W 126; ASR - valo palaa, joskus myös ABS.
W 126; ASR - valo palaa, joskus myös ABS.
SEC 420-90 on kyseessä, asr valo syttyy kohtapuoliin kun on liikkeelle lähdetty, heti kun nopeusmittari alkaa toimia, n. 40 km/h vauhdissa.
Välillä myös abs valo syttyy kesken ajon. Olisiko nopeaa ratkaisua ?
Jännitteet kohdillaan (akku ladattu ) ja ylijänniterele uuden näköinen.
Välillä myös abs valo syttyy kesken ajon. Olisiko nopeaa ratkaisua ?
Jännitteet kohdillaan (akku ladattu ) ja ylijänniterele uuden näköinen.
Viimeksi muokannut t10ojt, Su 13.06.2010 16:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Anturit puhdistettu edestä? Anturien johdot kunnossa? Anturien johdot voi uusia ihan tavallisella pyöreällä 2 -napaisella johdolla. Liitokset tinaten ja kutistemuovilla suojaus. Kokemusta on jo yli 5 vuotta että toimii ja kestää.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
onkos samat anturit
eli onko abs- ja asr anturit erikseen vai ottaako tiedot samoista antureista ?
akku
Akkua latailtu ja huomattu seuraavaa; latausjännite ilman puhaltimia / radiota / valoja 13.99 v ja vehkeet päällä 13.5 v
Tämäpä se ei taida riittää, joten hain hiilet nyt aluksi laturiin.
Olisiko noin helppo vika ? Valo oli jo yhden startin jälkeen loistamatta melkeen kilometrin...siis asr-valo, abs palaa vaan satunnaisesti.
Tämäpä se ei taida riittää, joten hain hiilet nyt aluksi laturiin.
Olisiko noin helppo vika ? Valo oli jo yhden startin jälkeen loistamatta melkeen kilometrin...siis asr-valo, abs palaa vaan satunnaisesti.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5719
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: akku
mullakin oli samaa vikkaa ja uusin koko laturin ja vika hävist10ojt kirjoitti:Akkua latailtu ja huomattu seuraavaa; latausjännite ilman puhaltimia / radiota / valoja 13.99 v ja vehkeet päällä 13.5 v
Tämäpä se ei taida riittää, joten hain hiilet nyt aluksi laturiin.
Olisiko noin helppo vika ? Valo oli jo yhden startin jälkeen loistamatta melkeen kilometrin...siis asr-valo, abs palaa vaan satunnaisesti.

mullon pelkkiä romuja vaan
jahas
Nyt hiilet ja säädin vaihdettu, ei vaikutusta. EtuABS- anturit tosi uuden näköiset, samoin ylijänniterele, eli vikaa on ennenkin metsästetty.
Etuanturien kehillä ei sontaa. Se rele konehuoneessa, jossa lukee 8 cyl, klima ym. ollut varmaan auki, koska näyttää uudelleenkasatulta.
ASR-valo syttyy vasta sitten, kun on kiihdyttänyt ja nopeus alkaa olla tasainen, tai nostaa kaasua.
Mistähän tuota seuraavaksi metsästäisi, akku mitattu ja ok.
Niin, auto kun oli nosturilla laitoimme sen käymään ja yksi rengas kerrallaan pyörimään, mistään pyörästä ei valo syttynyt, kolmio kyllä välkkyi mittaristossa, kun takapalloja pyöritettiin ja löi jarrua päälle.
Etuanturien kehillä ei sontaa. Se rele konehuoneessa, jossa lukee 8 cyl, klima ym. ollut varmaan auki, koska näyttää uudelleenkasatulta.
ASR-valo syttyy vasta sitten, kun on kiihdyttänyt ja nopeus alkaa olla tasainen, tai nostaa kaasua.
Mistähän tuota seuraavaksi metsästäisi, akku mitattu ja ok.
Niin, auto kun oli nosturilla laitoimme sen käymään ja yksi rengas kerrallaan pyörimään, mistään pyörästä ei valo syttynyt, kolmio kyllä välkkyi mittaristossa, kun takapalloja pyöritettiin ja löi jarrua päälle.
no ni
Nyt tuo hiukan parantui, eli pihasta lähdettäessä nappasin lumiketjukatkaisijan päälle ja pystyi ajamaan monta kilometriä, ennenkuin ASR-valo ja sittemmi myös ABS tuikahtivat tauluu.
Systeemi selkeästi pelaa, ku o toiminnassa, mutta jostaisyystä vikamoodi tulee aika herkästi.
Uusin huomia oli, että vaikka valot syttyvät, nyt ei lähde konetehot pois eikä kaasu jäkitä vastaan...Hmmm...
Systeemi selkeästi pelaa, ku o toiminnassa, mutta jostaisyystä vikamoodi tulee aika herkästi.
Uusin huomia oli, että vaikka valot syttyvät, nyt ei lähde konetehot pois eikä kaasu jäkitä vastaan...Hmmm...
