EeKin s204/w209 + ex mursut

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
Tuolla on jotain juttua kun KE-jetti kutonen (M103) päivitetään sähköruisku kutoseen (M104 320E)...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

jukkis. kirjoitti:
eepi kirjoitti: kanki tullut läpi mäntineen.
nii nekö tuli sieltä pihalle? minkälaisena muruna ku onhan tuo aika pieni reikä siihen nähen.

tapahtuko tämä minkälaisessa ajossaa?

menikö sieltä enempää ku yks pytty pimeeksi?
Voi helvetti, mitään en oo kerenny purkamaan ja tutkimaan, kaikki vasta arvuuttelua että mitä on tullut. Sä voit ite mennä tampereentielle tutkimaan mitä sinne on jäänyt. :roll:
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

eepi kirjoitti:
jukkis. kirjoitti:
eepi kirjoitti: kanki tullut läpi mäntineen.
nii nekö tuli sieltä pihalle? minkälaisena muruna ku onhan tuo aika pieni reikä siihen nähen.

tapahtuko tämä minkälaisessa ajossaa?

menikö sieltä enempää ku yks pytty pimeeksi?
Voi helvetti, mitään en oo kerenny purkamaan ja tutkimaan, kaikki vasta arvuuttelua että mitä on tullut. Sä voit ite mennä tampereentielle tutkimaan mitä sinne on jäänyt. :roll:
nono. älähän hermostu.
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

eepi kirjoitti:Juu semmosta arveltin että vettä pääsi enemmänkin moottoriin, laakerit ottanut itteensä ja varmaan kanki tullut läpi mäntineen. Ihmeen kauan se kesti loppujen lopuks, viime syksyllä tapahtus. Auto kyl oli seisonnassa talven yli.
Jos tossa vkl sais vähän purettua, tiiä sitten oikee mitä ton kanssa tekee. Moottorin vaihto siinä edessä kuitenkin on.
Koneen korjaus ei varmaan kannata, tiedä sitten mitä kaikkea siitä on mennyt, uusiks menis kaikki.

Myynnissä se olis ihan tommosenaankin... inspiraatio on kyllä hävinnyt auton kans
Mitä tuo maksais moottorivikasena ?
Laita vaikka yv:tä
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Noniin, varaosabiili hankittu, 2.3 koneella varustettu pikkumese.
Kone ja sisusta tuosta lähtee.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ihmettelin kun flekti hyrrää vaikka lämmöt normaalit, jostain syystä joku hepannu ropellin akseliin kiinni :?

Kuva
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

onko sulla ittellä sitten kuskinpenkki huonossa hapessa jos tuosta sisusta tulee?
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Ei oo mikään huonossa hapessa, toi on vaan lähes virheetön. Vaikka ehkä vähän vaaleasta sisustasta pidän enemmän, laitan ton kun on oikeesti hienossa kunnossa, etenkin kun pesee ja vetää muovit hoitoaineella.
+ saa taakse käsinojan. Tosin omasta täytyy verhoiluttaa etukäsinoja tohon mustaan kankaaseen...
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Aivan, unohdinkin että sulla ei ollut 199 sisusta tässä :oops:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3792
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Nyt kyllä täytyy ihmetellä että laitat ton hirveen karvalakkisisustuksen karon tilalle? WOOOT? Onhan tuo klassinen saksaruutu nyt huomattavasti modernimpi kuin kasarikuosi noissa mustissa penkeissä..
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Kunto + käsinoja takana. :D

Emt, nyt ku taas kattoo kuvia nykyisestä sisustasta niin kyllähä se hienonpi on. Himottaa vaan toi virheettömyys.
Kun itellä on takaovipahveissa pikku reikiä, vanhalla omistajalla ollu joku rakki varmaa.

Kattoo nyt, pari hassuu muovia sisustasta ni saa pari kauneusvirhettä korjattua.

E: onhan se kyl tyylikkäämpi, perkele. kiitos antti :D

Kuva
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Voin ostaa valkosesta etupenkit :lol:
jos hinnasta vaan päästään sopuun
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

siisti peli, mistä lie sait ;) :lol: :oops:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Helvetti taas unohtus, eli isot kiitokset Sergeylle autosta. :wink:
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Jotain paskaa saatu aikaseksi, bensaletkuja sun muita vielä repiä pois niin voi konetta nostella pois.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Mulla on hyvä radio, tekis mieli vähän päivittää nyt tässä kesken kaiken soittimia että naapuritkin tykkäis mun talliradiosta. :P

Kuva

Vaikka ne nytkin soit ihan kohtalaisen puhtaasti ja tarpeeksi hyvin niinkuin äänenlaadultaan.
Avatar
araC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ke 11.03.2009 18:57
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja araC280 »

On se hyvä että on asennus oluet mukana :lol: :lol:
Mercedes benz C280 vm1996 elegance
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Ei tota hommaa selvinpäin voi tehdä. :lol:
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Nohne, ryyppäämisen ohelta keritty konetta pudottelemaan keulilta.

Kuva
Kuva

Vähän neuvoa touhuun, mites, meneekö automaattilaatikko heittämällä manuaaliaskilla varustettuun koneseen? Se kyllä selviää kun omasta konetta ottaa pois, mutta näin etukäteen jo olis kiva tietää 100% ettei ihan perse edellä puuhun mennä.
Ja mitä kaikkeä kannattaisi 280 tuhatta ajettuun koneeseen huoltaa, omasta koneesta saa kaikkee pikkunippeleitä, mutta ajatus olis ainakin vaihtaa suuttimet, lähes kaikki tiivisteet, vesipumppu ja muutenkin ihan putsata kaikki paikat ym.

