
POISTAKAA
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Toimii aivan hienosti, kunhan ei mene mittaileen mitään pakopaineita/lämpötiloja.jule83 kirjoitti:mites toimii tapitettu pumppu vakio ahtimen kanssa? mitäs pumpun muunnos kustansi? itellä kans ollu mielessä jos lähettelis pumpun jollekki pajalle.Sultzi kirjoitti: asennusta odottaa Holset HY35, 46mm hukkis ja orkkistyyppinen peltisarja.
...asennusta odottaa...
Viimeinkin sain aikaiseksi laittaa parin kaverin kanssa tuo hy35 kiinni sekä tehdä 3" putkisto yhdellä vaimentimella alusta loppuun. Nyt ahtoa n. 1kilo suoralla paineella hukkikselle. Ihan mukavasti nyt liikkuu käyttöautoksi ja äänimaailma on melko hyvä 
Vielä jäi hukkikselta lähtevä putki tekemättä, kun aika loppui. Mutta huomenna sen varmaan teen vielä, nyt hengittää siis suoraan konehuoneeseen

Vielä jäi hukkikselta lähtevä putki tekemättä, kun aika loppui. Mutta huomenna sen varmaan teen vielä, nyt hengittää siis suoraan konehuoneeseen

Käyttis: W210 E55 AMG -00
mistäs te tunnettetanari kirjoitti:ai katos vaan sultzikin kirjottelee myös täällä![]()
hieno rojekti,käyttöpeli härveli sullakin.

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
ok, ajattelin vain, ettei mitään motot.net tuttuja...tanari kirjoitti:voortti juttuja..napa kirjoitti:mistäs te tunnettetanari kirjoitti:ai katos vaan sultzikin kirjottelee myös täällä![]()
hieno rojekti,käyttöpeli härveli sullakin.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Ei sentään sieltä asti
Tänään purin perästä irti vetarin pätkän, jos huomenna saapuu korvaava osa niin saa vehkeet taas liikkeelle ja vetoo pyörille. Vois sen kardaanin takarätinkin vaihtaa, on kohta silppuna sekin, alustavasti halkeillu ym. Näytti olevan vaan 82e kl-varaosissa
Mites muuten napa fiat 600 kuuluu? Joko liikkuu mitsun koneella


Mites muuten napa fiat 600 kuuluu? Joko liikkuu mitsun koneella

Käyttis: W210 E55 AMG -00
mähän vaihdoin siihen projektiin mersun kopan (w124), kun sain sen 600:sen 97% valmiiksi ja nyt ollaan taas "alkutekijöissä"Sultzi kirjoitti:
Mites muuten napa fiat 600 kuuluu? Joko liikkuu mitsun koneella

ensin iski pieni epäusko, että se mitsun kone on liian pieni mersun koppaan ja mietin jo hetken koneen vaihtamista V8 koneeksi, mutta nyt olen taas päättänyt jatkaa tuolla mitsulla, sellainen pieni luova tauko siis

nyt pitää yrittää saada tämä tieliikenne 300E:n ahtamis projekti ensin valmiiksi ja siirrytään sitten taas siihen "kilpuriin"... tämä pitäis mennnä aika helpolla, kun voin hyödyntää niitä kilpurista ylijääviä osia (mitsun vakio hukkakipinä systeemit, megasquirt 1 ym.) nyt pitäiskin lähteä illaksi asentamaan megaa 300E mersuun, kun sain päivällä hommattua supran suuttimet, jotka olikin ainoat osat jotka vielä puuttui megan osista... loppuviikosta tuon pitäis liikkua megan voimin...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Tuli käytyä hakemassa dynolappu katsastukseen ja samalla pieni testi mitä antaa kilolla tehoa irti. Lappu. Ei mikään tehokas, mutta pysyy liikenteessä mukana.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: MB 300TDT -90
Laitetaan nyt tännekin, laitoin jo tonne tekniikka puolelle.
Tossa pällistelin konehuoneeseen kun etin sirkuttavan äänen lähdettä (se löytyi, screampipe värisee downpipea vasten, murtunut hitsauksesta irti), mutta samalla huomasin että 4pytyn esikammio vuotaa. Koneena siis OM603. Ei siis vuoda niin että sormella tuntisi, mutta näkee kun kuplii pikkuhiljaa, vuotaa siis myös dieseliä sieltä kammion ja kannen välistä. Siitä pienestä lovesta joka on kiristysrenkaan vieressä, ilmeisesti juurikin sitä varten että voi todeta vuotaako kammio? Kehtaako tuolla ajella sen aikaa että saa kammion vetästyä irti ja putsailtua pinnat, kun ei kuitenkaan vuoda rajusti ja auto toimii normaalisti. Tosiaan vaan sellaista kuplimista pikkuhiljaa. Vai onko peräti esikammio lauennut ja sen takia vuotaa naftaa sieltä myös?
Aiai, johan tässä on puolivuotta viimeisestä korjauksesta aikaa, kai sitä voi taas vähän jotain ropata.
Ja kuvat siirtyneet tänne http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/MB+300TDT+-90/
Tossa pällistelin konehuoneeseen kun etin sirkuttavan äänen lähdettä (se löytyi, screampipe värisee downpipea vasten, murtunut hitsauksesta irti), mutta samalla huomasin että 4pytyn esikammio vuotaa. Koneena siis OM603. Ei siis vuoda niin että sormella tuntisi, mutta näkee kun kuplii pikkuhiljaa, vuotaa siis myös dieseliä sieltä kammion ja kannen välistä. Siitä pienestä lovesta joka on kiristysrenkaan vieressä, ilmeisesti juurikin sitä varten että voi todeta vuotaako kammio? Kehtaako tuolla ajella sen aikaa että saa kammion vetästyä irti ja putsailtua pinnat, kun ei kuitenkaan vuoda rajusti ja auto toimii normaalisti. Tosiaan vaan sellaista kuplimista pikkuhiljaa. Vai onko peräti esikammio lauennut ja sen takia vuotaa naftaa sieltä myös?

