MB C240 w203 käyntihäiriö
MB C240 w203 käyntihäiriö
Elikkäs auto käyttäytyy seuraavasti: noin 4500rpm jälkeen alkaa nykiä, kuin ei saisi polttoainetta tarpeeksi. Kiihdytyksen jälkee auto käy vajailla, mutta asia korjaantuu kun sammuttaa virrat ja käynnistää uudelleen, eli ilmeisesti moottorin ohjaus tiputtaa pyttyjä pelistä. Vikakoodeja näyttää et olis sytytyskatkoksia. Auto käytetty veholla jossa mitattiin bensanpaineet jotka oli n. 3bar jonka johdosta ostettu uusi b pumppu ja paineet pysyy saman. Eli onko autossa jonkunlaista bensanpaineen säädintä ? Vinkit otetaan ilomielin vastaan. Tulpat vaihdettu,johdot,b,pumppu ja suodatin. Voisiko olla puola,suuttimet tai ecu rikki ? ps. on kokeiltu uudella ilmamäärämittarillakin.
Elämä on hengenvaarallista !
Katalysaattori tukossa 

r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Kaverin vaagilaisessa (-05 audi) ainankin tuo "sytytyskatkoja" vikakoodi piti kyllä paikkansa. Vika korjaantui 1kpl puolan vaihdolla tällöin. Jotenkin hassulta tuntuis, että antaa vikakoodia sytytyskatkoksista ja vika olisikin esim. bensansaannissa. Itse kyllä varmaan sieltä lähtisin vikaa etsimään kerran vikakoodikin sinne ohjaa.
Vai voiko ecu tässä mallissa vaikkapa rajoittaa käyvien sylinterien määrää, mikäli havaitsee ongelman vaikkapa laskeneessa bensanpaineessa/seoksen ohentumisessa? Tällöinhän luulisi vikakoodin tulevan jostain aivan muusta kuin sytytyskatkoksista. Minä en 203:sta mitään tiedä, mutta tälläinen vain käväisi mielessä.
Vai voiko ecu tässä mallissa vaikkapa rajoittaa käyvien sylinterien määrää, mikäli havaitsee ongelman vaikkapa laskeneessa bensanpaineessa/seoksen ohentumisessa? Tällöinhän luulisi vikakoodin tulevan jostain aivan muusta kuin sytytyskatkoksista. Minä en 203:sta mitään tiedä, mutta tälläinen vain käväisi mielessä.
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
bensanpaineen säädin on yleensä bensakiskossa. Eli siinä kohtaa mistä bensan paluuletku lähtee. Mistä mittaat tuon paineen? Yleensä sähköruiskussa on käyttä paine sen 3bar (bensanpaineen säädin pitää oikeen paineen) ja ylimääränen menee sit paluuputkesta takas tankkiin. Mielestä tuo on oikea bensanpaine, vaikka tuo pumppu tuottaakin sen 4 bar.maniak kirjoitti:Tai tietoa bensanpaineen säätimestä ? Sijaitseeko tankin luona ? Jos kerran vaihdettu uusi pumppu ja työntää edelleen sen 3bar ja normaalisti pitäis olla n.4bar ?
Korjatkaa jos olen väärässä.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Okei, sainkin sen jo selville kun katoin räjäytyskuvia. Pitää tutkia kyseistä mutikkaa. Suodattimen vaihoin tohon. Paluu lähtee suodattimesta takasin tankkiin. Paine mitattu tukista siihen tarkoitetusta paikasta. Mitens kyseinen paineen säätö pelaa ? (ei tarvi ydinfysiikka selitystä)
Elämä on hengenvaarallista !
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
sen sisällä on kalvo, jousi, mitkä tarpeen mukaanmaniak kirjoitti:Okei, sainkin sen jo selville kun katoin räjäytyskuvia. Pitää tutkia kyseistä mutikkaa. Suodattimen vaihoin tohon. Paluu lähtee suodattimesta takasin tankkiin. Paine mitattu tukista siihen tarkoitetusta paikasta. Mitens kyseinen paineen säätö pelaa ? (ei tarvi ydinfysiikka selitystä)
ohjaa siinä kalvossa olevaa tappia mikä sitten tukki paaluu kiertoa
että paine pysyy haluttuna
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: MB C240 w203 käyntihäiriö
Ootko löytänyt vikaa? Omassa farkussa sama ongelma. Kaksi pyttyä pois pelistä.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Re: MB C240 w203 käyntihäiriö
UP
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Re: MB C240 w203 käyntihäiriö
Tukkoon mennyttä kattia veikkailesin.Kannattaa tarkistaa se lyömällä kevyesti nyrkillä sitä.Jos siitä kuuluu kilinää ja ropinaa.Silloin sisäkalut on irronneet ja tukkineet sen.Seuraavaksi moottorin johtosarja syyniin.Tuskin ne kaikki puolatkaan on hajonneet yhtäaikaa.
