älä hei jauha enään kun kaikki jo tietää kumartaaa mahtavaa moottorijumala rumilusta...pyhä ukko....rumilus kirjoitti:Niin..ei tuo F1-taso ole kuin 1...........10-asteikolla luokkaa 5.patroltd kirjoitti:Joo älä kerro enempää, f1:kään ei yllä moisiin nopeuksiin.
Sun taso taitaa olla niin ylhäällä ettei siellä juuri muita olekkaan, no eipä tässä muuta, tämä asia on selvitetty.
Että se niistä F1:stä.
Ei sille nyt perkele voi mitään, jos kävelee silmät- ja korvat auki elämässä. Niitä asioita sanotaan elämänkokemuksiksi, mahdollisesti niiksi hiljaisiksi tiedoiksi, joista ei huudella julkisesti.
124 300d super turbotus
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
nii ja antti m.. joo näin tosiaan itekkin homman aatellut että ajan minkä kestää ja sitten ruvetaan tekee pataa uuteen uskoon.. ja oon myyte nähny ehkä ton sun mustan mersun????? kalajoella viime tai toissa kesänä onko madollista
ja nyt juuri kaveri soitti et ois hyllys semmonen valtran ison t-sarjan switcheri ku s2b kuulemma lukis siin?? onko semmosesta kellää kokemuksia?? meillä sen verra et 525 tds bemari lastulla/potikalla ei saatu heräämään sitä et meniskö mullakin liika isollee??

ja nyt juuri kaveri soitti et ois hyllys semmonen valtran ison t-sarjan switcheri ku s2b kuulemma lukis siin?? onko semmosesta kellää kokemuksia?? meillä sen verra et 525 tds bemari lastulla/potikalla ei saatu heräämään sitä et meniskö mullakin liika isollee??
johtaja: Antti Peltomäki
Et kumminkaan jaksanut kertoa meille maan matosille miten se öljy siellä 603ssa muuttuu höyryksi..?rumilus kirjoitti:JP74 kirjoitti:Kylmäkoneissa on lauhduttimia, mutta eikös autoissa kuitenkin käytetä jäähdyttimiä? Kaasuja lauhdutetaan, nesteitä jäähdytetään. Tuskin om 603 koneessa öljynlämpö missään vaiheessa lähenee 200 astetta, romua on tullut jo paljon aikaisemminm.
Terminologiat jäähdytyksessä/lauhdutuksessa menee monella vellit ja puurot sekaisin, olisi parempi ettei kirjoittaisi asiasta enempää, kun tuntuu tämäntason asioista eriäviä mielipiteitä. Ei kannattaisi peruskoulussa opittuja asioita niin kovin tyrkkäämään näihin asioihin, jos on tietoa hiukan pidemmälle menneestä fysikaalisien lämpöoppien tuntemuksista.
Kylmätekniikassa käytetään höyrystimiä ja lauhduttimia, siitä syystä, että järjestelmässä käytetään yleisesti kompressoritekniikkaa höyryn puristamiseksi nestemäiseen olomuotoon.
Paineenalaisissa kaasuissa lauhduttimia, jossa tilavuussuhteet/ painesuhteet määräävät terminologian käytön.
Samoin nestemäisissä järjestelmissä käytetään lauhduttimia ja jäähdyttimiä, riippuen minkälaisia partikkeleita järjestelmässä kiertää.
Siellä voi olla sekä kaasun-että nesteen olomuotoja.
En vastaile enää asiassa kysymyksiin, kun nämä tiedot ovat helposti saatavilla muualtakin.
Tietysti voin korvausta vastaan lähettää sähköpostilla teknistä spesiaalitietoa, jos joku haluaa tutustua aiheeseen lähemmin.
"
patroltd
Sanoppas yksi esimerkki moottorista jossa männännopeus on 50 m/s ?
Eikös lauhduttaminen ollu höyryn muuttamista takaisin nesteeksi, joten luultavasti pelkkä öljynjäähdytin riittää vielä näihin moottoreihin.
Nuo kovantason oppilaitokset ovat todella maallikon järjen ulottumattomissa "
Tällä foorumilla ei voi...eikä kannata kertoa mainituista moottoreista.

- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
peltsi_racing kirjoitti:nii ja antti m.. joo näin tosiaan itekkin homman aatellut että ajan minkä kestää ja sitten ruvetaan tekee pataa uuteen uskoon.. ja oon myyte nähny ehkä ton sun mustan mersun????? kalajoella viime tai toissa kesänä onko madollista![]()
ja nyt juuri kaveri soitti et ois hyllys semmonen valtran ison t-sarjan switcheri ku s2b kuulemma lukis siin?? onko semmosesta kellää kokemuksia?? meillä sen verra et 525 tds bemari lastulla/potikalla ei saatu heräämään sitä et meniskö mullakin liika isollee??
pitäs kai tietää muutakin että svitseri on turbona...mutta epäilen että herää kun on eroa mersulla ja bemarilla niiinkun yöllä ja päivällä. kun sulla kerran oli mynät ym kiinni jo.
Et kumminkaan jaksanut kertoa meille maan matosille miten se öljy siellä 603ssa muuttuu höyryksi..?
[/quote]
On se harmi että joutuu selittelemään aivan niinkuin alakoululaiselle.
Kyllä siellä laakeripinnoilla tapahtuu kavitaatiota.
Ja lopeta jo se paskan jauhaminen, opiskele hiukan polttomoottoritekniikkaa, niin kyllä ne asiat sieltä valkenee.
Nyt tässä tärveltyy jo oma statuskin, kun joutuu vastailemaan turhanpäiväisiin kysymyksiin.
Mekkaan kumartelijat kumarrelkoon jos fiiliksiä saavat, en ole keneltäkään pyytänyt/ anonut jumalan statusta.

On se harmi että joutuu selittelemään aivan niinkuin alakoululaiselle.
Kyllä siellä laakeripinnoilla tapahtuu kavitaatiota.
Ja lopeta jo se paskan jauhaminen, opiskele hiukan polttomoottoritekniikkaa, niin kyllä ne asiat sieltä valkenee.
Nyt tässä tärveltyy jo oma statuskin, kun joutuu vastailemaan turhanpäiväisiin kysymyksiin.
Mekkaan kumartelijat kumarrelkoon jos fiiliksiä saavat, en ole keneltäkään pyytänyt/ anonut jumalan statusta.
Terminologiat jäähdytyksessä/lauhdutuksessa menee monella vellit ja puurot sekaisin, olisi parempi ettei kirjoittaisi asiasta enempää, kun tuntuu tämäntason asioista eriäviä mielipiteitä.
Näinhän siinä juuri pääsi käymään asiantuntijalle ja ilmeisesti hän myös vastasi itse itselleen eli kehotti itseään olla kirjoittamatta enää höpöjä. Eikös kuitenkin vaan jäähdytetä sitä öljyä, asiantuntijankin moottorissa
Näinhän siinä juuri pääsi käymään asiantuntijalle ja ilmeisesti hän myös vastasi itse itselleen eli kehotti itseään olla kirjoittamatta enää höpöjä. Eikös kuitenkin vaan jäähdytetä sitä öljyä, asiantuntijankin moottorissa

Onko ne laakerit siellä lauhduttimessa asti?rumilus kirjoitti:On se harmi että joutuu selittelemään aivan niinkuin alakoululaiselle.Jombe kirjoitti:Et kumminkaan jaksanut kertoa meille maan matosille miten se öljy siellä 603ssa muuttuu höyryksi..?
Kyllä siellä laakeripinnoilla tapahtuu kavitaatiota.
Ja lopeta jo se paskan jauhaminen, opiskele hiukan polttomoottoritekniikkaa, niin kyllä ne asiat sieltä valkenee.
Nyt tässä tärveltyy jo oma statuskin, kun joutuu vastailemaan turhanpäiväisiin kysymyksiin.
Mekkaan kumartelijat kumarrelkoon jos fiiliksiä saavat, en ole keneltäkään pyytänyt/ anonut jumalan statusta.


