124 300d super turbotus

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

rumilus kirjoitti:
patroltd kirjoitti:Joo älä kerro enempää, f1:kään ei yllä moisiin nopeuksiin.
Sun taso taitaa olla niin ylhäällä ettei siellä juuri muita olekkaan, no eipä tässä muuta, tämä asia on selvitetty.
Niin..ei tuo F1-taso ole kuin 1...........10-asteikolla luokkaa 5.
Että se niistä F1:stä.
Ei sille nyt perkele voi mitään, jos kävelee silmät- ja korvat auki elämässä. Niitä asioita sanotaan elämänkokemuksiksi, mahdollisesti niiksi hiljaisiksi tiedoiksi, joista ei huudella julkisesti.
älä hei jauha enään kun kaikki jo tietää kumartaaa mahtavaa moottorijumala rumilusta...pyhä ukko....
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

nii ja antti m.. joo näin tosiaan itekkin homman aatellut että ajan minkä kestää ja sitten ruvetaan tekee pataa uuteen uskoon.. ja oon myyte nähny ehkä ton sun mustan mersun????? kalajoella viime tai toissa kesänä onko madollista :)

ja nyt juuri kaveri soitti et ois hyllys semmonen valtran ison t-sarjan switcheri ku s2b kuulemma lukis siin?? onko semmosesta kellää kokemuksia?? meillä sen verra et 525 tds bemari lastulla/potikalla ei saatu heräämään sitä et meniskö mullakin liika isollee??
johtaja: Antti Peltomäki
Jombe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 02.07.2008 12:44
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Jombe »

rumilus kirjoitti:
JP74 kirjoitti:Kylmäkoneissa on lauhduttimia, mutta eikös autoissa kuitenkin käytetä jäähdyttimiä? Kaasuja lauhdutetaan, nesteitä jäähdytetään. Tuskin om 603 koneessa öljynlämpö missään vaiheessa lähenee 200 astetta, romua on tullut jo paljon aikaisemminm.

Terminologiat jäähdytyksessä/lauhdutuksessa menee monella vellit ja puurot sekaisin, olisi parempi ettei kirjoittaisi asiasta enempää, kun tuntuu tämäntason asioista eriäviä mielipiteitä. Ei kannattaisi peruskoulussa opittuja asioita niin kovin tyrkkäämään näihin asioihin, jos on tietoa hiukan pidemmälle menneestä fysikaalisien lämpöoppien tuntemuksista.
Kylmätekniikassa käytetään höyrystimiä ja lauhduttimia, siitä syystä, että järjestelmässä käytetään yleisesti kompressoritekniikkaa höyryn puristamiseksi nestemäiseen olomuotoon.
Paineenalaisissa kaasuissa lauhduttimia, jossa tilavuussuhteet/ painesuhteet määräävät terminologian käytön.
Samoin nestemäisissä järjestelmissä käytetään lauhduttimia ja jäähdyttimiä, riippuen minkälaisia partikkeleita järjestelmässä kiertää.
Siellä voi olla sekä kaasun-että nesteen olomuotoja.

En vastaile enää asiassa kysymyksiin, kun nämä tiedot ovat helposti saatavilla muualtakin.
Tietysti voin korvausta vastaan lähettää sähköpostilla teknistä spesiaalitietoa, jos joku haluaa tutustua aiheeseen lähemmin.

"
patroltd


Sanoppas yksi esimerkki moottorista jossa männännopeus on 50 m/s ?
Eikös lauhduttaminen ollu höyryn muuttamista takaisin nesteeksi, joten luultavasti pelkkä öljynjäähdytin riittää vielä näihin moottoreihin.
Nuo kovantason oppilaitokset ovat todella maallikon järjen ulottumattomissa "