Lisäys:Jollain oli täällä ollut ilmamassamittarin luota ollut joku imuputki irti.Aiheuttaen vastaavia ongelmia.
Lisäys:Jollain oli täällä ollut ilmamassamittarin luota ollut joku imuputki irti.Aiheuttaen vastaavia ongelmia.
Re: MB C240 w203 käyntihäiriö
Niin, kyseessä on ainakin omassani V-moottori, jossa kaksi kattia. Voisko moottorin ohjauautomatiikka olla niin fiksu että pudottaa pyttyjä pois sitä mukaa kun katti tukkeutuu?
Meiltä meni kerran Citikasta katti niin tukkoon, ettei käynyt laisinkaan. Hörähti vaan, mutta ei jaksanut käydä.
Meiltä meni kerran Citikasta katti niin tukkoon, ettei käynyt laisinkaan. Hörähti vaan, mutta ei jaksanut käydä.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Re: MB C240 w203 käyntihäiriö
Voi hyvinkin olla mahdollista,että ecu suojelee konetta pudottamalla tehoja,jos hengitys jostain syystä estynyt.
Parissa tapauksessa täällä on ollut v-moottoreissa pakoputken takapöntöt jäässä estäen pakokaasujen ulostulon.
Parissa tapauksessa täällä on ollut v-moottoreissa pakoputken takapöntöt jäässä estäen pakokaasujen ulostulon.
Re: MB C240 w203 käyntihäiriö
Pakoputki voi näillä keleillä mennä helposti tukkoon. Peruutin tässä yhtenä päivänä satalankun penkkaa vasten. Sen jälkeen ajelin pari päivää ja ihmettelin kun on hiukan laiska kone. Siinä on kutoskone ja kaksi putkea ulos. Auton alla putket yhtyvät pieneksi matkaa ja erkanevat taas kahdeksi. Toiseen putkeen oli mennyt lunta about 15 cm:n matkalta ja tukkinut sen. Pois tulpan sain vasta kun lämmitin tohottimella putkea.ari y kirjoitti:Voi hyvinkin olla mahdollista,että ecu suojelee konetta pudottamalla tehoja,jos hengitys jostain syystä estynyt.
Parissa tapauksessa täällä on ollut v-moottoreissa pakoputken takapöntöt jäässä estäen pakokaasujen ulostulon.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Re: MB C240 w203 käyntihäiriö
Selvisikö tämä koskaan? Täällä täysin samat oireet joten vinkit olisi kullan arvoisia!
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: MB C240 w203 käyntihäiriö
koita ajaa auto sulamaan/kuivumaan ensin alkkuunsmu kirjoitti:Selvisikö tämä koskaan? Täällä täysin samat oireet joten vinkit olisi kullan arvoisia!
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: MB C240 w203 käyntihäiriö
Auto on koko ajan lämpimässä hallissa, ei valitettavasti ole siitä kiinni. Käytin vikakoodien luvussa ja diagnoosi oli että ilmamassamittari vaihdettava mutta sen vaihto ei kuitenkaan auttanut.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: MB C240 w203 käyntihäiriö
smu kirjoitti:Auto on koko ajan lämpimässä hallissa, ei valitettavasti ole siitä kiinni. Käytin vikakoodien luvussa ja diagnoosi oli että ilmamassamittari vaihdettava mutta sen vaihto ei kuitenkaan auttanut.
*:ri siis antoi tulokseksi viallinen ilmamassamittari
vaihto ei auttanut,
sitten kannatta tarkistaa imuvuodot
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: MB C240 w203 käyntihäiriö
En tiedä millä vehkeillä vikakoodit luettiin, korjaamo teki sen ja diagnoosi oli tuo ilmamassamittari. Oireina mulla on tuon ekassa viestissä mainitun käyntihäiriön lisäksi epätasainen tyhjäkäynti: kone käy tasaisella kierrosluvulla mutta tärisee sen verran että sen tuntee ratissa ja penkissä...Tärinä on joskus hyvinkin voimakasta ja joskus sitä ei esiinny juuri ollenkaan.
