Sergeyn W108 (Myyty)

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

yritin mutta ei liiku. liikkuu tiettyyn pisteeseen asti täysin vaivatta. ihankuin olisivat ruuvattuna tms.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Terve,

Laitapa siihen jarruletkun liittimeen sopiva rasvanippa ja purista sillä satulat ulos.
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no niimpä tietyst :oops:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

nyt kun laitoin auton seisontaan niin ajattelin vähä uusia noita sytytyksen osia. Kysymys kuuluu, kuinka toimii noi Biltema/motonet yms yleisosat? Tai W123 vastaavat?

eli siis vastus, puola ja kaapelit... uudet jakajankansi, pyörijä ja katkojankärjet on jo.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Sergey kirjoitti:nyt kun laitoin auton seisontaan niin ajattelin vähä uusia noita sytytyksen osia. Kysymys kuuluu, kuinka toimii noi Biltema/motonet yms yleisosat? Tai W123 vastaavat?

eli siis vastus, puola ja kaapelit... uudet jakajankansi, pyörijä ja katkojankärjet on jo.
Miks turhaan motonetista, alppilan autohuollosta tilasin ja original teile boschin kansi maksoi 13e, nimittäin katalogin mukaan moottoriani on tehty 3:lla eri jakajalla ja kannet oli erilaisia, motonet myi yhtä mallia ja se oli huonolaatuinen ja ei sopinut. Ja noita alkuperäisjohtoja en vaihtais tarvikejohtoihin jos ne vaan toimii. Näissä laittaisin vaan aitoa.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

Sergey kirjoitti:nyt kun laitoin auton seisontaan niin ajattelin vähä uusia noita sytytyksen osia. Kysymys kuuluu, kuinka toimii noi Biltema/motonet yms yleisosat? Tai W123 vastaavat?

eli siis vastus, puola ja kaapelit... uudet jakajankansi, pyörijä ja katkojankärjet on jo.
yhden kerran jäin omalla 73 celicalla tien poskeen ja se johtui siitä kun olin vaihtanut siihen uudet sytkäosat biltemasta. Kärjet meni poikki , panin vanhat kuluneet takaisin ja matka jatkui.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jakajan osat onki bossilaista.

johdot on sekoitus kaikenlaisia ja kaksi tulppaa oli poikki kokonaan. siks ne pitää uusia.. mutta puola ja vastus? esim w123? Olis kiva jos kävis markettikama.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Yleinsä väärät resistanssi arvot noissa halpa puolissa ja (tulpanjohdoissa) jos mittaa niitä ensiö ja toisio käämejä. Ja sitten kun on väärät arvot niin pappatunturin tulpastakin tuli parempi kipinä :lol:

W115 korista kun tein niin tuli opittua nuo asiat. Boschilaista vaan kehään.

Löytyisikö muistaakseni säätökirjasta nuo vaaditut resistanssi arvot :?:

Voihan niitä halpapuolia käydä katsomassa ja mittaamassa niistä arvot jos vaikka olisi tavara parantunut. :)
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Vaimo osti 2 korillista autojen säätöarvo kirjoja. Pitää katsoa löytyykö niistä mitään.

Toki voit tulla tänne Koskellekin tutkimaan, jos liikut vaikka jossakin rapujuhlissa täällä päin :shock:
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kyllähä se voi olla et täs liikkuu siel päi. Yks päivä soittelinki mut oli puhelin pois päältä tjsp ni ajoin ohi ;)

yleensä vaa tulee oltuu sielpäi nii aikasi aamul, ennen kasia, ettei sitä kehtaa kyläilee tulla.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Aamut alkaa 04.

Viikonloppuna 07.
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tässäpä olen mietiskellyt että laittaisiko tuplakaasarit kuntoon vai vaihtaisko tilalle ruiskun. Kaasarit ei tahdo pysyä säädöissään. Toimii, kulutus n 13l/100km mutta vaihtelu on ärsyttävä.

Onko ruiskun suuttimet imusarjassa vai onko kannet erilaisia?

Tulipa vain mieleen että jos laittaisinkin Megasquirtin ohjailemaan ruiskutusta, saisi maksimaalisen hyödyn.

Sitten kun ajattelin vähän lisää niin tuli mieleen napa (ei siis oma, vaan foorumin käyttäjä) ja w124 tekniikka. Jos laittais m104 280/320 koneen tuonne automaattivaihteistoineen. Mahtuuko vai eikömahu?

Suurin ongelmahan silloin tulisi olemaan vaihdelaatikko. Ja se, jutteleeko 722.5 320 älyn kanssa mitenkään?

ainoa ongelma on tietotaidon puute.

Samalla kävi mielessä tottakai remmiahdin, jos sitä alkaa ruiskuksi muuttamaan niin samointein seki sinne menis.