Tällä foorumilla ei voi...eikä kannata kertoa mainituista moottoreista.
Et kumminkaan jaksanut kertoa meille maan matosille miten se öljy siellä 603ssa muuttuu höyryksi..? :lol:
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

peltsi_racing kirjoitti:nii ja antti m.. joo näin tosiaan itekkin homman aatellut että ajan minkä kestää ja sitten ruvetaan tekee pataa uuteen uskoon.. ja oon myyte nähny ehkä ton sun mustan mersun????? kalajoella viime tai toissa kesänä onko madollista :)

ja nyt juuri kaveri soitti et ois hyllys semmonen valtran ison t-sarjan switcheri ku s2b kuulemma lukis siin?? onko semmosesta kellää kokemuksia?? meillä sen verra et 525 tds bemari lastulla/potikalla ei saatu heräämään sitä et meniskö mullakin liika isollee??

pitäs kai tietää muutakin että svitseri on turbona...mutta epäilen että herää kun on eroa mersulla ja bemarilla niiinkun yöllä ja päivällä. kun sulla kerran oli mynät ym kiinni jo.
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Et kumminkaan jaksanut kertoa meille maan matosille miten se öljy siellä 603ssa muuttuu höyryksi..? :lol:[/quote]

On se harmi että joutuu selittelemään aivan niinkuin alakoululaiselle.

Kyllä siellä laakeripinnoilla tapahtuu kavitaatiota.
Ja lopeta jo se paskan jauhaminen, opiskele hiukan polttomoottoritekniikkaa, niin kyllä ne asiat sieltä valkenee.
Nyt tässä tärveltyy jo oma statuskin, kun joutuu vastailemaan turhanpäiväisiin kysymyksiin.
Mekkaan kumartelijat kumarrelkoon jos fiiliksiä saavat, en ole keneltäkään pyytänyt/ anonut jumalan statusta.
-Hannu-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 07.07.2005 18:25

Viesti Kirjoittaja -Hannu- »

Terminologiat jäähdytyksessä/lauhdutuksessa menee monella vellit ja puurot sekaisin, olisi parempi ettei kirjoittaisi asiasta enempää, kun tuntuu tämäntason asioista eriäviä mielipiteitä.

Näinhän siinä juuri pääsi käymään asiantuntijalle ja ilmeisesti hän myös vastasi itse itselleen eli kehotti itseään olla kirjoittamatta enää höpöjä. Eikös kuitenkin vaan jäähdytetä sitä öljyä, asiantuntijankin moottorissa ;)
Jombe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 02.07.2008 12:44
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Jombe »

rumilus kirjoitti:
Jombe kirjoitti:Et kumminkaan jaksanut kertoa meille maan matosille miten se öljy siellä 603ssa muuttuu höyryksi..? :lol:
On se harmi että joutuu selittelemään aivan niinkuin alakoululaiselle.

Kyllä siellä laakeripinnoilla tapahtuu kavitaatiota.
Ja lopeta jo se paskan jauhaminen, opiskele hiukan polttomoottoritekniikkaa, niin kyllä ne asiat sieltä valkenee.
Nyt tässä tärveltyy jo oma statuskin, kun joutuu vastailemaan turhanpäiväisiin kysymyksiin.
Mekkaan kumartelijat kumarrelkoon jos fiiliksiä saavat, en ole keneltäkään pyytänyt/ anonut jumalan statusta.
Onko ne laakerit siellä lauhduttimessa asti? :wink: Minä kun en mitään tiedä, mutta veikkaisin että jos kavitaatiota esiintyy niin ympäristö jäähdyttää öljyn(jos se edes jäähdyttämistä tarvitsee, kavitaatioilmöhän ei ole lämpötilariippuvainen) aika sukkelaan. :lol: Nojoo lopetan tän trollin kanssa meuhkaamisen tähän. Luulisi muuten, että tämän tason Einsteinilla olisi jo yksinkertainen foorumisofta hallinnassa, että sais ne lainaukset kuntoon. Useinhan nerot ovatkin kyllä autistisia, oma alasi näyttää olevan moottoritekniikka ja muille asioille ei löydy sijaa.
Viimeksi muokannut Jombe, Ke 28.07.2010 16:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Jombe kirjoitti:
rumilus kirjoitti:
Jombe kirjoitti:Et kumminkaan jaksanut kertoa meille maan matosille miten se öljy siellä 603ssa muuttuu höyryksi..? :lol:
On se harmi että joutuu selittelemään aivan niinkuin alakoululaiselle.

