MB C240 w203 käyntihäiriö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
maniak
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 03.08.2010 23:10

MB C240 w203 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja maniak »

Elikkäs auto käyttäytyy seuraavasti: noin 4500rpm jälkeen alkaa nykiä, kuin ei saisi polttoainetta tarpeeksi. Kiihdytyksen jälkee auto käy vajailla, mutta asia korjaantuu kun sammuttaa virrat ja käynnistää uudelleen, eli ilmeisesti moottorin ohjaus tiputtaa pyttyjä pelistä. Vikakoodeja näyttää et olis sytytyskatkoksia. Auto käytetty veholla jossa mitattiin bensanpaineet jotka oli n. 3bar jonka johdosta ostettu uusi b pumppu ja paineet pysyy saman. Eli onko autossa jonkunlaista bensanpaineen säädintä ? Vinkit otetaan ilomielin vastaan. Tulpat vaihdettu,johdot,b,pumppu ja suodatin. Voisiko olla puola,suuttimet tai ecu rikki ? ps. on kokeiltu uudella ilmamäärämittarillakin.
Elämä on hengenvaarallista !
maniak
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 03.08.2010 23:10

Viesti Kirjoittaja maniak »

Vinkkejä otetaan vastaan ! Kiitos
Elämä on hengenvaarallista !
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Katalysaattori tukossa :?
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Kaverin vaagilaisessa (-05 audi) ainankin tuo "sytytyskatkoja" vikakoodi piti kyllä paikkansa. Vika korjaantui 1kpl puolan vaihdolla tällöin. Jotenkin hassulta tuntuis, että antaa vikakoodia sytytyskatkoksista ja vika olisikin esim. bensansaannissa. Itse kyllä varmaan sieltä lähtisin vikaa etsimään kerran vikakoodikin sinne ohjaa.

Vai voiko ecu tässä mallissa vaikkapa rajoittaa käyvien sylinterien määrää, mikäli havaitsee ongelman vaikkapa laskeneessa bensanpaineessa/seoksen ohentumisessa? Tällöinhän luulisi vikakoodin tulevan jostain aivan muusta kuin sytytyskatkoksista. Minä en 203:sta mitään tiedä, mutta tälläinen vain käväisi mielessä.
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
maniak
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 03.08.2010 23:10

Viesti Kirjoittaja maniak »

Kiitosia vastauksista ja toivotaan että tulee lisää neuvoja. Antaa joka pytylle vikakoodin sytytyskatkoista niin ei luulis et jokainen puola on rikki ? Pitää tutkia katallysaattori vikaa...
Elämä on hengenvaarallista !
maniak
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 03.08.2010 23:10

Viesti Kirjoittaja maniak »

Olisko mitään kotikonstia testata puolia ?
Elämä on hengenvaarallista !
maniak
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 03.08.2010 23:10

Viesti Kirjoittaja maniak »

Tai tietoa bensanpaineen säätimestä ? Sijaitseeko tankin luona ? Jos kerran vaihdettu uusi pumppu ja työntää edelleen sen 3bar ja normaalisti pitäis olla n.4bar ?
Elämä on hengenvaarallista !
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

maniak kirjoitti:Tai tietoa bensanpaineen säätimestä ? Sijaitseeko tankin luona ? Jos kerran vaihdettu uusi pumppu ja työntää edelleen sen 3bar ja normaalisti pitäis olla n.4bar ?
bensanpaineen säädin on yleensä bensakiskossa. Eli siinä kohtaa mistä bensan paluuletku lähtee. Mistä mittaat tuon paineen? Yleensä sähköruiskussa on käyttä paine sen 3bar (bensanpaineen säädin pitää oikeen paineen) ja ylimääränen menee sit paluuputkesta takas tankkiin. Mielestä tuo on oikea bensanpaine, vaikka tuo pumppu tuottaakin sen 4 bar.

Korjatkaa jos olen väärässä.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Cardoc
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 514
Liittynyt: Su 13.02.2005 12:24
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja Cardoc »

Säädin on bensasuodattimessa.
maniak
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 03.08.2010 23:10

Viesti Kirjoittaja maniak »

