601--603 koneen nokkaketjun vaihtoväli
601--603 koneen nokkaketjun vaihtoväli
Mikä on ko. koneen ketjun vaitoväli?
Haulla löytyy kyllä kirjoituksia, mutta jäi kuitenkin epäselväksi. Toisissa on monenlaisia hyvin vaihtelevia kilometrimääriä ja toisissa taasen maininta tarvittaessa. Mutta mistä se tarve tulee? Löytyykö valmistajan suosituksia esim. venymään/astelukuun kampi/nokka. Vai pitääkö ketju vaihtaa joka tapauksessa vaikka ei olisi venynytkään jossain kilometriluvussa?
Haulla löytyy kyllä kirjoituksia, mutta jäi kuitenkin epäselväksi. Toisissa on monenlaisia hyvin vaihtelevia kilometrimääriä ja toisissa taasen maininta tarvittaessa. Mutta mistä se tarve tulee? Löytyykö valmistajan suosituksia esim. venymään/astelukuun kampi/nokka. Vai pitääkö ketju vaihtaa joka tapauksessa vaikka ei olisi venynytkään jossain kilometriluvussa?
Re: 601--603 koneen nokkaketjun vaihtoväli
Noin 300 000 km jos ketju on kaksirivinen. Semmosella 100 000 km tarkkuudella.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 33
- Liittynyt: Pe 24.07.2009 17:42
Ajele vain...viet sitten joskus kun on sopiva aika, jonnekin pajalle laitettavaksi, hommaavat ketjunkin. Molemmista saa ihan yhtähyviä ketjuja. Syöttöpumppu pyörii samalla ketjulla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tuota ketjuahan ei sitte kannata ihan missä tahansa peräkylän sepällä vaihdattaa tai kannattaa ainaki selvittää että onko kyseisen työn suorittajalla vehkeitä ketjun prässäämiseen. Tiedossa on tapauksia että se ketju on vaa liitetty lukkopalalla prässin sijaan ja jokainen voi sitten tehdä omat johtopäätökset kumpi on parempi vaihtoehto
Kannattaa kysyä myös ihan sieltä marmoritiskiltäkin, isäukko joskus vaihdatti siellä ja oli kiinteä hintainen juttu eikä edes mikään kallis verrattuna muihin paikkoihin mistä ei olisi saannut edes takuuta.

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Mun mielestä laahaimet kestävät tuplaten sen mitä ketju...ainakin 600 tkm.
Huonolla pajalla ei kannata teettää mitään, varsinkaan semmoisella, joka ei hommaa osaa tehdä oikein.
Huonolla pajalla ei kannata teettää mitään, varsinkaan semmoisella, joka ei hommaa osaa tehdä oikein.

Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 33
- Liittynyt: Pe 24.07.2009 17:42
Ei se ennakko kohdalleen mene ketjua vaihtamalla vaan pumppua pyörittämällä. Sitä kannattaa muutenkin muuttaa hitusen tehtaan asetuksesta. Hienosäätö onnistuu ihan siitä helposti, varsinkin henkilöautossa.
(Toki ennakko hierotaan kohdalleen yleensä kun uusi ketju on asennettu, ainakin jos on asinatunteva paja).
Merkkihuolloissakin ne laistaa monenlaisita itselle itsestään selvistä pikkuhommista, kiire kahveetupaan puhumaan poikain kanssa pil*usta.
(Toki ennakko hierotaan kohdalleen yleensä kun uusi ketju on asennettu, ainakin jos on asinatunteva paja).
Merkkihuolloissakin ne laistaa monenlaisita itselle itsestään selvistä pikkuhommista, kiire kahveetupaan puhumaan poikain kanssa pil*usta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 33
- Liittynyt: Pe 24.07.2009 17:42
niin siis autossa ei ole mitään vialla. ei ennakot pielessä eikä muutakaan. oliskin jotakin pientä näpräiltävää mutta kun ei.
no kyselläänpä näinpäin: onko kenelläkään katkennut ketju ajamalla? ja paljonko oli metrejä taulussa?
(poislukien st/yms vasiten särkemiset)
ja vielä nuista merkkihuolloista.
eiköhän ne ammattimiehet ole jo jossain muissa hommissa...
no kyselläänpä näinpäin: onko kenelläkään katkennut ketju ajamalla? ja paljonko oli metrejä taulussa?
(poislukien st/yms vasiten särkemiset)
ja vielä nuista merkkihuolloista.
eiköhän ne ammattimiehet ole jo jossain muissa hommissa...