esukki kirjoitti:Huomasin ilmastointikauden alettua että käryä tulee hyttiin ja konehuoneessa koneen vasemmalta puolelta (etupuolelta katsottuna) kuuluu pehmeää supsutusta, selvä suutinvuoto siis. Kurkistin kannen alle ja vasen puoli on pikeentynyt, oikea puoli melko puhdas. Piki tuntui ainakin irtoavan kivuttomasti raaputtamalla.
Hain jo tiivisteet ja uudet pultit mutta homma vähän hirvittää...
Ja sitten kysymykset:
1) Näyttääkö kuvan perusteella pahalta, onko vuotanut kauan?
2) Onko mitenkin todennäköistä että pultti katkeaa irrotettaessa?
3) Pultissa on jenkaa 60mm(!), löytyykö jostain tarpeeksi pitkä jenkatappi jolla voi kierteet putsata?
4) Kun irrottaa naftaputket niin tuleeko paineella polttoainetta ja kuinka paljon?
5) millä olisi hyvä tulpata putket ja suuttimen reikä pesun ajaksi?
-Ainakin niin kauan että olis pitänyt huomatta ilman ilmastointia
-Pask** määrä ei siihen vaikuta harvemin niitä katkke jos on uusittu aina avaksen jälkeen
- vanhasta pultista voit tehdä kierteen puhdistajan tekemällä siihen sivuile rautasahalla tms urat(se on tosiaan tärkeetä että pultin reikään ei jää mitään että se ei pohjaa, menne silon heti katki)
- ei jos auto on samuksissa, avaa putkea ensin pikasen niin tulee pari tippa
-pese ensin pura vasta sitten ja jos haluaa voi vielä kasauksen jälkeen pestä
tiiviste pintoihin kannataa myö kiinitää pikasen huomiota et ovatko vielä hyvässä kunnossa vai kalvaimen tarpeesa(jos tarvii kalvaa niin mitta ensin tiivste pinnan korkeus että voi sitten kalvamisen jälkeen laitta oikean paksuisen tiivste prikan pysyy suutimen korkeus suhteesa mäntään oikeena"suihku osuu oikeaan kohtaan männän pääsä"
ainakun suutimen ottaa irti uusi pultti, ja tiiviste prikka+kiristys just ohje arvoon ei mihinkään muuhun
aiheesta löytyy juttua aika paljon täältä foorumilta ja toiselta
e: huomasin vasta että salon seutu, siellä on ainakin2 asian hyvin osaavaa paikaa jos ei itse viitsi alkaa tohon homman