Kyllä siellä laakeripinnoilla tapahtuu kavitaatiota.
Ja lopeta jo se paskan jauhaminen, opiskele hiukan polttomoottoritekniikkaa, niin kyllä ne asiat sieltä valkenee.
Nyt tässä tärveltyy jo oma statuskin, kun joutuu vastailemaan turhanpäiväisiin kysymyksiin.
Mekkaan kumartelijat kumarrelkoon jos fiiliksiä saavat, en ole keneltäkään pyytänyt/ anonut jumalan statusta.
Onko ne laakerit siellä lauhduttimessa asti? :wink: Minä kun en mitään tiedä, mutta veikkaisin että jos kavitaatiota esiintyy niin ympäristö jäähdyttää sen aika sukkelaan. :lol: Nojoo lopetan tän trollin kanssa meuhkaamisen tähän. Luulisi muuten, että tämän tason Einsteinilla olisi jo yksinkertainen foorumisofta hallinnassa, että sais ne lainaukset kuntoon. Useinhan nerot ovatkin kyllä autistisia, oma alasi näyttää olevan moottoritekniikka ja muille asioille ei löydy sijaa.

Niin ja se kun tuntee jäävänsä hopealle ja yleinen tietämys ei riitä, alkaa loanheitto ja solvaukset.
Oppisitte tietyt foorumilaiset lukemaan ymmärrettävästi kirjoitettua teksiä, se auttaisi jo pitkälle.
Viimeksi muokannut rumilus, Ke 28.07.2010 16:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jombe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 02.07.2008 12:44
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Jombe »

Jep, itse olet siitä loistava esimerkki. :wink:

Edit: Jos vastailet lisää, niin kirjoitappa tuonne Offtopic-osion puolelle varta vasten perustettuun threadiin, niin ei sotketa enempää tätä. Tosin se näyttäis olevan tarkotuksenakin... :roll:
Viimeksi muokannut Jombe, Ke 28.07.2010 16:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Jombe kirjoitti:Jep, itse olet siitä loistava esimerkki. :wink:
Voisin laatia kymmenosaisen kysymysketjun niille, jotka pyrkivät vastailemaan keskutelun asiasisältöön, jossa testataan henkilön todelliset osaamiset alalta. Sillä päästäisiin parempaan tulokseen, jos kykenee edes 60- prosenttia vastaamaan kysymyksiin oikein.
Näin jäisi kaikki paskanjauhajat rannalle.
-Hannu-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 07.07.2005 18:25

Viesti Kirjoittaja -Hannu- »

Kerropas nyt asiantuntija meille "paskaa jauhaville hopeamitalisteille", että lauhdutetaanko vai jäähdytetäänkö auton moottoriöljyä?
Avatar
rapelo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ma 28.06.2010 19:39
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja rapelo »

ei sillä nyt ole mitään väliä että onko se öljynlauhdutin vai jäähdytin. jokainen kuitenki tajuaa että sillä viilennetään sitä öljyä!!

toiset tykkää äitistä ja toiset tyttärestä!
vw bora 1.9 tdi
mb w201 3.2-24v turbo (projekti)
hatemi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Ma 17.04.2006 15:32
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja hatemi »

