Xenonit halogeeneihin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Harppi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 25.07.2010 12:19

Xenonit halogeeneihin

Viesti Kirjoittaja Harppi »

Yleensähän tämä menee toisinpäin, mutta millainen projekti mahtaisi olla vaihtaa 2000-mallin väyrysen originaalit xenonit halogeeneihin?
Auton lyhtyjen lasit, tai siis muovit, ovat haalistuneet aivan valkoisiksi, eikä pelkkiä laseja saa vaihdettua tähän facelift-malliin. Uudet lyhtypaketit maksaisivat lähes 1500€, halogeenilyhdyt saisi viidellä sadalla egellä.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

saisko niitä muoveja elvytettyä myllyttämällä?
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Ne umpiot saa noin 10€ uuden veroisiksi ku haet muutamaa laatua vesihiomapaperia väliltä 600-2000 riippuen kuinka syviä kraatereita niistä löytyy ja lopuksi vetäset muutaman kerran muovikiillotustahnalla tai normaali kliinerikin käy :wink:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Kantsis kysellä purkamoilta tai eBaysta katella.
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

masaf1 kirjoitti:Kantsis kysellä purkamoilta tai eBaysta katella.
Samaa p*skaa ne siellä purkaamoillakin on ja miksi ostaa uudet ku karkkirahalla ja pikku vaivalla saa uuden veroiset? :)

Tuossa isäukon väykän käsittelemätön ja käsitelty umpio:

Kuva

Kuva

Aikaa meni yhteensä molemmissa umpiossa vähän reilu tunti...
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Harppi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 25.07.2010 12:19

Viesti Kirjoittaja Harppi »

sonikki kirjoitti: Tuossa isäukon väykän käsittelemätön ja käsitelty umpio:
Aikaa meni yhteensä molemmissa umpiossa vähän reilu tunti...
Ei uskois. Aika nättiä jälkee. Turhaan vaihdoin lasit edelliseen eemeliini.
Täytyy vaan tietysti tietää mitä tekee. Täytyis olla varmaankin jotkut vanhat lasit mihin treenata. Ootko muuten irrottanut lyhdyt, vai hionut paikalla päin? Omassani on kyllä huonomman näköiset, kuin nuo isäsi auton lyhdyt.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Eipä siinä juuri mitään tietää tarvi, jos koneella vetää niin varoo vaan ettei liian kuumaks vedä.. Uskomattoman hyvää jälkeä noilla saa aikaan. Itse yritin focuksen valoja aikoinaan korjata, oli vaan niin paskaa muovia että niissä ei onnistunut. Mersun muovit parempaa :)
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Harppi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 25.07.2010 12:19

Viesti Kirjoittaja Harppi »

nj^ kirjoitti:Eipä siinä juuri mitään tietää tarvi, jos koneella vetää niin varoo vaan ettei liian kuumaks vedä..
Juuri tuota tarkoitin, kun sanoin että on hyvä tietää mitä tekee. :D
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

En irrottanu umpioita eikä siihe ole tarvetta jos ei nyt ihan täys darra päällä tuohon hommaan ryhdy :D Eli eka vetäsin nuo käsinee vesihionnalla 800>1400>1800 ja lopuksi porakoneella sellasella pienellä lumppulaikalla muovihiomatahnalla pari kertaa. Koko homman kyllä voi tehdä ihan käsipelilläkin kunhan vetäisee viimeisen hionnan ennen tahnaa vähintään tuolla 1800 paperilla mutta mielummin 2000 tai 2200 nii ei sitä tarvi enää ku muutaman kerran pyyhkästä kevyesti trasselilla ja tuolla tahnalla.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Harppi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 25.07.2010 12:19

Viesti Kirjoittaja Harppi »

Kiitos paljon arvokkaista neuvoista. Täytyy lähteä hakemaan romikselta harjoituskappaleeksi jonkun linttajeepin lyhtyä ja kääriä hiat.
Kerron myöhemmin miten kävi.
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Harppi kirjoitti:Kiitos paljon arvokkaista neuvoista. Täytyy lähteä hakemaan romikselta harjoituskappaleeksi jonkun linttajeepin lyhtyä ja kääriä hiat.
Kerron myöhemmin miten kävi.
Käyt vaan rohkeasti työstämään niitä Mesen laseja, ei tuossa terveellä maalaisjärjellä mikään voi mennä vikaan :)
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Tosi helppo homma tuo on. Minä joskus hioin kans omasta ensin vesihuomapaperilla eikä ollut kuin hienompaa kuin 1000 ja sen jälkeen Fareclalla niin tuli ihan hyvät.

Joku aika sit oli tallilla kaverin BMW X5 jossa oli kans toinen umpio ihan himmeä (toinen oli vaihdettu) Siihen riitti ihan pelkkä Fareclalla hionta.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Vastaa Viestiin