Cossu st projekti alkakoon!
muutoskatsastus!
käytin konttorilla muuten kaikki ok!
mutta pitäs olla eroavaisuus todistus 2.6l vs.-2.3.... jarrut,vakaaja,etujouset ym.... uuden moottorin litratilavuus nousi yli 20% en tiiÄ
mut huomenna viisaampia
mutta pitäs olla eroavaisuus todistus 2.6l vs.-2.3.... jarrut,vakaaja,etujouset ym.... uuden moottorin litratilavuus nousi yli 20% en tiiÄ
mut huomenna viisaampia
paperit ok!
leima tuli?
projekti valmis,oven kahvoja odotellessa
projekti valmis,oven kahvoja odotellessa

Mistäs tuon eroavaisuus todistuksen sait? Saakos vertailu moottoriks "valita" minkä vaan 190:n koneen, eli siihenhän kävis 2.5l turbo diesel ja 2.6 bensa? Sitten ei nousis yli 20% tilavuus...
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
niin
ite vertasin 2,6llitraseen,jarrut,etupään alustanosat ja jouset!
paikallisessa tarvike liikkeessä kopioita koivusen varaosa luettelosta,ja eikun konttorille.
voit soitella niin kerron kyllä lisää...
040-8301332
paikallisessa tarvike liikkeessä kopioita koivusen varaosa luettelosta,ja eikun konttorille.
voit soitella niin kerron kyllä lisää...
040-8301332
Riittikö pelkkä vertaaminen, vai pitikö jouset, jarrut ja alustan osat vaihtaa siis 2.6 litraseen vastaaviks? Eikai kuiteskaan näin, ku cossussahan on noi kaikki paljon paremmat jo valmiiks?
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Niitä tilavuus +25%, teho +20% ja paino +20% ei voi soveltaa kuin mallisarjan isoimpaan, tehokkaimpaan ja painavimpaan. Ei välimalleihin. Moni konttori antaa soveltaa noihin välimalleihin kylläkin virheellisesti. AKE:n vanhoilla sivuilla oli aika yksselitteisesti selitetty koko juttu.
Eli yli 2,6l tilavuudelle vähintään sellaisen alustan osat, toki jos on isommat/paremmat niin kelpaa. Tehoja kannattaa tietysti verrata cossuun.
Esim: mallisarjassa olis mallit A, B ja C.
A=2.0 100hv
B=2.5 150hv
C=3.0 180hv
Otetaan aihioksi auto A ja viritellään siitä 130-heppanen; vaatii B:n alustan, joka riittää sinne 150hv asti. Jos onkin 151hv laput niin vaatii sitten seuraavan, eli C:n palikat. Tää on mallisarjan tehokkain eli riittää sitten jo 180+20% asti tehoissa ja tilavuutta 3.0+25%. Heleppoa ko heinänteko.
Vertailulaput voi tulostaa EPC:ltä tai vaikka ottaa läppärillä koko roska mukaan, voip sitten vaikka inssi ite tarkastaa mitä tarvii.
Eli yli 2,6l tilavuudelle vähintään sellaisen alustan osat, toki jos on isommat/paremmat niin kelpaa. Tehoja kannattaa tietysti verrata cossuun.
Esim: mallisarjassa olis mallit A, B ja C.
A=2.0 100hv
B=2.5 150hv
C=3.0 180hv
Otetaan aihioksi auto A ja viritellään siitä 130-heppanen; vaatii B:n alustan, joka riittää sinne 150hv asti. Jos onkin 151hv laput niin vaatii sitten seuraavan, eli C:n palikat. Tää on mallisarjan tehokkain eli riittää sitten jo 180+20% asti tehoissa ja tilavuutta 3.0+25%. Heleppoa ko heinänteko.
Vertailulaput voi tulostaa EPC:ltä tai vaikka ottaa läppärillä koko roska mukaan, voip sitten vaikka inssi ite tarkastaa mitä tarvii.
Minulla vaadittiin lisäksi Mersun edustajan allekirjoittama paperi, että vaihdetut osat vastaavat vertailumallia.muuris kirjoitti:...Vertailulaput voi tulostaa EPC:ltä tai vaikka ottaa läppärillä koko roska mukaan, voip sitten vaikka inssi ite tarkastaa mitä tarvii.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Eikai sitä vertailu autoa voi vaihtaa noitten osien kesken? Eli siis jos vertaa alustaa 2.3l cossuun, ja konetilavuutta 2.6l:iin, ja tehoja 2.5l cossuun? Vai voiko näin tehä?
Periaatteessa jos noin voi tehä, mullekkin riittäis sitten alusta tuonne 185hv. Eli penkkilappu vaan siihen 150hv ja "voi voi, ei siitä nyt vaan oikeen lähteny..."
Mutta voikos cosworthiin, amg:hen verrata ollenkaan?
Periaatteessa jos noin voi tehä, mullekkin riittäis sitten alusta tuonne 185hv. Eli penkkilappu vaan siihen 150hv ja "voi voi, ei siitä nyt vaan oikeen lähteny..."

