M104 termari?? (lämpöongelma)
M104 termari?? (lämpöongelma)
Hola! Minkähän asteinen termari kuuluisi m104 moottorissa olla. Kyseessä on 320 TE -93. Tuntuu lämmöt vähän seilaavan edes taas...
Viimeksi muokannut ege, Su 04.04.2010 23:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
79 ja 87 asteisia myy KL-varaosat.Manu300cea24 kirjoitti:Olisko jotain 80-85 selibaattiastetta normi.

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Sergey kirjoitti:mulla 87. Ja mulla oli myös kontaktihäikkä.


MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
niin siis mittari seilaa sen 80 asteen viivan ja seuraavan viivan yläpuolen väliä. Termarin tiiviste kyllä näyttää vuotavan vähän, mutta tuskin vaikuttaa siihen... Ostin kyllä uuden termarin ja tiivisteen silti. Missäs se lämpömittarin anturi sijaitsee?? Termariin tulee kaksi anturia, yksi yksinapainen ja yksi kaksinapainen. Varaosamyyjä väitti kivenkovaan paikallisessa mersuliikkeessä että niistä kumpikaan ei ole lämpömittarin anturi... Niin, ja ne kaksi pienempää tuuletinta sen pääflektin edessä alkaa pauhaa kun lämpömittarin viisari nousee toiseksi viimeisen viivan yli... Eli siis lämmötkin nousee?!?!
Termari vaihdettu, mutta ei auttanut lämpöjen seilaamiseen!
Luulisin että vika löytyy tuulettimien puolelta, tai niiden säädöstä, koska lämmöt laskee normaalin kun ne kaksi pienempää flektiä alkaa pauhaa ja nousee taas kun ne sammuu... Nousee siis sen toiseks viimisen viivan ja 120 viivan väliin.
Tosin ajaessa lämmöt pysyy "kurissa" ja nousee taas esim. liikennevaloissa, tyhjäkäynnillä ym.
Täytyy vissii pyhien jälkee piipahtaa merkkiliikkeen marmoritiskillä.
Luulisin että vika löytyy tuulettimien puolelta, tai niiden säädöstä, koska lämmöt laskee normaalin kun ne kaksi pienempää flektiä alkaa pauhaa ja nousee taas kun ne sammuu... Nousee siis sen toiseks viimisen viivan ja 120 viivan väliin.
Tosin ajaessa lämmöt pysyy "kurissa" ja nousee taas esim. liikennevaloissa, tyhjäkäynnillä ym.
Täytyy vissii pyhien jälkee piipahtaa merkkiliikkeen marmoritiskillä.
W124 320TE -93
Ex W123 280TE -76/84
Ex W123 230E -82
Ex W123 280TE -76/84
Ex W123 230E -82
-
- Mersumies
- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: M104 termari?? (lämpöongelma)
ege kirjoitti:Hola! Minkähän asteinen termari kuuluisi m104 moottorissa olla. Kyseessä on 320 TE -93. Tuntuu lämmöt vähän seilaavan edes taas...
Automaattilaatikolla voisi olla kesällä helteellä parempi tuo 79 asteinen tuppaa ruuhkassa lämmöt nousemaan.
Talvella olen käyttänyt 92+ termaria nousee lämmöt nopemmin pakkasella lyhyessä ajossa eikä ongelmia pitkäänkään ajettaessa.
Meseillään
-
- Mersumies
- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Termarin kopassa on kolme anturia 320:ssä
Yksi tappinen musta on lämpömittarin anturi. Toinen kaksi tappinen sininen on puhaltimien anturi ja kolmas pyöreä musta kaksi tappinen vaakatasossa on ruiskun lämpötila anturi.ege kirjoitti:niin siis mittari seilaa sen 80 asteen viivan ja seuraavan viivan yläpuolen väliä. Termarin tiiviste kyllä näyttää vuotavan vähän, mutta tuskin vaikuttaa siihen... Ostin kyllä uuden termarin ja tiivisteen silti. Missäs se lämpömittarin anturi sijaitsee?? Termariin tulee kaksi anturia, yksi yksinapainen ja yksi kaksinapainen. Varaosamyyjä väitti kivenkovaan paikallisessa mersuliikkeessä että niistä kumpikaan ei ole lämpömittarin anturi... Niin, ja ne kaksi pienempää tuuletinta sen pääflektin edessä alkaa pauhaa kun lämpömittarin viisari nousee toiseksi viimeisen viivan yli... Eli siis lämmötkin nousee?!?!
Meseillään
Joskus joku on laittanut termostaatin jopa väärin päin, ja siksi moottori nosteli lämpöjä
Kauan pähkäilin ja mietin että termarista se ei ainakaan johdu kun on uus ja vielä mb originaali! Kaikkea sattuu kun ajatus ei ole asennuksessa mukana.
En tosin tiedä onnistuuko moinen m104 kans, mutta om617:ssa ainakin onnistu!