Ja kuvat siirtyneet tänne http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/MB+300TDT+-90/
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: MB 300TDT -90
Esikammio käytetty irti, putsattu ja isketty takas sekä suutin uudella prikalla. Katsotaan josko ei enään vuotais. Eipä siellä mitään erikoista kyllä näkynyt.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: MB 300TDT -90
Marraskuun 2. pvä loppuisi taas leima, joten aloteltu korjailua sitä varten. Tällä hetkellä hitsattu toisen helman tunkin reiät sekä vaihdettu takakaari. Vielä tarvii toisen puolen tunkin reiät hitsata sekä takalampun alunen. Ja tuo sisälokaria vähän parsia takaa mihin tuon kaaren vaihdoin.
Myös jousituksen pallot vaihdettu kun ei ollut iskunvaimennusta perässä, nyt toimii sekin.
Asennusta odottaa vielä: uudet camber tangot+pultit, aurauksen säätötangot+pultit ja narinahelat. Eiköhän sitten olla lähempänä leiman saamista jo.
Ens kesänä sitten etulokarit vaihtoon ja ehjä etupuskuri sekä toivottavasti auton maalaus ja uusi tuulilasi.
Tuli ostettua myös talveksi brockin 16x9" vanteet.
Myös jousituksen pallot vaihdettu kun ei ollut iskunvaimennusta perässä, nyt toimii sekin.
Asennusta odottaa vielä: uudet camber tangot+pultit, aurauksen säätötangot+pultit ja narinahelat. Eiköhän sitten olla lähempänä leiman saamista jo.
Ens kesänä sitten etulokarit vaihtoon ja ehjä etupuskuri sekä toivottavasti auton maalaus ja uusi tuulilasi.
Tuli ostettua myös talveksi brockin 16x9" vanteet.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: MB 300TDT -90
Apukuskin puolelta kaikki hitsattu ja pohjamaalattu sekä osaksi pensselöity korintiivistemassaa. Vielä tarvii vetää tota massaa pyöräkoteloon. Sitten voikin siirtyä kuskinpuolelle
Mankeloin takakaarta samalla nyt kun se hyvin onnistui kun kaari vaihdettu. En lähde kaaria paklaamaan talvea varten, suihkasen vaan spray purkista korin väristä maalia pohjamaalien päälle, jos kerran ens kesänä saa aikaiseksi ylimaalata koko auton. Niin nyt ei ole oikein aikaa keskittyä tuohon kittaukseen.

Mankeloin takakaarta samalla nyt kun se hyvin onnistui kun kaari vaihdettu. En lähde kaaria paklaamaan talvea varten, suihkasen vaan spray purkista korin väristä maalia pohjamaalien päälle, jos kerran ens kesänä saa aikaiseksi ylimaalata koko auton. Niin nyt ei ole oikein aikaa keskittyä tuohon kittaukseen.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: MB 300TDT -90
Hahaa, tästä voidaan olla montaa mieltä sitten, ainakin spaceria vaatii lisää
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/MB+300TDT+-90/IMG_2463.JPG
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/MB+300TDT+-90/IMG_2462.JPG

http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/MB+300TDT+-90/IMG_2463.JPG
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/MB+300TDT+-90/IMG_2462.JPG
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: MB 300TDT -90 (takakaarien tuhous lasikuidulla, vol.1)
Takapuolelta ok, mut rattaan etupuolelta pirun typerän näkönen ku loppuu noin aikasin. Jatkais tonne ales asti nii ois palijo parempi.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: MB 300TDT -90
kyllä tulee härski, onko nuo kaaret sellaset japsi irtonaiset?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: MB 300TDT -90 (takakaarien tuhous lasikuidulla, vol.1)
Talven jälkeen tarkoituksena istuttaa muovikyljet takaisin, joten tuo etupuolikin pitäis parantua siinä, kun leikkelee sen pienen kapeen listan sopimaan tohon kaaren päälle.
Ihan yleismallinen/starlet levike lapuan lasikuidusta.
Ihan yleismallinen/starlet levike lapuan lasikuidusta.
Käyttis: W210 E55 AMG -00