nyt kysyn että voinko asentaa turbon w201 2.6 e

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

napa kirjoitti:
mallu21 kirjoitti:juu kyl mä sen tiedän. voinko mä muka verrata 190 2.6 e tohon 190 2.5 16v? onks 2.5 16v mallisarjan tehokkain?? jos on niin paljon siinä on sitten potkua?? kun omassa on 160 hv.
katittomassa versiossa 204 heppaa ja katillisessa 197 hp... ja jos tuohon laksetaan lisää se 20 % mallisarjan tehokkain periaatteella, niin n. 240 hp saa olla penkityslapossa, mieluluumin kuitenkin aina hieman alle sen laskennallisen maksimin...
Tai sitten pitää vertailumoottorina tuota 2.6 166hp ja siihen se +20% = 199hp, niin ei tarvitse tehä alustamuutoksia. eikä tule muutosprosentteja mistään muusta kuin pakosarjasta :) ja sekin on inssi kohtasta.
Veikkaan että tuo teho määrä riittää käyttöautoon. Tuolle teholle voi laittaa pienemmän ahtimen mikä taas herää aikasempaan ja on mukavampi käyttää liikenteessä. Ja tuo ke-jettikään ei olisi niin kovilla. Aina kun kokeillaan rajoja tuolla ruiskulla niin ainahan on se vaara että alkaa käymään laihalla ja sitten tulee tuo mäntäpistiäinen kylään :(

Jos myöhemmin haluat lisää tehoa niin päivittää alustan ja jarrut, ja tuo ruisku kannattaa suoraan heivaa pois ja vaihtaa esim edulliseen Megaan.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

uskokaa nyt että ei se toimi noin, toi +20% on vaan mallisarjan tehokkaimpaan..

edit:
nj^ kirjoitti:Ei toimi noin, aina yli menevät tehot verrataan seuraavaan ja vasta mallisarjan tehokkaimmasta tuo +20%. Eli jos otat 2.6l koneesta 167hp niin periaatteessa pitäisi verrata sitten seuraavaan, joka lienee tuo 300 12v 188hp. 189hp ja verrataankin jo 300 24v 220hp ja sitten 221hp -> 320 24v (+20% jos siltä tuntuu).
Soveltakaa tuosta tenavan tehoille

edit2:
Näin parilla porilaisella katsastusasemalla siis, voisinpa melkein soittaa akelle ja pyytää kirjallista todistusta miten tämä menee. Tämähän menee aina painiksi :P
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

nj^ kirjoitti:uskokaa nyt että ei se toimi noin, toi +20% on vaan mallisarjan tehokkaimpaan..

edit:
nj^ kirjoitti:Ei toimi noin, aina yli menevät tehot verrataan seuraavaan ja vasta mallisarjan tehokkaimmasta tuo +20%. Eli jos otat 2.6l koneesta 167hp niin periaatteessa pitäisi verrata sitten seuraavaan, joka lienee tuo 300 12v 188hp. 189hp ja verrataankin jo 300 24v 220hp ja sitten 221hp -> 320 24v (+20% jos siltä tuntuu).
Soveltakaa tuosta tenavan tehoille

edit2:
Näin parilla porilaisella katsastusasemalla siis, voisinpa melkein soittaa akelle ja pyytää kirjallista todistusta miten tämä menee. Tämähän menee aina painiksi :P
Juu asia voi olla juuri näin miten sanot :) itselläkään tuosta ei ole varmuutta kun olen aina toiminnut näitten mallisarjan tehokkaimpien kanssa.


Edit1:
Tossa luin Finlex:ä ja siellä kohdat

(Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asentaminen tai ahtimella varustetun moottorin muuttaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon.)
(autoon vaihdettavan vertailumoottoreita tehokkaamman moottorin teho on korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman normin mukaan mitattuna)

Soveltaako katsastus konttorit tuota teksitä sanasta sanaan, elikkä käyttää aina tuota mallisarjan tehokkainta vai voiko käyttää vertailu kohteena auton omaa konetta

Edit2:
Muistin juuri että olis joskus sellaillut sivustoa, jossa rakentelin kohteena on ollut mk1 fiesta pariikin otteeseen. Lähtökohta oli sama mk1 fiesta 1.1 koneella. Ekaksi käyttettiin vertailukohteena 1.3 ja toisessa projektissa 1.6. Eli on se ainakin joskus onnistunnut. täällä enemmän juttua.

Tämäkin asia varmaan selviäisi jos ottaisi yhteyttä akeen :D
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
muuris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ma 02.06.2008 11:35
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja muuris »

Selviää myös Trafin sivuilta usein kysytyistä kysymyksistä. Kuten jo monesti sanottu, prosenttisääntöjä voi soveltaa vain ku verrataan siihen mallisarjan tehokkaimpaan/painavimpaan/isoimpaan. Toki konttorit on tän kohdalla tehny virheitä, mutta en laskis sen varaan.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

ilmeisestikkin konttorista kiinni :P
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
micas
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 07.06.2009 19:32
Paikkakunta: kaustinen

Viesti Kirjoittaja micas »

oman 190 2,5td n muutoskatastin coolerille ja hx nelikympille ja vertailu kohteena oli 2,3 16v. niin vain leima tuli vakio alustalla ja ilman absiä. teholapussa oli kyllä vain 126kw.
Vastaa Viestiin