Mitkä iskarit?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
TMG
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 15.03.2004 15:36
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Mitkä iskarit?

Viesti Kirjoittaja TMG »

Joopa joo, edellinen omistaja oli piheyksissään vaihtanut taakse vain kuskin puolelle uuden iskarin...... :evil: . Mitkähän iskarit on alunperin 190d?
Autossani näytää olevan mustat (+varressa musta haitarikumi). Nyt pitäs laittaa uusi myös vänkärin puolelle, ennenkuin särkyy tuo ehytkin, mut kun ei oo tietoa iskarin merkistä/mallista. Iskarissa ei näy mitään merkintöja, tietysti stanssattu johonkin...
Tuplawee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: To 03.04.2003 12:30
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tuplawee »

Itse ainakin lopettaisin pihistämisen saman tien, ja hommaisin molemmille puolille uudet, samanlaisen vaimennustehon omaavat iskarit.
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Vaihda suosiolla uudet molemmin puolin, kun ei ole tietoa jo olevan merkistä, laadusta ja ajomäärästä.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
TMG
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 15.03.2004 15:36
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja TMG »

Toi kuskinpuolen iskari on vasta vaihdettu, ajettu n.2500 km. Ei kai se vielä voi huono olla.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Kyllä tosiasia on se että jos hyvää jälkeä haluat niin vaihdat molemmat laadukkaisiin iskareihin (esim. Bilstein).

Kun kerran ei ole tietoa minkälainen ja merkkinen se "uusi" iskari on. Ei ne uudet maltaita maksa, ja kunnollinen meneekin melkein auton iän.

Samaan sarjaan menee ne kaverit jotka vaihtavat eteen vain sen katkeneen jousen ja jättävät toiselle puolelle sen 15 vuotta vanhan. Onko fiksua varsinkin kun jousi maksaa vaivaiset 40-50 €?
Tuplawee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: To 03.04.2003 12:30
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tuplawee »

TMG kirjoitti:Toi kuskinpuolen iskari on vasta vaihdettu, ajettu n.2500 km. Ei kai se vielä voi huono olla.
Niin, kysehän ei ole siitä onko se huono, vaan siitä että jos autossa on kovastikin eri vaimennustehon omaavia vaimentimia, auton ajettavuus on kaamealla tasolla. Kun et kerran tiedä, minkä merkkinen ja tehoinen iskari tämä 2500 km ajettu on, niin silloin on parempi vaihtaa molemmat uusiin.
Toi vertaus jousiin oli ihan paikallaan, sama homma jarruosien kanssa.
TMG
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 15.03.2004 15:36
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja TMG »

Totta turisetta veljet, näinhän se on. Bilsteinit tilaukseen......
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

TMG kirjoitti:Totta turisetta veljet, näinhän se on. Bilsteinit tilaukseen......
Eikös Suomeen tuoduissa tainnut olla Bilsteinit alunperinkin? Pehmeämpi versio, jota esim. Saksassa myydään oli Sachsilla. Todistettavasti "taksijäykkyyksinen" Bilsteini toimii ihan hienosti Sportlinen jousienkin kanssa.


-T
Vastaa Viestiin