Mersuveteraanin ensimmäisen rekisteritunnuksen selvittäminen

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
khan
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 20.05.2005 13:20
Paikkakunta: Turku

Mersuveteraanin ensimmäisen rekisteritunnuksen selvittäminen

Viesti Kirjoittaja khan »

Olen yrittänyt etsiä alkuperäistä rekisteritunnusta MB 170 vm 54. AKElta on tiedusteltu, mutta heidän arkistoista löytyy tähän autoon tieto vasta 70-luvun tienoilta alkaen. Auton myyjä ei tiennyt historiaa tarkkaan, onko siis muita tapoja kaivaa esille ensimmäistä rekisteritunnusta? Olisiko Veholla arkistoissa tietoa aikoinaan maahantuomastaan autosta?

Onko muilla kokemuksia tällaisesta salapoliisityöstä? :)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14237
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Olisikohan näistä apua: http://kotisivu.dnainternet.fi/esahalm/kantakortit.html

Vaatii ehkä tiedon, missäpäin auto on uutena kulkenut. Entisaikaanhan rekkari muuttui sitä muka mihin lääniin auto myytiin eteenpäin, tai siis missä otettiin milloinin rekisteriin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Melkoista salapoliisi työtä tuo alkupräisen rek nron etsiminen vaatii.
Itse löysin oman W186 300 vm 52 ensimmäisen rekisterinumeron ( AV-85 ) kantakortista vuodelta 1959-1966, joka löytyi Mobiliasta, Kangasalalta koska auto oli viimiseksi rekisteröity Tampereella 1966 Hö-165 kilvillä.
Mielenkiintoista on tuon vanhan rek.nron vaihtaminen autoon, koska sitä ei näy AKE:n nykyisessä tietokannassa ja kaikki rekkari tilaukset tehdään tietojärjstelmän kautta.
Onneksi sain tilattua noi alkuperäiset kilvet autooni avuliaan katsastuskonttorin virkailijan avulla.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Olen myös itse yrittänyt selvittää tuon LP 322 -63 kuormurin
rekisteritunnusta. Akelta ei löydy. Saksasta saadun kantakortin mukaan toimitettu veholle suomeen ja Veholta Polsa Oy:lle.
Firma tehnyt aikoinaan konkurssin ja auton paperit mennyt aikoinaan Kansallis-Osake pankin hoteisiin. Paperit luonnollisesti hävinneet jonnekin.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
khan
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 20.05.2005 13:20
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja khan »

W111 kirjoitti:Olen myös itse yrittänyt selvittää tuon LP 322 -63 kuormurin
rekisteritunnusta. Akelta ei löydy. Saksasta saadun kantakortin mukaan toimitettu veholle suomeen ja Veholta Polsa Oy:lle.
Firma tehnyt aikoinaan konkurssin ja auton paperit mennyt aikoinaan Kansallis-Osake pankin hoteisiin. Paperit luonnollisesti hävinneet jonnekin.
Tarkoitatko Saksalla valmistajaa? Voiko valmistajalta suoraan tiedustella auton ensimmäistä omistajaa? Nimittäin sekin pitäisi vielä tässä selvittää, ennen kuin lähtee kantakorttia Suomesta kyselemään.
Avatar
JohaT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: La 04.02.2006 11:07
Paikkakunta: Koillismaa

Viesti Kirjoittaja JohaT »

khan kirjoitti:
W111 kirjoitti:Olen myös itse yrittänyt selvittää tuon LP 322 -63 kuormurin
rekisteritunnusta. Akelta ei löydy. Saksasta saadun kantakortin mukaan toimitettu veholle suomeen ja Veholta Polsa Oy:lle.
Firma tehnyt aikoinaan konkurssin ja auton paperit mennyt aikoinaan Kansallis-Osake pankin hoteisiin. Paperit luonnollisesti hävinneet jonnekin.
Tarkoitatko Saksalla valmistajaa? Voiko valmistajalta suoraan tiedustella auton ensimmäistä omistajaa? Nimittäin sekin pitäisi vielä tässä selvittää, ennen kuin lähtee kantakorttia Suomesta kyselemään.
http://old.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng
Tuolta pitäisi löytyä tieto mihin maahan ensin mennyt. En tiedä toimiiko näin vanhassa pirssissä
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