Eli huimin pakkaus olisi 320 Kompressor 5V automatic.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

taas o pähkäilty moottoriasiaa ja 320TE:ssä on m104+722.3 eli eihä toi vaiheloota sisällä mitään älyä?

sitten,, milläs mä tän remontoin? halpaa hupiako? nii halpaa et kannattaa mielummi laittaa ilmajouset?
Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Easy Rider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
Paikkakunta: Esbåå

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Eikö niissä oo ainaki jostain alkaen viissatanen loota? Itteeki kiinnostaa jos kolomesatku löytyy polt on. Mikäpä se on tuo haitari, takaiskariko?
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

eiku toi o mekaaninen tasonsäädin. kuva hämää, se o n 70cm pitkä ja 20cm paksu. se painaa monta tonnia ja sisältää jotai jänniteisiä jousia ja painetta?? en tiä mut eri foorumeja ku lukenu ni ton purkkamises o uhkakuvia, ja käytännös se olis ku 155mm kranaatti.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Easy Rider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
Paikkakunta: Esbåå

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Siinäkö on se melekeen keskeltä katkeeva akseli ja tuoko tullee siihen saranaan pönnäämään?
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Eläs nyt Sergey, kunnostaminen maksaa vaan 700 €! Tosin sää voit asentaa rapiat satasen maksavan jousen tuon "hydropneumatic strut"in tilalle, jousi näkyy tuolla sivun ylälaidassa strutin vieressä:

http://www.sls-hh-shop.de/index.php/cat ... 807_prod_0

Tosin autosi perä ei ole enää pysäköitynä aistikkaasti tontissa, jos tuommoisen jousisarjan sinne asentaa.. :roll:
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Easy Rider kirjoitti:Siinäkö on se melekeen keskeltä katkeeva akseli ja tuoko tullee siihen saranaan pönnäämään?
joo kyllä näin on.

Petteri, noin kallis turha kapistus on antiikkia ja multa saa tollasen ilmatteeks jos haluaa. siinä o jopa viel eloaki mutta tason säätö on nihkeetä ja säätyy vaan pitkän ajan vitkuttamalla. ELi 3h matkan päätteeks oli perä koholla.

Kuva

Tolla hinnalla kun saa ilmajouset jokanurkkaan, ja mä en tästä orkkista tee, ni ei o vaikee valinta :) ja saa sit aistikkaasti tonttiin myös etupään. Tommosen jousenha tekis vaikka vanhasta w123 etujousesta!

ettei unoheta, niin vilkuilkaa 1. sivua tästä ketjusta, ni muistetaa mistä o kyse.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Sergey kirjoitti:Petteri, noin kallis turha kapistus on antiikkia ja multa saa tollasen ilmatteeks jos haluaa.
No mie halluun, mie halluun! :shock:
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

saa hakea ;) pitänee tuo irrottaa viel sit :D
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

persana ku ei startannu ennää ollenkaa! vaihoin kaikki sytytyksen osat w123 kanssa ja w123 toimii vanhoillaki sytkä osilla. eli ei oo osissa vikaa. Pitänee ajoituslamppu hankkia.

haluisko joku ostaa kaasarit? toimii hyvin, mutta ajaessa täristää ittensä pois säädöistä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Sergeyn W108 (mietiskelyä moottoreista)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Olisiko tämä kyllin VIP look tähän autoon?

KuvaKuvaKuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
giisseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Pe 15.06.2007 21:30
Paikkakunta: Kokkola

Re: Sergeyn W108 (mietiskelyä moottoreista)

Viesti Kirjoittaja giisseli »

Komiat nuo ässän kapselit! Ei näytä huonolta ollenkaan.
W123 300TDT
W123 300D
W126 300SDL Turbo
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13644
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Sergeyn W108 (mietiskelyä moottoreista)

Viesti Kirjoittaja karra »

No helvete! Tänään näin facelift W126 alla saman oloiset. Eihän nuo mitkään kapsyylit oo vaan vanteet, vai kui :roll: ?
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Sergeyn W108 (mietiskelyä moottoreista)

Viesti Kirjoittaja napa »

karra kirjoitti:No helvete! Tänään näin facelift W126 alla saman oloiset. Eihän nuo mitkään kapsyylit oo vaan vanteet, vai kui :roll: ?
onhan ne kapselit, katso vaikka isommasta kuvasta tarkemmin :wink: tyylikkäät tosin...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Sergeyn W108 (mietiskelyä moottoreista)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jep w140 16 tuuman ufot :D kotitekoset 18 tuumaset kaivonkannet. aika koleet.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Aldrae
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Pe 22.10.2010 20:11

Re: Sergeyn W108 (mietiskelyä moottoreista)

Viesti Kirjoittaja Aldrae »

Talvirenkaiteko noille meinaat vai minkätakia ei noi aiemmissa kuvissa olevat kelpaa siel olla?
Siistithän nuo on mut paremmat on noi bbs:t. :roll:
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Sergeyn W108 (mietiskelyä moottoreista)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Sergey kirjoitti:Olisiko tämä kyllin VIP look tähän autoon?
No erikoiset ne ainaki on! Varsin veikeän näköset... :)
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Sergeyn W108 (mietiskelyä moottoreista)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Aldrae kirjoitti:Talvirenkaiteko noille meinaat vai minkätakia ei noi aiemmissa kuvissa olevat kelpaa siel olla?
Siistithän nuo on mut paremmat on noi bbs:t. :roll:
ööh siis, eikö kaikki vaihdakaan kesävanteita vähintään 3x kesässä ulkonäön vaihtelun vuoksi? talvirenkaina toimii alkuperäiset knöödeli peltivanteet.

Olispa mula w126, siihe nää olis huiput :D C124 alle ei taida mahtua
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Aldrae
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Pe 22.10.2010 20:11

Re: Sergeyn W108 (mietiskelyä moottoreista)

Viesti Kirjoittaja Aldrae »

En ainakaan minä vaihda tuon ulkonäön takia, ennemminkin kumin loppumisen kannalta, mutta se ei toivottavasti tässä ole syynä! :)
Vastaa Viestiin