Viimeksi muokannut Jombe, Ke 28.07.2010 16:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jombe kirjoitti:Onko ne laakerit siellä lauhduttimessa asti?rumilus kirjoitti:On se harmi että joutuu selittelemään aivan niinkuin alakoululaiselle.Jombe kirjoitti:Et kumminkaan jaksanut kertoa meille maan matosille miten se öljy siellä 603ssa muuttuu höyryksi..?
Kyllä siellä laakeripinnoilla tapahtuu kavitaatiota.
Ja lopeta jo se paskan jauhaminen, opiskele hiukan polttomoottoritekniikkaa, niin kyllä ne asiat sieltä valkenee.
Nyt tässä tärveltyy jo oma statuskin, kun joutuu vastailemaan turhanpäiväisiin kysymyksiin.
Mekkaan kumartelijat kumarrelkoon jos fiiliksiä saavat, en ole keneltäkään pyytänyt/ anonut jumalan statusta.Minä kun en mitään tiedä, mutta veikkaisin että jos kavitaatiota esiintyy niin ympäristö jäähdyttää sen aika sukkelaan.
Nojoo lopetan tän trollin kanssa meuhkaamisen tähän. Luulisi muuten, että tämän tason Einsteinilla olisi jo yksinkertainen foorumisofta hallinnassa, että sais ne lainaukset kuntoon. Useinhan nerot ovatkin kyllä autistisia, oma alasi näyttää olevan moottoritekniikka ja muille asioille ei löydy sijaa.
Niin ja se kun tuntee jäävänsä hopealle ja yleinen tietämys ei riitä, alkaa loanheitto ja solvaukset.
Oppisitte tietyt foorumilaiset lukemaan ymmärrettävästi kirjoitettua teksiä, se auttaisi jo pitkälle.
Viimeksi muokannut rumilus, Ke 28.07.2010 16:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jep, itse olet siitä loistava esimerkki. 
Edit: Jos vastailet lisää, niin kirjoitappa tuonne Offtopic-osion puolelle varta vasten perustettuun threadiin, niin ei sotketa enempää tätä. Tosin se näyttäis olevan tarkotuksenakin...

Edit: Jos vastailet lisää, niin kirjoitappa tuonne Offtopic-osion puolelle varta vasten perustettuun threadiin, niin ei sotketa enempää tätä. Tosin se näyttäis olevan tarkotuksenakin...

