190E project

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

190E project

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

ajattelin nyt ittekkin tehdä tälläsen projekti topicin.
Auto on MB 190E vm.84 kaks litrasella ruisku koneella. ajettu 470tkm :D
tarkoituksena olis tehdä sellanen hillitty tuning vehje ei mitään yberthyyningiä.
-puskureiksi tulee AMG-malliset, aito etupuskuri, helmoista ja takapuskurista en tiedä onko aito kun on lasikuitua?
-vanteiksi AMG Monoblockit 17 tuumaisena, jos jollain ylimäärisenä niin tarjoa?
-takavalot tummensin tummennus spraylla.
-takakaaret autossa oli tosi pahasti mädäntyneet, hantin puolen kaari jo vaihdettu mutta kuskin puolella kaari odottaa asennusta, pohjaltaan auto on yllättävän terve. yhden paikan joutuu leimalle pakertamaan.
-moottoriksi ajattelin 2.3 8v ahdettuna. jos jollain kyseinen moottori ylimääräsenä ilmoittele?

kuvia koitan saada laitettua projektista, niitä on jo muutama kerääntynyt.
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mitäs vikaa 2.0 moottoris on? paas kuvii että nähään ;)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

2 litrainen vois kestää paremmin ahdettuna, kun siinä on sylinterien välissä enemmän tavaraa, kun se on 6.5 mm pienemmällä männällä...

voimaa saa ahdetuna molemmista sopivasti, mutta "pikkukone" on tod.näk. kuitenkin varmempi käyttää samoilla tehoilla :roll:

aina ei kannata tuijottaa niitä viimeisiä desejä koneen koossa, jos mukana tulee epävarmuutta... minäkin etsin kuumeisesti M103 2.6 litraista lohkoa, josta lähtis rakentamaan ahdettua konetta tuohon omaan 300E malliin...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

ei siinä 2 litrasessa mitään vikaa ole muuta kun tuo kilometrimäärä :D
en tiiä sitten kumman sinne konehuoneeseen laittais, ajelen tolla niin kauan kun se motti kestää, öljyä siinä menee aika reilusti ja öljyn paineet ei oo ihan uudenveroiset enään. muuta vikaa motissa ei oo, suurinosa tehoistakin taitaa olla tallella. :D
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Hommaa vähemmän ajettu kone jos kilometrit pelottaa :)
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

sitä tässä kokoajan ollaan etsimässä, mutta kysymys kuului 2.0 vai 2.3?
työpaikalta autopurkaamosta kysyin mersun konetta, niin ei oo ainuttakaan bensakonetta lähtee afrikkaan kaikki bensakoneet :D diisselikoneita olis muutama..
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

navalla tuossa oli jonkinsortin idea että tosiaan 2.0 vois kestää paremmin. Kyllähän tuolta turbopuolelta löytyy käyttäjän "tomant" turbo projekti, kannattaa lukaista :)
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

juu tota tomantin topiccia olen tosa lueskellut, matalapaineturboa täsä ollaan tekemässäkin. no tarttee tässä tutkia mikä motti sinne tulee, koppa ensin kuntoon ja alusta, sen jälkeen maalaukseen. sitten on moottorin vuoro.
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Hommaa jostakin mosselmanin setti, eikös siitä saanut joku 170-180 kaakkia tuohon ruiskuvehkeeseen?
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kopioi sen mossen setin ni ei tarvi aitoo hakea. Mut tosiaan, et sä kumminkaa löydä mistään sen parempaa moottoria. Taino tuurillahan voi löytää... jos sä oikeesti haluat ahtaa ni kyl se 2.0 on riittävä lainmukaisille tehoille. sun o otettava seki huomioon että tehorajoja on käytännössä kaksi. max 160 heppaa tai yli. halvimmal selvii ku penkittää 160 hevosta ni saa käyttää 2.6 mallin osia ja niitä löytyy helposti ku ovat w124 kans samoja. cosworthin osista en tiedä, mutta niihin verrataan kaikki yli 160 heppaset.

btw se mitä mosselmann lupaa 2 ja 2.3 litraselle on sama 170-180, eli kuristus ei ole sylinterintilavuudessa vaan polttoaineen saannin suunnalla?

Täydellisen setin kuvat:
KuvaKuvaKuvaKuva
Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Juu aito voi olla hieman kiven alla :lol: Eikös noissa 2.3l vehkeissä oo sama ruisku kun näissä 2.0? Ja muistaakseni tuo 170-180hp oli maksimi mitä vakioruiskulla sai parilitrasesta :roll: Kyllä se pikkukuuppa jo noillakin tehoilla menee kivasti, kun vaan hommaa sopivan turbon joka on hereillä laajan alueen :wink:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

oukei. kyl varmaa sit tarttee lähtee ettii uutta 2litrasta mottia, tai sit avata toi nykynen ja vaihtaa vähän sisuskaluja sinne.. :D kyllähän tollanen 160heppaa piisaa jo vaikka mihin, tolla 120:kin liikkuu ihan kivasti :D
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Noo, tuostakin voidaan olla montaa mieltä... Itellä on nyt tuo 185hp cosworth. Ja vaparina lähtee tuo vakio määrä, niin ei se nyt mikään hurja vehe ole... :D Osta multa tuo vapari kone, niin ei tartte turbotella. Kiinni ja menoks.
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

ei hirveesti tuo cossun kone nappaa, tarttis melkei ol aito cossu koko auto.
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

nyt olis mersun hifistys melkein valmis! soitin vaihtuu vielä, luukku ja etovet vedetään vaimennusmatolla ja noisekillerillä!

