290 TD moottori w123?
290 TD moottori w123?
No joo, vois olla tuomonen 290TD moottori tulossa sopevasti. Tällä hetkellä väyrysessä kiinni.Kannattaako siitä alkaa sorvaamaan superia?
Tällä hetkellä meininki tehä 123 omasta orggis turbotieselistä sopevan pirteä, mutta jotenkin alkajaisiksi mietityttää tuo torni moottorin superiksi rakentaminen.
Pumpun ja suuttimethan tuohon 290 pitäs vissiin vaihtaa, mitä muuta. Kansi ilmeisesti on ahdas? Mutta tuon 617 kansi pitäs kans avartaa, eli sama työ molemmissa edessä. Ja se kannen pirraamiseen mulla on hyviä apuja.
Pittääkö unohtaa tuo 290 moturi heti alkajaisiksi?
Tällä hetkellä meininki tehä 123 omasta orggis turbotieselistä sopevan pirteä, mutta jotenkin alkajaisiksi mietityttää tuo torni moottorin superiksi rakentaminen.
Pumpun ja suuttimethan tuohon 290 pitäs vissiin vaihtaa, mitä muuta. Kansi ilmeisesti on ahdas? Mutta tuon 617 kansi pitäs kans avartaa, eli sama työ molemmissa edessä. Ja se kannen pirraamiseen mulla on hyviä apuja.
Pittääkö unohtaa tuo 290 moturi heti alkajaisiksi?
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Jos kone on väyrysestä niin se on suoraruisku. Siinä on järeä alakerta. Ei se sieltä ainakaan hajoa.
Vanhoissa vapari kammiokone pakuissa on ollut niitä alakerran vaivoja
Superia tuosta ei kannata alkaa tekemään. Tehoa siitä ei mahdottomia saa. Ja oma hommansa on saada kunnon rivipumppu pelaamaan suoraruiskulle sopivilla ennakoilla.
Jakajapumpulla voi kohtuudella onnistua. Tekee esim siitä sen omasta jakajasta mekaanisen.
Toki siitäkin saa kohtuudella ihan vireän käyttöauton koneen. Mukavan pieniruokainenkin.
Vanhoissa vapari kammiokone pakuissa on ollut niitä alakerran vaivoja
Superia tuosta ei kannata alkaa tekemään. Tehoa siitä ei mahdottomia saa. Ja oma hommansa on saada kunnon rivipumppu pelaamaan suoraruiskulle sopivilla ennakoilla.
Jakajapumpulla voi kohtuudella onnistua. Tekee esim siitä sen omasta jakajasta mekaanisen.
Toki siitäkin saa kohtuudella ihan vireän käyttöauton koneen. Mukavan pieniruokainenkin.
ahaa eli ei ole siis aivan sama vehje kun pakuissa, mjehmje.. Mutta näissäkin niin että näiden kangilla 2.5l kone saisi stroukattua n. 2.7l ja loput 0.2l on vaan isompaa porausta? Näin muistelisin että mulle kerrottiin sprintereiden koneista, kun stroukkausta kyselin 

W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Oliko näissä kannentiivisteen keston kanssa ne suurimmat ongelmat?
Jos em ei lasketa, niin 300hp ei pitäis olla homma eikä mikään. Tuskin tarvii sisuskaluihin kajota lainkaan. Suoraruisku ja tuo tehotavoite niin saa tehtyä vielä järkevän kokoisella VNT-ahtimella laaja-alaisen. Rivipumppua en laittaisi, vaan 5-TDi:n jakajapumpun ja boksin.
Jos em ei lasketa, niin 300hp ei pitäis olla homma eikä mikään. Tuskin tarvii sisuskaluihin kajota lainkaan. Suoraruisku ja tuo tehotavoite niin saa tehtyä vielä järkevän kokoisella VNT-ahtimella laaja-alaisen. Rivipumppua en laittaisi, vaan 5-TDi:n jakajapumpun ja boksin.
Niin, tuo 300 oli semmonen vähintään määrä 
Jospa sitä alottais tuola OM617:sen kiusaamisella ja hommais sitten ajan kanssa OM605 tai OM606. Tuo vitonen kiehtois monestakin eri syystä..... (Lukkarin rakkautta ?)
Mutta kyllähän tuon 617 tekee alusta alkaen, niin saahan siitäki hyvän kiusaus pelin......