Viimeksi muokannut Jombe, Ke 28.07.2010 16:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Voisin laatia kymmenosaisen kysymysketjun niille, jotka pyrkivät vastailemaan keskutelun asiasisältöön, jossa testataan henkilön todelliset osaamiset alalta. Sillä päästäisiin parempaan tulokseen, jos kykenee edes 60- prosenttia vastaamaan kysymyksiin oikein.Jombe kirjoitti:Jep, itse olet siitä loistava esimerkki.
Näin jäisi kaikki paskanjauhajat rannalle.
Sitähän se on, mutta kun kerrot jotakin, joka ei heti ole kaikkien tiedossa, alkaa saatanamoinen solvaus ja loanheitto. Ei kyllä paljon lämmitä jakaa tietoa, jota itselläni luulen olevan. Jos senkin mainitsee, alkaa taas helvetimoinen itsekehu-sanomiset ja voi voi kun on niin saatanan kaikkitietävä ettei mitään määrää. Jos jotain neuvonpoikastakin antaa, se lynkataan suoralta kädeltä, vaikka siitä olisi varmaa näyttöä kuinka käy.Mika.T kirjoitti:Siitä se foorumilaisten arvostus koostuu... Muille käyttäjille jaetusta tiedosta.rumilus kirjoitti: Nyt tässä tärveltyy jo oma statuskin, kun joutuu vastailemaan turhanpäiväisiin kysymyksiin.
Täytyy kyllä myöntää, että jotkin tyypit ovat aivan sairaita päästään. En olisi kyllä tullut koskaan tälle foorumille mitään sanomaan, jos olisin tietänyt lopputuloksen....herjaavia, itsekkäitä ja saatanan tyhmiä jotkin joukossa olevat.
En ole elämässäni ollut koskaan näin ristiriitaisessa porukassa, kaikki asiat voidaan kääntää miksikä vaan.
Todellisessa elämässä nokikkain kun olen tavannut ihmisiä...ovat myös ihmisiä, mutta täällä anonyymina " sermin " takaa huutelevat ja lyövät kuin vierasta sikaa.
Sinäkö sitten et ole solvannut ketään tai heittänyt lokaa?rumilus kirjoitti:Sitähän se on, mutta kun kerrot jotakin, joka ei heti ole kaikkien tiedossa, alkaa saatanamoinen solvaus ja loanheitto.
Onko sitten ihme, jos joku pitää sua ylimielisenä mulkkuna? Mielipiteitä oot kyllä esittäny faktoina, laittanu sanoja muiden suuhun ja tuominnut muita. En väitä, etteikö sulla jotain tietoakin olisi, mutta se jää tuon asenteen alle 99%:sti.rumilus kirjoitti:herjaavia, itsekkäitä ja saatanan tyhmiä jotkin joukossa olevat.
Sinäkö olet jakanut jotain perusteltua tietoa? Et osaa vastata edes tuohon öljyn lauhdutin/jäähdytin väittelyyn, koska tiedät olevas väärässä. Munasit etkä kehtaa myöntää sitä. Minä voin myöntää olleeni tässä väärässä, jos esittäisit kunnon perustelut sen sijaan, että ripottelet hienoja termejä ja tiedon rippeitä, joilla peittelet tota termivirhettäs. Tähän vastaat oletettavasti taas pojittelemalla ja jauhamalla yhä uudestaan, miten tämänkin saisi tietää siellä riittäävän korkean tason koulussa, ja kuinka tämän tiedon jakaminen julkisesti harrastajaforumilla on lähes kansanmurha. Tuo koulutuksesta (paskan)jauhaminen ei edistä kenenkään harrastusta eikä saa sua vaikuttamaan asiantuntijalta kenenkään muun, kuin ittes kesken.rumilus kirjoitti:Ei kyllä paljon lämmitä jakaa tietoa, jota itselläni luulen olevan. Jos senkin mainitsee, alkaa taas helvetimoinen itsekehu-sanomiset ja voi voi kun on niin saatanan kaikkitietävä ettei mitään määrää.
Eikö tää pitäny olla sun osalta jo loppuunkäsitelty monta sivua sitten? Sitä odotellessa...rumilus kirjoitti:En olisi kyllä tullut koskaan tälle foorumille mitään sanomaan, jos olisin tietänyt lopputuloksen....
Jos jätetään draama salkkareihin, ja puhutaan nyt oikeesti tästä turbotuksesta? Veikkaan että rumiluksen tietotaitoa arvostettaisiin, jos sitä jaettaisiin, eikä jätetä sitä "faktan kerronta pisteeseeen" ja perusteluita pyydettäessä todetaan että ei anneta perusteluita, koska ihmishenget on heti vaarassa
Mutta se siitä rumiluksesta / ihme draamasta jota aihe on kerännyt / muutenkin omituisesta viestisykähdyksestä
Oonko ymmärtänyt muuten oikein noista vanhoista s2b ahtimista, että ne antavat huippuväännöt jo toooodella alhaalla ja siten vaatisi paljon voimansiirrolta? Toki vaikka se 800nm tulisikin siellä 5500 kierroksessa, niin vaatii se sen saman voimansiirron, tuolla asti vaan kun ei yleensä kierrätetä ihan kaupunkirallissa

Mutta se siitä rumiluksesta / ihme draamasta jota aihe on kerännyt / muutenkin omituisesta viestisykähdyksestä

Oonko ymmärtänyt muuten oikein noista vanhoista s2b ahtimista, että ne antavat huippuväännöt jo toooodella alhaalla ja siten vaatisi paljon voimansiirrolta? Toki vaikka se 800nm tulisikin siellä 5500 kierroksessa, niin vaatii se sen saman voimansiirron, tuolla asti vaan kun ei yleensä kierrätetä ihan kaupunkirallissa

W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 170
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
Niitäkin on varmaan kymmeniä erilaisia versioita... Kaipais vähän tarkennusta...Solmurauta kirjoitti:^S2B toimii ihan hyvin jossain 6,6 litran valmetissa, vaikka siihenkin olisi olemassa parempia ahtimia.

Valtran 6.6ssa on tosiaan s2b mutta todella pienellä imupuolella. ja vastaavasti melkoisella pakopuolella.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 170
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
jep, pakopuoli tuntuis toimivan aika hyvin, mutta imupuoli ei kovin kehuttavasti enää hengitä tuossa n. 250 hevosen jälkeen... olikohan siinä joku reilu 50 mm imuMika.T kirjoitti:Niitäkin on varmaan kymmeniä erilaisia versioita... Kaipais vähän tarkennusta...Solmurauta kirjoitti:^S2B toimii ihan hyvin jossain 6,6 litran valmetissa, vaikka siihenkin olisi olemassa parempia ahtimia.![]()
Valtran 6.6ssa on tosiaan s2b mutta todella pienellä imupuolella. ja vastaavasti melkoisella pakopuolella.