Mutta voikos cosworthiin, amg:hen verrata ollenkaan?
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Mikä vauhtipyörä tuossa on ?? Itellä on sama asetelma mutta 300 bensan vauhtipyörä menee liian ohueks ei kuulemma tuu kestämään, näin sanottiin lapualla hiomossa. Lämpiää niin menee kieroon ja lakkaa pitämästä. Nyt on hommattuna 200 diisselin vauhtipyörä pitäis kuulemma olla semmonen. 

http://www.facebook.com/ImagoFix
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Lae.fi
Autodeco
Para art
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Lae.fi
Autodeco
Para art
Konetilavuudessa voi olla verrokkina 2.6 ja tehoissa 2.5-16v. Alusta pitää tietysti päivittää 2.5-16v mukaan. AMG ja EVOt ei käy verrokeiksi.Kummeli kirjoitti:Eikai sitä vertailu autoa voi vaihtaa noitten osien kesken? Eli siis jos vertaa alustaa 2.3l cossuun, ja konetilavuutta 2.6l:iin, ja tehoja 2.5l cossuun? Vai voiko näin tehä?
Periaatteessa jos noin voi tehä, mullekkin riittäis sitten alusta tuonne 185hv. Eli penkkilappu vaan siihen 150hv ja "voi voi, ei siitä nyt vaan oikeen lähteny..."![]()
Mutta voikos cosworthiin, amg:hen verrata ollenkaan?
W201 2.6, W203 1.8 komp, C203 200cdi. Ex: W215 5.0, C124 3.2, R170 2.3
Tuohon kytkinjuttuun, että kaverille sanottiin samalla lailla, että "teräs kiertyy vinoon -> ei tuu kestämään" . Ko. superilla ajettu monta 10tkm. ja ei mitään ongelmaa. Eikä oo mitään hissutteluajoa ollu...
Ps. Ja miten ihmeessä se voi mennä liian ohueks? Eihän se ohene yhtään siitä ohuimmalta kohtaa, vai miten se nyt sitte on koneistettu? Onko siitä otettu oikeen raakemmalla mallilla kitkapintaa pois vai?

Ps. Ja miten ihmeessä se voi mennä liian ohueks? Eihän se ohene yhtään siitä ohuimmalta kohtaa, vai miten se nyt sitte on koneistettu? Onko siitä otettu oikeen raakemmalla mallilla kitkapintaa pois vai?
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Eikait se massaa oo alunperin ainakaanPetehri kirjoitti:Mikäs ton mustan massarajan tarkoitus on tuolla helman ja puskureitten alapinnassa?? Tekee autosta meinaan 15cm korkeamman näkösen.

Mulla maalattu nuo korinvärillä jälkikäteen... http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2035434.jpg http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2035428.jpg
Mulla aikoinaan tenavassa oli juurikin tuo samainen musta rantu alareunassa. Korisarjaa maalatessa se jätettiin sinne (eli maalattiin mustaksi), kun hahmotelmalla todettiin sen olevan oikeasti niin paremman näköinen. Väite osoittautui todeksi, kun keulalle tuli kärsserin (miten ikinä kirjoitetaankaan) C-look puskuri, johon tuota rantua ei luontevasti saanut.
No - mielipiteensä tietty kullakin. Onpahan tuo musta helpompi maalata uusiksi, kun tulee jälkiä...
No - mielipiteensä tietty kullakin. Onpahan tuo musta helpompi maalata uusiksi, kun tulee jälkiä...
- Skraba
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
huiput testattu?
joensuun lentokentällä 255kmh tutka nopeudeksi
265perällä ja17"korkeilla kumeilla....
onkos muilla nää superit kulkenu miten kovaa
nyt ideoita nopeuden kasvattamiseen kiitos!!!!

265perällä ja17"korkeilla kumeilla....
onkos muilla nää superit kulkenu miten kovaa
nyt ideoita nopeuden kasvattamiseen kiitos!!!!
vitonen on suora.. paiskaa sinne ylivaihde aski nii jo kulkeeDuPu kirjoitti:Mitenkäs tiheät välit tuossa cossun ketrakissa oli?
DuPu


2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Niinku Terho P mainihti nii ylivaiheloota kiinni ja kierroksia konesee, nii kulukee pitkästi päälle 3Terho P kirjoitti:vitonen on suora.. paiskaa sinne ylivaihde aski nii jo kulkeeDuPu kirjoitti:Mitenkäs tiheät välit tuossa cossun ketrakissa oli?
DuPueli suomeksi sanottuna normi aski joka ei ole kossusta... saattaapi olla että joudut tiuhentaa jopa hiukan perää

Mulla on 3.27 perävälitys ja ylivaihelootalla laskurin mukaa pitäs mennä se 290 ja tosiaan 6500rpm.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Täälläpäin on kans mielenkiintonen välitys ratkasu, kun on ylivaiheloota, ja 2,65 perä, niin oliko se 240km/h vai 260km/h nelosella 

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.