ps. Ala jo perkele rakentaa, haluun seurata tätä projektia! Kerrankin jotakin uutta ainaisten std vehkeiden sekaan
124 300d super turbotus
Aivan, niin diisselöitynyt jo koko jätkä, ettei muista sitä bensan kierrätystä
Siinä on kyllä varmasti syy miksi antautuisi.. Paljonko sulla sitten tavote on tehojen suhteen?
ps. Ala jo perkele rakentaa, haluun seurata tätä projektia! Kerrankin jotakin uutta ainaisten std vehkeiden sekaan
ps. Ala jo perkele rakentaa, haluun seurata tätä projektia! Kerrankin jotakin uutta ainaisten std vehkeiden sekaan
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
ei mulla ole mitään varsinaista tehotavoitetta, se otetaan mitä irti saadaan
paljon mulla on vielä tutkimista ja opettelemista näissä mersun m103 koneissa, joten ensimmäiset 5 kpl luultavasti räjähtää käsiin
sitten pitäis jo alkaa koneet kestämään...
joka päivä (kun vain jaksaa selata nettiä) tulee pieniä tiedonjyväsiä vastaan (esim. se, että OM60X koneen oljysuihkut männille on paremmat, kuin M104 jne.), mitkä kohdat on osoittautuneet heikoiksi/kaipaavat parantelua näissä m103 koneissa ja mikä niissä on hyvää/mitkä osat sopii ristiin vaikka dieselistä... vielä ei ole kuitenkaan sellaista dataa tullut vastaan, joka sais mut hylkäämään projektin...
peruskoneet on onneksi niin halpoja, että ei tule taloudellinen katastrofi, vaikka muutama menisikin vähän särki aluksi
paljon mulla on vielä tutkimista ja opettelemista näissä mersun m103 koneissa, joten ensimmäiset 5 kpl luultavasti räjähtää käsiin
joka päivä (kun vain jaksaa selata nettiä) tulee pieniä tiedonjyväsiä vastaan (esim. se, että OM60X koneen oljysuihkut männille on paremmat, kuin M104 jne.), mitkä kohdat on osoittautuneet heikoiksi/kaipaavat parantelua näissä m103 koneissa ja mikä niissä on hyvää/mitkä osat sopii ristiin vaikka dieselistä... vielä ei ole kuitenkaan sellaista dataa tullut vastaan, joka sais mut hylkäämään projektin...
peruskoneet on onneksi niin halpoja, että ei tule taloudellinen katastrofi, vaikka muutama menisikin vähän särki aluksi
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
jep, siksi kasikoneiden kankivalikoimaa hieman lähdinkin tutkimaan, sarjasta jäis aina 2 kpl "varalle", eikä sarjat maksa, kuin jotain 500 €...nj^ kirjoitti:Mutta sitte kun sieltä tulee ne 600e kiertokanget lohkosta kurkkimaan, alkaa jo tuntuakin![]()
m103 lohkoja nyt saa muutamalla kympillä, eikä OM603 kampiakselitkaan hinnankiroissa enää ole...
sitten kun sais alakerran pysymään nipussa, niin vois kokeilla m104 kantta vielä siihen paketin päälle
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
mikänj^ kirjoitti:meneekö suoraan vai pitääkö ns. keksiä pyörä uudelleen?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
ainakin pienen googletuksen perusteella näin pitäisi ollanj^ kirjoitti:Juurikin kansi, tuokin mukava tietää
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
itellä ois kans kohta menossa tuo 3.2l m104 pellin alle ja tekis mieli vähä turbottaa, mutta ku tullee teho rajat vastaan!!
en tiiä mitä ne katsastus miehet sanois jos pään kokosella turbolla ja koko keulan cuulerilla katsastas jonku vajaa 10hp lissää koneeseen
no jos sitte kun tuo on katsastettu nii sitten vois vaikka siitä 2.8 rakentaa oma valmiste moottorin
en tiiä mitä ne katsastus miehet sanois jos pään kokosella turbolla ja koko keulan cuulerilla katsastas jonku vajaa 10hp lissää koneeseen
no jos sitte kun tuo on katsastettu nii sitten vois vaikka siitä 2.8 rakentaa oma valmiste moottorin
vw bora 1.9 tdi
mb w201 3.2-24v turbo (projekti)
mb w201 3.2-24v turbo (projekti)
eikö sitä 3.2 litraista voisi katsastaa omavalmiste moottorinarapelo kirjoitti:itellä ois kans kohta menossa tuo 3.2l m104 pellin alle ja tekis mieli vähä turbottaa, mutta ku tullee teho rajat vastaan!!
en tiiä mitä ne katsastus miehet sanois jos pään kokosella turbolla ja koko keulan cuulerilla katsastas jonku vajaa 10hp lissää koneeseen
no jos sitte kun tuo on katsastettu nii sitten vois vaikka siitä 2.8 rakentaa oma valmiste moottorin
260 hp taitaa olla se tehoraja, eli ei kuitenkaan ihan siihen 10 heppaan tarvitse sentään tyytyä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
peltsi_racing
- Vakiokalustoa

- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Täytyy jollaki pystyä tojistaa millä muutoksilla tilavuutta o pienennetty.napa kirjoitti:
eikö sitä 3.2 litraista voisi katsastaa omavalmiste moottorinaväittää, että se on 2850 cc tai jotain... tuskin ne sitä avaamaan siellä konttorilla alkaa...
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
m104 2.8:n kampuralla isku lyhemmäksi ja porattu 0,5 mm suuremmaksi, nämä muutokset tehty siis "paperilla", kun tuskin sitä tarkistetaan... tai sitten väittää, että kone on putkitettu pienemmille männille...jeemu kirjoitti:Täytyy jollaki pystyä tojistaa millä muutoksilla tilavuutta o pienennetty.napa kirjoitti:
eikö sitä 3.2 litraista voisi katsastaa omavalmiste moottorinaväittää, että se on 2850 cc tai jotain... tuskin ne sitä avaamaan siellä konttorilla alkaa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
nii eikös se katiton 2.5-16v ole 204hp eli siihen korotus 244hp
jäishä tuohon viel 24 heppaa lisättävää.
jos kuitenki ensin tuon tuollee leimaa nii sitten rakentaa ajan kanssa kunnon koneen ja tietysti rahan
ei tuo uuden karhea miljoona ajettu 200 liising dieseli oikeen nappaa.
paljonko se bensiinissä pittää olla tehoja että on ns. super turbo
jäishä tuohon viel 24 heppaa lisättävää.
jos kuitenki ensin tuon tuollee leimaa nii sitten rakentaa ajan kanssa kunnon koneen ja tietysti rahan
ei tuo uuden karhea miljoona ajettu 200 liising dieseli oikeen nappaa.
paljonko se bensiinissä pittää olla tehoja että on ns. super turbo
vw bora 1.9 tdi
mb w201 3.2-24v turbo (projekti)
mb w201 3.2-24v turbo (projekti)
Jos työn tehneeltä koneistamolta löytyy lappu asiasta, nii ei ongelmaa.napa kirjoitti:m104 2.8:n kampuralla isku lyhemmäksi ja porattu 0,5 mm suuremmaksi, nämä muutokset tehty siis "paperilla", kun tuskin sitä tarkistetaan... tai sitten väittää, että kone on putkitettu pienemmille männille...jeemu kirjoitti:Täytyy jollaki pystyä tojistaa millä muutoksilla tilavuutta o pienennetty.napa kirjoitti:
eikö sitä 3.2 litraista voisi katsastaa omavalmiste moottorinaväittää, että se on 2850 cc tai jotain... tuskin ne sitä avaamaan siellä konttorilla alkaa...
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
-
peltsi_racing
- Vakiokalustoa

- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
-
peltsi_racing
- Vakiokalustoa

- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
-
Solmurauta
- Vakiokalustoa

- Viestit: 170
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
" Uskaltaiskohan " söhästä.norsu kirjoitti:Tärpätillä 300hv/L ja viinalla 400hv/L.rapelo kirjoitti: paljonko se bensiinissä pittää olla tehoja että on ns. super turbo
Ja tämä on päätetty korkeimmissa mahdollisissa instansseissa.
En tiedä, kun tuo nitrometaanikin jäi kuvioista pois ( 500 hv/l ).
Uraanilla 1000 hv/l.
Ja tämä on myös kuulutettu korkeimmassa mahdollisessa instanssissa.
tänään purkasin eilen hakemaani M103 2.6 konetta... meinas tulla aivan ilopissat housuun, kun huomasin, ettei pyttyjen välistä oltukaan vedetty lohkoa halki, kuten on dieseleissä ja käsittääkseni myös M103 3.0 ja M104 moottoreissa... tuostahan rakentaa vaikka mitä, jos tekisin kireän vaparin, niin ehdottomasti 2.6 lohko pohjaksi
dieselin 84 mm iskulla ja 90 mm männällä tuosta sais 3206 cc koneen, mutta se ei enää kovin suuria ahtoja varmaan kestäisi, vaikka siihen pystyis vielä liekkirenkaat tekemäänkin, kun ei ole sitä halkeamaa pyttyjen välissä... 3 litraisen lohkossa kunnollisten liekkirenkaiden teko on kyseenalaista jo vakio porauksellakin, kun menee sylinteri puhki vesikanavaan sen halkioimen takia
samalla sain kiertarin mittoja selville, mutta ainut mikä tuossa hirvittää, on koneen runkolaakerit ja niiden pukit
aika aneemisen kokoiset ne on, mutta kai ne kestää
tuossa vielä kuva selventämään pyttyjen välistä materiaali määrää vakiolla 82.9 mm porauksella...
niillä 85 mm evo mitsun männillä ja dieselin kampiakselilla tuo vaikuttais kyllä erittäin mielenkiintoiselta lohkolta
luultavasti joutuu vain käyttämään tuon omaa 2.6 kantta, että liekkirenkailla on jotain mistä "ottaa kiinni" kannen puolelta
no, imuvena on vähän pienempi, mutta on siinä hieman varaa suurentaa, kun porauskin suurenee...

