c36 amg tulpat

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
sleepz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 17.08.2010 17:26

c36 amg tulpat

Viesti Kirjoittaja sleepz »

Eli mitkä tulpat kyseiseen autoon nyt pitäisi laittaa, kun on ollut juttua että ei saa laittaa r-tulppia?
Lade
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 22.09.2004 16:51
Paikkakunta: hämeenlinna

tulpista

Viesti Kirjoittaja Lade »

Voikin olla hankalaa kun ei niitä resistorittomia enää tehdä. Näin ainakin oli c43 alkup. tulppatyypin kanssa. Tehdas suosittelee korvaavaksi resistorimallia ja niillä olen tän kesän menny, ei ongelmia.
E220cdi-14
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Moi
Itselle tuli tulpat ( Bosch F8DC4 ) RockAutosta kun tilasin muutakin tavaraa sieltä.
Eli ilman vastusta olevat, eikä olleet kalliit 1.39$ / kpl
:arrow: www.rockauto.com
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
sleepz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 17.08.2010 17:26

Viesti Kirjoittaja sleepz »

veholle soitin ja sanoivat että niillä on tulpat ja että saa sen häiriönpoistajan ruuvattua irti?
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2658
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

sleepz kirjoitti:veholle soitin ja sanoivat että niillä on tulpat ja että saa sen häiriönpoistajan ruuvattua irti?
:shock: ja semmoista suosittelivat?

Mitä tulppaa tarjosivat? Saa sieltä ne häiriönpoistovastukset pois mitta kyllä sinne jotain pitäisi tulpan ja puolan väliin saada tilalle. Onko niillä marmoritiskillä vastuksettomia "häiriönpoistajia"???

Katso nyt että tulppa olisi mahdollisimman samanlainen kaikin puoli kuin alkuperäiset suositukset. Yhdellä sivuelektrodilla ja lämpöarvo ja vastus sama kuin orkkiksena.

Tuskimpa haluat puolien paukkumista ja mahdollista ecu kärähdystä!

Itsellä on ollut possin 0.8mm kärkivälillä olevat tavalliset tulpat. Puolia on toki mennyt mutta johtosarjan syyksi ne pistän. Jos kärkiväli menee yli millin, niin alkaa käynti huononemaan ja puolat vaarassa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
sleepz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 17.08.2010 17:26

Viesti Kirjoittaja sleepz »

Minkä malliset boschit tai siis mikä se merkintä niissä on ollu? ja onko ne siis vastuksettomat?
sleepz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 17.08.2010 17:26

Viesti Kirjoittaja sleepz »

Bosch F8DC4
Beru 14F-8DU4
Champion C11YCC

Nuo suositukset löytyy ainaki oman amg:n pellin alta.. oonko nyt ymmärtäny oikeen että mitään noista ei enää löydy?
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,
sleepz kirjoitti:Beru 14F-8DU4
Tätä ainakin löytyy. Veholta kävin männä viikolla hakemassa omaan 320:een kynttilät ja näyttää olevan juuri tuo leima tulpassa. Mersun numero on 003 159 68 03. Tällä hetkellä on paikoillaan Championin tuikut. En muista mitä niissä luki mutta niiden varaosanumero oli 003 159 67 03 26.

t.
Risto
E500 – 211.070
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2658
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

sleepz kirjoitti:Bosch F8DC4
Beru 14F-8DU4
Champion C11YCC

Nuo suositukset löytyy ainaki oman amg:n pellin alta.. oonko nyt ymmärtäny oikeen että mitään noista ei enää löydy?
Autossa oli kun sen sain juurikin BOSCH F8DC4 tulpat mersun leimalla.

Ja näissähän on juurikin vastusta noin 0 Ohm (itse korkeimman omakätisesti mitattuna).

Sitten siinä on ollut BOSCH FR8DC+ +6 tulppia joissa onkin vastusta 5.6k Ohm WTF! Taas nähtiin että kaikki pitäis heti mitata ja testata siinä tiskillä.

Eipä ihme että on puolia paukkunut.

Enää ei nuota tulppia passaa laitella.... Yhdet on kylläkin jo tuolla oottamassa seuraavaa vaihtoa, pitää keksiä niille muuta käyttöä jos paremmat kuitenkin löytyisi.

Näemmä NGK BKR5EKU tulpassa on vastus 3.8k Ohm NGK:ssa on kaksi sivuelektrodia... Tosin kärkiväli on 1.6mm :shock:

Ei hyvältä kuulosta sekään....

Täytyypä ruveta etsimään paremmin käypäsiä tulppia.

Jos jostain löytyisi vanhaa varastoa vastuksettomia, niin vois ostella muutaman varastoonkin. Yhden puolan hinnalla kun saa jo kolmet tulpat.... :D
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2658
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Roisto kirjoitti:Terve,
sleepz kirjoitti:Beru 14F-8DU4
Tätä ainakin löytyy. Veholta kävin männä viikolla hakemassa omaan 320:een kynttilät ja näyttää olevan juuri tuo leima tulpassa. Mersun numero on 003 159 68 03. Tällä hetkellä on paikoillaan Championin tuikut. En muista mitä niissä luki mutta niiden varaosanumero oli 003 159 67 03 26.

t.
Risto
Ja viitsitkö mitata onko vastukseton tulppa?

