W124 Syöttöpumpun irrotusohjeita kaivataan!!!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

W124 Syöttöpumpun irrotusohjeita kaivataan!!!

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Kai se insinööriltä (Kimmolle :wink: ) ilman ohjeitakin onnistuu, mutta ei hyvät vinkit ainakaan haittaa tee.

Viikonloppuna olis tarkoitus irrottaa pumppu ja säätää se pöydällä ja tutkia samalla mahdollisuutta rakentaa ulkoapäin säädettävä syöttö ja tyhjäkäyntikierrokset ainakin. Huippukierroksetkin olis jees, mutta tutkitaan miten vaikekasi menee.
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 932
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Ei kai siinä mitään kummempaa ole. :roll: Suihkuputket letkut yms. irti. Alipainepumppu pois. Syöttöpumpun takaa tukijalka pois. Syöttöpumpun ketjupyörästä pultti irti, joka on muistaakseni "väärän kätinen" Sitten vaan pumppu pois.
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Pepekyy kirjoitti:Ei kai siinä mitään kummempaa ole. :roll: Suihkuputket letkut yms. irti. Alipainepumppu pois. Syöttöpumpun takaa tukijalka pois. Syöttöpumpun ketjupyörästä pultti irti, joka on muistaakseni "väärän kätinen" Sitten vaan pumppu pois.
Onko siinä joku ajotus homma, ettei ratas pyöri irrallaan tms...? Pitääkö siis olla tarkkana kun irrottaa, ettei lipsahda?
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Moottori kannattaa pyöräyttää ajoitusmerkkeihin. Eikös se nyt ollut 15 astetta. Katso öljykorkista, että ykkönen on puristuksessa, niin ettei satu puolen kierroksen virhettä asennusvaiheessa. Sitten vai pumppu irti niin kuin ylenpänä neuvottiin.

Sen ulkopuolisen syötönsäädön saa varmaan helpoiten peukaloimalla sammutinta siten, että sen sammutusvivun lepoasentoa voisi muuttaa ruuvilla. Siten säädin saa olla kokoajan täysillä ja siitä vain rajoitetaan säätötangon maksimiliikettä. Luultavasti tuo mynän systeemi toimii samalla tavalla.
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Perttu K kirjoitti:Moottori kannattaa pyöräyttää ajoitusmerkkeihin. Eikös se nyt ollut 15 astetta. Katso öljykorkista, että ykkönen on puristuksessa, niin ettei satu puolen kierroksen virhettä asennusvaiheessa. Sitten vai pumppu irti niin kuin ylenpänä neuvottiin.

Sen ulkopuolisen syötönsäädön saa varmaan helpoiten peukaloimalla sammutinta siten, että sen sammutusvivun lepoasentoa voisi muuttaa ruuvilla. Siten säädin saa olla kokoajan täysillä ja siitä vain rajoitetaan säätötangon maksimiliikettä. Luultavasti tuo mynän systeemi toimii samalla tavalla.
Ahaa, eli sammutin säätää siis syöttöjä. Syötöt nollassa, niin auto sammuu. Eli sammutinvipua vähän kiinni, niin syötö pienenee. Yksinkertaista, jos tuo toimii niin hieno juttu.

Vaarana siis on, että pumpun ajoitus voi mennä pieleen.... Niinhän mulle tietenkin käy, jos onni ei ole kääntynyt viimeyön aikaan :cry:
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 932
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Pumpun ajoitus laitetaan kohdalleen semmosella työkalulla, jolla pumppu lukitaan paikalleen. Sivussa on korkki johon työkalu työnnetään. Siihen pelaa semmonen reiän kokoinen akselinpätkä, jossa on keskellä kolo.
Kalusto:
Mersu(ja)

*
timde
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 10.03.2004 19:17
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja timde »

Kyllähän joka mies pumpun irroittaa mutta joka "kolmas" saa ajoitukset kohdalleen.Vaatii pumpun lukitus työkalun.
hölmöjä kysymyksiä ei ole, vain vastauksia
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 932
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Kalusto:
Mersu(ja)

*
Vastaa Viestiin