S200 on ihan eriluokan ahdin kuin vanhat switserit. Oikeasti siiviltään hakkaa monet Holsetin tekeleet. Piisaa varmasti sinne minne tuo vaparin alakertakin ellei jopa pidemmälle ;) Pensavehkeessä 500-600hp ahdin.
diipa daapa...
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

rumilus kirjoitti: Nyt tässä tärveltyy jo oma statuskin, kun joutuu vastailemaan turhanpäiväisiin kysymyksiin.
Siitä se foorumilaisten arvostus koostuu... Muille käyttäjille jaetusta tiedosta.
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Mika.T kirjoitti:
rumilus kirjoitti: Nyt tässä tärveltyy jo oma statuskin, kun joutuu vastailemaan turhanpäiväisiin kysymyksiin.
Siitä se foorumilaisten arvostus koostuu... Muille käyttäjille jaetusta tiedosta.
Sitähän se on, mutta kun kerrot jotakin, joka ei heti ole kaikkien tiedossa, alkaa saatanamoinen solvaus ja loanheitto. Ei kyllä paljon lämmitä jakaa tietoa, jota itselläni luulen olevan. Jos senkin mainitsee, alkaa taas helvetimoinen itsekehu-sanomiset ja voi voi kun on niin saatanan kaikkitietävä ettei mitään määrää. Jos jotain neuvonpoikastakin antaa, se lynkataan suoralta kädeltä, vaikka siitä olisi varmaa näyttöä kuinka käy.
Täytyy kyllä myöntää, että jotkin tyypit ovat aivan sairaita päästään. En olisi kyllä tullut koskaan tälle foorumille mitään sanomaan, jos olisin tietänyt lopputuloksen....herjaavia, itsekkäitä ja saatanan tyhmiä jotkin joukossa olevat.
En ole elämässäni ollut koskaan näin ristiriitaisessa porukassa, kaikki asiat voidaan kääntää miksikä vaan.
Todellisessa elämässä nokikkain kun olen tavannut ihmisiä...ovat myös ihmisiä, mutta täällä anonyymina " sermin " takaa huutelevat ja lyövät kuin vierasta sikaa.
muuris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ma 02.06.2008 11:35
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja muuris »

rumilus kirjoitti:Sitähän se on, mutta kun kerrot jotakin, joka ei heti ole kaikkien tiedossa, alkaa saatanamoinen solvaus ja loanheitto.
Sinäkö sitten et ole solvannut ketään tai heittänyt lokaa?

rumilus kirjoitti:herjaavia, itsekkäitä ja saatanan tyhmiä jotkin joukossa olevat.
Onko sitten ihme, jos joku pitää sua ylimielisenä mulkkuna? Mielipiteitä oot kyllä esittäny faktoina, laittanu sanoja muiden suuhun ja tuominnut muita. En väitä, etteikö sulla jotain tietoakin olisi, mutta se jää tuon asenteen alle 99%:sti.

rumilus kirjoitti:Ei kyllä paljon lämmitä jakaa tietoa, jota itselläni luulen olevan. Jos senkin mainitsee, alkaa taas helvetimoinen itsekehu-sanomiset ja voi voi kun on niin saatanan kaikkitietävä ettei mitään määrää.
Sinäkö olet jakanut jotain perusteltua tietoa? Et osaa vastata edes tuohon öljyn lauhdutin/jäähdytin väittelyyn, koska tiedät olevas väärässä. Munasit etkä kehtaa myöntää sitä. Minä voin myöntää olleeni tässä väärässä, jos esittäisit kunnon perustelut sen sijaan, että ripottelet hienoja termejä ja tiedon rippeitä, joilla peittelet tota termivirhettäs. Tähän vastaat oletettavasti taas pojittelemalla ja jauhamalla yhä uudestaan, miten tämänkin saisi tietää siellä riittäävän korkean tason koulussa, ja kuinka tämän tiedon jakaminen julkisesti harrastajaforumilla on lähes kansanmurha. Tuo koulutuksesta (paskan)jauhaminen ei edistä kenenkään harrastusta eikä saa sua vaikuttamaan asiantuntijalta kenenkään muun, kuin ittes kesken.

