Tuontiautojen turbo ongelmia ?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
huttjo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 20.08.2010 22:52
Paikkakunta: Jyväskylä ja Rauma

Tuontiautojen turbo ongelmia ?

Viesti Kirjoittaja huttjo »

Tuli aihetta otsikon kysymykseen, kun itsellä on w203, 220cdi, saksan tuonti. Ostohetkellä noin vuosi sitten oli 118 tkm. ajettu, mersulla saksassa kaikki huolot ajallaan tehty, nyt mittarissa 140 tkm. ja yllättäen maantieajossa hajosi ahdin. Seuraavana päivänä pajalle (M. Tuominen, Rauma) jossa todettiin että ahtimesta akseli poikki. Kun kyselin eri paikoista uutta ahdinta, Garrettin maahantuoja piti puhelimessa pitkän esitelmän siitä miten saksan tuontiautoista menee ahtimia, koska siellä ei käytetä ns. "peseviä" öljyjä ja kun autoon sitten täällä vaihdetaan suomi-öljyt, alkaa skeida irrota koneesta ja kulkeutuu juuri esim. ahtimen laakereihin, rikkoen paikat....? Voineeko pitää paikkaansa ? Tietääkö kukaan olisiko noissa saksan ja suomen öljyissä eroja ? Kuulostaa oudolta... :shock:
Jani R-K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Pe 21.12.2007 17:36
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jani R-K »

Taitaa öljyä suurempi syy olla vapaat nopeudet motarilla.
Muualla nimimerkillä Turbiini

87 s124 300td ja Toyota
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Täyttä huuhaata tuommoset puheet et paskaa irtoais eri öljyillä, pesevät öljytki "pesee" sillain ettei mitää kikkareita tarvi pelätä lähtevän.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tässähä iha meinas naurattaa tuollainen upea väitös :) Saksahan on nii takapajuinen maa ettei siel vielä tunneta Mobilia... vaan ne kaataa koneeseen Wagenschmieree.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
SK
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Ti 25.11.2003 18:59
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja SK »

Siis nehän käyttää huomattavasti erilaisia öljyjä kun me....siellä kun ei tarvi olla pakkaskestävyyttä kun nimeks jne.

Oman c230k:n takakontistakin löysin (jos oikein muistan) 15-30w jtn. semiä vaikka auto muuten hyvin huolettu jne.

En ihmettelis vaikka toi väite pitäs paikkansa. ja eiköhän sillä ihmisellä ole kokemusta aika monesta autosta kuka sulle puhu tosta.

Edit: Kyllä ne saksalaiset on tässä suhteessa takapajuisia. Ja nehän elää siinä että +200tkm auto on romutustavaraa joten sen ei tarvi enempiä kestää mistä johtuu tuo "huonon" öljyn käyttö.
On vähän eri tuo autokulttuuri.
Viimeksi muokannut SK, Su 22.08.2010 01:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

Jokusen kerran nähnyt saksan moottoreita jotka jumitettu tyyliin mustaa pikeä venttiilikoneistossa.
Kyllä tuo palanut öljy pitää paikkansa aika hyvin.
Valitettavasti.
Holset siellä lukee..
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1655
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Jos on ihan oikeasti merkkiliikkeessä huollettu niin siellä laitetaan suositusten mukaiset öljyt jotka on samat Suomessa ja Saksassa. Sehän on helppo tarkistaa huoltokirjasta tai laskusta itse. Omissa autoissani näkyy olevan 0W-40 ja 5W-30 laitettu.

Jos huolloista ei ole tarkempaa tietoa niin siellähän voi olla mitä tahansa. Kyllä sakemannikin osaa huolloissa säästää kun auto on myyntiin menossa.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18230
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eipä ole turboja tarvinnut mersuihin vaihtaa.
huttjo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 20.08.2010 22:52
Paikkakunta: Jyväskylä ja Rauma

Viesti Kirjoittaja huttjo »

No joo, asiantuntevia kommentteja eri tahoilta, kiitos niistä. Varmuutta tähänkään asiaan ei mistään saada, mutta saattoihan se olla meikäläisen tunnetusti "hyvää" :evil: tuuria, tuo ahtimen hajoaminen . Ilmeisesti tuontimersuissa ei ole ainakaan kovin yleisesti turbo-ongelmia ollut...kun tässä kyselin asiasta muutamista mersukorjaamoista, olivat dealerin kanssa samoilla linjoilla, ettei mersuihin ole tarvinnut ahtimia vaihdella.
Olkoonpa miten tahansa, nyt hyrisee pellin alla uusi ahdin, vehon takuu seuraavat 2 vuotta .
jpeltoma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Ma 25.07.2005 10:54
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

Eikai se mikään uutinen ole, että saksassa helposti jää autot huonommalle huollolle kun ne ikääntyy. Suomessa on vielä aika huolellinen huolto/öljynvaihtokulttuuri, johtunee kai siitä että perinteisesti autot on olleet "kalliita" hankkia verotuksen takia. Ja sittenkun saksassa unohdetaan öljyt vaihtaa ja vedetään autobaanalla 200 lasis ja pakosarja punahehkus, saattaa turbokin kärsiä.

Toinen juttu on että joissakin MB:n huolto-ohjelmissa on käsittämätön ilmansuodattimen vaihtoväli. esim W202 OM605 turbossa 100 tkm :shock:

Olen nähnyt revenneitä / pettäneitä ilmansuodattimia, loput jokainen arvaa mitä turbolle tapahtuu. Esim raskaassa kalustossa on monesti tupla suodatin, eli sisempi varmuusväline :D jos pää suodatin hajoo
Vastaa Viestiin