300SE korin kunnostus valmis.MYYTY.500SEL tilalle
se veromuutos tulee niin pensa, kun diiseliinkin. siis se päästö/paino perustainen. vai onko jotakin lisäverookin jo tulossa?
diiselöinti olis kyllä hyvä lääke käyntihäiriöihin. valtio vaan verottaa niin paljon, että joutuu tosissaan funtsiin sen kannattavuutta.
mulla on kattoluukussa kans jotakin vikaa. ei vuoda, mutta takertelee, eikä mee joka suuntaan kunnolla. voitelemalla kaikki ne näkyvät liikkuvat osat ja ottamalla tupakin tumpit pois tiivisteiden välistä se parani pikkasen. oisko vaijerit jumissa tai jotain?
diiselöinti olis kyllä hyvä lääke käyntihäiriöihin. valtio vaan verottaa niin paljon, että joutuu tosissaan funtsiin sen kannattavuutta.
mulla on kattoluukussa kans jotakin vikaa. ei vuoda, mutta takertelee, eikä mee joka suuntaan kunnolla. voitelemalla kaikki ne näkyvät liikkuvat osat ja ottamalla tupakin tumpit pois tiivisteiden välistä se parani pikkasen. oisko vaijerit jumissa tai jotain?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5743
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5743
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Niin ja plus sitten se kun täytyy kuitenkin virittää että dieselillä kerkeää ja taas menee rahaa lisää dieselöintiin!tdt leka kirjoitti:onko muka noin?jos otetaan huomioon että diiseli vero nousee vielä n.200€ uudistumisen vuoksi ja diiseli litra maksaa yli € ja tommoseenki joutuu 3ltr koneen laittaa mikä vie n.9l 100kmkäynti ongelmista kyllä pääsis mutta...

IG: @pyrytakkunen
eile laskeskelin jos laittas diiselin niin ei säästäs yhtään mun kilometreillä n.13tkmvuodessa.
niinhän se muutos tulee bensaanki mutta siinä on kuitenki vielä eroa jos joutuu maksaan 200€vuodesa tahi 900€vuodesa
minä en taas ymmärrä noita vannoutuneita jetti miehiä
niinhän se muutos tulee bensaanki mutta siinä on kuitenki vielä eroa jos joutuu maksaan 200€vuodesa tahi 900€vuodesa

minä en taas ymmärrä noita vannoutuneita jetti miehiä

Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
tdt leka kirjoitti:eile laskeskelin jos laittas diiselin niin ei säästäs yhtään mun kilometreillä n.13tkmvuodessa.
niinhän se muutos tulee bensaanki mutta siinä on kuitenki vielä eroa jos joutuu maksaan 200€vuodesa tahi 900€vuodesa![]()
minä en taas ymmärrä noita vannoutuneita jetti miehiä
(itelläni menny pikkasen maku pensa autoihin, varauksella kannattaa lukee)
pensan ja diiselin veroissa on eroa. ei siitä pääse mihkään. mutta kuinka paljon kannattaa maksaa, että auto toimii? paljonko menee lambda-antureita, ilmamäärämittareita, kampiakselinasentoantureita, korjaamolaskuja vuodessa ja muita moottorinohjaukseen liittyvää hermojen menetyksen lisäks? no joo..
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
joo eile sitte kun lähin risteyksestä kiihytteleen niin sammua töksähti ja yritin tartata nii oli semmonen kevee tarttaus ääni.tänää otin venttiilikopan pois ja nokka-akselin hammaspyörän pultit poikki=venttiilit vääräsä ainaki, ny sais edukkaasti jos joku haluais ostaa ton romun.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Tuttu homma tuo hammaspyörienpulttien katkeaminen, mulle kävi samoin 300:sessa..... ainakin pari venttiiliä on vinoja, joten kannattaa ehkä etsiä uusi kansi

tdt leka kirjoitti:joo eile sitte kun lähin risteyksestä kiihytteleen niin sammua töksähti ja yritin tartata nii oli semmonen kevee tarttaus ääni.tänää otin venttiilikopan pois ja nokka-akselin hammaspyörän pultit poikki=venttiilit vääräsä ainaki, ny sais edukkaasti jos joku haluais ostaa ton romun.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
no nii aikani tota kauppasin eikä kellekkään kelvannu niin täytyy sitte korjata toi taas.pitkästä aikaa lähin kahtoon autoa ja istuskelin siellä niin ihmettelin vaan ihtekseni että miksihän tää ois pitäny myyä
viime pyhänä sitte hain etelä pohojanmaalta koneen tohon ja oon jo vähä alotellu vaihto hommaa.
jospa loppu kesä menis sitte ruisaillesa.
edit. hajonneesa koneesa kaikki pakovenat ja kaks imuvenaa oli kierosa ja yks mäntäki oli heikon näkönen.

