M116 motti
M116 motti
Tulipa toteutettua monivuotinen haave ja hankittua W116. 350 koneella
eli ymmärääkseni M116
Joitain foorumeja läpi kahlanneena on jotenkin tullut sellainen kuva
että M116 ei ole oikein "haluttu"....
Onko kyseinen motti jotenkin ongelmallinen tms...?
eli ymmärääkseni M116
Joitain foorumeja läpi kahlanneena on jotenkin tullut sellainen kuva
että M116 ei ole oikein "haluttu"....
Onko kyseinen motti jotenkin ongelmallinen tms...?
Ei kai M116:ssa ole mitään sen kummempaa vikaa. Intohimojen kohdehan on yleensä mallisarjan suurin ja örein eli M117 tai peräti M100, joten siinä mielessä nuo pikkulohkot ovat jääneet vaille ansaitsemaansa arvostusta.
Onnea hankinnalle ja mukavia kilomertejä. W116 on minun mielikuvissani upea auto ja oivallinen harrastukohde.
Onnea hankinnalle ja mukavia kilomertejä. W116 on minun mielikuvissani upea auto ja oivallinen harrastukohde.
W140 ja C126. Arkiajossa Englannin Lada Niva.
Minusta M116 on oikein mainio moottori W116:een, kierrosherkähkö ja auto liikkuu sillä paljon mukavammin kuin M110:lla. Ajo on jopa vaivatonta. Perustan kokemukseni kylläkin vain yhteen 1973 350 SE:n ajokeikkaan. En ole kuullut perusmoottorissa olevan mitään sen ihmeempää, mitä M117:ssakaan. Minkä ikäinen se on, eli kumpi ruisku?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Welcome 116lover!
Juhannuksena ajelin muutama kymmenen km 1984-mallisella 380 SL:llä. Minulla oli jo ennakko-odotukset pyh, pikkulohko, ei edes M117 saatikka jos vertaa omaan M100:aan.
Ja kilin kellit, jumankekka mikä auto; murisee alhaalta vääntäen ihan riittävästi. En tohtinut kierrättää kun ei ollut oma mutta pari kertaa annoin enemmin happea ja kulku oli edelleen makoisaa.
Mut, tuo oli K-Jetti jo, vaikkakin US-speksit. Joka tapauksess nam nam
.
Ja tuossa toimi kikkari vaikka ei painanut poljinta pohjaan, kuten omassa ex-280SE:ssä, saman vuotinen. Kai sen noin toimii kuulua. Sorry OT.
Juhannuksena ajelin muutama kymmenen km 1984-mallisella 380 SL:llä. Minulla oli jo ennakko-odotukset pyh, pikkulohko, ei edes M117 saatikka jos vertaa omaan M100:aan.
Ja kilin kellit, jumankekka mikä auto; murisee alhaalta vääntäen ihan riittävästi. En tohtinut kierrättää kun ei ollut oma mutta pari kertaa annoin enemmin happea ja kulku oli edelleen makoisaa.
Mut, tuo oli K-Jetti jo, vaikkakin US-speksit. Joka tapauksess nam nam

Ja tuossa toimi kikkari vaikka ei painanut poljinta pohjaan, kuten omassa ex-280SE:ssä, saman vuotinen. Kai sen noin toimii kuulua. Sorry OT.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
onko se tällänen116lover kirjoitti:Juu terve vaan kaikille tasapuolisesti,ikävä kyllä ei koneen vuosimallista
ole mitään tietoa,auto on alunperin 280SE -76 ja M116 tekniikka vaihdettu yli 20 vuotta sitten.
Siitä pääsenkin jatkokysymykseen onko jotain ulkoisia tunnisteita/koneen numeroa näkyvissä josta voisi päätellä koneen ikää?


mullon pelkkiä romuja vaan
Onko kyseessä Nettiauton vihreä yksilö?116lover kirjoitti:Juu terve vaan kaikille tasapuolisesti,ikävä kyllä ei koneen vuosimallista
ole mitään tietoa,auto on alunperin 280SE -76 ja M116 tekniikka vaihdettu yli 20 vuotta sitten.
Siitä pääsenkin jatkokysymykseen onko jotain ulkoisia tunnisteita/koneen numeroa näkyvissä josta voisi päätellä koneen ikää?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
76 vuonna taisi olla molemmilla ruiskuilla D ja K.116lover kirjoitti:Juu terve vaan kaikille tasapuolisesti,ikävä kyllä ei koneen vuosimallista
ole mitään tietoa,auto on alunperin 280SE -76 ja M116 tekniikka vaihdettu yli 20 vuotta sitten.
Siitä pääsenkin jatkokysymykseen onko jotain ulkoisia tunnisteita/koneen numeroa näkyvissä josta voisi päätellä koneen ikää?
Nuohan tunnistaa helpoiten ilmanpuhdistimen kotelosta.
