POISTAKAA

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Sitä tarvii kysästä peteltä suostuuko maksamaan, paljonkohan se uus maksaa? :lol:
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Sultzi kirjoitti:Sitä tarvii kysästä peteltä suostuuko maksamaan, paljonkohan se uus maksaa? :lol:
oiskohan 6-7E? :lol:
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Aika paha :lol: Tarvii sanoo petelle jos se uhrais vielä sen verran rahaa :lol:
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Hain vikalistan, molemmat alapallot edessä horot.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Vaihdoin moniurahihnan, loppu se rasittava kitkutus.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Koneessa nyt 7mm elementeillä oleva pumppu sekä asennusta odottaa Holset HY35, 46mm hukkis ja orkkistyyppinen peltisarja.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

kauheesti tuli nököö pöntöstä kun lähit 10 tielle SL;n perään :wink:
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Niin tuli, käännetty nyt pienemmälle. :)
Käyttis: W210 E55 AMG -00
jule83
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ke 26.09.2007 17:31

Viesti Kirjoittaja jule83 »

Sultzi kirjoitti:Koneessa nyt 7mm elementeillä oleva pumppu sekä asennusta odottaa Holset HY35, 46mm hukkis ja orkkistyyppinen peltisarja.
mites toimii tapitettu pumppu vakio ahtimen kanssa? mitäs pumpun muunnos kustansi? itellä kans ollu mielessä jos lähettelis pumpun jollekki pajalle.
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

jule83 kirjoitti:
Sultzi kirjoitti: asennusta odottaa Holset HY35, 46mm hukkis ja orkkistyyppinen peltisarja.
mites toimii tapitettu pumppu vakio ahtimen kanssa? mitäs pumpun muunnos kustansi? itellä kans ollu mielessä jos lähettelis pumpun jollekki pajalle.
Toimii aivan hienosti, kunhan ei mene mittaileen mitään pakopaineita/lämpötiloja.

...asennusta odottaa...
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Viimeinkin sain aikaiseksi laittaa parin kaverin kanssa tuo hy35 kiinni sekä tehdä 3" putkisto yhdellä vaimentimella alusta loppuun. Nyt ahtoa n. 1kilo suoralla paineella hukkikselle. Ihan mukavasti nyt liikkuu käyttöautoksi ja äänimaailma on melko hyvä :)

Vielä jäi hukkikselta lähtevä putki tekemättä, kun aika loppui. Mutta huomenna sen varmaan teen vielä, nyt hengittää siis suoraan konehuoneeseen :lol:
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Ajeltu on tyytyväisenä, vielä toimii.

Pientä sivuääntä rupes käydessä kuulumaan, tutkin apulaitteita niin huomasin laturin siivapyörän olevan lähes irti! Laitoin uudestaan kiinni lukitteella.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Tällä kertaa poiki oikea vetari, eli poikki on :lol: Vasenhan tuli jo viime vuonna vaihdettua kun meni poikki. Fustilla näytti olevan hyllyssä melko monta purkuvetaria asd perälle, sieltä varmaan täytyy hakea.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

ai katos vaan sultzikin kirjottelee myös täällä :lol:

hieno rojekti,käyttöpeli härveli sullakin. :wink:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tanari kirjoitti:ai katos vaan sultzikin kirjottelee myös täällä :lol:

hieno rojekti,käyttöpeli härveli sullakin. :wink:
mistäs te tunnette :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

napa kirjoitti:
tanari kirjoitti:ai katos vaan sultzikin kirjottelee myös täällä :lol:

hieno rojekti,käyttöpeli härveli sullakin. :wink:
mistäs te tunnette :roll:
voortti juttuja..
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tanari kirjoitti:
napa kirjoitti:
tanari kirjoitti:ai katos vaan sultzikin kirjottelee myös täällä :lol:

hieno rojekti,käyttöpeli härveli sullakin. :wink:
mistäs te tunnette :roll:
voortti juttuja..
ok, ajattelin vain, ettei mitään motot.net tuttuja...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Ei sentään sieltä asti :lol: Tänään purin perästä irti vetarin pätkän, jos huomenna saapuu korvaava osa niin saa vehkeet taas liikkeelle ja vetoo pyörille. Vois sen kardaanin takarätinkin vaihtaa, on kohta silppuna sekin, alustavasti halkeillu ym. Näytti olevan vaan 82e kl-varaosissa :roll:

Mites muuten napa fiat 600 kuuluu? Joko liikkuu mitsun koneella :lol:
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Sultzi kirjoitti:

Mites muuten napa fiat 600 kuuluu? Joko liikkuu mitsun koneella :lol:
mähän vaihdoin siihen projektiin mersun kopan (w124), kun sain sen 600:sen 97% valmiiksi ja nyt ollaan taas "alkutekijöissä" :P suurinosa komponenteista ja tekniikasta siirtyy kyllä ihan suoraan mersun koppaan...