Imuilmavuotoja en onnistunut löytämään. Mulla oli koneessa kiinni pelkkä MAF sekä se 90-asteinen mutka jolla se liittyy koneen taakse ja vaikka kääntelin ja tunnustelin niitä miten niin kone kävi jatkuvasti samalla tavalla. Voiko vuotoja olla vielä tuon 90-mutkan jälkeenkin jossain? Tuo Ari y:n mainitsema imuputki on kiinni ja näyttää kaikin puolin ehyeltä.
Sellainen pointti autosta, joka voi tähän liittyä tai sitten ei, että konetilassa kuskin puolen reunassa ESP:n vieressä oleva osanen naputtaa tuon tuosta äänekkäästi. Siinä lukee MOT ja suuntaa osoittava nuoli. Mikähän tuo on ja kuuluuko sen naputtaa ajoittain? http://tinypic.com/r/296nc50/7
Imuilmavuotoja en onnistunut löytämään. Mulla oli koneessa kiinni pelkkä MAF sekä se 90-asteinen mutka jolla se liittyy koneen taakse ja vaikka kääntelin ja tunnustelin niitä miten niin kone kävi jatkuvasti samalla tavalla. Voiko vuotoja olla vielä tuon 90-mutkan jälkeenkin jossain? Tuo Ari y:n mainitsema imuputki on kiinni ja näyttää kaikin puolin ehyeltä.
Sellainen pointti autosta, joka voi tähän liittyä tai sitten ei, että konetilassa kuskin puolen reunassa ESP:n vieressä oleva osanen naputtaa tuon tuosta äänekkäästi. Siinä lukee MOT ja suuntaa osoittava nuoli. Mikähän tuo on ja kuuluuko sen naputtaa ajoittain? http://tinypic.com/r/296nc50/7
Re: MB C240 w203 käyntihäiriö
Se naputtava osa taitaa liittyä bensahöyryjen takaisinkierrätysjärjestelmään.Mun m271 koneessa kuuluu naputusta tai tikitystä kyseisestä osasta sillointällöin.
Tässä autossa käyntihäiriön syyksi paljastui haljennut huohotusputki ilmansuodatinkotelon alla.
Oireena oli pientä nykimistä ja aaltoileva tyhjäkäynti.Jos autoa käytti pitempään tyhjäkäynnillä syttyi moottorin vikavalo sammuen muutaman kilometrin ajon jälkeen.Päällepäin putki näytti ehjältä,mutta halkeama olikin alapuolella.Uusi putki korjasi ongelman täysin.
Tässä autossa käyntihäiriön syyksi paljastui haljennut huohotusputki ilmansuodatinkotelon alla.
Oireena oli pientä nykimistä ja aaltoileva tyhjäkäynti.Jos autoa käytti pitempään tyhjäkäynnillä syttyi moottorin vikavalo sammuen muutaman kilometrin ajon jälkeen.Päällepäin putki näytti ehjältä,mutta halkeama olikin alapuolella.Uusi putki korjasi ongelman täysin.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: MB C240 w203 käyntihäiriö
Jep naksutta pikkunen mutikka missä parit letkut, johto on polttoaine höyryjen keräilysysttemin venttili
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: MB C240 w203 käyntihäiriö
Onko sulla siis kokemusta näiden korjaamisesta, haluisitko yrittää ratkaista tätä munkin auton mysteeriä?ari y kirjoitti:Tässä autossa käyntihäiriön syyksi paljastui haljennut huohotusputki ilmansuodatinkotelon alla.
Oireena oli pientä nykimistä ja aaltoileva tyhjäkäynti.Jos autoa käytti pitempään tyhjäkäynnillä syttyi moottorin vikavalo sammuen muutaman kilometrin ajon jälkeen.Päällepäin putki näytti ehjältä,mutta halkeama olikin alapuolella.Uusi putki korjasi ongelman täysin.
Viimeksi muokannut smu, Ma 07.02.2011 21:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: MB C240 w203 käyntihäiriö
Uskon.että ammattitaitoisempaa apua saat edelliseltä kirjoittajalta eli cdi203:lta.
Itse olen vain harrastemielellä kirjoitellut tänne.Olen saanut paljon apuja tältä foorumilta ja toivottavasti olen voinut olla avuksi muille.
Itse olen vain harrastemielellä kirjoitellut tänne.Olen saanut paljon apuja tältä foorumilta ja toivottavasti olen voinut olla avuksi muille.
Re: MB C240 w203 käyntihäiriö
Selviskö koskaan että mikä oli itsellä ihan samat ongelmat .