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5719
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: jahas
jos tarkotat tätä relettä niin se on ilimastoinnin relet10ojt kirjoitti:Nyt hiilet ja säädin vaihdettu, ei vaikutusta. EtuABS- anturit tosi uuden näköiset, samoin ylijänniterele, eli vikaa on ennenkin metsästetty.
Etuanturien kehillä ei sontaa. Se rele konehuoneessa, jossa lukee 8 cyl, klima ym. ollut varmaan auki, koska näyttää uudelleenkasatulta.
ASR-valo syttyy vasta sitten, kun on kiihdyttänyt ja nopeus alkaa olla tasainen, tai nostaa kaasua.
Mistähän tuota seuraavaksi metsästäisi, akku mitattu ja ok.
Niin, auto kun oli nosturilla laitoimme sen käymään ja yksi rengas kerrallaan pyörimään, mistään pyörästä ei valo syttynyt, kolmio kyllä välkkyi mittaristossa, kun takapalloja pyöritettiin ja löi jarrua päälle.


mullon pelkkiä romuja vaan
Just
Tämä rele on näköjään auki ollut. Olisko ne kuulut tinaukset olleet mustana.
Mutta taas monen sammuttelukerran jälkeen pääsin kulkuun ilman, että valot heti syttyvät, tulos ; 23 km ajoa ilman temppuja- vasta kotikujalla valot tuli tauluun ja kaasu jäkitti.
Kävi mielessä, että olisko se kaasuläppä yksi vikakohde, onkohan monella ollut siinä vaivaa ?
Mutta taas monen sammuttelukerran jälkeen pääsin kulkuun ilman, että valot heti syttyvät, tulos ; 23 km ajoa ilman temppuja- vasta kotikujalla valot tuli tauluun ja kaasu jäkitti.
Kävi mielessä, että olisko se kaasuläppä yksi vikakohde, onkohan monella ollut siinä vaivaa ?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5719
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Just
uskosin kumminkin että laturissa jokin olematon vika missä jännite putoo aivan hetkeksi alle sallitun taikka ABS poksissa vikkaat10ojt kirjoitti:Tämä rele on näköjään auki ollut. Olisko ne kuulut tinaukset olleet mustana.
Mutta taas monen sammuttelukerran jälkeen pääsin kulkuun ilman, että valot heti syttyvät, tulos ; 23 km ajoa ilman temppuja- vasta kotikujalla valot tuli tauluun ja kaasu jäkitti.
Kävi mielessä, että olisko se kaasuläppä yksi vikakohde, onkohan monella ollut siinä vaivaa ?

mullon pelkkiä romuja vaan
-
- Mersumies
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: W 126; ASR - valo palaa, joskus myös ABS.
t10ojt kirjoitti:SEC 420-90 on kyseessä, asr valo syttyy kohtapuoliin kun on liikkeelle lähdetty, heti kun nopeusmittari alkaa toimia, n. 40 km/h vauhdissa.
Välillä myös abs valo syttyy kesken ajon. Olisiko nopeaa ratkaisua ?
Jännitteet kohdillaan (akku ladattu ) ja ylijänniterele uuden näköinen.
Hyvää tietoa tuolta mitä ABS valon palaminen voi myös merkitä YJ- releen häiriötä/vikaa. On muitakin hyviä vinkkejä MB miehillle.
Linkki. http://capriceman.ifastnet.com/site/
Meseillään
-
- Mersumies
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Kylmiä tinauksia releessä omassani oli niitä
Kannattaa käydä releen tinaukset läpi kaikki pikakolvilla ja varo kuumentamasta liikaa osia välillä jäähdyttele rauhassa ja jatka taas.t10ojt kirjoitti:joo, ylijänniterele on uuden näköinen, tosin sehän ei vielä kerro mitään.
Tosiaan ihmetyttää se, että välillä voi ajella pätkänmatkaa niin, että laitteet toimii ja sitten pimahtaa. Eli täysin mykkänä nuot ei ole (vielä).
Meseillään
Kyllähän se yj-releessä voi vika ollakin.
Virta riittää hyvin eli jännite taso on hyvä ja sitten kun vikapalaa voi olla että jokin tinaus ei päästäkään tarpeeksi tavaraa läpi,lämpenee ja jännite laskee ja abs ainakin syttyy silloin heti.
Siistin tai uuden näköinen rele ei merkkaa mitään.
Olihan jollakin uuden releen kanssa ongelmia kun releen liitin työnsi naaras puolen edellään ulottumattomiin ja täten ei saanut kosketusta eli sekin kannattaa katsoa että relepohjassa on kaikki nartut samassa tasossa,ja löysiä liittimiä ei ole.
Virta riittää hyvin eli jännite taso on hyvä ja sitten kun vikapalaa voi olla että jokin tinaus ei päästäkään tarpeeksi tavaraa läpi,lämpenee ja jännite laskee ja abs ainakin syttyy silloin heti.
Siistin tai uuden näköinen rele ei merkkaa mitään.