D:ssä koleto pyöreä ja torvi vänkärin puolelle ja taasen K:ssa kotelo takaosasta ei pyöreä vaan osaksi suoraa ja torvi sojottaa kuskin puolelle.
Puristuksia löytyy kyllä.
Venttiilien säätöä voisi koittaa seuraavaksi?
Tuosta nyt tuskin tulee hullua hurskaammaksi mutta laitoinpa aikani
kuluksi.
Tuossa tosin ei kilausta kuulu.
Minusta ihan normaali kasin käyntiääni?
http://www.youtube.com/watch?v=cITKXWA677o[url][/url]
Tuossa kone kylmänä siis....
Venttiilien säätöä voisi koittaa seuraavaksi?
Tuosta nyt tuskin tulee hullua hurskaammaksi mutta laitoinpa aikani
kuluksi.
Tuossa tosin ei kilausta kuulu.
Minusta ihan normaali kasin käyntiääni?
http://www.youtube.com/watch?v=cITKXWA677o[url][/url]
Tuossa kone kylmänä siis....
Siinä on hydraulinen venttiilinsäätö.
Taitaa olla jostain keinuvivusta menny pinnat, tai nokan kärki on jo menny mutkille. Jos tämä nyt minun läppäristä kuulosti millekkään, niin aikamoinen säläkättäjähän tuo vielä on...
Onhan tuossa näköjään näpräämistä jonkinverran.
Taitaa olla jostain keinuvivusta menny pinnat, tai nokan kärki on jo menny mutkille. Jos tämä nyt minun läppäristä kuulosti millekkään, niin aikamoinen säläkättäjähän tuo vielä on...
Onhan tuossa näköjään näpräämistä jonkinverran.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Noo...jos nyt haluat sitten koneistaa, niin eikun siitä vaan.
Itse ainankin aukaisisin venttiilikopat ja katsoisin miltä nokka-akselit ja keinuvivut näyttävät.
En tiedä tietystikään herran taloudellisesta tilanteesta, mutta M116/M117 motin remontointi ei sitten ole niitä halvimpia savottoja, mitä maa päällään kantaa. Varaudu tapauskohtaisesti maksimissaan noin 8000 euron budjettiin.
Itse ainankin aukaisisin venttiilikopat ja katsoisin miltä nokka-akselit ja keinuvivut näyttävät.
En tiedä tietystikään herran taloudellisesta tilanteesta, mutta M116/M117 motin remontointi ei sitten ole niitä halvimpia savottoja, mitä maa päällään kantaa. Varaudu tapauskohtaisesti maksimissaan noin 8000 euron budjettiin.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
8000 vain? Eikös esim. joihinkin saman ikäisiin Maserateihin remontti maksa
luokkaa 20ke.Kaikki on suhteellista
Joo täytyypä tutkia josko siihen joku korjaus löytysi,toivottavasti
siihen ei mitään 8ke pala.
Tuohon korimalliin kun tuli hurahdettua pikku lapsukaisena,
ja vasta nyt sai aikaiseksi kyseisen laitteen hankkia.
Aina se "polte" tuli tukahdutettua järkisyyllä:
Olen melkoisen tumpelo mitä auton korjaukseen tulee.
Renkaat öljyt suodattimet yms nyt tulee vaihdettua,mutta siihen jää.
Jos ei muuta osaa kannattaa kyseiset rottelot jättää suosiolla muiden harmiksi.
Mutta kun polte ei koskaan hävinny,ajattelin että pakko se on hankkia
jollei asiaa halua kuolinvuoteella asti parkua.
Kriteerit autolle oli
-W116 kasin koneella
-Ajokuntoinen,leima oltava voimassa ainakin kesän yli.
-yleisilmeeltään kohtuullinen
-Ajetaan,tankataan,ja lisäillään öljyjä/vettä
-Jos auto hajoaa,voi voi
-Jos ei mene enää katsatuksesta läpi,voi voi.
Kuitenkin tuo homma on alkanut leviämään kuin paska tuulettimessa,
kun tuon pohjankin kunnostustyö on tullu aloitettua ystävien opastuksella,vaikkei siitä pitänyt edes murehtia.
Jos tuosta ei mitään ikinä tule,voin todeta,ettei ollut tarkoituskaan.
Mutta tulipahan koettua,se tässä on tärkeintä.
luokkaa 20ke.Kaikki on suhteellista

Joo täytyypä tutkia josko siihen joku korjaus löytysi,toivottavasti
siihen ei mitään 8ke pala.
Tuohon korimalliin kun tuli hurahdettua pikku lapsukaisena,
ja vasta nyt sai aikaiseksi kyseisen laitteen hankkia.
Aina se "polte" tuli tukahdutettua järkisyyllä:
Olen melkoisen tumpelo mitä auton korjaukseen tulee.
Renkaat öljyt suodattimet yms nyt tulee vaihdettua,mutta siihen jää.