Jospa sitä alottais tuola OM617:sen kiusaamisella ja hommais sitten ajan kanssa OM605 tai OM606. Tuo vitonen kiehtois monestakin eri syystä..... (Lukkarin rakkautta ?)
Mutta kyllähän tuon 617 tekee alusta alkaen, niin saahan siitäki hyvän kiusaus pelin......
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
En oo tuota 2.9:iä nähny livenä, mutta 3.2cdi oli käsissä eilis päivänä. Siinä ainakin oli puolet vähemmän kannen pulttia mitä 606:sessa... 

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Minkä rivipumpun sinne meinasit laittaa? Tämä kun on suoraruisku, niin kammiokoneen pumpun nokkaprofiili ei käy. Siksi helpoin tie olisikin se 5-TDi pumppu. Rivipumppu ei muutenkaan ole perusteltu tähän, tuo sähköinen jakaja nyt vaan on fiksumpi ja siitä saa riittävästi soppaa tuolle teholle.sunbeam kirjoitti:suoristat kannesta imukanavan, se mutka pois.
mynästä suuttimet ja rivipumppuun elementit 340hv ja kauhea alavääntö.
Juu, sinne on varmaan soviteltu sitten joku suoraruutan nenäkeppi, on tuommoinen ihan tehtävissä. Se rivipumppu on vaan silti alkeellinen verrattuna sähköiseen VE:hen, varsinkin (ennakon) säätöjen kannalta. Jos samalla vaivalla saa paremmankin vaihtoehdon, niin en miettis kahdesti.sunbeam kirjoitti:Onhan noilla rivipumpuilla ajettu, on jopa laitettu sprinterin nokallekin
Eiköhän se oo joka tapauksessa pajan kautta käytettävä kun iso np laitetaan, tekee samalla oikeankätiseks.MJF kirjoitti:Miten lie toimii tuo tdi-pumppu, sehän pyörii toisin päin.
Moottorista tehtiin nyt sitten kuitenkin tarjous. Katoma jos se jääpi haaviin. Sitä en tiä, minkä keulille tuo sitten tulevaisuudessa menee.
Pittää mynän miehiä puhuttaa nousu viikolla. Kuulee hinnoista ja niiden mielipiteistä.
Mitenköhän lienee kestää tuo w123:n automaatti jos hurjia alavääntöjä saadaan aikaseksi. Vahvistamaan tietenkin sen joutuu joka tapauksessa, mutta kestääkö silti?
Pittää mynän miehiä puhuttaa nousu viikolla. Kuulee hinnoista ja niiden mielipiteistä.
Mitenköhän lienee kestää tuo w123:n automaatti jos hurjia alavääntöjä saadaan aikaseksi. Vahvistamaan tietenkin sen joutuu joka tapauksessa, mutta kestääkö silti?
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Eikö edes se alkuperäisen w123 turbon laatikko käy? Sain yhdeltä jermulta semmosen tiedon, että laatikko on sama näissä loppu pään 123 turboissa ko 124 turbossa.
Tämä on taas tätä toisenkäden tietoa
Tämä on taas tätä toisenkäden tietoa

MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
perskeles, sekin vielä. Eli pitäs hommata vahvistettu w124 turbon laatikko jos päättää tuon 290 tuonne pellin alle kammeta. Pitäsköhän laittaa tuohon w124een tuo 290 kone, sais laittaa kuulerin keulille ko tuohan on vähä päästönen tuo oma käyttö peli 
Alkaa taas olla kunnon visiot. Pittää lähteä nukkumhaan....

Alkaa taas olla kunnon visiot. Pittää lähteä nukkumhaan....

MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Harkitsisin vakavasti jotain muuta laatikkoa kuin 722.3. Vaikka 6-vaiht manuaalia 

Sitten on sama laittaa se rivipumppu, kerta tuossakin menetetään ohjelmoinnin = hyvän säädettävyyden mahdollisuus.Mika.T kirjoitti:Eikös sen vakion sähköohjatun voi rakentaa ns. m-tdi mallin. holysmokella ainakin on ollut juttua vaginan syöttöpumpun rakentelusta mekaaniseksi.