voi olla että nämä tiesitkin kun kyselit vaan "renkaiden hinkkaamisesta".
wiimax.fi
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12808
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

dealer kirjoitti: Jos välttämättä haluat laskea enemmän, taakse täytyy hankkia tai tehdä camber säätö, muuten renkaat ei kestä, varsinkaan noin leveät.
Hyvä se säätö olisi pienemmälläkin madalluksella, muttei ihan välttämätön.

tämän tabuli on tiedostanut, on mukana camber-säätötanko kimppatilauksessa 8)
Avatar
Tabuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 391
Liittynyt: To 16.10.2003 12:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

epk kirjoitti:
dealer kirjoitti: Jos välttämättä haluat laskea enemmän, taakse täytyy hankkia tai tehdä camber säätö, muuten renkaat ei kestä, varsinkaan noin leveät.
Hyvä se säätö olisi pienemmälläkin madalluksella, muttei ihan välttämätön.

tämän tabuli on tiedostanut, on mukana camber-säätötanko kimppatilauksessa 8)
Jeps :)

Vielä pitäis löytää jostain liike, mistä sais ostettua kokopaketin. Ja kun olen noita madallus juttuja lukenu, niin kyllä se kallistuu tuohon g&m ja Bilsteinin iskarit kaveriksi. Madallus tulee olemaan varmaan joku 50mm?
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Tabuli kirjoitti: Vielä pitäis löytää jostain liike, mistä sais ostettua kokopaketin. Ja kun olen noita madallus juttuja lukenu, niin kyllä se kallistuu tuohon g&m ja Bilsteinin iskarit kaveriksi. Madallus tulee olemaan varmaan joku 50mm?
Samoja ongelmia täällä.
Jostain täytyis ostaa jouset+ iskarit.

Tampereella kysyin parista paikasta.
Eibach jouset n.300€
Sachs jouset+iskarit 680€
Suplex jouset 200€
Muita ei tarjottukaan.
Yleinen asenne tuntuu myyjillä olevan "älä laita, tulee kova" :evil:

Vinkkejä ostopaikoista/hinnoista, kiitos.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Juha L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 04.02.2004 23:38
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Juha L. »

Jani kirjoitti: Samoja ongelmia täällä.
Jostain täytyis ostaa jouset+ iskarit.

Tampereella kysyin parista paikasta.
Eibach jouset n.300?
Sachs jouset+iskarit 680?
Suplex jouset 200?
Muita ei tarjottukaan.
Yleinen asenne tuntuu myyjillä olevan "älä laita, tulee kova" :evil:

Vinkkejä ostopaikoista/hinnoista, kiitos.
Mistäpäin tampereelta kyselit noita Eibachin jousia?
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Juha L. kirjoitti:Mistäpäin tampereelta kyselit noita Eibachin jousia?
Polar Autovarusteesta, ei ilmeisesti olis halunnu myydä muita kuin noita sachsin paketteja :shock:
Ostin jouseni muualta.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

Muuten ois noi camberit erittäinkin hyvät vaan ku pitäs leventää kaaret omasta takaa niinku evossa :P Kyllä ne kaverilla renkaat kestää takanakin vaikka ne kenottaakin, pitää vaan aina välillä vaihtaa niiden puolta ;)
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Juha L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 04.02.2004 23:38
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Juha L. »

Jani kirjoitti: Polar Autovarusteesta, ei ilmeisesti olis halunnu myydä muita kuin noita sachsin paketteja :shock:
Ostin jouseni muualta.
No mitkä jouset alle nyt sitten hyppäs ja millä pudotuksella
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Juha L. kirjoitti:No mitkä jouset alle nyt sitten hyppäs ja millä pudotuksella
Vielä on maastoalusta paikallaan...
Aattelin kokeilla aluks -45mm Lesjöforsseja :shock:
Jos nyt viikonloppuna sais paikalleen.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
toni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: To 11.12.2003 12:36