viime pyhänä sitte hain etelä pohojanmaalta koneen tohon ja oon jo vähä alotellu vaihto hommaa.
jospa loppu kesä menis sitte ruisaillesa.
edit. hajonneesa koneesa kaikki pakovenat ja kaks imuvenaa oli kierosa ja yks mäntäki oli heikon näkönen.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5743
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Sinulla oli koneessa ilmeiseti kierroksia, kun korkkas. Omasta hajos vain kaksi pako- ja imuvenaa, ajovauhdin ollessa 80km/h.tdt leka kirjoitti: hajonneesa koneesa kaikki pakovenat ja kaks imuvenaa oli kierosa ja yks mäntäki oli heikon näkönen.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
kyllä tuli tarkistettuatouhottaja kirjoitti:nythän kannattaa sitten uusia samalla ne heikot ruuvitkin ettei nassaha het kone toista kertaa

oisko touhottajalla nopeempaa perää ässään?huutaa satasesa 3500rpm

Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Tämä tuli nähtyä Ylivieskan yössä eilen yöllä, jututinki parkkipaikalla kuskia vaan omistaja tuntu menneen nukkumaan.
Komiat 18 tuumaset vanteet oli alla.. Komiastihhan tuo tuntu pelittävän muutenkin. 


mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5743
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
3.46 olis yks kipale ja sekin sitä vanhempaa mallia, sattuneesta syystä en nyt muista sitä sun ässän vuosimalliatdt leka kirjoitti:kyllä tuli tarkistettuatouhottaja kirjoitti:nythän kannattaa sitten uusia samalla ne heikot ruuvitkin ettei nassaha het kone toista kertaaonneksi käytin öljypohjanki irti nimittäin oli öljypumpun kettinki melekeen poikki, oli enää toisen puolen lenkki ehjänä.
oisko touhottajalla nopeempaa perää ässään?huutaa satasesa 3500rpm



mullon pelkkiä romuja vaan
noku mullahan on 87 niin se ei vissiin passaa?voiko olla et on niin hias välitys että huutaa noi paljo.työkaverilla on 260 ässä ja sano että 2500rpm ois satasesa 

Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5743
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
sulle tarttis olla varmaankin välitys alle kolomen, niin sais puttoo lähemmäks kahta tonnia ne kiepittdt leka kirjoitti:noku mullahan on 87 niin se ei vissiin passaa?voiko olla et on niin hias välitys että huutaa noi paljo.työkaverilla on 260 ässä ja sano että 2500rpm ois satasesa


mullon pelkkiä romuja vaan
se pitää varmaan olla tuosta facelift mallista että murikka käypi?josaki V8 koneisisako on tommosta alle kolmosen välitystä?
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5743
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
olikohan se että -86 malliseta lähtien tais perät vaihtua, Mesedesillä mahtaa olla tarkempaa tietoo tästä, tietysti voithan aina vaihtaa ittelles perän sisäkalut ja tälläi saat harvemman perän ittellestdt leka kirjoitti:se pitää varmaan olla tuosta facelift mallista että murikka käypi?josaki V8 koneisisako on tommosta alle kolmosen välitystä?

mullon pelkkiä romuja vaan
onko ihan äänetön?tuo kyllä kiinnostaa, millon se ois jouten/irti?Samuli H kirjoitti:Faceliftissä vaihtuu murikka erilaiseksi. Mulla on omassa ässässä nyt 2.88 om603 turbon + automaatin perässä. Voin myydä tuon perän 300e ja on uudempaa mallia.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Minun korvaani ei ainakaan ole pitänyt ääntä. Perä on vielä autossa kiinni mutta jos päästään kauppoihin niin irroittelen sen kyllä samoin tein. Juhannuksena en ole kotona mutta heti ensiviikolla saan sen irti.tdt leka kirjoitti:onko ihan äänetön?tuo kyllä kiinnostaa, millon se ois jouten/irti?Samuli H kirjoitti:Faceliftissä vaihtuu murikka erilaiseksi. Mulla on omassa ässässä nyt 2.88 om603 turbon + automaatin perässä. Voin myydä tuon perän 300e ja on uudempaa mallia.
elikkä SE:n sain myytyä ja viime yönä Heavyn kans haettii venäjän tuntumasta 500SElli mersu tilalle, oohan siinä jalkatilaa takana
kuvia tulee myöhemmin.

kuvia tulee myöhemmin.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita