W124:ää hankkimassa - moottorineuvoja vailla 250D/300D
W124:ää hankkimassa - moottorineuvoja vailla 250D/300D
Moro.
Tarttis hankkia luotettava käyttöauto useammaksi vuodeksi. Olen päätynyt hankkimaan W124:n luokkaa -89...-93. Kun en näitten(kään) moottoreista mitään tiedä kysyisin, että onko 250D tai 300D toistaan "parempi" moottorina? Tarkoitan tällä lähinnä sen luotettavuutta tai lastentauteja.
Onko noiden välillä minkäsuuruinen kulutusero? Mulla on päivittäistä työmatkaa yhteensä 120 km ja tuokin tekijä alkaa vaikuttaa vuositasolla.
Tarttis hankkia luotettava käyttöauto useammaksi vuodeksi. Olen päätynyt hankkimaan W124:n luokkaa -89...-93. Kun en näitten(kään) moottoreista mitään tiedä kysyisin, että onko 250D tai 300D toistaan "parempi" moottorina? Tarkoitan tällä lähinnä sen luotettavuutta tai lastentauteja.
Onko noiden välillä minkäsuuruinen kulutusero? Mulla on päivittäistä työmatkaa yhteensä 120 km ja tuokin tekijä alkaa vaikuttaa vuositasolla.
200, 250D ja 300D ovat periaatteessa samat motit, sylinterien määrä vaan kasvanut. Kaikki ihan perusluotettavia moottoreita. Vapareiden kulutus lienee hieman suurempi kuin turbomallien, mutta omassa om602:sessa tuo kulutus pyörii tuossa 6.3-7l/100km paikkeilla. Tämä siis n. 60-70% maantieajoa ja tuostakin saisi varmaan tingattua 
om602 on siis 250D ja omassa turbomalli

om602 on siis 250D ja omassa turbomalli
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Ei kai lähes 20 vuotta vanhoissa autoissa ole enää lastentauteja vaan
voisi jopa puhua viosta
.
Yksilöitä ovat tuonikäiset auton ja varmasti kaikki jo vähintään lähemmäs 500 tkm ajettuja. Osta sellain missä on huoltoja sekä korjauksia tehty. Eli ollut pitkään samalla omistajalla.
Mieti kuitenkin vielä jos hommaisit cdi-koneella olevan mersun jossa ilmastointi sekä vakionopeuden säädin niin sillä työmatkasi taittuisi ehkä jopa mukavammin?
voisi jopa puhua viosta

Yksilöitä ovat tuonikäiset auton ja varmasti kaikki jo vähintään lähemmäs 500 tkm ajettuja. Osta sellain missä on huoltoja sekä korjauksia tehty. Eli ollut pitkään samalla omistajalla.
Mieti kuitenkin vielä jos hommaisit cdi-koneella olevan mersun jossa ilmastointi sekä vakionopeuden säädin niin sillä työmatkasi taittuisi ehkä jopa mukavammin?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Samanlaisia kuten edellä kerrottu.onko 250D tai 300D toistaan "parempi" moottorina? Tarkoitan tällä lähinnä sen luotettavuutta tai lastentauteja.
Ostat kumman tahansa niin säädätä pumppu ammattilaisella, kulutus saadaan alhaiseksi ja kulku niin hyväksi kuin vanhalla vaparidieselillä voi olla.Onko noiden välillä minkäsuuruinen kulutusero? Mulla on päivittäistä työmatkaa yhteensä 120 km ja tuokin tekijä alkaa vaikuttaa vuositasolla.
Meidän 300D -88 manuaali kuluttaa 6,2-7,0 paikkeille ja 250D -88 kulutti suunnilleen saman verran.
Käsittääkseni kolmisatasen matalammat kierrokset matka-ajossa tasaavat kulutuslukemat samoihin.
Kiitokset kommenteista.
Ihan hyvältä tuo tuntuu vaikka alla onkin ihan loppuunajetut renkaat. Tarttee hommata pikimmiten uudet ja käydä Järvisen Akilla tarkistuttamassa pyöränkulmat.
Minkä hintaisesta operaatiosta tuossa on kyse noin suurin piirtein?
Ihan hyvältä tuo tuntuu vaikka alla onkin ihan loppuunajetut renkaat. Tarttee hommata pikimmiten uudet ja käydä Järvisen Akilla tarkistuttamassa pyöränkulmat.
Tässä Länsirannikolla Mynädiesel taitaa edelleen olla se paikka missä homma osataan? Vai onkohan muita osaavia tällä ilmansuunnalla?dealer kirjoitti:Ostat kumman tahansa niin säädätä pumppu ammattilaisella, kulutus saadaan alhaiseksi ja kulku niin hyväksi kuin vanhalla vaparidieselillä voi olla.
Minkä hintaisesta operaatiosta tuossa on kyse noin suurin piirtein?
1991 W140 300 SE
Tämmösestä vanhasta ruojasta taida kehtaa kuvatuksia ottaa...
Silloin tällöin Tiilimäjellä poikkean aamusumpilla muitten vanhojen äijien kanssa puhumassa potaskaa.
Öö...kun ei foorumilla ole varmaan kertaakaan kysytty öljyistä niin jos mä vaikka aloittaisin
Onko havaintoa, että Teboil Gold S 5W-40 toimisi tarkoituksenmukaisesti koko 10 tkm öljynvaihtovälin ajan? Vai pitäisikö sen sijaan ottaa Teboil Diamond tai Diamond Diesel?
Silloin tällöin Tiilimäjellä poikkean aamusumpilla muitten vanhojen äijien kanssa puhumassa potaskaa.