Viesti Kirjoittaja toni »

tovayryn kirjoitti:Muuten ois noi camberit erittäinkin hyvät vaan ku pitäs leventää kaaret omasta takaa niinku evossa :P Kyllä ne kaverilla renkaat kestää takanakin vaikka ne kenottaakin, pitää vaan aina välillä vaihtaa niiden puolta ;)
Siis kääntää vanteella vai? Puolen vaihto tuskin paljon auttaa. :roll:
Avatar
Mikky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 17.11.2003 19:52
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikky »

toni kirjoitti:
tovayryn kirjoitti:Muuten ois noi camberit erittäinkin hyvät vaan ku pitäs leventää kaaret omasta takaa niinku evossa :P Kyllä ne kaverilla renkaat kestää takanakin vaikka ne kenottaakin, pitää vaan aina välillä vaihtaa niiden puolta ;)
Siis kääntää vanteella vai? Puolen vaihto tuskin paljon auttaa. :roll:
Varmaankin vaihtaa toiselle puolelle autoa ja kääntää vanteella kun nykyään monissa kesärenkaissakin on tuo pyörimissuunta merkitty.
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Pistäisin ääneni H&R + Bilstein Sprint / H&R + Koni yhdistelmille. H&R:ltä löytyy myös 60mm madaltavat. Vähemmän madaltavat H&R ainakaan eivät tee liian kovaksi, ehkäpä päinvastoin. H&R hinnat pyörivät kai siinä 300-400€ nurkilla. Sprintit on kyllä melkein samanhintaiset kuin Konin Sportit, mitkäs epk:lla olikaan? Bilstein Sportin soveltuvuudesta paljon madallettuun on vähän eriäviä mielipiteitä tässä (vrt. esson baari).
Eikä siinä etteikö esim. Eibachia voisi kehua, päinvastoin, ei vain ole oikein ajokokemuksia.

Mutta missään nimessä EI SUPLEXIA!
nimimerkillä onneksi en itse ehtinyt kokeilemaan... :roll:
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12808
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

sprintithän mulla, onko konin sportit ne säädettävät ?
Avatar
_Antti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 592
Liittynyt: Ma 21.07.2003 16:21
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja _Antti »

Jani kirjoitti:
Juha L. kirjoitti:No mitkä jouset alle nyt sitten hyppäs ja millä pudotuksella
Vielä on maastoalusta paikallaan...
Aattelin kokeilla aluks -45mm Lesjöforsseja :shock:
Jos nyt viikonloppuna sais paikalleen.
Mitä jouduit pulittamaan jousista?

Mulla on ollu palttiarallaa kolme kuukautta ko. fieterit alla ja suht tyytyväinen oon niihin ollu. Tosin kylmillä keleillä ( -20) oli aika kammottava kun pomppi niin rajusti että penkiltä meinas tippua, kun noita iskareita ei ole vaihdettu sporttisimpiin.

Kaikkien jousten yläpään kumit pitää vielä vaihtaa kun pitää saada vielä vähän maanläheisemmäksi 8)
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

_Antti kirjoitti:Mitä jouduit pulittamaan jousista?

Mulla on ollu palttiarallaa kolme kuukautta ko. fieterit alla ja suht tyytyväinen oon niihin ollu. Tosin kylmillä keleillä ( -20) oli aika kammottava kun pomppi niin rajusti että penkiltä meinas tippua, kun noita iskareita ei ole vaihdettu sporttisimpiin.
160€ noi oli.
Iskarit täytyy hankkia vielä.
Kun osais päättää kummat, Bilsteinit vai Konit :roll:
Viimeksi muokannut Jani, Pe 19.03.2004 18:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
CH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 477
Liittynyt: To 08.01.2004 18:26
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja CH »

Mun pitää kans hommat uudet iskarit ja ostan noi Bilsteinit koska ne on huomattavasti halvemmat ku Konit. Ja tuski niissä ny hirveesti eroa on.
Mitäs te muute ootte joutunu pulittaa noist Bilstein Sprinteistä? Ja mistä ostitte?
MB W124 250D -89
Ducati 999 -04
toni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: To 11.12.2003 12:36

Viesti Kirjoittaja toni »

epk kirjoitti:sprintithän mulla, onko konin sportit ne säädettävät ?
Konin Special säädetään irrallaan (kiertämällä?) ja Sportit nupista paikallaan, molemmat siis säädettäviä!
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12808
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

toni kirjoitti:
epk kirjoitti:sprintithän mulla, onko konin sportit ne säädettävät ?
Konin Special säädetään irrallaan (kiertämällä?) ja Sportit nupista paikallaan, molemmat siis säädettäviä!

ok , eikös nuo konin sportit olleet huomattavasti kalliimmat mitä bilstainin sprintit ?
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Olette varmaan löytänyt halvempia kuin minä mutta viimeksi kun katselin niin Konista 540€ sarja Sprintit noin 120€ zibbe, mutta mun autoonhan ne ei käy suoraan eli Sportit (bilstein) ,jotka onkin edullisemmat, joutuu ehkä laittamaan.
Toivottavasti nyt keväällä pääsis puusta pidemmälle.
Avatar
Hoenen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 25.09.2003 22:05
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: w124 matalaksi

Viesti Kirjoittaja Hoenen »

Tabuli kirjoitti:Heps!