ensin iski pieni epäusko, että se mitsun kone on liian pieni mersun koppaan ja mietin jo hetken koneen vaihtamista V8 koneeksi, mutta nyt olen taas päättänyt jatkaa tuolla mitsulla, sellainen pieni luova tauko siis ;)

nyt pitää yrittää saada tämä tieliikenne 300E:n ahtamis projekti ensin valmiiksi ja siirrytään sitten taas siihen "kilpuriin"... tämä pitäis mennnä aika helpolla, kun voin hyödyntää niitä kilpurista ylijääviä osia (mitsun vakio hukkakipinä systeemit, megasquirt 1 ym.) nyt pitäiskin lähteä illaksi asentamaan megaa 300E mersuun, kun sain päivällä hommattua supran suuttimet, jotka olikin ainoat osat jotka vielä puuttui megan osista... loppuviikosta tuon pitäis liikkua megan voimin...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Tuli käytyä hakemassa dynolappu katsastukseen ja samalla pieni testi mitä antaa kilolla tehoa irti. Lappu. Ei mikään tehokas, mutta pysyy liikenteessä mukana.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
amgtoys
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 197
Liittynyt: La 28.04.2007 17:10

Viesti Kirjoittaja amgtoys »

Millä laatikolla tämä on? vahvistettu?
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Orkkis tomaatti vaan. Paineet nostettu.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: MB 300TDT -90

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Laitetaan nyt tännekin, laitoin jo tonne tekniikka puolelle.

Tossa pällistelin konehuoneeseen kun etin sirkuttavan äänen lähdettä (se löytyi, screampipe värisee downpipea vasten, murtunut hitsauksesta irti), mutta samalla huomasin että 4pytyn esikammio vuotaa. Koneena siis OM603. Ei siis vuoda niin että sormella tuntisi, mutta näkee kun kuplii pikkuhiljaa, vuotaa siis myös dieseliä sieltä kammion ja kannen välistä. Siitä pienestä lovesta joka on kiristysrenkaan vieressä, ilmeisesti juurikin sitä varten että voi todeta vuotaako kammio? Kehtaako tuolla ajella sen aikaa että saa kammion vetästyä irti ja putsailtua pinnat, kun ei kuitenkaan vuoda rajusti ja auto toimii normaalisti. Tosiaan vaan sellaista kuplimista pikkuhiljaa. Vai onko peräti esikammio lauennut ja sen takia vuotaa naftaa sieltä myös? :roll: Aiai, johan tässä on puolivuotta viimeisestä korjauksesta aikaa, kai sitä voi taas vähän jotain ropata.

Ja kuvat siirtyneet tänne http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/MB+300TDT+-90/
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: MB 300TDT -90

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Esikammio käytetty irti, putsattu ja isketty takas sekä suutin uudella prikalla. Katsotaan josko ei enään vuotais. Eipä siellä mitään erikoista kyllä näkynyt.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: MB 300TDT -90

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Marraskuun 2. pvä loppuisi taas leima, joten aloteltu korjailua sitä varten. Tällä hetkellä hitsattu toisen helman tunkin reiät sekä vaihdettu takakaari. Vielä tarvii toisen puolen tunkin reiät hitsata sekä takalampun alunen. Ja tuo sisälokaria vähän parsia takaa mihin tuon kaaren vaihdoin.

Myös jousituksen pallot vaihdettu kun ei ollut iskunvaimennusta perässä, nyt toimii sekin.

Asennusta odottaa vielä: uudet camber tangot+pultit, aurauksen säätötangot+pultit ja narinahelat. Eiköhän sitten olla lähempänä leiman saamista jo.

Ens kesänä sitten etulokarit vaihtoon ja ehjä etupuskuri sekä toivottavasti auton maalaus ja uusi tuulilasi.

Tuli ostettua myös talveksi brockin 16x9" vanteet.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: MB 300TDT -90

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Apukuskin puolelta kaikki hitsattu ja pohjamaalattu sekä osaksi pensselöity korintiivistemassaa. Vielä tarvii vetää tota massaa pyöräkoteloon. Sitten voikin siirtyä kuskinpuolelle :D

Mankeloin takakaarta samalla nyt kun se hyvin onnistui kun kaari vaihdettu. En lähde kaaria paklaamaan talvea varten, suihkasen vaan spray purkista korin väristä maalia pohjamaalien päälle, jos kerran ens kesänä saa aikaiseksi ylimaalata koko auton. Niin nyt ei ole oikein aikaa keskittyä tuohon kittaukseen.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: MB 300TDT -90

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Hahaa, tästä voidaan olla montaa mieltä sitten, ainakin spaceria vaatii lisää :D

http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/MB+300TDT+-90/IMG_2463.JPG
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/MB+300TDT+-90/IMG_2462.JPG
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: MB 300TDT -90 (takakaarien tuhous lasikuidulla, vol.1)

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Takapuolelta ok, mut rattaan etupuolelta pirun typerän näkönen ku loppuu noin aikasin. Jatkais tonne ales asti nii ois palijo parempi.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: MB 300TDT -90

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kyllä tulee härski, onko nuo kaaret sellaset japsi irtonaiset?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: MB 300TDT -90 (takakaarien tuhous lasikuidulla, vol.1)

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Talven jälkeen tarkoituksena istuttaa muovikyljet takaisin, joten tuo etupuolikin pitäis parantua siinä, kun leikkelee sen pienen kapeen listan sopimaan tohon kaaren päälle.

Ihan yleismallinen/starlet levike lapuan lasikuidusta.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Vastaa Viestiin