rumilus kirjoitti:En olisi kyllä tullut koskaan tälle foorumille mitään sanomaan, jos olisin tietänyt lopputuloksen....
Eikö tää pitäny olla sun osalta jo loppuunkäsitelty monta sivua sitten? Sitä odotellessa...
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Jos jätetään draama salkkareihin, ja puhutaan nyt oikeesti tästä turbotuksesta? Veikkaan että rumiluksen tietotaitoa arvostettaisiin, jos sitä jaettaisiin, eikä jätetä sitä "faktan kerronta pisteeseeen" ja perusteluita pyydettäessä todetaan että ei anneta perusteluita, koska ihmishenget on heti vaarassa :roll:

Mutta se siitä rumiluksesta / ihme draamasta jota aihe on kerännyt / muutenkin omituisesta viestisykähdyksestä :lol:

Oonko ymmärtänyt muuten oikein noista vanhoista s2b ahtimista, että ne antavat huippuväännöt jo toooodella alhaalla ja siten vaatisi paljon voimansiirrolta? Toki vaikka se 800nm tulisikin siellä 5500 kierroksessa, niin vaatii se sen saman voimansiirron, tuolla asti vaan kun ei yleensä kierrätetä ihan kaupunkirallissa :P
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

^S2B toimii ihan hyvin jossain 6,6 litran valmetissa, vaikka siihenkin olisi olemassa parempia ahtimia.
Holset siellä lukee..
EdVonV
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Su 07.12.2008 15:20

Viesti Kirjoittaja EdVonV »

Esitin rumilukselle kysymyksen tossa ot osiossa...
Et ole kiiruiltas ehtiny vastaamaan?
Voitasko siirtää tämä paskanjauhanta sinne ja pyhittää tämä ketju alkuperäiselle aiheelle?

s2b ahdin on omasta mielestäni ihan toimiva laite. Kiinni vaan jos sellane löytyy.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Solmurauta kirjoitti:^S2B toimii ihan hyvin jossain 6,6 litran valmetissa, vaikka siihenkin olisi olemassa parempia ahtimia.
Niitäkin on varmaan kymmeniä erilaisia versioita... Kaipais vähän tarkennusta... :D

Valtran 6.6ssa on tosiaan s2b mutta todella pienellä imupuolella. ja vastaavasti melkoisella pakopuolella.
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

On s2b ihan toimiva.
Pakopesävalikoima niissä on laajahko mutta vanhemmissa traktorien ahtimissa pakopesä on todella lujasti jumahtanut kiinni jos niihin aikoo jälkikäteen eri kokoisia koteloita vaihdella.
Holset siellä lukee..
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Mika.T kirjoitti:
Solmurauta kirjoitti:^S2B toimii ihan hyvin jossain 6,6 litran valmetissa, vaikka siihenkin olisi olemassa parempia ahtimia.
Niitäkin on varmaan kymmeniä erilaisia versioita... Kaipais vähän tarkennusta... :D

Valtran 6.6ssa on tosiaan s2b mutta todella pienellä imupuolella. ja vastaavasti melkoisella pakopuolella.
jep, pakopuoli tuntuis toimivan aika hyvin, mutta imupuoli ei kovin kehuttavasti enää hengitä tuossa n. 250 hevosen jälkeen... olikohan siinä joku reilu 50 mm imu :roll: toki herää yllättävän alhaalta ainakin omassa ajokissa (valmet 8400, eli 6.6 kone), mutta siinä onkin syötöt kohdallaan :P
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5493
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja S202 »

rumilus kirjoitti:
JP74 kirjoitti:Kylmäkoneissa on lauhduttimia, mutta eikös autoissa kuitenkin käytetä jäähdyttimiä? Kaasuja lauhdutetaan, nesteitä jäähdytetään. Tuskin om 603 koneessa öljynlämpö missään vaiheessa lähenee 200 astetta, romua on tullut jo paljon aikaisemminm.