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Melkomoista liirumlaarumia tuli taas, se öljy jäähtyy sielä jäähdyttimessä eikä laudu. Jos sielä joskus sattuu vähän höyryä olemaan niin ei se tee siitä lauhdutinta, mitä ihmeen kompressoritekniikkaa tähän piti sotkea?rumilus kirjoitti:JP74 kirjoitti:Kylmäkoneissa on lauhduttimia, mutta eikös autoissa kuitenkin käytetä jäähdyttimiä? Kaasuja lauhdutetaan, nesteitä jäähdytetään. Tuskin om 603 koneessa öljynlämpö missään vaiheessa lähenee 200 astetta, romua on tullut jo paljon aikaisemminm.
Terminologiat jäähdytyksessä/lauhdutuksessa menee monella vellit ja puurot sekaisin, olisi parempi ettei kirjoittaisi asiasta enempää, kun tuntuu tämäntason asioista eriäviä mielipiteitä. Ei kannattaisi peruskoulussa opittuja asioita niin kovin tyrkkäämään näihin asioihin, jos on tietoa hiukan pidemmälle menneestä fysikaalisien lämpöoppien tuntemuksista.
Kylmätekniikassa käytetään höyrystimiä ja lauhduttimia, siitä syystä, että järjestelmässä käytetään yleisesti kompressoritekniikkaa höyryn puristamiseksi nestemäiseen olomuotoon.
Paineenalaisissa kaasuissa lauhduttimia, jossa tilavuussuhteet/ painesuhteet määräävät terminologian käytön.
Samoin nestemäisissä järjestelmissä käytetään lauhduttimia ja jäähdyttimiä, riippuen minkälaisia partikkeleita järjestelmässä kiertää.
Siellä voi olla sekä kaasun-että nesteen olomuotoja.
En vastaile enää asiassa kysymyksiin, kun nämä tiedot ovat helposti saatavilla muualtakin.
Tietysti voin korvausta vastaan lähettää sähköpostilla teknistä spesiaalitietoa, jos joku haluaa tutustua aiheeseen lähemmin.
"
patroltd
Sanoppas yksi esimerkki moottorista jossa männännopeus on 50 m/s ?
Eikös lauhduttaminen ollu höyryn muuttamista takaisin nesteeksi, joten luultavasti pelkkä öljynjäähdytin riittää vielä näihin moottoreihin.
Nuo kovantason oppilaitokset ovat todella maallikon järjen ulottumattomissa "
Tällä foorumilla ei voi...eikä kannata kertoa mainituista moottoreista.

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
joo elikkäs mittasin juuri siivet ja oli noin 50imu ja 60pako?? miltä kuulostais semmone ois tos noin 200e hintaa tulos ja tekis mieli ostaa tai no se onjo kyydis mut harkitsen täs... et oisko se semmonen ahdin et joskus ku teen kunnon hilppeillä std nii sais 400hv??? ja kaasuvivuston säädöllä rupes mersu elämään ihan toiseen malliin
)))) vaikka viiti paljoo happea antaa tol ahtimel mut nyt tuntus pelaava niinku pitää..
ja taas rumilus mua ei ainakaan sun kysymys kilpailut kiinnosta... mua kiinnostaa vain ja ainoastaan teot puhe ei merkkaa mitää et minä sitä ja tätä teorias vaan se et tein jo tollasen ja kerron sulle nyt miten sen toteutin ja miten se toimi... elikkä mun mielestä just pitäs jonnekki muualle tänne foorumille kirjottaa tota omaa juttuas joku asiasta kiinnostunut siitä sais varmasti jotain irti mut mä ensaa ainakaa noista jutuista mitää muutaku naurut et kyllä joku jaksaa perkele
teeppä kuule ihan oikeesti joku juttu näistä asioista joista olet puhunut tääl nii voisin veikata et siel sulle ei kukaan vittuilis koska huomaan että olet asiaasi paneutunut mutta käytät sitä tietoa aivan vääri ja saat paskaa niskaas..