dieselin 84 mm iskulla ja 90 mm männällä tuosta sais 3206 cc koneen, mutta se ei enää kovin suuria ahtoja varmaan kestäisi, vaikka siihen pystyis vielä liekkirenkaat tekemäänkin, kun ei ole sitä halkeamaa pyttyjen välissä... 3 litraisen lohkossa kunnollisten liekkirenkaiden teko on kyseenalaista jo vakio porauksellakin, kun menee sylinteri puhki vesikanavaan sen halkioimen takia
samalla sain kiertarin mittoja selville, mutta ainut mikä tuossa hirvittää, on koneen runkolaakerit ja niiden pukit
tuossa vielä kuva selventämään pyttyjen välistä materiaali määrää vakiolla 82.9 mm porauksella...
niillä 85 mm evo mitsun männillä ja dieselin kampiakselilla tuo vaikuttais kyllä erittäin mielenkiintoiselta lohkolta

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Helposti ratkastavisa oleva toi halkio. Ite en viittyny alakaa kahesta eri koneesta tekeen tuon takia vaan valihtin suoraan m104 ni sai leveen kannen.napa kirjoitti:tänään purkasin eilen hakemaani M103 2.6 konetta... meinas tulla aivan ilopissat housuun, kun huomasin, ettei pyttyjen välistä oltukaan vedetty lohkoa halki, kuten on dieseleissä ja käsittääkseni myös M103 3.0 ja M104
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
onko varmasti kestävä, se ratkaisu siihen railoonjeemu kirjoitti:Helposti ratkastavisa oleva toi halkio. Ite en viittyny alakaa kahesta eri koneesta tekeen tuon takia vaan valihtin suoraan m104 ni sai leveen kannen.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
jumankekka, nytkö se napa alkoi tekemään sitä konetta, hyvä homma.
vai uraanilla, enemmän mä saan "litratehoa" 230 V töpselistä
vai uraanilla, enemmän mä saan "litratehoa" 230 V töpselistä
Lisää tietoa: www.skg.fi
Sen näkee ku laitetaa painetta pyttyy, väitän että pettää ihan jostain muualta.napa kirjoitti:onko varmasti kestävä, se ratkaisu siihen railoonjeemu kirjoitti:Helposti ratkastavisa oleva toi halkio. Ite en viittyny alakaa kahesta eri koneesta tekeen tuon takia vaan valihtin suoraan m104 ni sai leveen kannen.kuitenkin, tuo 2.6 lohko antaa mielestäni paremmat eväät hakea rajuja ahtopaineita...
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
no nyt vasta joku suostui myymään sopivalla hintaa 2.6 lohkon, vaikka olen niitä jo pian puolivuotta kysellyt...veskola kirjoitti:jumankekka, nytkö se napa alkoi tekemään sitä konetta, hyvä homma.
olikos jeemulla se 2.8 M104 käsittelyssä, vai kenellä se oli
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
On rakenteilla 2.8 m104, mutta aika alakutekiöis, mutta uskosin että oot törmänny Kynsi nimimerkillä olevan kaverin juttuihi. Sillä on sellane kokoonpano ollu jo ajoski.napa kirjoitti:no nyt vasta joku suostui myymään sopivalla hintaa 2.6 lohkon, vaikka olen niitä jo pian puolivuotta kysellyt...veskola kirjoitti:jumankekka, nytkö se napa alkoi tekemään sitä konetta, hyvä homma.
olikos jeemulla se 2.8 M104 käsittelyssä, vai kenellä se oliturboa ja megaa siihen kai sovitellaan... muistaakseni se oli kalajoelta päin ainakin se projekti, johon joskus törmäsin finsquirtin sivuilla
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
ok. tais olla kynsi juujeemu kirjoitti:On rakenteilla 2.8 m104, mutta aika alakutekiöis, mutta uskosin että oot törmänny Kynsi nimimerkillä olevan kaverin juttuihi. Sillä on sellane kokoonpano ollu jo ajoski.
mutta nyt taitaa olla niin, että menee myös mitsun kankiin tämä alakerta, no sopii ainakin mäntiin sitten sovittamatta
on nimittäin niin sopivilla mitoilla nuo evo mitsujen kanget, että ne on pakko laittaa harkintaan...
(olisin laittanut linkkiäkin, mutta kun tämä läppäri ei ole suostunut koko päivänä copypasteemaan mitään
edit: nyt taas pystyy copypasteen
http://www.godspeedproject.com/store/in ... cts_id=849
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Onkos noissa mitsun männissä 2 öljyreikää neulalaakerille? Ainakin tuo yks on vinossa, että aattelis siellä olevan toinenki. Onkos vakkarina 1 vai 2 näissä tärpätti vehkeissä, esim. m104 ja tuo 2.6l? Aattelin, että mites arrow:in kiertokanget? Eikö ne ainakin olis kevyet ja kestävät...? Vai liekkö turhankin kestävät... 
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.





