W203 Kytkin temppuilee laahaa ja ei irrota
W203 Kytkin temppuilee laahaa ja ei irrota
Kesälomareissulla c220 CDI teki sellaisen tempun ilman minkäänlaista varoitusta, että vaihde ei meinannut lähteä pois päältä. Kytkin vähän luistaa polkiessa, joka mahdollistaa 2:lla starttaamisen ja kun kierrokset käynnistyessä kasvaa niin kytkin irroittaa mutta auto pyrkii eteenpäin. Ilmasin kytkintä mutta ei parannusta ehkä poljin vähän kevyempi.
Onko tämä kytkin nyt sitten valmis kerta heitolla. Ei minkäänlaista oireilua ennen tätä. Nyt vähän tympii Hartikaisella neuvoivat vaan kokeilemaan ilmausta. Mistä se olisi ilmat sinne nykäissyt. Katsoin ilmaus aukosta ja työsylinteri liikkui todella hyvin.
Olisiko neuvoja minne viedä Kainuussa auto osaavaan huoltoon jossa ei ryöstetä pystyyn. Itsellä ei ole aikaa eikä paikkaa moiseen operaatioon.
Jos se nyt on tuo kytkin niin minkämoiseen kustannuksista on kyse levy ja sylinteri 515 € kl-varaosassa paljon tunteja menee. Autolla ajettu 230 tkm ja vuosimallia -00.
Onko tämä kytkin nyt sitten valmis kerta heitolla. Ei minkäänlaista oireilua ennen tätä. Nyt vähän tympii Hartikaisella neuvoivat vaan kokeilemaan ilmausta. Mistä se olisi ilmat sinne nykäissyt. Katsoin ilmaus aukosta ja työsylinteri liikkui todella hyvin.
Olisiko neuvoja minne viedä Kainuussa auto osaavaan huoltoon jossa ei ryöstetä pystyyn. Itsellä ei ole aikaa eikä paikkaa moiseen operaatioon.
Jos se nyt on tuo kytkin niin minkämoiseen kustannuksista on kyse levy ja sylinteri 515 € kl-varaosassa paljon tunteja menee. Autolla ajettu 230 tkm ja vuosimallia -00.
W203 CDI220
270 levy + asetelma menee samalle vauhtipyörälle. Kyllä siellä normaali käytössä pitäisi 220 levykin kestää. Vääntöjä jos lastulla otetaa reilusti, niin kaksoismassavauhtipyörä tuppaa alkaa pohjaamaan/täristämään ja aiheuttamaan täten luistamista.iku78 kirjoitti:Non kokeillaan tälleen kun/ jos se on tuo levy joka pitää vaihtaa niin käykö siihen esim 270 tai 320 levy ? Vai pitääkö vaihtaa samalla vauhtipyörä ?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Mistä uusi kytkinasetelma ? Kl-varaosissa ei tunneta asetelmaa vai tuleeko se levyn mukana ? Tuikku tota vähän piristi heinäkuun alussa, mutta autolla ei oo kumia polteltu tai mitään muuta semmosta . Ihan on normaali matka ajoa ollut. Anteeksi yksinkertaisuuteni en ole ikinä autosta kytkintä vaihtanut. Enemmän noitten 2 pyöräisten kanssa tullut värkättyä. Muuten kyllä kaikki hommat onnistuu. Nyt kun vielä korjaaja kainuusta niin alkais olla paketti läjässä.
W203 CDI220
.
Kytkinpaketin mukana tulee molemmat, levy ja paineasetelma.
Tarvikepaketti mahtaisi riittää ihan hyvin ... ja se 220cdi,n kestää kunnossa ollessaan.
Noissa kytkimissä ei mitään välystä tulekkaan, missään vaiheessa, että sitä voisi todentaa.
Niissä on sellainen itsestään säätyvä se paineasetelma.
Kun levy kuluu loppuun, niin asetelmakin säätää itsensä sellaiseen "mahdottomaan" tilanteeseen, jossa se ei voi enää toimia.
Se kytkimen kuluminen ei välttämättä kyllä riipu yhtään siitä revittelystä, jossain vaiheessahan niille vaan tulee kilometrit täyteen.
Kyllä se on paljolti (edellisten omistajien) ajotapakysymys.
Tarvikepakettien hinta jotain 300 luokkaa.
Vaihtotyö oli pakettihintana veholla joku vuosi sitten vielä 330€.
Eihän se kummoinen ole vaihtaa, mutta jostain syystä muut korjaamot vierasti sitä.
Jos pääset ajeleen, niin Akihan sen mielellään tietty vaihtaa.
Kytkinpaketin mukana tulee molemmat, levy ja paineasetelma.
Tarvikepaketti mahtaisi riittää ihan hyvin ... ja se 220cdi,n kestää kunnossa ollessaan.
Noissa kytkimissä ei mitään välystä tulekkaan, missään vaiheessa, että sitä voisi todentaa.
Niissä on sellainen itsestään säätyvä se paineasetelma.
