300SE korin kunnostus valmis.MYYTY.500SEL tilalle

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

se veromuutos tulee niin pensa, kun diiseliinkin. siis se päästö/paino perustainen. vai onko jotakin lisäverookin jo tulossa?

diiselöinti olis kyllä hyvä lääke käyntihäiriöihin. valtio vaan verottaa niin paljon, että joutuu tosissaan funtsiin sen kannattavuutta.

mulla on kattoluukussa kans jotakin vikaa. ei vuoda, mutta takertelee, eikä mee joka suuntaan kunnolla. voitelemalla kaikki ne näkyvät liikkuvat osat ja ottamalla tupakin tumpit pois tiivisteiden välistä se parani pikkasen. oisko vaijerit jumissa tai jotain?
W201 250DT 20V
w201 190E
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5682
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

voi olla vaijeri taikka sitten vaijerin ohjaus putki olis menny rikki :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Ehkäpä minä en koskaan tule ymmärtämään noita itkuja K/KE-jetin huonoudesta.

Minusta hirveen hyvä ruiskujärjestelmä.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5682
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Mesedesi kirjoitti:Ehkäpä minä en koskaan tule ymmärtämään noita itkuja K/KE-jetin huonoudesta.

Minusta hirveen hyvä ruiskujärjestelmä.
tuohan on aurinkookin varmempi ruiskutus systeemi :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1096
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja PTracing »

tdt leka kirjoitti:onko muka noin?jos otetaan huomioon että diiseli vero nousee vielä n.200€ uudistumisen vuoksi ja diiseli litra maksaa yli € ja tommoseenki joutuu 3ltr koneen laittaa mikä vie n.9l 100km :roll: käynti ongelmista kyllä pääsis mutta...
Niin ja plus sitten se kun täytyy kuitenkin virittää että dieselillä kerkeää ja taas menee rahaa lisää dieselöintiin! :wink:
IG: @pyrytakkunen
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

eile laskeskelin jos laittas diiselin niin ei säästäs yhtään mun kilometreillä n.13tkmvuodessa.
niinhän se muutos tulee bensaanki mutta siinä on kuitenki vielä eroa jos joutuu maksaan 200€vuodesa tahi 900€vuodesa :wink:
minä en taas ymmärrä noita vannoutuneita jetti miehiä :wink:
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

tdt leka kirjoitti:eile laskeskelin jos laittas diiselin niin ei säästäs yhtään mun kilometreillä n.13tkmvuodessa.
niinhän se muutos tulee bensaanki mutta siinä on kuitenki vielä eroa jos joutuu maksaan 200€vuodesa tahi 900€vuodesa :wink:
minä en taas ymmärrä noita vannoutuneita jetti miehiä :wink:

(itelläni menny pikkasen maku pensa autoihin, varauksella kannattaa lukee)
pensan ja diiselin veroissa on eroa. ei siitä pääse mihkään. mutta kuinka paljon kannattaa maksaa, että auto toimii? paljonko menee lambda-antureita, ilmamäärämittareita, kampiakselinasentoantureita, korjaamolaskuja vuodessa ja muita moottorinohjaukseen liittyvää hermojen menetyksen lisäks? no joo..
W201 250DT 20V
w201 190E
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

joo eile sitte kun lähin risteyksestä kiihytteleen niin sammua töksähti ja yritin tartata nii oli semmonen kevee tarttaus ääni.tänää otin venttiilikopan pois ja nokka-akselin hammaspyörän pultit poikki=venttiilit vääräsä ainaki, ny sais edukkaasti jos joku haluais ostaa ton romun.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Tuttu homma tuo hammaspyörienpulttien katkeaminen, mulle kävi samoin 300:sessa..... ainakin pari venttiiliä on vinoja, joten kannattaa ehkä etsiä uusi kansi :oops:
tdt leka kirjoitti:joo eile sitte kun lähin risteyksestä kiihytteleen niin sammua töksähti ja yritin tartata nii oli semmonen kevee tarttaus ääni.tänää otin venttiilikopan pois ja nokka-akselin hammaspyörän pultit poikki=venttiilit vääräsä ainaki, ny sais edukkaasti jos joku haluais ostaa ton romun.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

no nii aikani tota kauppasin eikä kellekkään kelvannu niin täytyy sitte korjata toi taas.pitkästä aikaa lähin kahtoon autoa ja istuskelin siellä niin ihmettelin vaan ihtekseni että miksihän tää ois pitäny myyä :D
viime pyhänä sitte hain etelä pohojanmaalta koneen tohon ja oon jo vähä alotellu vaihto hommaa.
jospa loppu kesä menis sitte ruisaillesa.