Okei, sainkin sen jo selville kun katoin räjäytyskuvia. Pitää tutkia kyseistä mutikkaa. Suodattimen vaihoin tohon. Paluu lähtee suodattimesta takasin tankkiin. Paine mitattu tukista siihen tarkoitetusta paikasta. Mitens kyseinen paineen säätö pelaa ? (ei tarvi ydinfysiikka selitystä)
Elämä on hengenvaarallista !
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

maniak kirjoitti:Okei, sainkin sen jo selville kun katoin räjäytyskuvia. Pitää tutkia kyseistä mutikkaa. Suodattimen vaihoin tohon. Paluu lähtee suodattimesta takasin tankkiin. Paine mitattu tukista siihen tarkoitetusta paikasta. Mitens kyseinen paineen säätö pelaa ? (ei tarvi ydinfysiikka selitystä)
sen sisällä on kalvo, jousi, mitkä tarpeen mukaan
ohjaa siinä kalvossa olevaa tappia mikä sitten tukki paaluu kiertoa
että paine pysyy haluttuna
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
maniak
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 03.08.2010 23:10

Viesti Kirjoittaja maniak »

Nyt on tilattu alkuperäinen suodatin, ensi viikon alussa pitäisi saapua. Toivotaan että vika olisi siinä. N. 80€ taisi olla hinta.
Elämä on hengenvaarallista !
maniak
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 03.08.2010 23:10

Viesti Kirjoittaja maniak »

Hinta olikii 190€. Pikkusen suurempi oli hinta kun sanottii :D
Elämä on hengenvaarallista !
maniak
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 03.08.2010 23:10

Viesti Kirjoittaja maniak »

No niin. Nyt on suodatin vaihdettu eikä mitään vaikutusta auton käytökseen. Paineita ei ole mitattu, mutta jos paineet samat niin mistä lähtisi vikaa etsimään ? Alkaa olla epätoivoinen kun mikään ei korjaa vikaa.
Elämä on hengenvaarallista !
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Re: MB C240 w203 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Ootko löytänyt vikaa? Omassa farkussa sama ongelma. Kaksi pyttyä pois pelistä.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Re: MB C240 w203 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja spede10 »

UP
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Avatar
ari y
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: To 10.03.2005 21:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: MB C240 w203 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja ari y »

Tukkoon mennyttä kattia veikkailesin.Kannattaa tarkistaa se lyömällä kevyesti nyrkillä sitä.Jos siitä kuuluu kilinää ja ropinaa.Silloin sisäkalut on irronneet ja tukkineet sen.Seuraavaksi moottorin johtosarja syyniin.Tuskin ne kaikki puolatkaan on hajonneet yhtäaikaa.
Lisäys:Jollain oli täällä ollut ilmamassamittarin luota ollut joku imuputki irti.Aiheuttaen vastaavia ongelmia.
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Re: MB C240 w203 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Niin, kyseessä on ainakin omassani V-moottori, jossa kaksi kattia. Voisko moottorin ohjauautomatiikka olla niin fiksu että pudottaa pyttyjä pois sitä mukaa kun katti tukkeutuu?
Meiltä meni kerran Citikasta katti niin tukkoon, ettei käynyt laisinkaan. Hörähti vaan, mutta ei jaksanut käydä.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Avatar
ari y
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: To 10.03.2005 21:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: MB C240 w203 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja ari y »

Voi hyvinkin olla mahdollista,että ecu suojelee konetta pudottamalla tehoja,jos hengitys jostain syystä estynyt.
Parissa tapauksessa täällä on ollut v-moottoreissa pakoputken takapöntöt jäässä estäen pakokaasujen ulostulon.
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Re: MB C240 w203 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja spede10 »

ari y kirjoitti:Voi hyvinkin olla mahdollista,että ecu suojelee konetta pudottamalla tehoja,jos hengitys jostain syystä estynyt.
Parissa tapauksessa täällä on ollut v-moottoreissa pakoputken takapöntöt jäässä estäen pakokaasujen ulostulon.
Pakoputki voi näillä keleillä mennä helposti tukkoon. Peruutin tässä yhtenä päivänä satalankun penkkaa vasten. Sen jälkeen ajelin pari päivää ja ihmettelin kun on hiukan laiska kone. Siinä on kutoskone ja kaksi putkea ulos. Auton alla putket yhtyvät pieneksi matkaa ja erkanevat taas kahdeksi. Toiseen putkeen oli mennyt lunta about 15 cm:n matkalta ja tukkinut sen. Pois tulpan sain vasta kun lämmitin tohottimella putkea.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
smu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 21.01.2011 13:27

Re: MB C240 w203 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja smu »

Selvisikö tämä koskaan? Täällä täysin samat oireet joten vinkit olisi kullan arvoisia!
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: MB C240 w203 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

smu kirjoitti:Selvisikö tämä koskaan? Täällä täysin samat oireet joten vinkit olisi kullan arvoisia!
koita ajaa auto sulamaan/kuivumaan ensin alkkuun
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
smu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 21.01.2011 13:27

Re: MB C240 w203 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja smu »

Auto on koko ajan lämpimässä hallissa, ei valitettavasti ole siitä kiinni. Käytin vikakoodien luvussa ja diagnoosi oli että ilmamassamittari vaihdettava mutta sen vaihto ei kuitenkaan auttanut.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: MB C240 w203 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

smu kirjoitti:Auto on koko ajan lämpimässä hallissa, ei valitettavasti ole siitä kiinni. Käytin vikakoodien luvussa ja diagnoosi oli että ilmamassamittari vaihdettava mutta sen vaihto ei kuitenkaan auttanut.

