w124 ajettavuus "isoilla" vanteilla

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Tonir
Mersumies
Mersumies
Viestit: 694
Liittynyt: Ma 16.02.2004 17:19
Paikkakunta: Kuopio

w124 ajettavuus "isoilla" vanteilla

Viesti Kirjoittaja Tonir »

Muuttuuko auto kuinka paljon esim.17" 225/45 renkailla verrattuna vakiokoko renkaisiin?
Avatar
vähis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: Ma 02.02.2004 12:41

Viesti Kirjoittaja vähis »

Itellä 215/45/17 kummit kesällä ja sportline alusta.Täytyy sanoo et kyllähän se jonku verran muuttuu mut toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä näin se on.
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.

Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...

ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08

ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Avatar
Johtotähti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ti 19.08.2003 14:46
Paikkakunta: Savolandia

Re: w124 ajettavuus "isoilla" vanteilla

Viesti Kirjoittaja Johtotähti »

Mulla on 225/45- 17" renkaat ja kyllä se erilainen on..Riippuu tosi paljon renkaista ja varsinkin rengaspaineista...Mut en valittamaan ala!!
"Lounas ilman alkoholia on pelkkä ilmansuunta!"
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

jeo edessä 215/45 17" takana 235/45....kyllähän se vähän enemmän hakee
kun normi nakeilla...
220.128 Black Mirror
Avatar
Sampsa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Pe 19.03.2004 10:31
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sampsa »

itse olen ajanut yhden kesän 225/45 17 ja pian yhden talven saman kokoisilla renkailla ja suurin vaikutus on juuri renkaalla. Jos on hyväkuntoiset ei "hae" juuri ollenkaan, mutta huonokuntoisilla (1-2mm) täytyy välillä ratista hieman rutistaa. Suomen huono kuntoisilla teillä on tietenkin aika suuri vaikutus asiaan myös!
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 892
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

mulla kans 225/45-17 Wanlit, ei mitkään huippurenkaat niinkuin esim. michukat tai pirellit.. mut hyvin toimivat, ei täristä vaikka kova vauhti päällä. urissa hakee mut tuntien kaupungin kadut niin ihmetyttäs jos ei hakis :D
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
ztn
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ti 17.06.2003 11:16

Isot renkaat

Viesti Kirjoittaja ztn »

Tämä on sit vain omaa kokemusta, eli ei tarvitse ensimmäisenä ajatuksia teilata.

Itselläni on kesäkumeina 225/45/17" Kelly Charger2, täydellisellä pinnalla, hyvät ja suorat Alession vanteet kumeja pyörittelemässä. Eli ei pitäisi olla mitkään sekunda vehkeet alla.

Ihan nätin näköiset ne ovat, mutta jos ajo-ominaisuuksista puhutaan niin entiset 15" kesärenkaat olivat huomattavasti paremmat ajaa. "Isot ja leveet" renkaat vetelevät urissa turhan hanakkaasti.

Auto tuntuu liian kovalle ajettaessa noin pienellä profiililla. Mutta takasin en vaihda :)

Periaatteessa joku 205 leveys ja 16" voisi olla kompromissi ajettavuuden ja ulkonäön väliltä, mutta pärjää sitä näinkin.


-Mikko-
-MB SLK-
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

Urista

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

Jotenkin outoa että Bmw750i - aikoihin ajelin talvet 215/jotain/15" nastoilla ja kesät 255/35/17" gummeilla ja ikinä, IKINÄ ei edes huomannut yhtään uraa missään tiessä.

Mersuun ei ole tullut 195 leveämpää kumia pistettyä mutta ei se ainakaan urista piittaa.

Lieneekö niinkään rengaskoko kuin auton geometria, ts. pyöränkulmien optimointi jousituksen korkeuteen ja ko. renkaisiin tai vaikka puslien ja nivelten ikä vaikuttavin tekijä uraherkkyyteen? Noin niinkuin mutu -tuntumalta.

Henkka

"Ukko Escortilla kun 155 talvigummeilla päästelin Turun ohikulkutien syvissä urissa ilman käsiä niin se heilui puolen metrin matkaa sivuttaissuunnassa ees taas ottaen aina kummaltakin pulen urista uutta suuntimaa ja sitten taas toisen puolen urista... Oli aika spooky kokemus ja heiluttelua jatkui kilometritolkulla :-D"

ford - kolme kirjainta, joihin voit luottaa

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Avatar
Jori K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 687
Liittynyt: Pe 04.04.2003 21:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jori K »

Taitaa kaikissa(?) Mersuissa muuttua ajo-ominaisuudet aika radikaalisti jos orig. vanne/rengaskokoa lähdetään muuttamaan johonkin suuntaan. Ja niitä kulmien säätäjiä löytyy aika harvakseltaan - siis sellaisia jotka osaavat todella säätää kulmat oikein vanne/rengaskoon muutoksen jälkeen :shock: .

Vetelyyn on jo totuttu...
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No sehän on ihan mihin tottuu!Olen tässä jo monta vuotta ja reilut 300tkm ajellut kesät talvet leveillä renkailla.Kaikkiin haittapuoliin on jo tottunut ja nyt sitten tuntuukin hölmölle ajaa "normaali"renkaisella autolla,niiden sivuttainen joustavuus tuntuu todella epämukavalle...

Yksi asia on minkä varmasti huomaa kun tehottomaan autoon lyö noinkin leveät renkaat,tehot vähenee vielä entisestäänkin 8) Taitaa olla reilu ero vierintävastuksissa orkkiksen ja leveän kesken!
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ti 21.10.2008 11:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Ju55i
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 357
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:35
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Ju55i »

Mulla on 215/45-17 gummit alla ja en vaihtais ainakaan korkeampiin gummeihin "mistään hinnasta".
Noilla on hyvä ajaa enkä ole sen kummemmin huomannut vetelyä. Kait se ois lepposampi ajella 200sarjan renkailla matkaajoa mutta on se vaan kiva kun auto on tiessä kiinni ja tottelee ohjausta.
Avatar
nicnac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ma 19.01.2004 15:56
Paikkakunta: Lapua

...

Viesti Kirjoittaja nicnac »

en mä ainakaan oo vielä huomannu mitää uria :lol:

235/45-17 auroran kumeksit on ja kaverilla 245/40-17 ja sekää mitää haje urissa.silläki aurorat....höpö juttuja :shock:
Avatar
arzi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 194
Liittynyt: Ke 22.10.2003 23:21
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arzi »

Mulla 225x40x18,9 tuumaa leveillä vanteilla
hyvin kulkee suoraan ,ei vetele
ehkä risteyksissä eli 90 asteen käännöksissä tuntuu pientä kulmikkuutta
mutta en ole vielä kulmia ja aurauksia säädättänytkään
[url=http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/arzi/arzi.html]M-B 300CEA-24v-90[/url]
Tonir
Mersumies
Mersumies
Viestit: 694
Liittynyt: Ma 16.02.2004 17:19
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tonir »

Laitoin myös 225/45/17 renkaat alle eikä tuo nyt sen kummemmin vetele eikä työntele. :roll:
Vastaa Viestiin