Hyvä jos löytyy edes yhtä merkkiä oikeilla spekseillä olevia! Meinaapa jo vaikeaksi mennä tulppienkin hankinta.

Varmaan viherpiipertäjät painostaneet tulpanvalmistjia poistamaan yli 10v vanhoissa autoissa olevien tulppien malleja valikoimista :D
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
sleepz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 17.08.2010 17:26

Viesti Kirjoittaja sleepz »

Nonii kävin nyt sitte itekki hakemassa veholta tuota BERU tulppaa ja myyjä kävi vielä mittaamassa ja sano, että ei oo vastusta.

Oli muutes yks päivä sateinen keli ja kävin ajamassa ja kun tulin parkkiin niin auto kävi vajailla ja täristi tyhjä käynnillä, seuraavana päivänä laitoin käyntiin ja kävi taas kaikilla normaalisti. Tuskimpa se tällä tulppien vaihdolla kummenee vaikka autossa olikin kiinni iridium tulpat?

Vissiin pitää alkaa sitä johto sarjaa uusimaan?
sleepz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 17.08.2010 17:26

Viesti Kirjoittaja sleepz »

Nyt uudet tulpat koneessa ja kävi tosi nätisti, kunnes kävi vähän ajamassa ja alko taas kone pyöria vaijailla.. sitte annoin seistä jonku aikaa tyhjäkäynnillä, niin kävi taas kaikilla ja ku vähän poljin kaasua niin taas pyöri vajailla?
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

sleepz kirjoitti:Nyt uudet tulpat koneessa ja kävi tosi nätisti, kunnes kävi vähän ajamassa ja alko taas kone pyöria vaijailla.. sitte annoin seistä jonku aikaa tyhjäkäynnillä, niin kävi taas kaikilla ja ku vähän poljin kaasua niin taas pyöri vajailla?
moi.
vähän menee ohi tulppien mutta....oletko jo kaikki alipaineletkut tarkistanut?

etsiskelin joku aika sitten samanlaista vikaa ja paljastui alipainevuodoksi...yllättäen!.

välillä kävi kuin kello ja sitten taas röpelti ja tyhjäkäynti pomppasi lopuksi (kun letkut oli tarpeeksi katki) 1500rpm tienoille...

kaikki letkut uusiksi ja kone käy kuin uusi....

siinä jo aikaisemmin vaihtelin tulppaa ja puolaakin....turhaan.
sleepz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 17.08.2010 17:26

Viesti Kirjoittaja sleepz »

Moro.
En oo vielä letkuja katellu vaan nyt kävin taas auton käynnistämässä ja pelas hyvin kävin 10 kilsan lekin heittämässä ja ei mitään ongelmaa.. mittaristossa palo "hehkulamppu" symboli vähän aikaa ja seki sammu itestää? meneepä mystiseksi.. eikait se auta ku ajella vaa toivoa että se pelaa :D
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2658
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

sleepz kirjoitti:Moro.
En oo vielä letkuja katellu vaan nyt kävin taas auton käynnistämässä ja pelas hyvin kävin 10 kilsan lekin heittämässä ja ei mitään ongelmaa.. mittaristossa palo "hehkulamppu" symboli vähän aikaa ja seki sammu itestää? meneepä mystiseksi.. eikait se auta ku ajella vaa toivoa että se pelaa :D
Voi kettu, tarkista ne puolat jos vielä käy huonosti. Mutta mulla on puola menny aina laakista ja ei oo käynti parantunut jos se puola huonona.

Sama lamppu syttynyt itselläkin välillä. Tarkista palaako sulla sumarit ja rekisterikilven valot kun polttaa varoitusvaloa. Niissä sumareissa on tyyppivikaa pistokkeen maadoitusliitännässä H1 lamppuun, tarkista lampun pistoke.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
sleepz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 17.08.2010 17:26

Viesti Kirjoittaja sleepz »

Jep, kiitti vinkeistä!
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Pitäisi itselläkin tarkastella imuvuodot – tyhjäkäynti meinaa seilata. Tarkoituksessa on myös käyttää kaasuläppä irti ja ruiskaista sinne esim. potentiometrin putsausainetta. Se tuntui tepsivän serkkupojan M111:een. Samalla näkisi läpän johtojen kunnon.

t.
Risto
E500 – 211.070
Avatar
AMGMage
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 10.10.2009 22:04
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja AMGMage »

sleepz kirjoitti:Nonii kävin nyt sitte itekki hakemassa veholta tuota BERU tulppaa ja myyjä kävi vielä mittaamassa ja sano, että ei oo vastusta.
Mikä oli tulppien hinta?
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

AMGMage kirjoitti:Mikä oli tulppien hinta?
Taisi olla luokkaa viitonen / kynttilä.

t.
Risto
E500 – 211.070
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2658
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Roisto kirjoitti:
AMGMage kirjoitti:Mikä oli tulppien hinta?
Taisi olla luokkaa viitonen / kynttilä.

t.
Risto
Tilasin tuolta rockautosta bosch tulpanjohtosarjan ja 24 bosch F8DC4 vanhanliiton tulppaa posteineen 92e ja siihen rapsahtaa sitten varmaan tullia hieman.

