Sergeyn W108 (Myyty)
nyt kun laitoin auton seisontaan niin ajattelin vähä uusia noita sytytyksen osia. Kysymys kuuluu, kuinka toimii noi Biltema/motonet yms yleisosat? Tai W123 vastaavat?
eli siis vastus, puola ja kaapelit... uudet jakajankansi, pyörijä ja katkojankärjet on jo.
eli siis vastus, puola ja kaapelit... uudet jakajankansi, pyörijä ja katkojankärjet on jo.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Miks turhaan motonetista, alppilan autohuollosta tilasin ja original teile boschin kansi maksoi 13e, nimittäin katalogin mukaan moottoriani on tehty 3:lla eri jakajalla ja kannet oli erilaisia, motonet myi yhtä mallia ja se oli huonolaatuinen ja ei sopinut. Ja noita alkuperäisjohtoja en vaihtais tarvikejohtoihin jos ne vaan toimii. Näissä laittaisin vaan aitoa.Sergey kirjoitti:nyt kun laitoin auton seisontaan niin ajattelin vähä uusia noita sytytyksen osia. Kysymys kuuluu, kuinka toimii noi Biltema/motonet yms yleisosat? Tai W123 vastaavat?
eli siis vastus, puola ja kaapelit... uudet jakajankansi, pyörijä ja katkojankärjet on jo.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
yhden kerran jäin omalla 73 celicalla tien poskeen ja se johtui siitä kun olin vaihtanut siihen uudet sytkäosat biltemasta. Kärjet meni poikki , panin vanhat kuluneet takaisin ja matka jatkui.Sergey kirjoitti:nyt kun laitoin auton seisontaan niin ajattelin vähä uusia noita sytytyksen osia. Kysymys kuuluu, kuinka toimii noi Biltema/motonet yms yleisosat? Tai W123 vastaavat?
eli siis vastus, puola ja kaapelit... uudet jakajankansi, pyörijä ja katkojankärjet on jo.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Yleinsä väärät resistanssi arvot noissa halpa puolissa ja (tulpanjohdoissa) jos mittaa niitä ensiö ja toisio käämejä. Ja sitten kun on väärät arvot niin pappatunturin tulpastakin tuli parempi kipinä 
W115 korista kun tein niin tuli opittua nuo asiat. Boschilaista vaan kehään.
Löytyisikö muistaakseni säätökirjasta nuo vaaditut resistanssi arvot
Voihan niitä halpapuolia käydä katsomassa ja mittaamassa niistä arvot jos vaikka olisi tavara parantunut.

W115 korista kun tein niin tuli opittua nuo asiat. Boschilaista vaan kehään.
Löytyisikö muistaakseni säätökirjasta nuo vaaditut resistanssi arvot

Voihan niitä halpapuolia käydä katsomassa ja mittaamassa niistä arvot jos vaikka olisi tavara parantunut.

MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Vaimo osti 2 korillista autojen säätöarvo kirjoja. Pitää katsoa löytyykö niistä mitään.
Toki voit tulla tänne Koskellekin tutkimaan, jos liikut vaikka jossakin rapujuhlissa täällä päin
Toki voit tulla tänne Koskellekin tutkimaan, jos liikut vaikka jossakin rapujuhlissa täällä päin

203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
tässäpä olen mietiskellyt että laittaisiko tuplakaasarit kuntoon vai vaihtaisko tilalle ruiskun. Kaasarit ei tahdo pysyä säädöissään. Toimii, kulutus n 13l/100km mutta vaihtelu on ärsyttävä.
Onko ruiskun suuttimet imusarjassa vai onko kannet erilaisia?
Tulipa vain mieleen että jos laittaisinkin Megasquirtin ohjailemaan ruiskutusta, saisi maksimaalisen hyödyn.
Sitten kun ajattelin vähän lisää niin tuli mieleen napa (ei siis oma, vaan foorumin käyttäjä) ja w124 tekniikka. Jos laittais m104 280/320 koneen tuonne automaattivaihteistoineen. Mahtuuko vai eikömahu?
Suurin ongelmahan silloin tulisi olemaan vaihdelaatikko. Ja se, jutteleeko 722.5 320 älyn kanssa mitenkään?
ainoa ongelma on tietotaidon puute.
Samalla kävi mielessä tottakai remmiahdin, jos sitä alkaa ruiskuksi muuttamaan niin samointein seki sinne menis.
Eli huimin pakkaus olisi 320 Kompressor 5V automatic.
Onko ruiskun suuttimet imusarjassa vai onko kannet erilaisia?
Tulipa vain mieleen että jos laittaisinkin Megasquirtin ohjailemaan ruiskutusta, saisi maksimaalisen hyödyn.
Sitten kun ajattelin vähän lisää niin tuli mieleen napa (ei siis oma, vaan foorumin käyttäjä) ja w124 tekniikka. Jos laittais m104 280/320 koneen tuonne automaattivaihteistoineen. Mahtuuko vai eikömahu?
Suurin ongelmahan silloin tulisi olemaan vaihdelaatikko. Ja se, jutteleeko 722.5 320 älyn kanssa mitenkään?
ainoa ongelma on tietotaidon puute.
Samalla kävi mielessä tottakai remmiahdin, jos sitä alkaa ruiskuksi muuttamaan niin samointein seki sinne menis.
Eli huimin pakkaus olisi 320 Kompressor 5V automatic.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 219
- Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
- Paikkakunta: Esbåå
eiku toi o mekaaninen tasonsäädin. kuva hämää, se o n 70cm pitkä ja 20cm paksu. se painaa monta tonnia ja sisältää jotai jänniteisiä jousia ja painetta?? en tiä mut eri foorumeja ku lukenu ni ton purkkamises o uhkakuvia, ja käytännös se olis ku 155mm kranaatti.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 219
- Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
- Paikkakunta: Esbåå
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Eläs nyt Sergey, kunnostaminen maksaa vaan 700 €! Tosin sää voit asentaa rapiat satasen maksavan jousen tuon "hydropneumatic strut"in tilalle, jousi näkyy tuolla sivun ylälaidassa strutin vieressä:
http://www.sls-hh-shop.de/index.php/cat ... 807_prod_0
Tosin autosi perä ei ole enää pysäköitynä aistikkaasti tontissa, jos tuommoisen jousisarjan sinne asentaa..
http://www.sls-hh-shop.de/index.php/cat ... 807_prod_0
Tosin autosi perä ei ole enää pysäköitynä aistikkaasti tontissa, jos tuommoisen jousisarjan sinne asentaa..

