Olen yrittänyt etsiä alkuperäistä rekisteritunnusta MB 170 vm 54. AKElta on tiedusteltu, mutta heidän arkistoista löytyy tähän autoon tieto vasta 70-luvun tienoilta alkaen. Auton myyjä ei tiennyt historiaa tarkkaan, onko siis muita tapoja kaivaa esille ensimmäistä rekisteritunnusta? Olisiko Veholla arkistoissa tietoa aikoinaan maahantuomastaan autosta?
Onko muilla kokemuksia tällaisesta salapoliisityöstä?
Vaatii ehkä tiedon, missäpäin auto on uutena kulkenut. Entisaikaanhan rekkari muuttui sitä muka mihin lääniin auto myytiin eteenpäin, tai siis missä otettiin milloinin rekisteriin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Melkoista salapoliisi työtä tuo alkupräisen rek nron etsiminen vaatii.
Itse löysin oman W186 300 vm 52 ensimmäisen rekisterinumeron ( AV-85 ) kantakortista vuodelta 1959-1966, joka löytyi Mobiliasta, Kangasalalta koska auto oli viimiseksi rekisteröity Tampereella 1966 Hö-165 kilvillä.
Mielenkiintoista on tuon vanhan rek.nron vaihtaminen autoon, koska sitä ei näy AKE:n nykyisessä tietokannassa ja kaikki rekkari tilaukset tehdään tietojärjstelmän kautta.
Onneksi sain tilattua noi alkuperäiset kilvet autooni avuliaan katsastuskonttorin virkailijan avulla.
Olen myös itse yrittänyt selvittää tuon LP 322 -63 kuormurin
rekisteritunnusta. Akelta ei löydy. Saksasta saadun kantakortin mukaan toimitettu veholle suomeen ja Veholta Polsa Oy:lle.
Firma tehnyt aikoinaan konkurssin ja auton paperit mennyt aikoinaan Kansallis-Osake pankin hoteisiin. Paperit luonnollisesti hävinneet jonnekin.
W111 kirjoitti:Olen myös itse yrittänyt selvittää tuon LP 322 -63 kuormurin
rekisteritunnusta. Akelta ei löydy. Saksasta saadun kantakortin mukaan toimitettu veholle suomeen ja Veholta Polsa Oy:lle.
Firma tehnyt aikoinaan konkurssin ja auton paperit mennyt aikoinaan Kansallis-Osake pankin hoteisiin. Paperit luonnollisesti hävinneet jonnekin.
Tarkoitatko Saksalla valmistajaa? Voiko valmistajalta suoraan tiedustella auton ensimmäistä omistajaa? Nimittäin sekin pitäisi vielä tässä selvittää, ennen kuin lähtee kantakorttia Suomesta kyselemään.
Tarkoitatko Saksalla valmistajaa? Voiko valmistajalta suoraan tiedustella auton ensimmäistä omistajaa? Nimittäin sekin pitäisi vielä tässä selvittää, ennen kuin lähtee kantakorttia Suomesta kyselemään.
Saksalla tarkoitin valmistajaa.
Kantakortissa on vaan merkintä maahantuojasta. Tässä tapaksessa Veho.
Tuo yrityksen nmi löytyi vehon vanhoista papereista ihan sattumalta. Rekisteri numeroa tietysti ei löytynyt.
Missäs tuo Polsa Oy on toiminut ja vaikuttanut ennen konkurssia. Jos tiedät kaupungin ja sinulla on auton runkonro tiedossa, niin löydät kyllä rekisterikantakortin tuolta Timo L:n linkissä olevien yhteystietojen perusteella.
Homma vain vaatii aikaa ja viitseliäisyyttä, kun kortteja on melko paljon noissa SAHK:lle luovutetuissa tiedostoissa.
Oman 300:sen alkuperäiset kilvet ilmestyi viime perjantaina katsastuskonttorille... nyt täytyy vain saada takapenkit verhoilusta, "uusvanha" bensamittari saksasta ( 19€ Ebaysta ) ja sit auto leimalle.
Lähetin tiedustelun Mercedes-Benz Classic Customer Serviceen ja vastaus oli seuraavanlainen:
Thank you very much for your request.
The informations you are asking for are listed in a data card.
The Mercedes-Benz company-owned sales and service outlets and subsidiaries at home and abroad will supply data cards as before – particularly within the scope of parts orders or repairs and maintenance work – but only to the legal owner with proof of ownership.
Tuosta ymmärtäisin että kantakortin saisi Veholta, tai ainakin muuta tietoa auton historiasta.
Vehon kautta saat tiedon Mersulta auton historiasta tehtaan ovelta ensimmäiselle omistajalle, joka voi olla maahantuoja tai yksityishenkilö eim Saksassa, os autosi on tuullut muuta kautta Suomeen kuin maahantuojan toimesta.
Valitettavasti Veholla on erittäin harvoin tietoa -50 luvun auton ensimmäisestä yksityisomistajasta Suomessa, joten sen selvittely tapahtuu vain SAHK:n arkiston avulla.
Eli jos tiedät mikä on ollut rekkari nro -70 luvulla, niin sitten vain selaamaan sen rekisterinumeron alkukirjaimen mukaisen läänin arkistoa.
khan kirjoitti:Lähetin tiedustelun Mercedes-Benz Classic Customer Serviceen ja vastaus oli seuraavanlainen:
Thank you very much for your request.
The informations you are asking for are listed in a data card.
The Mercedes-Benz company-owned sales and service outlets and subsidiaries at home and abroad will supply data cards as before – particularly within the scope of parts orders or repairs and maintenance work – but only to the legal owner with proof of ownership.
Tuosta ymmärtäisin että kantakortin saisi Veholta, tai ainakin muuta tietoa auton historiasta.