Öö...kun ei foorumilla ole varmaan kertaakaan kysytty öljyistä niin jos mä vaikka aloittaisin

Onko havaintoa, että Teboil Gold S 5W-40 toimisi tarkoituksenmukaisesti koko 10 tkm öljynvaihtovälin ajan? Vai pitäisikö sen sijaan ottaa Teboil Diamond tai Diamond Diesel?
1991 W140 300 SE
Ihan perus 5/40-synteettisillä taitaa täälä useimmat ajella, merkki voi olla Teboil tai Shell tai Mobil tai Neste tai Valvoline, tuntuvat kaikki pelaavan.Finn kirjoitti:Tämmösestä vanhasta ruojasta taida kehtaa kuvatuksia ottaa...
Itsellä rouskuttaa Valvolinen liemillä moitteitta.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
...Teboil suosittelee...
Teboil Diamond Diesel 5W-40 on ilmeisesti tarkoitettu uusiin pakokaasunpuhdistusjärjestelmillä oleviin dieseleihin (MB 229.51-luokitus). Ero on varmaan hyvin pieni öljyn ominaisuuksissa. Tavallinen Diamond luokitus MB 229.31 ja W124-diesli on suunniteltu tääkin vanhemmalle ölyluokalle.
Olen käyttänyt OM601-602-603 koneissa TB, ELF, Total, Mobil, Castrol jne...Ihan perus 5/40-synteettisillä taitaa täälä useimmat ajella, merkki voi olla Teboil tai Shell tai Mobil tai Neste tai Valvoline, tuntuvat kaikki pelaavan.
Itsellä rouskuttaa Valvolinen liemillä moitteitta.
Kaikki ovat toimineet yhtä hyvin.
Useimmiten 5w40, joskus 10w40.
Väsyy aina ittekin noihin öljyasioihin joka kerta kun hommaa seuraavan auton - tuon uudemman Vetten kanssa meni jo farssin puolelle kunnes päädyin Red Lineen. 
Enivei, filtterit meni tänään kaikki uusiksi ja Gold S:ää kaadettiin koneeseen. Öljynpaineet kuumana tyhjäkäynnillä tasan 2 eli lienee OK?
Auto kulku tuntuu paranevan mitä enemmän sillä ajaa. Taisi olla hiukan tukossa tms.

Enivei, filtterit meni tänään kaikki uusiksi ja Gold S:ää kaadettiin koneeseen. Öljynpaineet kuumana tyhjäkäynnillä tasan 2 eli lienee OK?
Auto kulku tuntuu paranevan mitä enemmän sillä ajaa. Taisi olla hiukan tukossa tms.
1991 W140 300 SE