Terminologiat jäähdytyksessä/lauhdutuksessa menee monella vellit ja puurot sekaisin, olisi parempi ettei kirjoittaisi asiasta enempää, kun tuntuu tämäntason asioista eriäviä mielipiteitä. Ei kannattaisi peruskoulussa opittuja asioita niin kovin tyrkkäämään näihin asioihin, jos on tietoa hiukan pidemmälle menneestä fysikaalisien lämpöoppien tuntemuksista.
Kylmätekniikassa käytetään höyrystimiä ja lauhduttimia, siitä syystä, että järjestelmässä käytetään yleisesti kompressoritekniikkaa höyryn puristamiseksi nestemäiseen olomuotoon.
Paineenalaisissa kaasuissa lauhduttimia, jossa tilavuussuhteet/ painesuhteet määräävät terminologian käytön.
Samoin nestemäisissä järjestelmissä käytetään lauhduttimia ja jäähdyttimiä, riippuen minkälaisia partikkeleita järjestelmässä kiertää.
Siellä voi olla sekä kaasun-että nesteen olomuotoja.

En vastaile enää asiassa kysymyksiin, kun nämä tiedot ovat helposti saatavilla muualtakin.
Tietysti voin korvausta vastaan lähettää sähköpostilla teknistä spesiaalitietoa, jos joku haluaa tutustua aiheeseen lähemmin.

"
patroltd


Sanoppas yksi esimerkki moottorista jossa männännopeus on 50 m/s ?
Eikös lauhduttaminen ollu höyryn muuttamista takaisin nesteeksi, joten luultavasti pelkkä öljynjäähdytin riittää vielä näihin moottoreihin.
Nuo kovantason oppilaitokset ovat todella maallikon järjen ulottumattomissa "

Tällä foorumilla ei voi...eikä kannata kertoa mainituista moottoreista.
Melkomoista liirumlaarumia tuli taas, se öljy jäähtyy sielä jäähdyttimessä eikä laudu. Jos sielä joskus sattuu vähän höyryä olemaan niin ei se tee siitä lauhdutinta, mitä ihmeen kompressoritekniikkaa tähän piti sotkea? :lol:
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

joo elikkäs mittasin juuri siivet ja oli noin 50imu ja 60pako?? miltä kuulostais semmone ois tos noin 200e hintaa tulos ja tekis mieli ostaa tai no se onjo kyydis mut harkitsen täs... et oisko se semmonen ahdin et joskus ku teen kunnon hilppeillä std nii sais 400hv??? ja kaasuvivuston säädöllä rupes mersu elämään ihan toiseen malliin :))))) vaikka viiti paljoo happea antaa tol ahtimel mut nyt tuntus pelaava niinku pitää..

ja taas rumilus mua ei ainakaan sun kysymys kilpailut kiinnosta... mua kiinnostaa vain ja ainoastaan teot puhe ei merkkaa mitää et minä sitä ja tätä teorias vaan se et tein jo tollasen ja kerron sulle nyt miten sen toteutin ja miten se toimi... elikkä mun mielestä just pitäs jonnekki muualle tänne foorumille kirjottaa tota omaa juttuas joku asiasta kiinnostunut siitä sais varmasti jotain irti mut mä ensaa ainakaa noista jutuista mitää muutaku naurut et kyllä joku jaksaa perkele :)

teeppä kuule ihan oikeesti joku juttu näistä asioista joista olet puhunut tääl nii voisin veikata et siel sulle ei kukaan vittuilis koska huomaan että olet asiaasi paneutunut mutta käytät sitä tietoa aivan vääri ja saat paskaa niskaas..
johtaja: Antti Peltomäki
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

^ tossa on asiaa..


