W124 perä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
tero_72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: To 09.03.2006 07:35
Paikkakunta: Vaasa

W124 perä

Viesti Kirjoittaja tero_72 »

Mortonki mistähän lähtis ettiin vikaa tuolta perän tienoilta kun sutiessa täryyttää niin helvetisti.Liikkeelle lähtiessä hieman meinaa ravistaa.Kytkin on vaihdettu tos puoli vuotta sitten.Osia oon vaihdellu kardaaniin tukilaakeri on uusi kummatkin kumilimput,kummatkin ulommat narinanivelet ja takakelkan etummaiset puslat on vaihettu. Auto on toi W124 300E -91
Viimeksi muokannut tero_72, To 03.06.2010 23:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Onhan siellä kyllä kaikki nivelet ja kumihelat kovalla ja löysät kyllä löytyy revitellessä.
Esim ekaksi itse perän kiinnike puslas sitten takakelkan etupuslat ja ehkä takasetkin ja jokaisesta tukivarresta kumipuslat joten kannattaako revitellä?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
poke2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ke 27.05.2009 12:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja poke2 »

atlas kirjoitti:Onhan siellä kyllä kaikki nivelet ja kumihelat kovalla ja löysät kyllä löytyy revitellessä.
Esim ekaksi itse perän kiinnike puslas sitten takakelkan etupuslat ja ehkä takasetkin ja jokaisesta tukivarresta kumipuslat joten kannattaako revitellä?
Sama vaihtaa foorumia minun mielestä jos vikoja kysellään revittelyjen jälkeen :shock:
124/300E v.89
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

no pitäähän sen nyt pieni revittey kestää, kun kerran on oikein mersu :D

kaikki tukivarret ja puslat vaihtoon taka-aselilta, niin kestää taas muutaman kymmenen lähtöä ottaa reippaammin, jos/kun tukivarsien ja puslien vaihto alkaa tympimään, niin vaihtaa kokeeksi sitten ajotyyliä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
tero_72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: To 09.03.2006 07:35
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja tero_72 »

poke2 kirjoitti:
atlas kirjoitti:Onhan siellä kyllä kaikki nivelet ja kumihelat kovalla ja löysät kyllä löytyy revitellessä.
Esim ekaksi itse perän kiinnike puslas sitten takakelkan etupuslat ja ehkä takasetkin ja jokaisesta tukivarresta kumipuslat joten kannattaako revitellä?
Sama vaihtaa foorumia minun mielestä jos vikoja kysellään revittelyjen jälkeen :shock:
Sinäpä negatiivinen ihminen oot ja revittelystä ei oo ollu puhettakaan. Autossa ollu sama vika kun ostin sen .Jotta se siitä.ota asioista selvä ennenkuin rupeet tuomittemaan!!!!!!
Avatar
poke2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ke 27.05.2009 12:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja poke2 »

tero_72 kirjoitti:
poke2 kirjoitti:
atlas kirjoitti:Onhan siellä kyllä kaikki nivelet ja kumihelat kovalla ja löysät kyllä löytyy revitellessä.
Esim ekaksi itse perän kiinnike puslas sitten takakelkan etupuslat ja ehkä takasetkin ja jokaisesta tukivarresta kumipuslat joten kannattaako revitellä?
Sama vaihtaa foorumia minun mielestä jos vikoja kysellään revittelyjen jälkeen :shock:
Sinäpä negatiivinen ihminen oot ja revittelystä ei oo ollu puhettakaan. Autossa ollu sama vika kun ostin sen .Jotta se siitä.ota asioista selvä ennenkuin rupeet tuomittemaan!!!!!!
Joo mitäpä minä tommosia tais vaa olla huono päivä :) Löytykö vika?
124/300E v.89
Avatar
tero_72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: To 09.03.2006 07:35
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja tero_72 »

poke2 kirjoitti:
tero_72 kirjoitti:
poke2 kirjoitti:
atlas kirjoitti:Onhan siellä kyllä kaikki nivelet ja kumihelat kovalla ja löysät kyllä löytyy revitellessä.
Esim ekaksi itse perän kiinnike puslas sitten takakelkan etupuslat ja ehkä takasetkin ja jokaisesta tukivarresta kumipuslat joten kannattaako revitellä?
Sama vaihtaa foorumia minun mielestä jos vikoja kysellään revittelyjen jälkeen :shock:
Sinäpä negatiivinen ihminen oot ja revittelystä ei oo ollu puhettakaan. Autossa ollu sama vika kun ostin sen .Jotta se siitä.ota asioista selvä ennenkuin rupeet tuomittemaan!!!!!!
Joo mitäpä minä tommosia tais vaa olla huono päivä :) Löytykö vika?
No mitäs tosta ihmisiä mekin vaan ollaan.Epäilisin että vika on tos vaihdelaatikossa se on näemmä tullu tiensä päähän vähän käytetty lodju odottais tossa tallin lattialla.Pitäis jahka kerkiäis vaihtaa sen.
Morguz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 22.02.2010 01:57
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Morguz »

Vois iskee tänne tämmösen kysymyksen, että sopiikos satakaksnelkusta perä sataysikymppiin vai onko niissä eroja?
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Muistaakseni se takalevy pitää vaihtaa, sitten sopii.
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Morguz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 22.02.2010 01:57
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Morguz »

Selvä kiitokset tästä tiedosta. Täytys kehitellä vähä kestävämpi perä tuohon omaan kiuluun ku tuppaa parin viikon välein hajoilee :lol:
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

eiköhän joku ASD perä kestä tehot (vaikka en tiedä paljonko sulla on), kun ilmeisesti 400+hp vehkeissäkin käytetään niitä :lol: Myyntiosastolla on myös tuommoinen vanhemman revikan cossun LSD perä
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Morguz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 22.02.2010 01:57
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Morguz »

Nojuu löytyyhän noita, mut jollain rahal sitä on elettäväki :lol: Kattelin joo et se cossun perä ois myynnis ja kaveril ainaki kestäny, mutta ei oo tommosia summia laittaa perään tällä palkalla :lol: Tehoo tosiaan se +400 mitä noissa supereissa on =)
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1802
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja sompio »

No sittenhän se ei auta kuin sovittaa ne revittelyt palkkatasoon. 8) :wink:
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Halvemmaksi se pidemmällä tähtäimellä tulee ostaa kerralla se mikä kestää, kuin se että parinviikon välein lyö lukottoman perän hajoamaan 8)
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vastaa Viestiin