Viikonloppuna olis tarkoitus irrottaa pumppu ja säätää se pöydällä ja tutkia samalla mahdollisuutta rakentaa ulkoapäin säädettävä syöttö ja tyhjäkäyntikierrokset ainakin. Huippukierroksetkin olis jees, mutta tutkitaan miten vaikekasi menee.
W124 Syöttöpumpun irrotusohjeita kaivataan!!!
-
Jokko Päivärinne
- Mersumies

- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
W124 Syöttöpumpun irrotusohjeita kaivataan!!!
Kai se insinööriltä (Kimmolle
) ilman ohjeitakin onnistuu, mutta ei hyvät vinkit ainakaan haittaa tee.
Viikonloppuna olis tarkoitus irrottaa pumppu ja säätää se pöydällä ja tutkia samalla mahdollisuutta rakentaa ulkoapäin säädettävä syöttö ja tyhjäkäyntikierrokset ainakin. Huippukierroksetkin olis jees, mutta tutkitaan miten vaikekasi menee.
Viikonloppuna olis tarkoitus irrottaa pumppu ja säätää se pöydällä ja tutkia samalla mahdollisuutta rakentaa ulkoapäin säädettävä syöttö ja tyhjäkäyntikierrokset ainakin. Huippukierroksetkin olis jees, mutta tutkitaan miten vaikekasi menee.
-
Jokko Päivärinne
- Mersumies

- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Onko siinä joku ajotus homma, ettei ratas pyöri irrallaan tms...? Pitääkö siis olla tarkkana kun irrottaa, ettei lipsahda?Pepekyy kirjoitti:Ei kai siinä mitään kummempaa ole.Suihkuputket letkut yms. irti. Alipainepumppu pois. Syöttöpumpun takaa tukijalka pois. Syöttöpumpun ketjupyörästä pultti irti, joka on muistaakseni "väärän kätinen" Sitten vaan pumppu pois.
Moottori kannattaa pyöräyttää ajoitusmerkkeihin. Eikös se nyt ollut 15 astetta. Katso öljykorkista, että ykkönen on puristuksessa, niin ettei satu puolen kierroksen virhettä asennusvaiheessa. Sitten vai pumppu irti niin kuin ylenpänä neuvottiin.
Sen ulkopuolisen syötönsäädön saa varmaan helpoiten peukaloimalla sammutinta siten, että sen sammutusvivun lepoasentoa voisi muuttaa ruuvilla. Siten säädin saa olla kokoajan täysillä ja siitä vain rajoitetaan säätötangon maksimiliikettä. Luultavasti tuo mynän systeemi toimii samalla tavalla.
Sen ulkopuolisen syötönsäädön saa varmaan helpoiten peukaloimalla sammutinta siten, että sen sammutusvivun lepoasentoa voisi muuttaa ruuvilla. Siten säädin saa olla kokoajan täysillä ja siitä vain rajoitetaan säätötangon maksimiliikettä. Luultavasti tuo mynän systeemi toimii samalla tavalla.
-
Jokko Päivärinne
- Mersumies

- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Ahaa, eli sammutin säätää siis syöttöjä. Syötöt nollassa, niin auto sammuu. Eli sammutinvipua vähän kiinni, niin syötö pienenee. Yksinkertaista, jos tuo toimii niin hieno juttu.Perttu K kirjoitti:Moottori kannattaa pyöräyttää ajoitusmerkkeihin. Eikös se nyt ollut 15 astetta. Katso öljykorkista, että ykkönen on puristuksessa, niin ettei satu puolen kierroksen virhettä asennusvaiheessa. Sitten vai pumppu irti niin kuin ylenpänä neuvottiin.
Sen ulkopuolisen syötönsäädön saa varmaan helpoiten peukaloimalla sammutinta siten, että sen sammutusvivun lepoasentoa voisi muuttaa ruuvilla. Siten säädin saa olla kokoajan täysillä ja siitä vain rajoitetaan säätötangon maksimiliikettä. Luultavasti tuo mynän systeemi toimii samalla tavalla.
Vaarana siis on, että pumpun ajoitus voi mennä pieleen.... Niinhän mulle tietenkin käy, jos onni ei ole kääntynyt viimeyön aikaan
Elikkäs tämmönen ois se virallinen malli.
http://koti.mbnet.fi/sepekyy/pepe/Kuvia/ajoitus2.jpg
http://koti.mbnet.fi/sepekyy/pepe/Kuvia/ajoitus1.jpg
http://koti.mbnet.fi/sepekyy/pepe/Kuvia/ajoitus2.jpg
http://koti.mbnet.fi/sepekyy/pepe/Kuvia/ajoitus1.jpg
Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*