mitä siipikokoon tulee, niin ei ne siipikoot koko totuutta kerro, ahtimen siipien painokin merkkaa paljon, ja valulaatu ja muut asiat, kerro toki ahtimesta lisää, merkki jne. Siipikoko kuulostaa 3l koneeseen ihan hyvältä, ei liian isolta, eikä liian pieneltä. Paljon pienempiä ja isompia käytetty. Ahtimen hinta vaan mietityttää siinämielessä, että missä kunnossa se on? Onko välystä mihinkään suuntaan?
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

peltsi_racing kirjoitti:joo elikkäs mittasin juuri siivet ja oli noin 50imu ja 60pako?? miltä kuulostais semmone ois tos noin 200e hintaa tulos ja tekis mieli ostaa tai no se onjo kyydis mut harkitsen täs... et oisko se semmonen ahdin et joskus ku teen kunnon hilppeillä std nii sais 400hv??? ja kaasuvivuston säädöllä rupes mersu elämään ihan toiseen malliin :))))) vaikka viiti paljoo happea antaa tol ahtimel mut nyt tuntus pelaava niinku pitää..

ja taas rumilus mua ei ainakaan sun kysymys kilpailut kiinnosta... mua kiinnostaa vain ja ainoastaan teot puhe ei merkkaa mitää et minä sitä ja tätä teorias vaan se et tein jo tollasen ja kerron sulle nyt miten sen toteutin ja miten se toimi... elikkä mun mielestä just pitäs jonnekki muualle tänne foorumille kirjottaa tota omaa juttuas joku asiasta kiinnostunut siitä sais varmasti jotain irti mut mä ensaa ainakaa noista jutuista mitää muutaku naurut et kyllä joku jaksaa perkele :)

teeppä kuule ihan oikeesti joku juttu näistä asioista joista olet puhunut tääl nii voisin veikata et siel sulle ei kukaan vittuilis koska huomaan että olet asiaasi paneutunut mutta käytät sitä tietoa aivan vääri ja saat paskaa niskaas..
Vaimo pyysi kysymään sinulta, että kirjoitteletko näitä viestejä rekkaa ajaessasi, kun ei tahdo millään saada selvää lauseittein...sanojen ryhmittelystä, eikä oikein sanoman sisällöstäkään. Tiedustelin aikuiselta pojaltanikin, mitä hän saa selvää kirjoitteluistasi... :shock: Että kyllä täällä on maallikkotiimi tulkitsemassa tätä yhteistä harrastusta, kunhan sataisiin kirjoittelukin siihen malliin, että niistä ymmärtäisi jotakin.
Voisiko moottorin virittelysikin olla samaa putkea, jossa on vaan alku-ja loppupää. Tuntuu näin kirjoituksiasi lukiessani, että vähäiset on eväät alalla. Kannattaisi unohtaa poikamaiset kujeet.
Viimeksi muokannut rumilus, To 29.07.2010 10:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5493
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja S202 »

rumilus kirjoitti:
peltsi_racing kirjoitti:joo elikkäs mittasin juuri siivet ja oli noin 50imu ja 60pako?? miltä kuulostais semmone ois tos noin 200e hintaa tulos ja tekis mieli ostaa tai no se onjo kyydis mut harkitsen täs... et oisko se semmonen ahdin et joskus ku teen kunnon hilppeillä std nii sais 400hv??? ja kaasuvivuston säädöllä rupes mersu elämään ihan toiseen malliin :))))) vaikka viiti paljoo happea antaa tol ahtimel mut nyt tuntus pelaava niinku pitää..

ja taas rumilus mua ei ainakaan sun kysymys kilpailut kiinnosta... mua kiinnostaa vain ja ainoastaan teot puhe ei merkkaa mitää et minä sitä ja tätä teorias vaan se et tein jo tollasen ja kerron sulle nyt miten sen toteutin ja miten se toimi... elikkä mun mielestä just pitäs jonnekki muualle tänne foorumille kirjottaa tota omaa juttuas joku asiasta kiinnostunut siitä sais varmasti jotain irti mut mä ensaa ainakaa noista jutuista mitää muutaku naurut et kyllä joku jaksaa perkele :)

teeppä kuule ihan oikeesti joku juttu näistä asioista joista olet puhunut tääl nii voisin veikata et siel sulle ei kukaan vittuilis koska huomaan että olet asiaasi paneutunut mutta käytät sitä tietoa aivan vääri ja saat paskaa niskaas..
Vaimo pyysi kysymään sinulta, että kirjoitteletko näitä viestejä rekkaa ajaessasi, kun ei tahdo millään saada selvää lauseittein...sanojen ryhmittelystä.
Voisiko moottorin virittelysikin olla samaa putkea, jossa on vaan alu-ja loppupää. Tuntuu näin kirjoituksiasi lukiessani, että vähäiset on eväät alalla. Kannattaisi unohtaa poikamaiset kujeet.
Lauseittein = lauseiden suomeksi :idea:
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