ja taas rumilus mua ei ainakaan sun kysymys kilpailut kiinnosta... mua kiinnostaa vain ja ainoastaan teot puhe ei merkkaa mitää et minä sitä ja tätä teorias vaan se et tein jo tollasen ja kerron sulle nyt miten sen toteutin ja miten se toimi... elikkä mun mielestä just pitäs jonnekki muualle tänne foorumille kirjottaa tota omaa juttuas joku asiasta kiinnostunut siitä sais varmasti jotain irti mut mä ensaa ainakaa noista jutuista mitää muutaku naurut et kyllä joku jaksaa perkele

teeppä kuule ihan oikeesti joku juttu näistä asioista joista olet puhunut tääl nii voisin veikata et siel sulle ei kukaan vittuilis koska huomaan että olet asiaasi paneutunut mutta käytät sitä tietoa aivan vääri ja saat paskaa niskaas..
johtaja: Antti Peltomäki
^ tossa on asiaa..
mitä siipikokoon tulee, niin ei ne siipikoot koko totuutta kerro, ahtimen siipien painokin merkkaa paljon, ja valulaatu ja muut asiat, kerro toki ahtimesta lisää, merkki jne. Siipikoko kuulostaa 3l koneeseen ihan hyvältä, ei liian isolta, eikä liian pieneltä. Paljon pienempiä ja isompia käytetty. Ahtimen hinta vaan mietityttää siinämielessä, että missä kunnossa se on? Onko välystä mihinkään suuntaan?
mitä siipikokoon tulee, niin ei ne siipikoot koko totuutta kerro, ahtimen siipien painokin merkkaa paljon, ja valulaatu ja muut asiat, kerro toki ahtimesta lisää, merkki jne. Siipikoko kuulostaa 3l koneeseen ihan hyvältä, ei liian isolta, eikä liian pieneltä. Paljon pienempiä ja isompia käytetty. Ahtimen hinta vaan mietityttää siinämielessä, että missä kunnossa se on? Onko välystä mihinkään suuntaan?
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vaimo pyysi kysymään sinulta, että kirjoitteletko näitä viestejä rekkaa ajaessasi, kun ei tahdo millään saada selvää lauseittein...sanojen ryhmittelystä, eikä oikein sanoman sisällöstäkään. Tiedustelin aikuiselta pojaltanikin, mitä hän saa selvää kirjoitteluistasi...peltsi_racing kirjoitti:joo elikkäs mittasin juuri siivet ja oli noin 50imu ja 60pako?? miltä kuulostais semmone ois tos noin 200e hintaa tulos ja tekis mieli ostaa tai no se onjo kyydis mut harkitsen täs... et oisko se semmonen ahdin et joskus ku teen kunnon hilppeillä std nii sais 400hv??? ja kaasuvivuston säädöllä rupes mersu elämään ihan toiseen malliin)))) vaikka viiti paljoo happea antaa tol ahtimel mut nyt tuntus pelaava niinku pitää..
ja taas rumilus mua ei ainakaan sun kysymys kilpailut kiinnosta... mua kiinnostaa vain ja ainoastaan teot puhe ei merkkaa mitää et minä sitä ja tätä teorias vaan se et tein jo tollasen ja kerron sulle nyt miten sen toteutin ja miten se toimi... elikkä mun mielestä just pitäs jonnekki muualle tänne foorumille kirjottaa tota omaa juttuas joku asiasta kiinnostunut siitä sais varmasti jotain irti mut mä ensaa ainakaa noista jutuista mitää muutaku naurut et kyllä joku jaksaa perkele
teeppä kuule ihan oikeesti joku juttu näistä asioista joista olet puhunut tääl nii voisin veikata et siel sulle ei kukaan vittuilis koska huomaan että olet asiaasi paneutunut mutta käytät sitä tietoa aivan vääri ja saat paskaa niskaas..

