Joopa joo, edellinen omistaja oli piheyksissään vaihtanut taakse vain kuskin puolelle uuden iskarin...... . Mitkähän iskarit on alunperin 190d?
Autossani näytää olevan mustat (+varressa musta haitarikumi). Nyt pitäs laittaa uusi myös vänkärin puolelle, ennenkuin särkyy tuo ehytkin, mut kun ei oo tietoa iskarin merkistä/mallista. Iskarissa ei näy mitään merkintöja, tietysti stanssattu johonkin...
Kyllä tosiasia on se että jos hyvää jälkeä haluat niin vaihdat molemmat laadukkaisiin iskareihin (esim. Bilstein).
Kun kerran ei ole tietoa minkälainen ja merkkinen se "uusi" iskari on. Ei ne uudet maltaita maksa, ja kunnollinen meneekin melkein auton iän.
Samaan sarjaan menee ne kaverit jotka vaihtavat eteen vain sen katkeneen jousen ja jättävät toiselle puolelle sen 15 vuotta vanhan. Onko fiksua varsinkin kun jousi maksaa vaivaiset 40-50 €?
TMG kirjoitti:Toi kuskinpuolen iskari on vasta vaihdettu, ajettu n.2500 km. Ei kai se vielä voi huono olla.
Niin, kysehän ei ole siitä onko se huono, vaan siitä että jos autossa on kovastikin eri vaimennustehon omaavia vaimentimia, auton ajettavuus on kaamealla tasolla. Kun et kerran tiedä, minkä merkkinen ja tehoinen iskari tämä 2500 km ajettu on, niin silloin on parempi vaihtaa molemmat uusiin.
Toi vertaus jousiin oli ihan paikallaan, sama homma jarruosien kanssa.
TMG kirjoitti:Totta turisetta veljet, näinhän se on. Bilsteinit tilaukseen......
Eikös Suomeen tuoduissa tainnut olla Bilsteinit alunperinkin? Pehmeämpi versio, jota esim. Saksassa myydään oli Sachsilla. Todistettavasti "taksijäykkyyksinen" Bilsteini toimii ihan hienosti Sportlinen jousienkin kanssa.