5x100 vai 5x120?
5x100 vai 5x120?
Kumpi jako on järkevämpää teettää etunapoihin ja etujarrulevyihin? Tallissa olis yhet keskin kt1:set etuvanteet jossa 5x100 ja 5x120 jako. Tarkotus olis sovittaa vanteet 124:seen mersuun. Jaon muuttavia spacereita en aatellu hommata koska samalla hinalla saa varmasti teetettyä oikean jaon napoihin ja levyihin. Ja vanne tulisi spacereilla liian ulos.
S213 350CDI 4-MATIC -18
5x120 pitäis olla kyllä ihan hyvin mahdollista tehdä uusi jako
siinä laipassa on aika paljon materiaalia työstää... muistan tämän siitä, kun sovittelin skodan etujarrulevyt omaan w124 koppaiseen
pyörän navan laipasta piti sorvata pois jotain sentin luokkaa ja silti jäi vielä pultin reikin ympärille hyvin reunaa...
5x120 jaolla tosiaan löytyy paljon paremmin vanteita, kuin 5x100 joka taitaa olla lähinnä etuvetoisten "pikkuvolsujen" jako...


5x120 jaolla tosiaan löytyy paljon paremmin vanteita, kuin 5x100 joka taitaa olla lähinnä etuvetoisten "pikkuvolsujen" jako...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Takavanteissa on mersun oma jako ja lisäksi 5x120.SEL320 kirjoitti:Mites muuten takavanteet?
Juu.. ajattelin teettää jossain lähiseudun pajassa sen 5x120 jaon, kun laipassa on hyvin materiaalia mitä työstää. ja onpas sitte tulevaisuutta ajatellen enemmän vannevalikoimaa jos haluaa vaihtaa kun tosiaan pemarin jaolla löytyy vanteita melko helposti.napa kirjoitti:5x120 pitäis olla kyllä ihan hyvin mahdollista tehdä uusi jako Rolling Eyes siinä laipassa on aika paljon materiaalia työstää... muistan tämän siitä, kun sovittelin skodan etujarrulevyt omaan w124 koppaiseen Razz pyörän navan laipasta piti sorvata pois jotain sentin luokkaa ja silti jäi vielä pultin reikin ympärille hyvin reunaa...
S213 350CDI 4-MATIC -18
Juu täältäkin ääni tuolle 5x120:lle
5x100 jaollisia olen etsinyt Toyota CarinaE:hen, aika heikkoa on tarjonta.
5x100 jaollisia olen etsinyt Toyota CarinaE:hen, aika heikkoa on tarjonta.

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...