*:ri siis antoi tulokseksi viallinen ilmamassamittari
vaihto ei auttanut,
sitten kannatta tarkistaa imuvuodot
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
smu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 21.01.2011 13:27

Re: MB C240 w203 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja smu »

En tiedä millä vehkeillä vikakoodit luettiin, korjaamo teki sen ja diagnoosi oli tuo ilmamassamittari. Oireina mulla on tuon ekassa viestissä mainitun käyntihäiriön lisäksi epätasainen tyhjäkäynti: kone käy tasaisella kierrosluvulla mutta tärisee sen verran että sen tuntee ratissa ja penkissä...Tärinä on joskus hyvinkin voimakasta ja joskus sitä ei esiinny juuri ollenkaan.

Imuilmavuotoja en onnistunut löytämään. Mulla oli koneessa kiinni pelkkä MAF sekä se 90-asteinen mutka jolla se liittyy koneen taakse ja vaikka kääntelin ja tunnustelin niitä miten niin kone kävi jatkuvasti samalla tavalla. Voiko vuotoja olla vielä tuon 90-mutkan jälkeenkin jossain? Tuo Ari y:n mainitsema imuputki on kiinni ja näyttää kaikin puolin ehyeltä.

Sellainen pointti autosta, joka voi tähän liittyä tai sitten ei, että konetilassa kuskin puolen reunassa ESP:n vieressä oleva osanen naputtaa tuon tuosta äänekkäästi. Siinä lukee MOT ja suuntaa osoittava nuoli. Mikähän tuo on ja kuuluuko sen naputtaa ajoittain? http://tinypic.com/r/296nc50/7
Avatar
ari y
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: To 10.03.2005 21:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: MB C240 w203 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja ari y »

Se naputtava osa taitaa liittyä bensahöyryjen takaisinkierrätysjärjestelmään.Mun m271 koneessa kuuluu naputusta tai tikitystä kyseisestä osasta sillointällöin.
Tässä autossa käyntihäiriön syyksi paljastui haljennut huohotusputki ilmansuodatinkotelon alla.
Oireena oli pientä nykimistä ja aaltoileva tyhjäkäynti.Jos autoa käytti pitempään tyhjäkäynnillä syttyi moottorin vikavalo sammuen muutaman kilometrin ajon jälkeen.Päällepäin putki näytti ehjältä,mutta halkeama olikin alapuolella.Uusi putki korjasi ongelman täysin.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: MB C240 w203 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jep naksutta pikkunen mutikka missä parit letkut, johto on polttoaine höyryjen keräilysysttemin venttili
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
smu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 21.01.2011 13:27

Re: MB C240 w203 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja smu »

ari y kirjoitti:Tässä autossa käyntihäiriön syyksi paljastui haljennut huohotusputki ilmansuodatinkotelon alla.
Oireena oli pientä nykimistä ja aaltoileva tyhjäkäynti.Jos autoa käytti pitempään tyhjäkäynnillä syttyi moottorin vikavalo sammuen muutaman kilometrin ajon jälkeen.Päällepäin putki näytti ehjältä,mutta halkeama olikin alapuolella.Uusi putki korjasi ongelman täysin.
Onko sulla siis kokemusta näiden korjaamisesta, haluisitko yrittää ratkaista tätä munkin auton mysteeriä?
Viimeksi muokannut smu, Ma 07.02.2011 21:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
ari y
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: To 10.03.2005 21:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: MB C240 w203 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja ari y »

Uskon.että ammattitaitoisempaa apua saat edelliseltä kirjoittajalta eli cdi203:lta.
Itse olen vain harrastemielellä kirjoitellut tänne.Olen saanut paljon apuja tältä foorumilta ja toivottavasti olen voinut olla avuksi muille.
_mirtsi_
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Pe 15.03.2013 08:31

Re: MB C240 w203 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja _mirtsi_ »

Selviskö koskaan että mikä oli itsellä ihan samat ongelmat .
Vastaa Viestiin