S202 kirjoitti:
rumilus kirjoitti:
peltsi_racing kirjoitti:joo elikkäs mittasin juuri siivet ja oli noin 50imu ja 60pako?? miltä kuulostais semmone ois tos noin 200e hintaa tulos ja tekis mieli ostaa tai no se onjo kyydis mut harkitsen täs... et oisko se semmonen ahdin et joskus ku teen kunnon hilppeillä std nii sais 400hv??? ja kaasuvivuston säädöllä rupes mersu elämään ihan toiseen malliin :))))) vaikka viiti paljoo happea antaa tol ahtimel mut nyt tuntus pelaava niinku pitää..

ja taas rumilus mua ei ainakaan sun kysymys kilpailut kiinnosta... mua kiinnostaa vain ja ainoastaan teot puhe ei merkkaa mitää et minä sitä ja tätä teorias vaan se et tein jo tollasen ja kerron sulle nyt miten sen toteutin ja miten se toimi... elikkä mun mielestä just pitäs jonnekki muualle tänne foorumille kirjottaa tota omaa juttuas joku asiasta kiinnostunut siitä sais varmasti jotain irti mut mä ensaa ainakaa noista jutuista mitää muutaku naurut et kyllä joku jaksaa perkele :)

teeppä kuule ihan oikeesti joku juttu näistä asioista joista olet puhunut tääl nii voisin veikata et siel sulle ei kukaan vittuilis koska huomaan että olet asiaasi paneutunut mutta käytät sitä tietoa aivan vääri ja saat paskaa niskaas..
Vaimo pyysi kysymään sinulta, että kirjoitteletko näitä viestejä rekkaa ajaessasi, kun ei tahdo millään saada selvää lauseittein...sanojen ryhmittelystä.
Voisiko moottorin virittelysikin olla samaa putkea, jossa on vaan alu-ja loppupää. Tuntuu näin kirjoituksiasi lukiessani, että vähäiset on eväät alalla. Kannattaisi unohtaa poikamaiset kujeet.
Lauseittein = lauseiden suomeksi :idea:
Tahtoo itsellekin tulla tässä iässä kirjoitusvirheitä, mutta sen jo ymmätää.
En ole mikään filologian ja kielitieteiden ammattilainen, mutta olen tullut ymmärretyksi siitä huolimatta, vaikka joitain virheitä on tullut kieliopillisesti ja kielikellon Suomen kielen tulkinnan mukaan.

EDIT:
Taisi tulla sanotuksi vähän pahasti, mutta jos tölöväisy kosketti...pyydän anteeksi.
Kaikkihan me yritetään kykyjemme mukaan asioita selvittää.
jule83
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ke 26.09.2007 17:31

Viesti Kirjoittaja jule83 »

olisiko tälläinen passeli viri ahdin

kkk K27 53-17 turbiinikotelo #17 jaettu , imu 53mm/ pako 65mm

kone: om603 turbo.

tehotavoite olis n.250-300hv välille
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

jule83 kirjoitti:olisiko tälläinen passeli viri ahdin

kkk K27 53-17 turbiinikotelo #17 jaettu , imu 53mm/ pako 65mm

kone: om603 turbo.

tehotavoite olis n.250-300hv välille
vähän on suuri pesä tuolle teho tavoitteelle joku 10-12 olis passeli
mutta voihan sitä teho tavoitetta nostaa
Vastaa Viestiin