W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
joo kyllä näin on.Easy Rider kirjoitti:Siinäkö on se melekeen keskeltä katkeeva akseli ja tuoko tullee siihen saranaan pönnäämään?
Petteri, noin kallis turha kapistus on antiikkia ja multa saa tollasen ilmatteeks jos haluaa. siinä o jopa viel eloaki mutta tason säätö on nihkeetä ja säätyy vaan pitkän ajan vitkuttamalla. ELi 3h matkan päätteeks oli perä koholla.

Tolla hinnalla kun saa ilmajouset jokanurkkaan, ja mä en tästä orkkista tee, ni ei o vaikee valinta

ettei unoheta, niin vilkuilkaa 1. sivua tästä ketjusta, ni muistetaa mistä o kyse.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
persana ku ei startannu ennää ollenkaa! vaihoin kaikki sytytyksen osat w123 kanssa ja w123 toimii vanhoillaki sytkä osilla. eli ei oo osissa vikaa. Pitänee ajoituslamppu hankkia.
haluisko joku ostaa kaasarit? toimii hyvin, mutta ajaessa täristää ittensä pois säädöistä.
haluisko joku ostaa kaasarit? toimii hyvin, mutta ajaessa täristää ittensä pois säädöistä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Sergeyn W108 (mietiskelyä moottoreista)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Sergeyn W108 (mietiskelyä moottoreista)
Komiat nuo ässän kapselit! Ei näytä huonolta ollenkaan.
W123 300TDT
W123 300D
W126 300SDL Turbo
W123 300D
W126 300SDL Turbo
Re: Sergeyn W108 (mietiskelyä moottoreista)
No helvete! Tänään näin facelift W126 alla saman oloiset. Eihän nuo mitkään kapsyylit oo vaan vanteet, vai kui
?

1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Sergeyn W108 (mietiskelyä moottoreista)
onhan ne kapselit, katso vaikka isommasta kuvasta tarkemminkarra kirjoitti:No helvete! Tänään näin facelift W126 alla saman oloiset. Eihän nuo mitkään kapsyylit oo vaan vanteet, vai kui?

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Sergeyn W108 (mietiskelyä moottoreista)
jep w140 16 tuuman ufot
kotitekoset 18 tuumaset kaivonkannet. aika koleet.

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Sergeyn W108 (mietiskelyä moottoreista)
Talvirenkaiteko noille meinaat vai minkätakia ei noi aiemmissa kuvissa olevat kelpaa siel olla?
Siistithän nuo on mut paremmat on noi bbs:t.
Siistithän nuo on mut paremmat on noi bbs:t.

- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Sergeyn W108 (mietiskelyä moottoreista)
No erikoiset ne ainaki on! Varsin veikeän näköset...Sergey kirjoitti:Olisiko tämä kyllin VIP look tähän autoon?

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Sergeyn W108 (mietiskelyä moottoreista)
ööh siis, eikö kaikki vaihdakaan kesävanteita vähintään 3x kesässä ulkonäön vaihtelun vuoksi? talvirenkaina toimii alkuperäiset knöödeli peltivanteet.Aldrae kirjoitti:Talvirenkaiteko noille meinaat vai minkätakia ei noi aiemmissa kuvissa olevat kelpaa siel olla?
Siistithän nuo on mut paremmat on noi bbs:t.
Olispa mula w126, siihe nää olis huiput

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Sergeyn W108 (mietiskelyä moottoreista)
En ainakaan minä vaihda tuon ulkonäön takia, ennemminkin kumin loppumisen kannalta, mutta se ei toivottavasti tässä ole syynä! 