Milläs ja miten tota uskaltaa pestä. Jotain vahvaa liotinta ja painepesuria perään?
Mitä kaikkea kannttaa suojata.
Kone on kamalassa kunnossa, pakko se on ainakin maalata ja putsata, onko jollain kokemuksia pysyykö ihan perus 600c* kuumkesto esim lohkossa, venakopassa ainakin on pysynyt.

Jaa niin, käykö tuo 2.3:n venakoppa 2.0 litraseen? Kun mustassa olis plaanattu ja uus tiiviste, pääsis helpolla.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3792
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Normi automaaliahan nuo käyttää, yleensä siis akryyliä.. Itse maalailin ja maalaan vielä lisää cadillacin koneen osia ja lohkon mobitiven kautta hankkimallani engine enamelilla jota nyt sai cadin orkkisvärissä. "Aluminium" perusväri siellä näyttäs olevan ihan hyllytavarana..

http://www.mobitive.com/enamel.html
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Omasta kone tiputettu pois, sehä teki enemmän tuhoa miltä aluksi näytti.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Tuo vauhtipyörä näyttäis olevan pulteilla kiinni siten, että alhaalta kuminen tötsä pois ja konetta pyörittämällä pultit auki, mutta nyt se on mahdotonta kun kone on jumissa.
Noh, rälläkällä vaan korvat ja esteet pois jos ei muuten.

Kuva

Kertokaa ihan rohkeesti kaikkea vinkkejä ja huomioitavaa kun noista tehdään konetta, eli vasen on 2.3 joka siis tulee autoon, vanhasta koneesta käytetään kaikki parempikuntoiset osat + tietty uusitaan tiivisteitä sun muita. Ja vaihteisto vaihtuu automaattiin.

Kuva
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Perjantaina sain aiamgay keskiöt jopa suihkittua

Kuva
Kuva
Kuva
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

Onks auto jo ajossa?
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Ei oo, ryyppäämiseks menny. :D
Motivaatio vähän mennyt tohon autoon, mutta tarkoitus olis nyt tässä ripeesti saada kuntoon.

Tuli noita vanteita koitettua parilla pultilla ja keskiöllä, kyllä ne kultaisia pultteja ja leveetä kehää kaipaa.

Kuva
Kuva

Täyty viel kehät kiillottaa ja keskiön tähdet putsata myös.
Avatar
Anttuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 03.11.2009 15:52
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Anttuu »

Milläs lailla oot nuo USA parkit toteuttanu? Mitkä polttimot?
"Jos kiipeää perse edellä puuhun, tippuu pää edellä alas."
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Samat polttimot kuin normi parkit, vedin vaan pidemmät johdot vakioparkkiin ja porasin reijän vilkkuun.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

AMG:stä vaa sorvilla ulkosiivu pois ja irtokehät tilalle titaniumilta. helpoin ja nopein sekä halvin.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Anttuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 03.11.2009 15:52
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Anttuu »

eepi kirjoitti:Samat polttimot kuin normi parkit, vedin vaan pidemmät johdot vakioparkkiin ja porasin reijän vilkkuun.
Joo, niin sulla on ihan värittömät polttimot vilkuissa? Onks siel vilkun sisällä sitten se keltanen lätkä? Ajattelin tuossa tuota laillisuuden puolta, että oisikohan laillista, että laittaa vilkkuihin värittömät polttimot parkeiksi, ja omista umpioista poistaisi parkit? Tulis ainaki leveemmän näkönen keula sillälailla :D
"Jos kiipeää perse edellä puuhun, tippuu pää edellä alas."
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Emt, oranssi polttimo mulla on.

Miten öljypohja kiristetään, voiko ihan ristikkäin vai onko joku oikea järjestys? Mihin momentiin?
Ja riittääkö pelkkä uus tiiviste väliin vai tarviiko lisäksi jotain tiivistysainetta?
Avatar
timi.lin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 441
Liittynyt: Ti 07.02.2006 21:55
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

eepi kirjoitti:Emt, oranssi polttimo mulla on.

Miten öljypohja kiristetään, voiko ihan ristikkäin vai onko joku oikea järjestys? Mihin momentiin?
Ja riittääkö pelkkä uus tiiviste väliin vai tarviiko lisäksi jotain tiivistysainetta?
kaverin meseen kun vaihdettiin uusi öljypohjan tiiviste niin laitoin siihen öljypohjaan ekas tiivste massaa ja sitte vasta se oma tiiviste,pysy se oma tiiviste parenmin paikoillaan kun laitto sen öljypohjan paikoileen,sen jälkeen ruuvit paikoileen ja kaikista ruuveista enste tyhjät pois ja sitte aloitin kirstää pikku hiljaa keskeltä ulospäin,ihan käsi tuntumalla vedettiin Momenttiin.eikä ole vuotannu yhtään :D
w210 220d 98
w126 500sec kesä pirssi!
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12810
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

tuli mieleen että ite laitoin aikoinaan tätä, tiivisteen molemmille pinnoille : http://oilkraft.com/SANY0225.JPG

motonetistä 6.9e purkki.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12810
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

m6 pultit 10nm ja m8 25nm, spriraalina ku kiristää ni hyvä tulee. Ensin tiukkaa höllästi kaikki...

eli tähän tyyliin, keskeltä ulommas kiristää Kuva
Vastaa Viestiin