Kun levy kuluu loppuun, niin asetelmakin säätää itsensä sellaiseen "mahdottomaan" tilanteeseen, jossa se ei voi enää toimia.
Se kytkimen kuluminen ei välttämättä kyllä riipu yhtään siitä revittelystä, jossain vaiheessahan niille vaan tulee kilometrit täyteen.
Kyllä se on paljolti (edellisten omistajien) ajotapakysymys.
Tarvikepakettien hinta jotain 300 luokkaa.
Vaihtotyö oli pakettihintana veholla joku vuosi sitten vielä 330€.
Eihän se kummoinen ole vaihtaa, mutta jostain syystä muut korjaamot vierasti sitä.
Jos pääset ajeleen, niin Akihan sen mielellään tietty vaihtaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Eli Aki P vaihtais Ylivieskassa ? Laittaako Aki mulle hinnan paljonko ottais vaihdosta. Olisiko se mahdollista hoitaa silleen kun aika sovitaan niin pääsisin uudella kytkimellä pois. Miten sulla onnistuu esim. ens viikonloppuna joku päivä ? Hommaan kytkinpaketin valmiiks tai jos saat halvemmalla niin hommaa sinä. Onko siihen mahdollista laittaa sitä 270 pakettia ? Jos sitä Tuikulla vielä kävisin sen föönin vaihdon jälkeen niin ei olisi kytkin ekana luistamassa. Jos niillä ei isoa hinta eroa ole niin parempi kai tuo olisi.
W203 CDI220
No nyt on paketti vaihdettu mursuun. Eihän siitä levy ollut miksikään mennyt. Yksi haarukka oli katkennut asetelman sisään ja vaikka kytkintä polki niin kun se palanen oli välissä niin se ei kunnolla mennyt pohjaan. Eli Aki P oli aivan oikeassa asetelman rikkoutumisen suhteen pisteet sinne. Vanha levy ja asetelma oli täysin samanlainen LUK merkkinen kuin ns. tarvike. Mersun merkki oli ainoa joka puuttui. Niin ja tietysti vähintään 200 € hinnasta verrattuna logolliseen..
Niin muuten Tuikku muistatko, kun poikkesin sillon olikohan se 2.7. Ihmettelin sitä ääntä hihnasta arvelit sen tulevan ohkausrullien laakereista. Kyllä se vika on nyt paikallistettu tulevan ohjaustehostimesta. Aika erikoinen kun se ei lopu tai kovene kääntäessä rattia, vaan kierrosten mukaan ääntää. Ääni vähän muistuttaa remmiahdinta. Tähän oireeseen jos joku on törmännyt niin neuvot kelpaa. Sotkamo kiittää ja kuittaa MB on nyt ajokunnossa

Niin muuten Tuikku muistatko, kun poikkesin sillon olikohan se 2.7. Ihmettelin sitä ääntä hihnasta arvelit sen tulevan ohkausrullien laakereista. Kyllä se vika on nyt paikallistettu tulevan ohjaustehostimesta. Aika erikoinen kun se ei lopu tai kovene kääntäessä rattia, vaan kierrosten mukaan ääntää. Ääni vähän muistuttaa remmiahdinta. Tähän oireeseen jos joku on törmännyt niin neuvot kelpaa. Sotkamo kiittää ja kuittaa MB on nyt ajokunnossa


W203 CDI220
.
Yleensä ensimmäisenä ottaa siipeensä se ensimmäinen, ahtimelta lähtevä putki.
Joko alakautta voi kurkkia, tai paremmin näkee, kun irroittaa ilmanputsarin pakettina ja sen alla olevan lämpösuojapellin.
Sulla näkyi olevan aika uusi se ahdin, elä nyt poljeta kovin.
Ahdin joutuu kamalan koville, kun painetta vuotaa.
Voi se suhina tulla sitten vuotavasta pakosarjan tiivisteestäkin.
Yleensä ensimmäisenä ottaa siipeensä se ensimmäinen, ahtimelta lähtevä putki.
Joko alakautta voi kurkkia, tai paremmin näkee, kun irroittaa ilmanputsarin pakettina ja sen alla olevan lämpösuojapellin.
Sulla näkyi olevan aika uusi se ahdin, elä nyt poljeta kovin.
Ahdin joutuu kamalan koville, kun painetta vuotaa.
Voi se suhina tulla sitten vuotavasta pakosarjan tiivisteestäkin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Se suhina kun tuntuu tulevan aika selvästi kuskin puolelta. Voiko ahtoputkien o-renkaat vuotaa ohi niin paljon kun tuntuu ettei kaikki putket oo aivan laipat vastakkain. Tuleeko ahtoputkistoon moottorista ns"huohotusöljyä" kun ne putkien seinämissä on hyvin pientä kosteutta.
2. kysymys: Tuo lyhyt punainenöljytikku mitä öljyä se mittaa?
2. kysymys: Tuo lyhyt punainenöljytikku mitä öljyä se mittaa?
W203 CDI220