En tosin tiedä onnistuuko moinen m104 kans, mutta om617:ssa ainakin onnistu!
IG: @pyrytakkunen
Taitaa olla konetyypin ominaisuus.
Aiheesta on keskusteltu aikaisemmin jo täällä:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=65106
Mittasin vesiputkien lämpötilaa infrapunamittarilla ja todellakin ne on jonkun matkaa toistasataa astetta kun mennään sen satasen viivan yli.
Pakko vaan tottua siihen että koneellakin on kuuma helteellä. Olen ottanut ennen sammuttamista ilmastoinnin pois päältä jolloin lämmöt kääntyy laskuun ja hetken päästä mittarissa on enää noin 90 astetta ja tuntuu huomatttavasti mukavammalta sammuttaa sen jälkeen.
Lämmöt laskee satasesta heti kun auton saa vähän liikkeelle. Onkohan konehuoneen ilmanvaihto niin huono että se aiheuttaa kyseisen ilmiön ? Onhan tuonne pellin alle tungettu isompia kasejakin
Konepellin kun avaa ruuhkassa seisomisen jälkeen niin siellä on oikeasti tosi kuumaa. Eipä ihme että ennestäänkin hatarat sähköjohdot murenee vauhdilla.
Aiheesta on keskusteltu aikaisemmin jo täällä:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=65106
Mittasin vesiputkien lämpötilaa infrapunamittarilla ja todellakin ne on jonkun matkaa toistasataa astetta kun mennään sen satasen viivan yli.
Pakko vaan tottua siihen että koneellakin on kuuma helteellä. Olen ottanut ennen sammuttamista ilmastoinnin pois päältä jolloin lämmöt kääntyy laskuun ja hetken päästä mittarissa on enää noin 90 astetta ja tuntuu huomatttavasti mukavammalta sammuttaa sen jälkeen.
Lämmöt laskee satasesta heti kun auton saa vähän liikkeelle. Onkohan konehuoneen ilmanvaihto niin huono että se aiheuttaa kyseisen ilmiön ? Onhan tuonne pellin alle tungettu isompia kasejakin

Konepellin kun avaa ruuhkassa seisomisen jälkeen niin siellä on oikeasti tosi kuumaa. Eipä ihme että ennestäänkin hatarat sähköjohdot murenee vauhdilla.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
-
- Mersumies
- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Jäähdytysjärjestelmän pesu
Oletteko pesseet jäähdytysjärjestelmän ikinä? Vanha konsti on pestä systeemi ruokasoodalla. Ensin vanhat nesteet pois ja tilalle vettä 5-6 litraa johon on liuotettu ruokasooda puoli pussillista systeemi täyteen. Sen jälkeen ajoa pari päivää ( 50 -100 km). Vedet pois ja tilalle puhdasta vettä ajoa. Vedet pois onko vielä likaa seassa, jos on uusinta käsittely. Varoitus elä tee tätä Pakkasella vai n kesä kelillä.
Meseillään
Yksi syy lämpöjen seilaamiseen vois olla visko, tai sen toimimattomuus. Omassa SL:ssä, se aiheutti moista ongelmaa. Varsinainen jäähdytys jos tulee noilla sähköflekteillä, niin silloin saattaa lämpötilavaihtelukin olla aika iso.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
-
- Mersumies
- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Yhtä kokoa pusseja kaupassa
Sergey kirjoitti:kuinka paljon on "puoli pussillista"?
Koko pussi on noin 0,5 kg pussukka ruokasoodaa.
Meseillään