Xenonit halogeeneihin
Xenonit halogeeneihin
Yleensähän tämä menee toisinpäin, mutta millainen projekti mahtaisi olla vaihtaa 2000-mallin väyrysen originaalit xenonit halogeeneihin?
Auton lyhtyjen lasit, tai siis muovit, ovat haalistuneet aivan valkoisiksi, eikä pelkkiä laseja saa vaihdettua tähän facelift-malliin. Uudet lyhtypaketit maksaisivat lähes 1500€, halogeenilyhdyt saisi viidellä sadalla egellä.
Auton lyhtyjen lasit, tai siis muovit, ovat haalistuneet aivan valkoisiksi, eikä pelkkiä laseja saa vaihdettua tähän facelift-malliin. Uudet lyhtypaketit maksaisivat lähes 1500€, halogeenilyhdyt saisi viidellä sadalla egellä.
Samaa p*skaa ne siellä purkaamoillakin on ja miksi ostaa uudet ku karkkirahalla ja pikku vaivalla saa uuden veroiset?masaf1 kirjoitti:Kantsis kysellä purkamoilta tai eBaysta katella.

Tuossa isäukon väykän käsittelemätön ja käsitelty umpio:


Aikaa meni yhteensä molemmissa umpiossa vähän reilu tunti...
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Ei uskois. Aika nättiä jälkee. Turhaan vaihdoin lasit edelliseen eemeliini.sonikki kirjoitti: Tuossa isäukon väykän käsittelemätön ja käsitelty umpio:
Aikaa meni yhteensä molemmissa umpiossa vähän reilu tunti...
Täytyy vaan tietysti tietää mitä tekee. Täytyis olla varmaankin jotkut vanhat lasit mihin treenata. Ootko muuten irrottanut lyhdyt, vai hionut paikalla päin? Omassani on kyllä huonomman näköiset, kuin nuo isäsi auton lyhdyt.
Eipä siinä juuri mitään tietää tarvi, jos koneella vetää niin varoo vaan ettei liian kuumaks vedä.. Uskomattoman hyvää jälkeä noilla saa aikaan. Itse yritin focuksen valoja aikoinaan korjata, oli vaan niin paskaa muovia että niissä ei onnistunut. Mersun muovit parempaa 

W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
En irrottanu umpioita eikä siihe ole tarvetta jos ei nyt ihan täys darra päällä tuohon hommaan ryhdy
Eli eka vetäsin nuo käsinee vesihionnalla 800>1400>1800 ja lopuksi porakoneella sellasella pienellä lumppulaikalla muovihiomatahnalla pari kertaa. Koko homman kyllä voi tehdä ihan käsipelilläkin kunhan vetäisee viimeisen hionnan ennen tahnaa vähintään tuolla 1800 paperilla mutta mielummin 2000 tai 2200 nii ei sitä tarvi enää ku muutaman kerran pyyhkästä kevyesti trasselilla ja tuolla tahnalla.

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Käyt vaan rohkeasti työstämään niitä Mesen laseja, ei tuossa terveellä maalaisjärjellä mikään voi mennä vikaanHarppi kirjoitti:Kiitos paljon arvokkaista neuvoista. Täytyy lähteä hakemaan romikselta harjoituskappaleeksi jonkun linttajeepin lyhtyä ja kääriä hiat.
Kerron myöhemmin miten kävi.

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Tosi helppo homma tuo on. Minä joskus hioin kans omasta ensin vesihuomapaperilla eikä ollut kuin hienompaa kuin 1000 ja sen jälkeen Fareclalla niin tuli ihan hyvät.
Joku aika sit oli tallilla kaverin BMW X5 jossa oli kans toinen umpio ihan himmeä (toinen oli vaihdettu) Siihen riitti ihan pelkkä Fareclalla hionta.
Joku aika sit oli tallilla kaverin BMW X5 jossa oli kans toinen umpio ihan himmeä (toinen oli vaihdettu) Siihen riitti ihan pelkkä Fareclalla hionta.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)