edit. hajonneesa koneesa kaikki pakovenat ja kaks imuvenaa oli kierosa ja yks mäntäki oli heikon näkönen.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5682
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

nythän kannattaa sitten uusia samalla ne heikot ruuvitkin ettei nassaha het kone toista kertaa :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

tdt leka kirjoitti: hajonneesa koneesa kaikki pakovenat ja kaks imuvenaa oli kierosa ja yks mäntäki oli heikon näkönen.
Sinulla oli koneessa ilmeiseti kierroksia, kun korkkas. Omasta hajos vain kaksi pako- ja imuvenaa, ajovauhdin ollessa 80km/h.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

touhottaja kirjoitti:nythän kannattaa sitten uusia samalla ne heikot ruuvitkin ettei nassaha het kone toista kertaa :wink:
kyllä tuli tarkistettua :wink: onneksi käytin öljypohjanki irti nimittäin oli öljypumpun kettinki melekeen poikki, oli enää toisen puolen lenkki ehjänä.
oisko touhottajalla nopeempaa perää ässään?huutaa satasesa 3500rpm :shock:
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Tämä tuli nähtyä Ylivieskan yössä eilen yöllä, jututinki parkkipaikalla kuskia vaan omistaja tuntu menneen nukkumaan. :lol: Komiat 18 tuumaset vanteet oli alla.. Komiastihhan tuo tuntu pelittävän muutenkin. :)
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5682
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tdt leka kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:nythän kannattaa sitten uusia samalla ne heikot ruuvitkin ettei nassaha het kone toista kertaa :wink:
kyllä tuli tarkistettua :wink: onneksi käytin öljypohjanki irti nimittäin oli öljypumpun kettinki melekeen poikki, oli enää toisen puolen lenkki ehjänä.
oisko touhottajalla nopeempaa perää ässään?huutaa satasesa 3500rpm :shock:
3.46 olis yks kipale ja sekin sitä vanhempaa mallia, sattuneesta syystä en nyt muista sitä sun ässän vuosimallia :oops: nuorempaan olis vaan se paska ASD- perä minkä purinkin jo osiksi :lol: muut tais olla ehjää mutta iso ja pieni vetopyörät olivat sököjä :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

noku mullahan on 87 niin se ei vissiin passaa?voiko olla et on niin hias välitys että huutaa noi paljo.työkaverilla on 260 ässä ja sano että 2500rpm ois satasesa :roll:
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Mesedesi kirjoitti:Ehkäpä minä en koskaan tule ymmärtämään noita itkuja K/KE-jetin huonoudesta.

Minusta hirveen hyvä ruiskujärjestelmä.
Onhan se ladaki hyvä auto jos ei oo muilla ajanu :wink:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5682
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tdt leka kirjoitti:noku mullahan on 87 niin se ei vissiin passaa?voiko olla et on niin hias välitys että huutaa noi paljo.työkaverilla on 260 ässä ja sano että 2500rpm ois satasesa :roll:
sulle tarttis olla varmaankin välitys alle kolomen, niin sais puttoo lähemmäks kahta tonnia ne kiepit :wink: mulla on 2.47 ja kone kiertää satasen vauhissa sellasen vajjaa 2100r/min :lol:
mullon pelkkiä romuja vaan
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

se pitää varmaan olla tuosta facelift mallista että murikka käypi?josaki V8 koneisisako on tommosta alle kolmosen välitystä?
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5682
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tdt leka kirjoitti:se pitää varmaan olla tuosta facelift mallista että murikka käypi?josaki V8 koneisisako on tommosta alle kolmosen välitystä?
olikohan se että -86 malliseta lähtien tais perät vaihtua, Mesedesillä mahtaa olla tarkempaa tietoo tästä, tietysti voithan aina vaihtaa ittelles perän sisäkalut ja tälläi saat harvemman perän ittelles :shock:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1588
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Faceliftissä vaihtuu murikka erilaiseksi. Mulla on omassa ässässä nyt 2.88 om603 turbon + automaatin perässä. Voin myydä tuon perän 300e ja on uudempaa mallia.
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

Samuli H kirjoitti:Faceliftissä vaihtuu murikka erilaiseksi. Mulla on omassa ässässä nyt 2.88 om603 turbon + automaatin perässä. Voin myydä tuon perän 300e ja on uudempaa mallia.
onko ihan äänetön?tuo kyllä kiinnostaa, millon se ois jouten/irti?
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1588
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

tdt leka kirjoitti:
Samuli H kirjoitti:Faceliftissä vaihtuu murikka erilaiseksi. Mulla on omassa ässässä nyt 2.88 om603 turbon + automaatin perässä. Voin myydä tuon perän 300e ja on uudempaa mallia.
onko ihan äänetön?tuo kyllä kiinnostaa, millon se ois jouten/irti?
Minun korvaani ei ainakaan ole pitänyt ääntä. Perä on vielä autossa kiinni mutta jos päästään kauppoihin niin irroittelen sen kyllä samoin tein. Juhannuksena en ole kotona mutta heti ensiviikolla saan sen irti.
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

elikkä SE:n sain myytyä ja viime yönä Heavyn kans haettii venäjän tuntumasta 500SElli mersu tilalle, oohan siinä jalkatilaa takana 8)
kuvia tulee myöhemmin.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 982
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

On muuten hieno auto tuo selli joka haettiin 8)
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1096
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Kuvia :!:
IG: @pyrytakkunen
Avatar
jaagou
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ke 28.11.2007 03:17
Paikkakunta: vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaagou »

Komppaan edellistä..... :!: Kuvia kiitos..... 8)
- http://www.v-tuning.fi
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Menikö SE johonkin Oulaisten suunnalle? Ainakin mitä vilkaisemalla näin niin Oulaisista Haapaveelle päin tuo kiihytti täsä menneellä viikolla. :D
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Vastaa Viestiin