
W201 2.5dt kilkattaa
W201 2.5dt kilkattaa
On ilmenny mersussa uusia "ominaisuuksia"
ruvennut oudosti kilkattamaan tyhjäkäynnillä,käy suoraan sanoen rumasti koko motti. Onkohan nostimissa vikaa,öljynvaihto olis kyllä edessä mutta on tehnyt tätä jo jonkin aikaa. Ja tyhjäkäynti aaltoilee ja silloin tällöin jokin naksahtaa koneessa ja sitten taas kierrokset laskee,suutin tukossa tms? Sen takia suuttimia epäilen kun kone heiluu voimakkaasti tyhjäkäynnillä. Kuinka kova homma tuo suuttimien putsaus on?

S202 om605 -98
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
korkee taajuuksinen epäsäännöllisen säännöllinen kilinä/kalkatus pienemmillä kierroksilla viittais huonoon palotapahtumaan. eli käytännössä suuttimiin. jos kolina taas on enemmänkin säännöllistä, esim. joka kammenkierrolla naksahtaa tms, niin vika on jossain muualla. esim. nostaja tai joku laakeri tms.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Ei se suutinten putsus auta vaan uutta suutinkärkeä paokalleen.
Tosin voisit ensin vaikka irrallaan testata sen sumun tai viedä penkkiin.
Paljonkas on mittarissa kilsoja kun sekin kertoo jotain?
Toisekseen jos löysäät putki kerrallaan niin kuulet käynnistä missä se huonoin sijaitsee.
Tosin voisit ensin vaikka irrallaan testata sen sumun tai viedä penkkiin.
Paljonkas on mittarissa kilsoja kun sekin kertoo jotain?
Toisekseen jos löysäät putki kerrallaan niin kuulet käynnistä missä se huonoin sijaitsee.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Ääni kuuluu kyllä kokoaika. Mittarilukema 291tkm. ja pitäisi pitää kutinsa. Mistäköhän tuo naksahdus sitten tulee joka kuuluu vain silloin tällöin? Ja tuon jälkeen kierrokset laskee.
S202 om605 -98
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
Enpä ole moista testannut,pitää aamulla kokeilla.Mika.T kirjoitti:huohottaako öljykorkista jos tyhjäkäynnillä raottaa?
S202 om605 -98
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
Kyllä on ilmastointi ja pientä nykimistä havaittavissa jos se on päällä. Vaikea uskoa että se johtuisi ilmastoinnista kun vika on ollut jo talvella.dealer kirjoitti:Tämä nyt on kaukaa haettua mutta onko autossa ilmastointi ?Mistäköhän tuo naksahdus sitten tulee joka kuuluu vain silloin tällöin? Ja tuon jälkeen kierrokset laskee.
Kerrotut "oireet" sopisivat kompuran päälle kytkeytymiseen.
S202 om605 -98
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
- TurboDiesel
- Vakiokalustoa
- Viestit: 69
- Liittynyt: La 17.05.2008 12:22
- Paikkakunta: Ikaalinen
ääni
Toi kilkattaminen viittais myöhäseen ruiskutusennakkoon. Parilla kaverilla
kilkatti kun oli pumpun ennakko 20ast. jykk. Säädettiin 13ast. jykk niin loppu kilkatus. Toinen vaihtoehto voi olla nostimet.
kilkatti kun oli pumpun ennakko 20ast. jykk. Säädettiin 13ast. jykk niin loppu kilkatus. Toinen vaihtoehto voi olla nostimet.
Mb 190d om606 st 722.6
Audi A6 2.5 r5 tdi quattro -96
Bmw e28 524tdic Jäärata-auto
Audi A6 2.5 r5 tdi quattro -96
Bmw e28 524tdic Jäärata-auto
Re: ääni
Tuossa voisi olla kyllä ideaa,kaveri tuota pumppua säädätti mulle kun piti kuulemma olla helppo homma. Ei vaan olisi nyt rahaa lähetellä pumppua mihinkään pumppuvelholle.TurboDiesel kirjoitti:Toi kilkattaminen viittais myöhäseen ruiskutusennakkoon. Parilla kaverilla
kilkatti kun oli pumpun ennakko 20ast. jykk. Säädettiin 13ast. jykk niin loppu kilkatus. Toinen vaihtoehto voi olla nostimet.