khan kirjoitti:
W111 kirjoitti:Olen myös itse yrittänyt selvittää tuon LP 322 -63 kuormurin
rekisteritunnusta. Akelta ei löydy. Saksasta saadun kantakortin mukaan toimitettu veholle suomeen ja Veholta Polsa Oy:lle.
Firma tehnyt aikoinaan konkurssin ja auton paperit mennyt aikoinaan Kansallis-Osake pankin hoteisiin. Paperit luonnollisesti hävinneet jonnekin.
Tarkoitatko Saksalla valmistajaa? Voiko valmistajalta suoraan tiedustella auton ensimmäistä omistajaa? Nimittäin sekin pitäisi vielä tässä selvittää, ennen kuin lähtee kantakorttia Suomesta kyselemään.
Saksalla tarkoitin valmistajaa.
Kantakortissa on vaan merkintä maahantuojasta. Tässä tapaksessa Veho.
Tuo yrityksen nmi löytyi vehon vanhoista papereista ihan sattumalta. Rekisteri numeroa tietysti ei löytynyt. :-(
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Missäs tuo Polsa Oy on toiminut ja vaikuttanut ennen konkurssia. Jos tiedät kaupungin ja sinulla on auton runkonro tiedossa, niin löydät kyllä rekisterikantakortin tuolta Timo L:n linkissä olevien yhteystietojen perusteella.
Homma vain vaatii aikaa ja viitseliäisyyttä, kun kortteja on melko paljon noissa SAHK:lle luovutetuissa tiedostoissa.

Oman 300:sen alkuperäiset kilvet ilmestyi viime perjantaina katsastuskonttorille... nyt täytyy vain saada takapenkit verhoilusta, "uusvanha" bensamittari saksasta ( 19€ Ebaysta ) ja sit auto leimalle.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Helsingissä se tais olla. Ne taitaa olla tuhoutuneet ne sahkin helsingin alueen kortit...
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
khan
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 20.05.2005 13:20
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja khan »

Lähetin tiedustelun Mercedes-Benz Classic Customer Serviceen ja vastaus oli seuraavanlainen:
Thank you very much for your request.

The informations you are asking for are listed in a data card.

The Mercedes-Benz company-owned sales and service outlets and subsidiaries at home and abroad will supply data cards as before – particularly within the scope of parts orders or repairs and maintenance work – but only to the legal owner with proof of ownership.
Tuosta ymmärtäisin että kantakortin saisi Veholta, tai ainakin muuta tietoa auton historiasta.

Salapoliisityö jatkuu..
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Vehon kautta saat tiedon Mersulta auton historiasta tehtaan ovelta ensimmäiselle omistajalle, joka voi olla maahantuoja tai yksityishenkilö eim Saksassa, os autosi on tuullut muuta kautta Suomeen kuin maahantuojan toimesta.
Valitettavasti Veholla on erittäin harvoin tietoa -50 luvun auton ensimmäisestä yksityisomistajasta Suomessa, joten sen selvittely tapahtuu vain SAHK:n arkiston avulla.
Eli jos tiedät mikä on ollut rekkari nro -70 luvulla, niin sitten vain selaamaan sen rekisterinumeron alkukirjaimen mukaisen läänin arkistoa.


khan kirjoitti:Lähetin tiedustelun Mercedes-Benz Classic Customer Serviceen ja vastaus oli seuraavanlainen:
Thank you very much for your request.

The informations you are asking for are listed in a data card.

The Mercedes-Benz company-owned sales and service outlets and subsidiaries at home and abroad will supply data cards as before – particularly within the scope of parts orders or repairs and maintenance work – but only to the legal owner with proof of ownership.


Tuosta ymmärtäisin että kantakortin saisi Veholta, tai ainakin muuta tietoa auton historiasta.

Salapoliisityö jatkuu..
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Vastaa Viestiin