Olihan jollakin uuden releen kanssa ongelmia kun releen liitin työnsi naaras puolen edellään ulottumattomiin ja täten ei saanut kosketusta eli sekin kannattaa katsoa että relepohjassa on kaikki nartut samassa tasossa,ja löysiä liittimiä ei ole.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
johtoja
Kaikenmoisia johtoja heiluteltu konetilassa ja maadoituksia katseltu, ei syttynyt valo.
toisaalta välillä kun laittoi käymään ja antoi olla, niin ASR-valo syttyi vaikkei auto liikkunut senttiäkään.
Mitenkäs tuo mittaristo vaikuttaa tähän ? Meinaan tätä, että löytyykö tästä autosta jokin nopeusanturi ja jos, niin mistäpäin ?
toisaalta välillä kun laittoi käymään ja antoi olla, niin ASR-valo syttyi vaikkei auto liikkunut senttiäkään.
Mitenkäs tuo mittaristo vaikuttaa tähän ? Meinaan tätä, että löytyykö tästä autosta jokin nopeusanturi ja jos, niin mistäpäin ?
Jos siellä on nopeusanturi, niin se on Hall-anturi nopeusmittarissa.
Se antaa pulssimaisen nopeustiedon. Pulssi on tarpeen ainakin
ulkolämpömittarille ja radion äänenvoimakkuuden säädölle nopeuden
mukaan.
Jos ASR-valo syttyy auton seistessä, niin tuskin vika on nopeusanturissa.
Nopeusanturia ei edes käytetä ABS:n tai ASR:n toiminnassa, nopeustieto
tulee ABS-antureilta.
Voisitko mitata tarkalla jännitemittarilla tai oskilloskoopilla ASR:n tai ABS:n
jännitettä? Oskilloskooppi näyttäisi häiriötkin. Mittauksen maadoitus tulisi
myös ottaa mitattavalta laitteelta, jos haluaa tarkastella maadoituksvikoja.
Se antaa pulssimaisen nopeustiedon. Pulssi on tarpeen ainakin
ulkolämpömittarille ja radion äänenvoimakkuuden säädölle nopeuden
mukaan.
Jos ASR-valo syttyy auton seistessä, niin tuskin vika on nopeusanturissa.
Nopeusanturia ei edes käytetä ABS:n tai ASR:n toiminnassa, nopeustieto
tulee ABS-antureilta.
Voisitko mitata tarkalla jännitemittarilla tai oskilloskoopilla ASR:n tai ABS:n
jännitettä? Oskilloskooppi näyttäisi häiriötkin. Mittauksen maadoitus tulisi
myös ottaa mitattavalta laitteelta, jos haluaa tarkastella maadoituksvikoja.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Just
Kuinkas tuon laturin sitten mittais, tai mittauttaisi ?touhottaja kirjoitti:uskosin kumminkin että laturissa jokin olematon vika missä jännite putoo aivan hetkeksi alle sallitun taikka ABS poksissa vikkaat10ojt kirjoitti:Tämä rele on näköjään auki ollut. Olisko ne kuulut tinaukset olleet mustana.
Mutta taas monen sammuttelukerran jälkeen pääsin kulkuun ilman, että valot heti syttyvät, tulos ; 23 km ajoa ilman temppuja- vasta kotikujalla valot tuli tauluun ja kaasu jäkitti.
Kävi mielessä, että olisko se kaasuläppä yksi vikakohde, onkohan monella ollut siinä vaivaa ?
Lähin autosähkökorjaamo varmaankin mittaisi laturin luotettavasti
ja jopa ilmaiseksi tai ainakin halvalla. Diodeja siihen ei kai vaihdettu.
Jos vika ei ole jännitteissä tai ylijännitereleessä, niin sitten ne
johdotukset kaasuläppään tms. voi olla pielessä.
ASR käyttää jarruja, joten jokin jarruihin liittyvä juttukin voisi ainakin teoriassa olla vikana.
Niin olikos siitä luettu mitään vikakoodeja?
ja jopa ilmaiseksi tai ainakin halvalla. Diodeja siihen ei kai vaihdettu.
Jos vika ei ole jännitteissä tai ylijännitereleessä, niin sitten ne
johdotukset kaasuläppään tms. voi olla pielessä.
ASR käyttää jarruja, joten jokin jarruihin liittyvä juttukin voisi ainakin teoriassa olla vikana.
Niin olikos siitä luettu mitään vikakoodeja?
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
vikakoodit
Vikakoodit vielä lukematta, entinen omistaja sanoi vian tulleen talven aikana, jolloin akunkenkä oli irti...Jotain releitä kuulemma heiluteltu ja valo jossainvälissä sammunut, palatakseen uudestaan.
Hiukan kuitenkin epäilyttää, mutta toisaalta 330tkm voi olla liikaa joillekin osille.
Kaasuläppä ja sen kuluva anturi kanssa tuli itelle mieleen.
Etujarrulevyt
kuulemma myös on tähän hiljakkoin vaihdettu, tulipa mieleen.
Hiukan kuitenkin epäilyttää, mutta toisaalta 330tkm voi olla liikaa joillekin osille.
Kaasuläppä ja sen kuluva anturi kanssa tuli itelle mieleen.
Etujarrulevyt
kuulemma myös on tähän hiljakkoin vaihdettu, tulipa mieleen.