Niin ja tyhjäkäynnillä kone heijjaa aikaa lujaa mutta tuohan pitäisi viitata kyllä siihen että suutin olisi tukossa?
S202 om605 -98
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
- TurboDiesel
- Vakiokalustoa
- Viestit: 69
- Liittynyt: La 17.05.2008 12:22
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: ääni
Ei sitä pumppua tarvi mihinkään lähettää jos ennakkoo säätää. Lukitaan pumppu siittä propun takaa ajoitusmerkkiin sopivalla lukitustapilla ja käännetään kampiakselilta nokkaketjun löysät pois. Sitte luetaan asteet kampiakselilta. Ja sitte jos ennakko on myöhäsellä niin avataan vaan pumpun kannakepultit ja käännetään pumppua moottorin pyörimissuuntaa vastaan sen verran että ennakko on sopiva.Islander kirjoitti:Tuossa voisi olla kyllä ideaa,kaveri tuota pumppua säädätti mulle kun piti kuulemma olla helppo homma. Ei vaan olisi nyt rahaa lähetellä pumppua mihinkään pumppuvelholle.TurboDiesel kirjoitti:Toi kilkattaminen viittais myöhäseen ruiskutusennakkoon. Parilla kaverilla
kilkatti kun oli pumpun ennakko 20ast. jykk. Säädettiin 13ast. jykk niin loppu kilkatus. Toinen vaihtoehto voi olla nostimet.
Niin ja tyhjäkäynnillä kone heijjaa aikaa lujaa mutta tuohan pitäisi viitata kyllä siihen että suutin olisi tukossa?
Mb 190d om606 st 722.6
Audi A6 2.5 r5 tdi quattro -96
Bmw e28 524tdic Jäärata-auto
Audi A6 2.5 r5 tdi quattro -96
Bmw e28 524tdic Jäärata-auto
Ei huohota öljykorkilta. Soittelen varmaan tuolle paikalliselle veholle ja käyn kääntymässä siellä kysymässä vielä niitten mielipidettä.
S202 om605 -98
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
- ThaBandit^
- Vakiokalustoa
- Viestit: 243
- Liittynyt: La 25.03.2006 16:35
Nostimiin VOI auttaa myös nämä kaupoissa myytävät tankkiin kaadettavat puhdistusaineet. Laitoin omaani LiquiMolyn diesel puhdistajaa, ja annoin karstan palaa kunnolla muutaman kilometrin. Nyt käy nätisti tyhjäkäynnilläkin, aikaisemmin kolkotteli satunnaisesti alle 1500rpm. Saman kaltaisia aineita lienevät nämä RL-2 tai Forté yms.
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
On jo kokeiltu noita sekä moottorin pesuainetta öljynvaihdon yhteydessä.ThaBandit^ kirjoitti:Nostimiin VOI auttaa myös nämä kaupoissa myytävät tankkiin kaadettavat puhdistusaineet. Laitoin omaani LiquiMolyn diesel puhdistajaa, ja annoin karstan palaa kunnolla muutaman kilometrin. Nyt käy nätisti tyhjäkäynnilläkin, aikaisemmin kolkotteli satunnaisesti alle 1500rpm. Saman kaltaisia aineita lienevät nämä RL-2 tai Forté yms.
S202 om605 -98
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v
W201 2.3 -91
ex:
S210 320 cdi -02 Avantgarde
S124 300 TDT
S202 250TDT
W201 2.5 16v x 2
Nissan 200sx S13 GT40 -92
W124 300D
W201 2.5 DT -91
W201 2.5 16V -88
W201 2.0i -84
W124 300CE 24v