Tervehdys kaikille ja heti kyselemässä !
Tervehdys kaikille ja heti kyselemässä !
Juu tervehdys kaikille forumilla oleville tuoreelta rekisteröityneeltä !
Mulla tarttui hihaan tuollainen S420 coupe vm.1996 ja sitä riivaa ohjauksen ongelmat.
Yöllä valuu tehostimen nesteet pitkin pihoja, näyttää siltä että kastuisi tehostimen ja sen välisen säiliön välistä.
Onko siis joku velho purannut moista tai yrittänyt, kovasti näyttää olevan naitettu yhteen tuo säiliö ja pumppu.
Kaikki vinkit tervetulleita, jopa tieto mistä saa korvaavan osan edullisesti.
Tuolla linkissä löytyi vaikka mitä, mutta kun pitäisi ymmärtää mitä niissä tarjotaan ja mikä on oikeastaan tarpeeni. http://www.thepartsbin.com/catalog/?N=1 ... 4294952373
Yllättäin muuten tämäkin vika tuli nyt esiin eli edellinen omistaja ei kyseistä vikaa ollut koskaan edes huomannut.
Ilmastoinninkennon juuri kerkesin vaihtaa, koeponnistuksen ja tankkauksen jälkeen pelaa se ainakin pirun hienosti, mutta jos ei tuo ohjauksen ongelma ratkea inhimillisesti, lähtee muuten hyvä mersu kiertoon.
Mulla tarttui hihaan tuollainen S420 coupe vm.1996 ja sitä riivaa ohjauksen ongelmat.
Yöllä valuu tehostimen nesteet pitkin pihoja, näyttää siltä että kastuisi tehostimen ja sen välisen säiliön välistä.
Onko siis joku velho purannut moista tai yrittänyt, kovasti näyttää olevan naitettu yhteen tuo säiliö ja pumppu.
Kaikki vinkit tervetulleita, jopa tieto mistä saa korvaavan osan edullisesti.
Tuolla linkissä löytyi vaikka mitä, mutta kun pitäisi ymmärtää mitä niissä tarjotaan ja mikä on oikeastaan tarpeeni. http://www.thepartsbin.com/catalog/?N=1 ... 4294952373
Yllättäin muuten tämäkin vika tuli nyt esiin eli edellinen omistaja ei kyseistä vikaa ollut koskaan edes huomannut.
Ilmastoinninkennon juuri kerkesin vaihtaa, koeponnistuksen ja tankkauksen jälkeen pelaa se ainakin pirun hienosti, mutta jos ei tuo ohjauksen ongelma ratkea inhimillisesti, lähtee muuten hyvä mersu kiertoon.
Ei kannata mutta,
meillä tulee tuo vit..uskäyrä auton kohdalla melkoisen nopiasti täyteen ja silloin lähtee.
Neljä eri mersua on jaloissa pyörinyt ja yksikään ei ole kerinnyt muutamaa kertaa enempää vastustella, huoltovalo voi olla jo yksi ärsyke lähtöön
Kovin mielusti yrittäisin siedätyshoidolla pitää tämän coupen, mutta jos ei ratkaisu ole kourassa alle parinviikon, tulee ilmeisesti autonvaihtoviikot eteen.
Neljä eri mersua on jaloissa pyörinyt ja yksikään ei ole kerinnyt muutamaa kertaa enempää vastustella, huoltovalo voi olla jo yksi ärsyke lähtöön

Kovin mielusti yrittäisin siedätyshoidolla pitää tämän coupen, mutta jos ei ratkaisu ole kourassa alle parinviikon, tulee ilmeisesti autonvaihtoviikot eteen.
Juu maltti on valttia !
Eihän tuota tehostimenpumppua vaihda kuin hetken, mutta hinta on niin pirun suolainen.
Vehon hinnoittelu mene vielä niin että kunnostettu(1600) on saturaisen kalliimpi kuin uuden(1500). Mielestäni kertoo että jollain on pikkaisen tarkistettavaa hinnoissa.
Ymmärtäisi edes hitusen tuota Saksaa, niin olisi edellytyksiä päästä inhimillisiin kustannuksiin.
Tuo ilmastoinninkenno esimerkiksi eräältä halvalta kotimaiselta reilut parisataa, mutta Saksasta reilut kuusikymppiä.
No tuo oli kyllä jo lähes ilmainen, mutta opettaa pahoille tavoille
Jos siis joku fooruminlukija tiedostaa edullisen pumpun tai myyjän, niin saa käräyttää minulle eli käytän tiedon hyväkseni jos ei vuotoa liitoksissa löydy.
Eihän tuota tehostimenpumppua vaihda kuin hetken, mutta hinta on niin pirun suolainen.
Vehon hinnoittelu mene vielä niin että kunnostettu(1600) on saturaisen kalliimpi kuin uuden(1500). Mielestäni kertoo että jollain on pikkaisen tarkistettavaa hinnoissa.
Ymmärtäisi edes hitusen tuota Saksaa, niin olisi edellytyksiä päästä inhimillisiin kustannuksiin.
Tuo ilmastoinninkenno esimerkiksi eräältä halvalta kotimaiselta reilut parisataa, mutta Saksasta reilut kuusikymppiä.
No tuo oli kyllä jo lähes ilmainen, mutta opettaa pahoille tavoille