-Soitin: Alpine CDE-9871R
-Erillissarja: Infinity Kappa Perfect 6.1
-Erkkavahvari: Ground Zero GZRA4100XII
-Subbari: Ground Zero GZTB300BR
-Subivahvari: Ground Zero GZTA2.500TX
-Konkka: Carpower 1F
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Juhiz1 kirjoitti:oukei. kyl varmaa sit tarttee lähtee ettii uutta 2litrasta mottia, tai sit avata toi nykynen ja vaihtaa vähän sisuskaluja sinne.. :D kyllähän tollanen 160heppaa piisaa jo vaikka mihin, tolla 120:kin liikkuu ihan kivasti :D
Siis onko se kone rikki? Jos ei ole, niin miksi vaihtamaan?
Noilla kilometreillä yleensä kuluu 2kpl mersun vanahanmallisia bensakoneita. Eli jos se toimii, voin luvata, että on jo vaihtokone, tai vähintään nokkaremppa tehty. Tuo konehan alkaa kalkattamaan ekoja kertoja noin 200-300tkm kohdilla.

Mulla on nyt 3. kone keulalla. Tai siis mun tietääkseni, voihan niitä olla ollut enemmänkin. :lol: Toivottavasti tämä kestää kauemmin, kun on jo uudempaa sarjaa.
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

nyt olis ostettu varaosa-auto jossa 2.0 moottori 300tkm ajettuna, ajattelin laakeroida ja tiivistellä sen uusiksi ja sen jälkeen ahtaa sen. sisustan osia ylimääräisenä jos on tarvetta ottakaa yhteyttä yv:llä. tekniikka jää kokonaisuudessaan omaan talliin.
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

mitäs kaikkea osia tollaseen tarttee vaihtaa että saa ahdettuna leimalle?
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Jos et ota enenmpää kuin 185, niin kossun jarrut ja alusta, voimansiirto vastaavaan kossua ja öö.. kallistuksen vakaajat! Eipä tuossa hirveä savotta ole :roll:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
Jonski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 198
Liittynyt: La 03.05.2008 22:32
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jonski »

Laitahan kuvia autosta ja hifiasennuksista. Oot ilmeisesti laittanu etuoviin erkkasarjan? Kuvia toteutuksesta :)
Tero.N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ma 19.03.2007 14:33

Viesti Kirjoittaja Tero.N »

Olikos cossuissa jo alusta lähtien absit? Jos on niin ne sitten vaaditaan kanssa, ei paha rasti jos on varaosa-auto josta ne saa kokonaisena. Cossu on myöskin jo mallisarjan tehokkain (evot on oma mallisarja) joten kun alusta on 2.5 cossua vastaava niin tehoa saapi penkitellä ~244hv (painoa oltava ~1260kg jotta 7kg/kW täyttyy). Myöskin kaikki cossua vastaavat tai paremmat alustan osat löytyy isompi koneisista W124:sta lukuunottamatta vakaajia sekä olka-akseleitten kääntövarret taitaa olla W201:ssa eri. Välimalleihin voi toki myös verrata jos ei paljoa kaipaa lisää tehoa (lähinnä rekisteriotteeseen :lol: ).
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

Juu kuvat olis ihan jees....
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

absit mulla on tossa omassa autossa nyt jo, eli cossun hiluja metsästämään. ja erillissarja tällä hetkellä vielä hattuhyllyllä oviin niitä tarttisi alkaa pakertamaan, takakontin olen puoliksi vaimentanut jo. loput vaimennetaan kun keritään.
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

nyt olis maanantaina tulossa mersuun alustasarja TA-Tecnix iskarit ja FK jouset, completokselta tilasin. onko jollain jotain kokemuksia kyseisistä jousista ja iskareista? olis kiva tietää onko ihan käyttökelposet. :D

ja niitä kuvia koitan tässä saada laitettua, ei ole vielä koneelle saakka saanut niitä laitettua :D
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

nyt on alustasarja kotiutunut, seuraavaksi aloitetaan jousien ja iskarien vaihto, on vissiin hieman kinkkinen operaatio ilman puristimia mutta koitetaan selvitä ilman. :D
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Avatar
GMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 429
Liittynyt: Pe 26.03.2010 08:04
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja GMB »

Itse vaihdatni ihoden veholla etujouset ja pyöränkulmien säätö 100€ joten eipä kannata ruveta urheilemaan.
tein itse ja säästin
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

joo o, no jokatapauksessa koitan itse vaihtaa ne, josko jollain olis täsä lähettyvillä puristinta lainata? pyöräkulmat käyn säätämässä amiksessa, entisenä oppilaana ilmaseks :D jos sitä puristinta olis jollain lainata mahdollisimman pian niin saa jotain vaivan palkkaakin lainaamisesta, alkaa tuo katsastus lähenee uhkaavasti :D
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

nyt olis takapään jouset ja iskarit vaihdettu! ei ollut kovin paha homma, aikaa siihen meni pari tuntia, kun ensimmäistä kertaa olin mersun jousien kimpussa. :D takapää jäykistyi huomattavasti, tulee ajellessa aika mikroautomainen fiilis. :D
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Avatar
jean.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ma 27.08.2007 13:31
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jean.s »

on muute mun entinen auto.. tai no oli joku vuosi sitten!
muut tekee mitä osaa, minä mitä haluan!!!

MB 300dt -89 MB E320T cdi -03
ex. MB E320 T cdi -03 ex. MB E320 T cdi -00
ex. MB 250TD -90 ex. ski-doo mxz 600 -04
ex. honda cbr 900rr -96 ex. MB 190E 1.8 -90
ex. MB 190 2.6 -87 ex. MB E250D -93
ex. MB E300dt 4-matic -93 ex. MB C200 cdi T -01
ex. MB 300d aut. -91
ex. MB 190 2.0e -84
ex. MB 190 2.5D -92
Vastaa Viestiin