Cossu st projekti alkakoon!

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Kiitos ! tomant toi on hyvä linkki, ei tarvi kahlata tullin sivujen veropäätöksiä.
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
on
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ti 01.05.2007 21:12
Paikkakunta: joensuu

muutoskatsastus!

Viesti Kirjoittaja on »

käytin konttorilla muuten kaikki ok!
mutta pitäs olla eroavaisuus todistus 2.6l vs.-2.3.... jarrut,vakaaja,etujouset ym.... uuden moottorin litratilavuus nousi yli 20% en tiiÄ
mut huomenna viisaampia
on
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ti 01.05.2007 21:12
Paikkakunta: joensuu

paperit ok!

Viesti Kirjoittaja on »

leima tuli?
projekti valmis,oven kahvoja odotellessa :oops:
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Mistäs tuon eroavaisuus todistuksen sait? Saakos vertailu moottoriks "valita" minkä vaan 190:n koneen, eli siihenhän kävis 2.5l turbo diesel ja 2.6 bensa? Sitten ei nousis yli 20% tilavuus...
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
on
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ti 01.05.2007 21:12
Paikkakunta: joensuu

niin

Viesti Kirjoittaja on »

ite vertasin 2,6llitraseen,jarrut,etupään alustanosat ja jouset!
paikallisessa tarvike liikkeessä kopioita koivusen varaosa luettelosta,ja eikun konttorille.
voit soitella niin kerron kyllä lisää...
040-8301332
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Riittikö pelkkä vertaaminen, vai pitikö jouset, jarrut ja alustan osat vaihtaa siis 2.6 litraseen vastaaviks? Eikai kuiteskaan näin, ku cossussahan on noi kaikki paljon paremmat jo valmiiks?
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
on
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ti 01.05.2007 21:12
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja on »

ei osien vaihtelua!
cossussa isommat levyt!
muuten alustan osat vastaa toisiaan
muuris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ma 02.06.2008 11:35
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja muuris »

Niitä tilavuus +25%, teho +20% ja paino +20% ei voi soveltaa kuin mallisarjan isoimpaan, tehokkaimpaan ja painavimpaan. Ei välimalleihin. Moni konttori antaa soveltaa noihin välimalleihin kylläkin virheellisesti. AKE:n vanhoilla sivuilla oli aika yksselitteisesti selitetty koko juttu.

Eli yli 2,6l tilavuudelle vähintään sellaisen alustan osat, toki jos on isommat/paremmat niin kelpaa. Tehoja kannattaa tietysti verrata cossuun.


Esim: mallisarjassa olis mallit A, B ja C.

A=2.0 100hv
B=2.5 150hv
C=3.0 180hv

Otetaan aihioksi auto A ja viritellään siitä 130-heppanen; vaatii B:n alustan, joka riittää sinne 150hv asti. Jos onkin 151hv laput niin vaatii sitten seuraavan, eli C:n palikat. Tää on mallisarjan tehokkain eli riittää sitten jo 180+20% asti tehoissa ja tilavuutta 3.0+25%. Heleppoa ko heinänteko.


Vertailulaput voi tulostaa EPC:ltä tai vaikka ottaa läppärillä koko roska mukaan, voip sitten vaikka inssi ite tarkastaa mitä tarvii.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3975
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

muuris kirjoitti:...Vertailulaput voi tulostaa EPC:ltä tai vaikka ottaa läppärillä koko roska mukaan, voip sitten vaikka inssi ite tarkastaa mitä tarvii.
Minulla vaadittiin lisäksi Mersun edustajan allekirjoittama paperi, että vaihdetut osat vastaavat vertailumallia.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Eikai sitä vertailu autoa voi vaihtaa noitten osien kesken? Eli siis jos vertaa alustaa 2.3l cossuun, ja konetilavuutta 2.6l:iin, ja tehoja 2.5l cossuun? Vai voiko näin tehä?

Periaatteessa jos noin voi tehä, mullekkin riittäis sitten alusta tuonne 185hv. Eli penkkilappu vaan siihen 150hv ja "voi voi, ei siitä nyt vaan oikeen lähteny..." :lol:

Mutta voikos cosworthiin, amg:hen verrata ollenkaan?
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

Mikä vauhtipyörä tuossa on ?? Itellä on sama asetelma mutta 300 bensan vauhtipyörä menee liian ohueks ei kuulemma tuu kestämään, näin sanottiin lapualla hiomossa. Lämpiää niin menee kieroon ja lakkaa pitämästä. Nyt on hommattuna 200 diisselin vauhtipyörä pitäis kuulemma olla semmonen. :?
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
on
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ti 01.05.2007 21:12
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja on »

penkityksessä ahtopaine oltava yli 0.4bar
ja teho ei voi olla pienempi kuin vakiona ns.vaihtokoneessa
näin ymmärsin.

mulla on diisselin vauhtipyörästä koneistettu!
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

on kirjoitti:penkityksessä ahtopaine oltava yli 0.4bar
Heh. Joka konttorilla o oma lainsääjäntö :lol:
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

-
Viimeksi muokannut BTriker, Ti 08.01.2013 00:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sami201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ma 18.07.2005 13:08
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Sami201 »

Kummeli kirjoitti:Eikai sitä vertailu autoa voi vaihtaa noitten osien kesken? Eli siis jos vertaa alustaa 2.3l cossuun, ja konetilavuutta 2.6l:iin, ja tehoja 2.5l cossuun? Vai voiko näin tehä?

Periaatteessa jos noin voi tehä, mullekkin riittäis sitten alusta tuonne 185hv. Eli penkkilappu vaan siihen 150hv ja "voi voi, ei siitä nyt vaan oikeen lähteny..." :lol:

Mutta voikos cosworthiin, amg:hen verrata ollenkaan?
Konetilavuudessa voi olla verrokkina 2.6 ja tehoissa 2.5-16v. Alusta pitää tietysti päivittää 2.5-16v mukaan. AMG ja EVOt ei käy verrokeiksi.
W201 2.6, W203 1.8 komp, C203 200cdi. Ex: W215 5.0, C124 3.2, R170 2.3
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Tuohon kytkinjuttuun, että kaverille sanottiin samalla lailla, että "teräs kiertyy vinoon -> ei tuu kestämään" . Ko. superilla ajettu monta 10tkm. ja ei mitään ongelmaa. Eikä oo mitään hissutteluajoa ollu... :lol:

Ps. Ja miten ihmeessä se voi mennä liian ohueks? Eihän se ohene yhtään siitä ohuimmalta kohtaa, vai miten se nyt sitte on koneistettu? Onko siitä otettu oikeen raakemmalla mallilla kitkapintaa pois vai?
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

ei ainakaan mulla mennyt kieroon vaikka ei ollut kuin 9mm paksu ohuimmasta kohtaa.

eikös ne jokkis miehetki kun tekevät oikeen kevyttä vaihtipyörä niin leikkaa 3mm levystä kiekon, tuossa jo kuulemma sitten on tuo ongelma mutta toimii jos ei luistata.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

No huh, aika ohkasta tavaraa alkaa olla... Jopa jokkis hommaan... :shock:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
on
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ti 01.05.2007 21:12
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja on »

jipii jipii,kiitos raptecille laadukkaista osista :D
on
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ti 01.05.2007 21:12
Paikkakunta: joensuu

Uusia kuvia

Viesti Kirjoittaja on »

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
latvis124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Pe 01.01.2010 13:02
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja latvis124 »

nyt herrajumala niitä videoita.. eihän täs tervejärkinen malta odottaa millälailla vetää.. :) :D
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Mikäs ton mustan massarajan tarkoitus on tuolla helman ja puskureitten alapinnassa?? Tekee autosta meinaan 15cm korkeamman näkösen. :?
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

Petehri kirjoitti:Mikäs ton mustan massarajan tarkoitus on tuolla helman ja puskureitten alapinnassa?? Tekee autosta meinaan 15cm korkeamman näkösen. :?
Eikait se massaa oo alunperin ainakaan :shock:

Mulla maalattu nuo korinvärillä jälkikäteen... http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2035434.jpg http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2035428.jpg
Avatar
Skraba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: Pe 30.07.2004 13:30
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Skraba »

Mulla aikoinaan tenavassa oli juurikin tuo samainen musta rantu alareunassa. Korisarjaa maalatessa se jätettiin sinne (eli maalattiin mustaksi), kun hahmotelmalla todettiin sen olevan oikeasti niin paremman näköinen. Väite osoittautui todeksi, kun keulalle tuli kärsserin (miten ikinä kirjoitetaankaan) C-look puskuri, johon tuota rantua ei luontevasti saanut.

No - mielipiteensä tietty kullakin. Onpahan tuo musta helpompi maalata uusiksi, kun tulee jälkiä...
- Skraba

C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
on
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ti 01.05.2007 21:12
Paikkakunta: joensuu

huiput testattu?

Viesti Kirjoittaja on »

joensuun lentokentällä 255kmh tutka nopeudeksi :(
265perällä ja17"korkeilla kumeilla....
onkos muilla nää superit kulkenu miten kovaa
nyt ideoita nopeuden kasvattamiseen kiitos!!!!
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

pidempää välitystä ja isompaa ahdinta :lol:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DuPu »

Mitenkäs tiheät välit tuossa cossun ketrakissa oli?

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

DuPu kirjoitti:Mitenkäs tiheät välit tuossa cossun ketrakissa oli?

DuPu
vitonen on suora.. paiskaa sinne ylivaihde aski nii jo kulkee :lol: eli suomeksi sanottuna normi aski joka ei ole kossusta... saattaapi olla että joudut tiuhentaa jopa hiukan perää :wink:
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Terho P kirjoitti:
DuPu kirjoitti:Mitenkäs tiheät välit tuossa cossun ketrakissa oli?

DuPu
vitonen on suora.. paiskaa sinne ylivaihde aski nii jo kulkee :lol: eli suomeksi sanottuna normi aski joka ei ole kossusta... saattaapi olla että joudut tiuhentaa jopa hiukan perää :wink:
Niinku Terho P mainihti nii ylivaiheloota kiinni ja kierroksia konesee, nii kulukee pitkästi päälle 3 :D

Mulla on 3.27 perävälitys ja ylivaihelootalla laskurin mukaa pitäs mennä se 290 ja tosiaan 6500rpm.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Täälläpäin on kans mielenkiintonen välitys ratkasu, kun on ylivaiheloota, ja 2,65 perä, niin oliko se 240km/h vai 260km/h nelosella :D
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Vastaa Viestiin