Jos siis joku fooruminlukija tiedostaa edullisen pumpun tai myyjän, niin saa käräyttää minulle eli käytän tiedon hyväkseni jos ei vuotoa liitoksissa löydy.
Joo eipä tässä kait enemmät viisastelut lohduta...
Lähtisin ite hakemaan vuotokohtaa siten, että pesisin kaikki öljyt pois (rasvanpoistaja, tinneri, asetoni...) ja sitten alkaisin ootella, että mistä alkaa märkimään.

Lähtisin ite hakemaan vuotokohtaa siten, että pesisin kaikki öljyt pois (rasvanpoistaja, tinneri, asetoni...) ja sitten alkaisin ootella, että mistä alkaa märkimään.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Onko siinä muovinen vai alumiini säiliö?
Vaihdoin yhteen ML 320 ja siinä oli pumpun ja säiliön välissä o-rengas.
Pistin tavallisen mutta lopulta piti ostaa orginaali osa koska se oli hieman eri muotoinen ja maksoi veholla peräti 4.5 euroo.
Muutenkin se olipa millainen tahansa niin purkaa sen ja tiivistelee ,älä vaan törsää uuteen pumppuun ja vaihtele autoasi turhaan pois jos muuten pidät siitä.
Vaihdoin yhteen ML 320 ja siinä oli pumpun ja säiliön välissä o-rengas.
Pistin tavallisen mutta lopulta piti ostaa orginaali osa koska se oli hieman eri muotoinen ja maksoi veholla peräti 4.5 euroo.
Muutenkin se olipa millainen tahansa niin purkaa sen ja tiivistelee ,älä vaan törsää uuteen pumppuun ja vaihtele autoasi turhaan pois jos muuten pidät siitä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Totta, ja mitä se auttaa aina vaihtaa autoa ko joku vika tulee ? Ei sillä että itsellä ois joku pitkäki vitutuskäyrä, päinvastoin. Mutta mitäs sitten ko vaihtaa taas autoa, eiköhän siinä "uuessakin" ole jotain rempattavaarokka65 kirjoitti:Sellaista autoa ei ole, jossa ei olisi vikoja.

xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Kiitos kaikille vastanneille !
Vahvaepäilys on tuon pumpun ja säiliön välinen tiivistevuoto.
Tulkitsen teidän vastauksistanne että se on vaihdettavissa ?
Jos joku on "korkannut" tuon muovisäiliön pumpusta irti, niin millainen lukitus on niiden välillä, siis miten vaihdettavissa ilman särkemistä ?
Nyt alkaa taas tuo käyrä nousemaan, sillä jos Vehon mukaan koko murikka pitäisi vaihtaa mokoman tiivisteen johdosta, niin on perkeleen kallis tiivistenvaihto.
Toki autoissa vikoja aina on, mutta Mersuissa olen tottunut vain tankkamaan, sillä en ole lähes 30-vuoden ajourani aikana ajanut yhdelläkään autolla yli 10 tkm.
Mersullehan ei tuolla välillä tarvitse mitään tehdä, tai siis ennen tarvinnut
Mersufani olen ehdottomasti, mutta en mihinkään niistä erityisesti ihastunut eli leluja pitää kierrättää
Tänään risteyksessä kääntyessä, meinasi mennä "pitkäksi" kun tehostus ei auttanutkaan käännöksessä koneen käydessä matalillakierroksilla.
Kierroksia kun on pelissä tehostus toimii, mutta matalilla alkaa takkuilla.
Minusta vaikuttaa että pumppu on päässyt käymään kuivana eli alkaisiko olla jo vähän väljä oireiden perustella ?
Eikös tämä ohjaustehostimenpumppu ole yksi Mersun heikkojalenkkejä, ainakin ässämalleissa ?
Vahvaepäilys on tuon pumpun ja säiliön välinen tiivistevuoto.
Tulkitsen teidän vastauksistanne että se on vaihdettavissa ?
Jos joku on "korkannut" tuon muovisäiliön pumpusta irti, niin millainen lukitus on niiden välillä, siis miten vaihdettavissa ilman särkemistä ?
Nyt alkaa taas tuo käyrä nousemaan, sillä jos Vehon mukaan koko murikka pitäisi vaihtaa mokoman tiivisteen johdosta, niin on perkeleen kallis tiivistenvaihto.
Toki autoissa vikoja aina on, mutta Mersuissa olen tottunut vain tankkamaan, sillä en ole lähes 30-vuoden ajourani aikana ajanut yhdelläkään autolla yli 10 tkm.
Mersullehan ei tuolla välillä tarvitse mitään tehdä, tai siis ennen tarvinnut