Jos ei muuta osaa kannattaa kyseiset rottelot jättää suosiolla muiden harmiksi.
Mutta kun polte ei koskaan hävinny,ajattelin että pakko se on hankkia
jollei asiaa halua kuolinvuoteella asti parkua.
Kriteerit autolle oli
-W116 kasin koneella
-Ajokuntoinen,leima oltava voimassa ainakin kesän yli.
-yleisilmeeltään kohtuullinen
-Ajetaan,tankataan,ja lisäillään öljyjä/vettä
-Jos auto hajoaa,voi voi
-Jos ei mene enää katsatuksesta läpi,voi voi.
Kuitenkin tuo homma on alkanut leviämään kuin paska tuulettimessa,
kun tuon pohjankin kunnostustyö on tullu aloitettua ystävien opastuksella,vaikkei siitä pitänyt edes murehtia.
Jos tuosta ei mitään ikinä tule,voin todeta,ettei ollut tarkoituskaan.
Mutta tulipahan koettua,se tässä on tärkeintä.
Ei ne osat juuri kalliimpia oo ku muihinkaan, tai ainakaa kaikki...riippuu tietenki mistä ostaa. Ite tilailin semmosesta paikasta ku www.autohausaz.com
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
No pelkästään männät oli 300e / kpl. Kun niitä viimeksi tiedustelin.
Jos moottorissa on käytetty pelkkää vettä jäähdytyksessä, niin se on mitä todennäköisemmin syönyt myös kanavia kannen ja lohkon tasosta. Sieltä saattaa löytyä vesivuotoja. Niitten hitsauksessa ja paikkauksessa palaa joitain satasia.
Tiivistesarja oli jotain 800 - 1000 e nurkilla...
Kiertokangen laakerit tais olla jotain 80e/mäntä. Runkolaakereita en muista. Öljypumppu oli muistaakseni 200 euron luokkaa, joten kyllä siitä hintaa rupeaa kiipeämään.
Jakoketju 80 luokkaa, laahaimet oli ihan muutamia hassuja euroja. Samoiten kannenpultit jos on venähtänyt yli arvojensa, niin niissäkin on maksamista...
Originaali tulpanjohtosarja oli noin 800 euron luokkaa....Tuossa näyttää olevan ihan mitkäliekkään-tyyliset roikat.
Jos moottorissa on käytetty pelkkää vettä jäähdytyksessä, niin se on mitä todennäköisemmin syönyt myös kanavia kannen ja lohkon tasosta. Sieltä saattaa löytyä vesivuotoja. Niitten hitsauksessa ja paikkauksessa palaa joitain satasia.
Tiivistesarja oli jotain 800 - 1000 e nurkilla...
Kiertokangen laakerit tais olla jotain 80e/mäntä. Runkolaakereita en muista. Öljypumppu oli muistaakseni 200 euron luokkaa, joten kyllä siitä hintaa rupeaa kiipeämään.
Jakoketju 80 luokkaa, laahaimet oli ihan muutamia hassuja euroja. Samoiten kannenpultit jos on venähtänyt yli arvojensa, niin niissäkin on maksamista...
Originaali tulpanjohtosarja oli noin 800 euron luokkaa....Tuossa näyttää olevan ihan mitkäliekkään-tyyliset roikat.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Tuolta sen varmaan PITÄISI kuulostaa
http://www.youtube.com/watch?v=erloye1nTR0[url]
Aikamoinen ero kun vertaa omaan.Kuin yö ja päivä.
Tänään piti suorittaa autolla siirtoajo.
Pienen pysäyksen jälkeen kun käynnisti uudestaan oli selvästi ainakin
pari pyttyä poissa pelistä ja melkoinen usva takana.
Kyllä ne sieltä n. 5s. jälkeen heräili henkiin mutta kaipa se alkaa olemaan R.I.P.
[/url]
http://www.youtube.com/watch?v=erloye1nTR0[url]
Aikamoinen ero kun vertaa omaan.Kuin yö ja päivä.
Tänään piti suorittaa autolla siirtoajo.
Pienen pysäyksen jälkeen kun käynnisti uudestaan oli selvästi ainakin
pari pyttyä poissa pelistä ja melkoinen usva takana.
Kyllä ne sieltä n. 5s. jälkeen heräili henkiin mutta kaipa se alkaa olemaan R.I.P.
[/url]
Terve!
Aluksi nyt kannattaa käydä läpi nostajat + sytytyspuoli.
Kokeilee niillä mitä tapahtuu.
Jos se liikkuu omin voimin, ei pahemmin kolise ja ottaa kierroksia, ei tilanne ole vielä niin kriittinen.
Aluksi nyt kannattaa käydä läpi nostajat + sytytyspuoli.
Kokeilee niillä mitä tapahtuu.
Jos se liikkuu omin voimin, ei pahemmin kolise ja ottaa kierroksia, ei tilanne ole vielä niin kriittinen.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA