C270cdi Vm. 2001, ajettu 230tkm automaatti-laatikolla ja seuraavanlaista ongelmaa ilmennyt;
Aluksi isoimmat vaihteet häviää ajossa ja 2 vaihde lukittuu päälle.
Mitään vikavaloja tai herjoja ei ilmesty mittaristoon.
Käynnistyksen jälkeen toimii taas normaalisti.
Myöhemmin teki saman mutta pakkovaihteilla sai vaihdettua 2:sta isommille..
Myöhemmin ei enää sekään auttanut vaan pakko-kakkonen päällä jatkuvasti.
Laatikkoon vaihdettiin MB:n automaattiöljyt (+huuhtelu) sekä suodatin sekä
laatikon johtosarja (myös johdinlevy).
Johtosarjan liittimet olivat öljyiset.
Ohjausboksi oli kuitenkin kuiva joten johtosarjan vaihto sai tässä vaiheessa riittää.
Muisti nollattu Veholla.
Toimi hetken aikaa (alle 50km) normaalisti kunnes sama vika ilmestyi.
Eli 2 vaihde päällä eikä auta uudelleen käynnistys..
Diagnoosi antoi osviittaa mahdollisesta laatikon luistamisesta (input/output anturien arvot liiaksi toisistaan poikkeavat).
Onko mitään muuta mahdollisuutta enää vian selvittämiseksi kuin ottaa loota irti ja viedä automaattipajalle?
Onko tiedossa tiettyjä laatikon kilkkeitä jotka vaihtamalla vian saisi korjattua. Ei kiinnostaisi alkaa kokonaan laatikkoa kunnostuttamaan (1000-2000e pieti kaiketi)...
W203 270cdi automaatti-ongelmaa
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: Su 11.07.2010 20:12
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: Su 11.07.2010 20:12
Sattuisiko olemaan räjäytyskuvaa tuosta hydrauliyksiköstä eli mistä päin löytyy tarkemmin ja saako osia mitä kautta parhaiten? Ebay? Veho?samtron kirjoitti:Itellä oli justiinsa samanlaiset oireet, lisäksi 3-4 vaihto luisti. hydrauliyksikkö oli rikki. sen vaihdon jälkeen toiminut moitteetta. Saksasta saa edullisesti osia vaihteistoon.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
tossa kuvia ja juttuaDBFI kirjoitti:EPC:stä löytyy räjäytyskuvia mutta WIS-kuvat on parempia. Muistaakseni CDI203 postaili muutamia foorumillekin.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W203 270cdi automaatti-ongelmaa
Morjes, täysin sama vika myös täällä. *:lla saa annettua tekohengitystä jos kakkonen jämähtää päälle! Voiskos joku asiasta tietävä kertoa millä nimellä tuota hydrauliyksikköä kannattaisi sakasasta katella, Tahi mistä suomesta vois kyseinen värkki irrota kätevämmin?
MB E280 CDI A -06