Tulpat 1.06/kpl eli jos ovat oikean mallisia niin halpoja on. Sytkäjohdot on 41.07e eli ei pahat.

Saa tulla veroa 100% ja silti kannattaa. Katotaan nyt mitä sieltä tulee... Varmaan italialaiset sytkäjohdot ja vastukselliset tulpat... :D Ja tulli ottaa 200% autoveron :D :D :D
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2658
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

AK47 kirjoitti:
Roisto kirjoitti:
AMGMage kirjoitti:Mikä oli tulppien hinta?
Taisi olla luokkaa viitonen / kynttilä.

t.
Risto
Tilasin tuolta rockautosta bosch tulpanjohtosarjan ja 24 bosch F8DC4 vanhanliiton tulppaa posteineen 92e ja siihen rapsahtaa sitten varmaan tullia hieman.

Tulpat 1.06/kpl eli jos ovat oikean mallisia niin halpoja on. Sytkäjohdot on 41.07e eli ei pahat.

Saa tulla veroa 100% ja silti kannattaa. Katotaan nyt mitä sieltä tulee... Varmaan italialaiset sytkäjohdot ja vastukselliset tulpat... :D Ja tulli ottaa 200% autoveron :D :D :D
Nyt tuli tulpat rockautosta. Ovat juuri sopivaa mallia. 0KOhm vastus ja nämähän on tehty Brasiliassa, nyt kelpaa ;)

Johtosarja (+häiriönpoistajat jotka veholla 60e) myös bosch, tehty spaniassa ;) On siinä tavara kiertänyt maailmaa ja hinta kuluttajalle 50%+++ halvempi kuluineen kuin suomessa. Mistä ihmeestä me maksetaan täällä härmässä ja miksi ihmeessä? Bosch katalogissa suositellaan väärää tulppaa tilalle, vaikka tekevät niitä sopivia tulppia. Riko siinä puolia ja ecuja ja maksa vääristä tulpista se 5e tuossa suomen tiskillä. Jos tilaa pelkkiä tulppia 25kpl saa ilman tulleja ja alveja. => eli n. 2e per tulppa :shock:

Suurin säästöhän tässä on, jos saa estettyä puolien ja ecun palamisen. Muu on periaatteellista pikkunäpertelyä rahatasolla. Ei auton omistajan talous kaadu jos ostaa vaikka 10e+ maksavat tulpat. Mutta se ettei asiakasta haluta palvella vaikka se olisi mahdollista ilman mainittavaa lisätyötä. Välinpitämättömyys on Suomessa paisunut liiallisuuksiin.

Pähkinänkuoressa: 24 tulppaa + johtosarja m104 + häiriönpoistovastukset 3kpl = noin 126e kuluineen. Saman valmistajan vastaavat osat suomessa 330e ja ylöspäin.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Aika hyvä mesta toi RockAuto, hinnat kohdallaan eikä rahtikaan yleensä paha pienille osille, kun miettii että tulevat kuitenkin kotiovelle asti toimitettuna. Nopeimmillaan olen saanut osat n. kolmessa päivässä, maanantai iltana tilasin ja perjantai päivällä sain osat.
Eikä pidä unohtaa tyylikästä magneettia jonka saa aina tilauksen yhteydessä.

Tiesitkö AK47 muuten siitä RockAuton 5% alennuskoodista, toimiva koodi löytyy aina Overdriveltä. :wink:
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Avatar
AMGMage
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 10.10.2009 22:04
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja AMGMage »

Pistätkö AK47 vielä osanumerot noista johtosarjasta ja häiriönpoistajista. Tilailen saman setin ku kerran ruvettiin ostelee :D
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2658
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

AMGMage kirjoitti:Pistätkö AK47 vielä osanumerot noista johtosarjasta ja häiriönpoistajista. Tilailen saman setin ku kerran ruvettiin ostelee :D
Ne on samassa paketissa kaikki. 09385 taitaa olla rockauton tuotenumero. Tais fedex jättää ottamatta omat tullaus kulut kun tuli vain alv suuruinen velotus kortille... Tai sitten tulee tulli ja alv tai fedex lisäkulu päälle? Halpaa kuin saippua.

Edit: saattaa olla että tuo johtosarja on liittimiltään erilainen kuin alkuperäinen. Ainakin mulla on autossa suorilla päillä olevat puoliin tulevat liittime ja ostamassani sarjassa on 90 asteen kulmassa olevat hatut. Varmaan käyvät, mutta tiedoksi. Tarkista omasta onko millaisella hatulla entiset. Niin ei tule vääriä.

Löyty kivat mersusivut aiheeseen liittyen...

http://www.mercedesdefects.com/
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Vastaa Viestiin