c36 amg tulpat
c36 amg tulpat
Eli mitkä tulpat kyseiseen autoon nyt pitäisi laittaa, kun on ollut juttua että ei saa laittaa r-tulppia?
tulpista
Voikin olla hankalaa kun ei niitä resistorittomia enää tehdä. Näin ainakin oli c43 alkup. tulppatyypin kanssa. Tehdas suosittelee korvaavaksi resistorimallia ja niillä olen tän kesän menny, ei ongelmia.
E220cdi-14
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
Moi
Itselle tuli tulpat ( Bosch F8DC4 ) RockAutosta kun tilasin muutakin tavaraa sieltä.
Eli ilman vastusta olevat, eikä olleet kalliit 1.39$ / kpl
www.rockauto.com
Itselle tuli tulpat ( Bosch F8DC4 ) RockAutosta kun tilasin muutakin tavaraa sieltä.
Eli ilman vastusta olevat, eikä olleet kalliit 1.39$ / kpl

r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
sleepz kirjoitti:veholle soitin ja sanoivat että niillä on tulpat ja että saa sen häiriönpoistajan ruuvattua irti?

Mitä tulppaa tarjosivat? Saa sieltä ne häiriönpoistovastukset pois mitta kyllä sinne jotain pitäisi tulpan ja puolan väliin saada tilalle. Onko niillä marmoritiskillä vastuksettomia "häiriönpoistajia"???
Katso nyt että tulppa olisi mahdollisimman samanlainen kaikin puoli kuin alkuperäiset suositukset. Yhdellä sivuelektrodilla ja lämpöarvo ja vastus sama kuin orkkiksena.
Tuskimpa haluat puolien paukkumista ja mahdollista ecu kärähdystä!
Itsellä on ollut possin 0.8mm kärkivälillä olevat tavalliset tulpat. Puolia on toki mennyt mutta johtosarjan syyksi ne pistän. Jos kärkiväli menee yli millin, niin alkaa käynti huononemaan ja puolat vaarassa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Terve,
t.
Risto
Tätä ainakin löytyy. Veholta kävin männä viikolla hakemassa omaan 320:een kynttilät ja näyttää olevan juuri tuo leima tulpassa. Mersun numero on 003 159 68 03. Tällä hetkellä on paikoillaan Championin tuikut. En muista mitä niissä luki mutta niiden varaosanumero oli 003 159 67 03 26.sleepz kirjoitti:Beru 14F-8DU4
t.
Risto
E500 – 211.070
Autossa oli kun sen sain juurikin BOSCH F8DC4 tulpat mersun leimalla.sleepz kirjoitti:Bosch F8DC4
Beru 14F-8DU4
Champion C11YCC
Nuo suositukset löytyy ainaki oman amg:n pellin alta.. oonko nyt ymmärtäny oikeen että mitään noista ei enää löydy?
Ja näissähän on juurikin vastusta noin 0 Ohm (itse korkeimman omakätisesti mitattuna).
Sitten siinä on ollut BOSCH FR8DC+ +6 tulppia joissa onkin vastusta 5.6k Ohm WTF! Taas nähtiin että kaikki pitäis heti mitata ja testata siinä tiskillä.
Eipä ihme että on puolia paukkunut.
Enää ei nuota tulppia passaa laitella.... Yhdet on kylläkin jo tuolla oottamassa seuraavaa vaihtoa, pitää keksiä niille muuta käyttöä jos paremmat kuitenkin löytyisi.
Näemmä NGK BKR5EKU tulpassa on vastus 3.8k Ohm NGK:ssa on kaksi sivuelektrodia... Tosin kärkiväli on 1.6mm

Ei hyvältä kuulosta sekään....
Täytyypä ruveta etsimään paremmin käypäsiä tulppia.
Jos jostain löytyisi vanhaa varastoa vastuksettomia, niin vois ostella muutaman varastoonkin. Yhden puolan hinnalla kun saa jo kolmet tulpat....

Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Ja viitsitkö mitata onko vastukseton tulppa?Roisto kirjoitti:Terve,
Tätä ainakin löytyy. Veholta kävin männä viikolla hakemassa omaan 320:een kynttilät ja näyttää olevan juuri tuo leima tulpassa. Mersun numero on 003 159 68 03. Tällä hetkellä on paikoillaan Championin tuikut. En muista mitä niissä luki mutta niiden varaosanumero oli 003 159 67 03 26.sleepz kirjoitti:Beru 14F-8DU4
t.
Risto
Hyvä jos löytyy edes yhtä merkkiä oikeilla spekseillä olevia! Meinaapa jo vaikeaksi mennä tulppienkin hankinta.
Varmaan viherpiipertäjät painostaneet tulpanvalmistjia poistamaan yli 10v vanhoissa autoissa olevien tulppien malleja valikoimista

Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Nonii kävin nyt sitte itekki hakemassa veholta tuota BERU tulppaa ja myyjä kävi vielä mittaamassa ja sano, että ei oo vastusta.
Oli muutes yks päivä sateinen keli ja kävin ajamassa ja kun tulin parkkiin niin auto kävi vajailla ja täristi tyhjä käynnillä, seuraavana päivänä laitoin käyntiin ja kävi taas kaikilla normaalisti. Tuskimpa se tällä tulppien vaihdolla kummenee vaikka autossa olikin kiinni iridium tulpat?
Vissiin pitää alkaa sitä johto sarjaa uusimaan?
Oli muutes yks päivä sateinen keli ja kävin ajamassa ja kun tulin parkkiin niin auto kävi vajailla ja täristi tyhjä käynnillä, seuraavana päivänä laitoin käyntiin ja kävi taas kaikilla normaalisti. Tuskimpa se tällä tulppien vaihdolla kummenee vaikka autossa olikin kiinni iridium tulpat?
Vissiin pitää alkaa sitä johto sarjaa uusimaan?
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
moi.sleepz kirjoitti:Nyt uudet tulpat koneessa ja kävi tosi nätisti, kunnes kävi vähän ajamassa ja alko taas kone pyöria vaijailla.. sitte annoin seistä jonku aikaa tyhjäkäynnillä, niin kävi taas kaikilla ja ku vähän poljin kaasua niin taas pyöri vajailla?
vähän menee ohi tulppien mutta....oletko jo kaikki alipaineletkut tarkistanut?
etsiskelin joku aika sitten samanlaista vikaa ja paljastui alipainevuodoksi...yllättäen!.
välillä kävi kuin kello ja sitten taas röpelti ja tyhjäkäynti pomppasi lopuksi (kun letkut oli tarpeeksi katki) 1500rpm tienoille...
kaikki letkut uusiksi ja kone käy kuin uusi....
siinä jo aikaisemmin vaihtelin tulppaa ja puolaakin....turhaan.
Voi kettu, tarkista ne puolat jos vielä käy huonosti. Mutta mulla on puola menny aina laakista ja ei oo käynti parantunut jos se puola huonona.sleepz kirjoitti:Moro.
En oo vielä letkuja katellu vaan nyt kävin taas auton käynnistämässä ja pelas hyvin kävin 10 kilsan lekin heittämässä ja ei mitään ongelmaa.. mittaristossa palo "hehkulamppu" symboli vähän aikaa ja seki sammu itestää? meneepä mystiseksi.. eikait se auta ku ajella vaa toivoa että se pelaa
Sama lamppu syttynyt itselläkin välillä. Tarkista palaako sulla sumarit ja rekisterikilven valot kun polttaa varoitusvaloa. Niissä sumareissa on tyyppivikaa pistokkeen maadoitusliitännässä H1 lamppuun, tarkista lampun pistoke.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Tilasin tuolta rockautosta bosch tulpanjohtosarjan ja 24 bosch F8DC4 vanhanliiton tulppaa posteineen 92e ja siihen rapsahtaa sitten varmaan tullia hieman.Roisto kirjoitti:Taisi olla luokkaa viitonen / kynttilä.AMGMage kirjoitti:Mikä oli tulppien hinta?
t.
Risto
Tulpat 1.06/kpl eli jos ovat oikean mallisia niin halpoja on. Sytkäjohdot on 41.07e eli ei pahat.
Saa tulla veroa 100% ja silti kannattaa. Katotaan nyt mitä sieltä tulee... Varmaan italialaiset sytkäjohdot ja vastukselliset tulpat...




Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Nyt tuli tulpat rockautosta. Ovat juuri sopivaa mallia. 0KOhm vastus ja nämähän on tehty Brasiliassa, nyt kelpaaAK47 kirjoitti:Tilasin tuolta rockautosta bosch tulpanjohtosarjan ja 24 bosch F8DC4 vanhanliiton tulppaa posteineen 92e ja siihen rapsahtaa sitten varmaan tullia hieman.Roisto kirjoitti:Taisi olla luokkaa viitonen / kynttilä.AMGMage kirjoitti:Mikä oli tulppien hinta?
t.
Risto
Tulpat 1.06/kpl eli jos ovat oikean mallisia niin halpoja on. Sytkäjohdot on 41.07e eli ei pahat.
Saa tulla veroa 100% ja silti kannattaa. Katotaan nyt mitä sieltä tulee... Varmaan italialaiset sytkäjohdot ja vastukselliset tulpat...Ja tulli ottaa 200% autoveron
![]()
![]()

Johtosarja (+häiriönpoistajat jotka veholla 60e) myös bosch, tehty spaniassa


Suurin säästöhän tässä on, jos saa estettyä puolien ja ecun palamisen. Muu on periaatteellista pikkunäpertelyä rahatasolla. Ei auton omistajan talous kaadu jos ostaa vaikka 10e+ maksavat tulpat. Mutta se ettei asiakasta haluta palvella vaikka se olisi mahdollista ilman mainittavaa lisätyötä. Välinpitämättömyys on Suomessa paisunut liiallisuuksiin.
Pähkinänkuoressa: 24 tulppaa + johtosarja m104 + häiriönpoistovastukset 3kpl = noin 126e kuluineen. Saman valmistajan vastaavat osat suomessa 330e ja ylöspäin.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Aika hyvä mesta toi RockAuto, hinnat kohdallaan eikä rahtikaan yleensä paha pienille osille, kun miettii että tulevat kuitenkin kotiovelle asti toimitettuna. Nopeimmillaan olen saanut osat n. kolmessa päivässä, maanantai iltana tilasin ja perjantai päivällä sain osat.
Eikä pidä unohtaa tyylikästä magneettia jonka saa aina tilauksen yhteydessä.
Tiesitkö AK47 muuten siitä RockAuton 5% alennuskoodista, toimiva koodi löytyy aina Overdriveltä.
Eikä pidä unohtaa tyylikästä magneettia jonka saa aina tilauksen yhteydessä.
Tiesitkö AK47 muuten siitä RockAuton 5% alennuskoodista, toimiva koodi löytyy aina Overdriveltä.

r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ne on samassa paketissa kaikki. 09385 taitaa olla rockauton tuotenumero. Tais fedex jättää ottamatta omat tullaus kulut kun tuli vain alv suuruinen velotus kortille... Tai sitten tulee tulli ja alv tai fedex lisäkulu päälle? Halpaa kuin saippua.AMGMage kirjoitti:Pistätkö AK47 vielä osanumerot noista johtosarjasta ja häiriönpoistajista. Tilailen saman setin ku kerran ruvettiin ostelee
Edit: saattaa olla että tuo johtosarja on liittimiltään erilainen kuin alkuperäinen. Ainakin mulla on autossa suorilla päillä olevat puoliin tulevat liittime ja ostamassani sarjassa on 90 asteen kulmassa olevat hatut. Varmaan käyvät, mutta tiedoksi. Tarkista omasta onko millaisella hatulla entiset. Niin ei tule vääriä.
Löyty kivat mersusivut aiheeseen liittyen...
http://www.mercedesdefects.com/
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.