Voisiko moottorin virittelysikin olla samaa putkea, jossa on vaan alku-ja loppupää. Tuntuu näin kirjoituksiasi lukiessani, että vähäiset on eväät alalla. Kannattaisi unohtaa poikamaiset kujeet.
Viimeksi muokannut rumilus, To 29.07.2010 10:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lauseittein = lauseiden suomeksirumilus kirjoitti:Vaimo pyysi kysymään sinulta, että kirjoitteletko näitä viestejä rekkaa ajaessasi, kun ei tahdo millään saada selvää lauseittein...sanojen ryhmittelystä.peltsi_racing kirjoitti:joo elikkäs mittasin juuri siivet ja oli noin 50imu ja 60pako?? miltä kuulostais semmone ois tos noin 200e hintaa tulos ja tekis mieli ostaa tai no se onjo kyydis mut harkitsen täs... et oisko se semmonen ahdin et joskus ku teen kunnon hilppeillä std nii sais 400hv??? ja kaasuvivuston säädöllä rupes mersu elämään ihan toiseen malliin)))) vaikka viiti paljoo happea antaa tol ahtimel mut nyt tuntus pelaava niinku pitää..
ja taas rumilus mua ei ainakaan sun kysymys kilpailut kiinnosta... mua kiinnostaa vain ja ainoastaan teot puhe ei merkkaa mitää et minä sitä ja tätä teorias vaan se et tein jo tollasen ja kerron sulle nyt miten sen toteutin ja miten se toimi... elikkä mun mielestä just pitäs jonnekki muualle tänne foorumille kirjottaa tota omaa juttuas joku asiasta kiinnostunut siitä sais varmasti jotain irti mut mä ensaa ainakaa noista jutuista mitää muutaku naurut et kyllä joku jaksaa perkele
teeppä kuule ihan oikeesti joku juttu näistä asioista joista olet puhunut tääl nii voisin veikata et siel sulle ei kukaan vittuilis koska huomaan että olet asiaasi paneutunut mutta käytät sitä tietoa aivan vääri ja saat paskaa niskaas..
Voisiko moottorin virittelysikin olla samaa putkea, jossa on vaan alu-ja loppupää. Tuntuu näin kirjoituksiasi lukiessani, että vähäiset on eväät alalla. Kannattaisi unohtaa poikamaiset kujeet.

Tahtoo itsellekin tulla tässä iässä kirjoitusvirheitä, mutta sen jo ymmätää.S202 kirjoitti:Lauseittein = lauseiden suomeksirumilus kirjoitti:Vaimo pyysi kysymään sinulta, että kirjoitteletko näitä viestejä rekkaa ajaessasi, kun ei tahdo millään saada selvää lauseittein...sanojen ryhmittelystä.peltsi_racing kirjoitti:joo elikkäs mittasin juuri siivet ja oli noin 50imu ja 60pako?? miltä kuulostais semmone ois tos noin 200e hintaa tulos ja tekis mieli ostaa tai no se onjo kyydis mut harkitsen täs... et oisko se semmonen ahdin et joskus ku teen kunnon hilppeillä std nii sais 400hv??? ja kaasuvivuston säädöllä rupes mersu elämään ihan toiseen malliin)))) vaikka viiti paljoo happea antaa tol ahtimel mut nyt tuntus pelaava niinku pitää..
ja taas rumilus mua ei ainakaan sun kysymys kilpailut kiinnosta... mua kiinnostaa vain ja ainoastaan teot puhe ei merkkaa mitää et minä sitä ja tätä teorias vaan se et tein jo tollasen ja kerron sulle nyt miten sen toteutin ja miten se toimi... elikkä mun mielestä just pitäs jonnekki muualle tänne foorumille kirjottaa tota omaa juttuas joku asiasta kiinnostunut siitä sais varmasti jotain irti mut mä ensaa ainakaa noista jutuista mitää muutaku naurut et kyllä joku jaksaa perkele
teeppä kuule ihan oikeesti joku juttu näistä asioista joista olet puhunut tääl nii voisin veikata et siel sulle ei kukaan vittuilis koska huomaan että olet asiaasi paneutunut mutta käytät sitä tietoa aivan vääri ja saat paskaa niskaas..
Voisiko moottorin virittelysikin olla samaa putkea, jossa on vaan alu-ja loppupää. Tuntuu näin kirjoituksiasi lukiessani, että vähäiset on eväät alalla. Kannattaisi unohtaa poikamaiset kujeet.
En ole mikään filologian ja kielitieteiden ammattilainen, mutta olen tullut ymmärretyksi siitä huolimatta, vaikka joitain virheitä on tullut kieliopillisesti ja kielikellon Suomen kielen tulkinnan mukaan.
EDIT:
Taisi tulla sanotuksi vähän pahasti, mutta jos tölöväisy kosketti...pyydän anteeksi.
Kaikkihan me yritetään kykyjemme mukaan asioita selvittää.