Pitäsi saada mese nyt matalaksi (w124 250d -89)

Kuinka matalaksi sais laitettua, ettei rupee hinkkaamaan renkaat?
Kesä nakit on kokoa 225/45/17 ja muistaakseni ET oli 35.

Mitä pakettia suosittelette? Ja mistä sen sais tilattu/kautta haettua halvalla (tietysti 8) )
Täältä vaasasta ku olen kysellut niin g&m jouset on maksanut 270€ ja toisessa paikassa (euromaster) 130€, mutta ne ei saa niitä enään) ja sit siihen kaveriksi iskarit. Yli 1000€ tulis maksamaan g&m:n jousilla ja konin iskareilla. Että bilsteinit sinne alle pitäis varmaan lykätä.
Ja Cobran 60/40 sarjaa myytiin 700€ hintaan, mutta kyselin jo tuosta sarjasta täällä eikä kovin lämmintä vastaan ottoa saanut..

Kertokaapa nyt, mitä sais halvimmillaan g&m:n jouset ja bilsteinin iskarit. Tai ehdottakaa jotain muuta satsia.
Katsoppa tuommosta topicia

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
-es@-W123-W109-
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Nykäisin -45mm lesjöforssit alle su-iltana.
Korkeus putos 60mm, eli aikamoinen maastoalusta oli aiemmin.
Aika hyviltä tuntuu noikin jouset.

Koneista tuli yks tarjous 740€/kierros, onko toi paljon vai vähän?
Sprintit ois kai vähän halvemmat...
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Juha L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 04.02.2004 23:38
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Juha L. »

ootko mitannut mitä korkeus oli ennen navasta kaareen ja pudotuksen jälkeen

itte joudun katteleen korkeemmat jouset kun etupäässä oli kaaresta napaan joku 305mm ja pitäis saada sisäloksut vielä paikalleen

onkos jollain kokemuksia lokarilaisista sisäloksuista 8) ja madallus sarjasta yhdessä ja minkä laisia madalluksia on ollut
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Juha L. kirjoitti:ootko mitannut mitä korkeus oli ennen navasta kaareen ja pudotuksen jälkeen

itte joudun katteleen korkeemmat jouset kun etupäässä oli kaaresta napaan joku 305mm ja pitäis saada sisäloksut vielä paikalleen

onkos jollain kokemuksia lokarilaisista sisäloksuista 8) ja madallus sarjasta yhdessä ja minkä laisia madalluksia on ollut
Ennen oli 400mm, nyt on 340mm.
Kakkosen kumit kaikissa.
Taakse laitan varmaan kolmosen kumit, on ehkä vähän paremman näköinen, kun on perä ylempänä.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

No nyt on sprintit paikallaan.
Oli toi vakioiskareillakin ihan siedettävä, mutta nyt alkaa olla ajettavuus kohdallaan 8)
Kyllä näköjään kannattaa laittaa kunnon iskarit madalluksen kanssa :wink:
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Jani kirjoitti:No nyt on sprintit paikallaan.
Oli toi vakioiskareillakin ihan siedettävä, mutta nyt alkaa olla ajettavuus kohdallaan 8)
Kyllä näköjään kannattaa laittaa kunnon iskarit madalluksen kanssa :wink:
Olikohan kuinka arvokkaat?
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

JuhaK kirjoitti:Olikohan kuinka arvokkaat?
570€ paikallisessa tarvikeliikkeessä.
En viittiny edes kysellä muualta.
Joku vois kertoa, olisko saanut jostain halvemmalla :roll:
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Aloin itsekin laittamaan viikonloppuna mersua kesäkuntoon ja heitin alle -30mm keltaiset H&R jouset ja ykköskumit. Keula saisi olla ehkä hieman matalampi mutta meneehän se noinkin.

Myös kesärengaskauteen tuli siirryttyä. :D

Täytyy laittaa pari kuvaa kun tässä ehtii...
Avatar
dZihan
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 18.03.2004 11:47

Viesti Kirjoittaja dZihan »

Kuulemma melko hankala vaihtaa nuo jouset mersuun ja varsinkin eteen?
Ajattelin vaan, että paljon tarvii varata rauhoittavia alusta osien hintaan jos ja kun saan aikaseksi ostaa ja vaihtaa kunnon alustan. :)
Vastaa Viestiin