w124 ajettavuus "isoilla" vanteilla
w124 ajettavuus "isoilla" vanteilla
Muuttuuko auto kuinka paljon esim.17" 225/45 renkailla verrattuna vakiokoko renkaisiin?
Itellä 215/45/17 kummit kesällä ja sportline alusta.Täytyy sanoo et kyllähän se jonku verran muuttuu mut toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä näin se on.
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
- Johtotähti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 168
- Liittynyt: Ti 19.08.2003 14:46
- Paikkakunta: Savolandia
Re: w124 ajettavuus "isoilla" vanteilla
Mulla on 225/45- 17" renkaat ja kyllä se erilainen on..Riippuu tosi paljon renkaista ja varsinkin rengaspaineista...Mut en valittamaan ala!!
"Lounas ilman alkoholia on pelkkä ilmansuunta!"
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
itse olen ajanut yhden kesän 225/45 17 ja pian yhden talven saman kokoisilla renkailla ja suurin vaikutus on juuri renkaalla. Jos on hyväkuntoiset ei "hae" juuri ollenkaan, mutta huonokuntoisilla (1-2mm) täytyy välillä ratista hieman rutistaa. Suomen huono kuntoisilla teillä on tietenkin aika suuri vaikutus asiaan myös!
mulla kans 225/45-17 Wanlit, ei mitkään huippurenkaat niinkuin esim. michukat tai pirellit.. mut hyvin toimivat, ei täristä vaikka kova vauhti päällä. urissa hakee mut tuntien kaupungin kadut niin ihmetyttäs jos ei hakis 

W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Isot renkaat
Tämä on sit vain omaa kokemusta, eli ei tarvitse ensimmäisenä ajatuksia teilata.
Itselläni on kesäkumeina 225/45/17" Kelly Charger2, täydellisellä pinnalla, hyvät ja suorat Alession vanteet kumeja pyörittelemässä. Eli ei pitäisi olla mitkään sekunda vehkeet alla.
Ihan nätin näköiset ne ovat, mutta jos ajo-ominaisuuksista puhutaan niin entiset 15" kesärenkaat olivat huomattavasti paremmat ajaa. "Isot ja leveet" renkaat vetelevät urissa turhan hanakkaasti.
Auto tuntuu liian kovalle ajettaessa noin pienellä profiililla. Mutta takasin en vaihda
Periaatteessa joku 205 leveys ja 16" voisi olla kompromissi ajettavuuden ja ulkonäön väliltä, mutta pärjää sitä näinkin.
-Mikko-
Itselläni on kesäkumeina 225/45/17" Kelly Charger2, täydellisellä pinnalla, hyvät ja suorat Alession vanteet kumeja pyörittelemässä. Eli ei pitäisi olla mitkään sekunda vehkeet alla.
Ihan nätin näköiset ne ovat, mutta jos ajo-ominaisuuksista puhutaan niin entiset 15" kesärenkaat olivat huomattavasti paremmat ajaa. "Isot ja leveet" renkaat vetelevät urissa turhan hanakkaasti.
Auto tuntuu liian kovalle ajettaessa noin pienellä profiililla. Mutta takasin en vaihda

Periaatteessa joku 205 leveys ja 16" voisi olla kompromissi ajettavuuden ja ulkonäön väliltä, mutta pärjää sitä näinkin.
-Mikko-
-MB SLK-
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
Urista
Jotenkin outoa että Bmw750i - aikoihin ajelin talvet 215/jotain/15" nastoilla ja kesät 255/35/17" gummeilla ja ikinä, IKINÄ ei edes huomannut yhtään uraa missään tiessä.
Mersuun ei ole tullut 195 leveämpää kumia pistettyä mutta ei se ainakaan urista piittaa.
Lieneekö niinkään rengaskoko kuin auton geometria, ts. pyöränkulmien optimointi jousituksen korkeuteen ja ko. renkaisiin tai vaikka puslien ja nivelten ikä vaikuttavin tekijä uraherkkyyteen? Noin niinkuin mutu -tuntumalta.
Henkka
"Ukko Escortilla kun 155 talvigummeilla päästelin Turun ohikulkutien syvissä urissa ilman käsiä niin se heilui puolen metrin matkaa sivuttaissuunnassa ees taas ottaen aina kummaltakin pulen urista uutta suuntimaa ja sitten taas toisen puolen urista... Oli aika spooky kokemus ja heiluttelua jatkui kilometritolkulla
"
ford - kolme kirjainta, joihin voit luottaa
Mersuun ei ole tullut 195 leveämpää kumia pistettyä mutta ei se ainakaan urista piittaa.
Lieneekö niinkään rengaskoko kuin auton geometria, ts. pyöränkulmien optimointi jousituksen korkeuteen ja ko. renkaisiin tai vaikka puslien ja nivelten ikä vaikuttavin tekijä uraherkkyyteen? Noin niinkuin mutu -tuntumalta.
Henkka
"Ukko Escortilla kun 155 talvigummeilla päästelin Turun ohikulkutien syvissä urissa ilman käsiä niin se heilui puolen metrin matkaa sivuttaissuunnassa ees taas ottaen aina kummaltakin pulen urista uutta suuntimaa ja sitten taas toisen puolen urista... Oli aika spooky kokemus ja heiluttelua jatkui kilometritolkulla

ford - kolme kirjainta, joihin voit luottaa
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Taitaa kaikissa(?) Mersuissa muuttua ajo-ominaisuudet aika radikaalisti jos orig. vanne/rengaskokoa lähdetään muuttamaan johonkin suuntaan. Ja niitä kulmien säätäjiä löytyy aika harvakseltaan - siis sellaisia jotka osaavat todella säätää kulmat oikein vanne/rengaskoon muutoksen jälkeen
.
Vetelyyn on jo totuttu...

Vetelyyn on jo totuttu...
No sehän on ihan mihin tottuu!Olen tässä jo monta vuotta ja reilut 300tkm ajellut kesät talvet leveillä renkailla.Kaikkiin haittapuoliin on jo tottunut ja nyt sitten tuntuukin hölmölle ajaa "normaali"renkaisella autolla,niiden sivuttainen joustavuus tuntuu todella epämukavalle...
Yksi asia on minkä varmasti huomaa kun tehottomaan autoon lyö noinkin leveät renkaat,tehot vähenee vielä entisestäänkin
Taitaa olla reilu ero vierintävastuksissa orkkiksen ja leveän kesken!
Yksi asia on minkä varmasti huomaa kun tehottomaan autoon lyö noinkin leveät renkaat,tehot vähenee vielä entisestäänkin

Mulla 225x40x18,9 tuumaa leveillä vanteilla
hyvin kulkee suoraan ,ei vetele
ehkä risteyksissä eli 90 asteen käännöksissä tuntuu pientä kulmikkuutta
mutta en ole vielä kulmia ja aurauksia säädättänytkään
hyvin kulkee suoraan ,ei vetele
ehkä risteyksissä eli 90 asteen käännöksissä tuntuu pientä kulmikkuutta
mutta en ole vielä kulmia ja aurauksia säädättänytkään
[url=http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/arzi/arzi.html]M-B 300CEA-24v-90[/url]