Mersufani olen ehdottomasti, mutta en mihinkään niistä erityisesti ihastunut eli leluja pitää kierrättää

Tänään risteyksessä kääntyessä, meinasi mennä "pitkäksi" kun tehostus ei auttanutkaan käännöksessä koneen käydessä matalillakierroksilla.
Kierroksia kun on pelissä tehostus toimii, mutta matalilla alkaa takkuilla.
Minusta vaikuttaa että pumppu on päässyt käymään kuivana eli alkaisiko olla jo vähän väljä oireiden perustella ?
Eikös tämä ohjaustehostimenpumppu ole yksi Mersun heikkojalenkkejä, ainakin ässämalleissa ?
Jos pumppu saa imupuolelta ilmaa niin tehostus huononee tyhjäkäynnillä kun ilma puristuu kasaan.Välttämättä pumppu ei ole rikki mutta se kannattaisi kyllä saada nopeasti kuntoon jos siinä on imu vuoto tai painevuoto ettei se vaan kuivana pyörisi.
Säiliö kyseisessä mallissa johon vaihdoin kahdella torxilla kiinni ja sitten vaan vedettiin ulos ,tiiviste oli kahden putken sisäkkäin menossa välissä.
sinun pumpun tapausta en tiedä.
Löytäisitkö räjäytys kuvan vaikka detali.ru tai tekniikka osion yläreunasta jostakin ja saisit sen tänne niin tutkitaan tilannetta millainen systeemi on.
Tai laita tiedot autosta niin etsitään.
Säiliö kyseisessä mallissa johon vaihdoin kahdella torxilla kiinni ja sitten vaan vedettiin ulos ,tiiviste oli kahden putken sisäkkäin menossa välissä.
sinun pumpun tapausta en tiedä.
Löytäisitkö räjäytys kuvan vaikka detali.ru tai tekniikka osion yläreunasta jostakin ja saisit sen tänne niin tutkitaan tilannetta millainen systeemi on.
Tai laita tiedot autosta niin etsitään.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
No niin nyt se on irroitettu ja..................
Rautaromuahan se oli eli välykset sitä sorttia, että hyvä kun tuo hihna on paikallaan pysynyt.
Laakerit siis aivan loppu ja varmaan lamellitkin.
Itse en ole rautaromua kerinnyt nähdä kun olin reisunpäällä ja kaveri jelppi että auto ei seisoisi turhaan eli vaurion määritys ja osat saataisiin sillä aikaa kun reissaan.
Niin siis autohan tuli minulle heinäkuun alussa ja myyjä kehtaa väittää ettei vika ollut ostettaessa.
Uskokoon ken haluaa, sillä hihnakin oli juuri vaihdettu "varmuuden vuoksi" ja sekin vielä väärin eli kaverini tulkitsi jälkien perustella että vähän on runnoen laitettu.
Ilmeisesti ei julli ole osannut löysätä kiristäjää oikein.
No joka tapauksessa, nyt tarvitaan korvaava ohjaustehostimenpumppu tilalle eli tieto millä kustannukset pidetään parhaiten kurissa olisi tarpeen.
Kaikkea saa ja pitää esittää eli mitään vaihtoehtoa ei suljeta pois tutkimatta ensin sen käytettävyyttä.
Nopeus olisi myös valttia eli vaika olen reisussa, niin viikolla Kuopiosta lähtee yksi hätänen Mersunomistaja kuin rasvattu konepyörällä liikkelle jos jotain sopivaa on tiedossa.
Valmistenumero mersulla on WDB1400631A348807, jos siitä on jollekin apua.
Laakerit siis aivan loppu ja varmaan lamellitkin.
Itse en ole rautaromua kerinnyt nähdä kun olin reisunpäällä ja kaveri jelppi että auto ei seisoisi turhaan eli vaurion määritys ja osat saataisiin sillä aikaa kun reissaan.
Niin siis autohan tuli minulle heinäkuun alussa ja myyjä kehtaa väittää ettei vika ollut ostettaessa.
Uskokoon ken haluaa, sillä hihnakin oli juuri vaihdettu "varmuuden vuoksi" ja sekin vielä väärin eli kaverini tulkitsi jälkien perustella että vähän on runnoen laitettu.
Ilmeisesti ei julli ole osannut löysätä kiristäjää oikein.
No joka tapauksessa, nyt tarvitaan korvaava ohjaustehostimenpumppu tilalle eli tieto millä kustannukset pidetään parhaiten kurissa olisi tarpeen.
Kaikkea saa ja pitää esittää eli mitään vaihtoehtoa ei suljeta pois tutkimatta ensin sen käytettävyyttä.
Nopeus olisi myös valttia eli vaika olen reisussa, niin viikolla Kuopiosta lähtee yksi hätänen Mersunomistaja kuin rasvattu konepyörällä liikkelle jos jotain sopivaa on tiedossa.
Valmistenumero mersulla on WDB1400631A348807, jos siitä on jollekin apua.