w211 2007 huoltovalon nollaus
w211 2007 huoltovalon nollaus
Tervehdys,
W211 '07 200E huoltovalon (Service C) nollaus pitäisi suorittaa. Googlettelin aika läjän eri ohjeita mutta enpä saa tuota service menua mistään näkyviin ja edellinen omistaja on onnistunut hukkaamaan ohjekirjan (ja jota ei tilaamalla tähän hätään saa kovin nopeasti). Neuvoja kaivattaisiin, kiitos jo etukäteen!
W211 '07 200E huoltovalon (Service C) nollaus pitäisi suorittaa. Googlettelin aika läjän eri ohjeita mutta enpä saa tuota service menua mistään näkyviin ja edellinen omistaja on onnistunut hukkaamaan ohjekirjan (ja jota ei tilaamalla tähän hätään saa kovin nopeasti). Neuvoja kaivattaisiin, kiitos jo etukäteen!
Re: w211 2007 huoltovalon nollaus
Kirjoita Googleen "mersun huoltonäyttö" Siellä on sivukaupalla ohjeita.dreamwiz kirjoitti:Tervehdys,
W211 '07 200E huoltovalon (Service C) nollaus pitäisi suorittaa. Googlettelin aika läjän eri ohjeita mutta enpä saa tuota service menua mistään näkyviin ja edellinen omistaja on onnistunut hukkaamaan ohjekirjan (ja jota ei tilaamalla tähän hätään saa kovin nopeasti). Neuvoja kaivattaisiin, kiitos jo etukäteen!
Mulla on kahdet eri ohjeet mutta ne on 2000 mallin w210
Voinhan ne tähän kirjoittaa mutta takuuta ei ole että toimii sun autossa.
Ensin ohjekirjasta joka ei toiminut mun autossa.
Kierrä avain virtalukossa 2 asentoon
jos osamatkamittari ja matkamittari eivät ole näkyvissä paina läpysköistä sivu 92 esille. Sitten nuolinäppäimillä niin kaun kunnes tulee näkyviin huoltonäyttö. Paina näppäintä R noin 2sek. Monitoiminäytössä on kysymys
"Do you want to reset service interval? Confirm by pressing R" Eli haluatko nollata huollon? vahvista R näppäimellä. Kun olet painanut näppäintä niin huoltonäyttö nollaantuu ja näyttöön ilmestyy uusi huoltoviesti kilometreinä tai päivinä.

1. Sammuta auto, sulje ovet
2. Avain virtalukkoon ja asentoon 2
3. Heti perään paina kaksi kertaa 0 tai R näppäintä
4. Avain nolla-asentoon
5. Paina 0 tai R näppäin pohjaan ja pidä se siellä
6. Virta taas asentoon 2
7. Odota noin 10 sek koko ajan 0 tai R nappia painaen ja odota piippausta.
8. Piippauksen jälkeen mittaristo näyttää lukemaa 20000 jolloin näyttö on
nollaantunut ja näytössä on seuraavan huollon ajankohta.
PS Nämä nollaukset toimii jos sulla huoltonäyttö herjaa jo huollon ajankohtaa. Jos ei niin ei ole mitään nollattavaakaan. Mulla herjaa 2000 km ennen.
Vastaile josko onnistui.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Kiitos vinkeistä. Eipä valitettavasti tullut service menua esille (tai oikeastaan mitään muutakaan reaktiota) näillä ohjeilla. Kävin paikallisessa liikkeessäkin näyttämässä, mutta eivät saaneet yleistesterilläänkään tuota nollattua (se tunsi W211 ainoastaan 2002-2006 vuosien ajalta eikä sitäkään kautta tuo onnistunut). Lienee retki merkkihuoltoon edessä :/
Kyllä sen huoltonäytön pitäisi nolla Rikun ohjeilla tulla näkyville. Kannattaisi kokeilla uudelleen ja seuraa tarkkaan ohjeita. Olihan ovet ja luukut kiinni, olikos se virta ykkösasennossa vai täysi sähkö päällä nollattaessa? Kai se Rikun ohjeen mukaisesti pitää olla oikein päällä.dreamwiz kirjoitti:Kiitos vinkeistä. Eipä valitettavasti tullut service menua esille (tai oikeastaan mitään muutakaan reaktiota) näillä ohjeilla. Kävin paikallisessa liikkeessäkin näyttämässä, mutta eivät saaneet yleistesterilläänkään tuota nollattua (se tunsi W211 ainoastaan 2002-2006 vuosien ajalta eikä sitäkään kautta tuo onnistunut). Lienee retki merkkihuoltoon edessä :/
Eikä sitä välttämättä merkkihuoltoon tarvitse viedä Starillakaan nollausta varten.
Tämä toimi ainakin minun pirssiin. Auto on siis S211 e320+ 7G -9/06.RikuK kirjoitti:Kokeiles näin:
Nopeusmittariin perusnäyttö (nopeus tai lämpötila).
Sytytysvirta päälle ja heti perään 3 kertaa reset-nappulaa nopeasti.
Näyttöön pitäisi tulla akun jännite. Ratin nuolilla huoltovalikkoon ja +/- näppäimillä confirm service kohtaan jne.
Kiitos Riku tätä ohjetta oon kaivannu.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Onhan tuo 09/2006 valmistusaika eikä rekisteröintikuukausi? Eli auto on facelift malli, pitäisi olla kaikin puolin sitten samanlainen kuin alkuperäisen postaajan auto ja samojen nollausohjeiden pitäisi toimia.PEPI kirjoitti:Tämä toimi ainakin minun pirssiin. Auto on siis S211 e320+ 7G -9/06.RikuK kirjoitti:Kokeiles näin:
Nopeusmittariin perusnäyttö (nopeus tai lämpötila).
Sytytysvirta päälle ja heti perään 3 kertaa reset-nappulaa nopeasti.
Näyttöön pitäisi tulla akun jännite. Ratin nuolilla huoltovalikkoon ja +/- näppäimillä confirm service kohtaan jne.
Kiitos Riku tätä ohjetta oon kaivannu.
Tuo 09/2006 on auton valmistusaika ja auto on se facelift. Terävä keula, peilit irti korista, ratin napit ovaalin muotoiset, ilman SBC jarruja ja mitä nyt näitä sitten onkin.
Silloin kun emännän kanssa haettiin autoa niin emäntä ois halunnu sen toisen joka ei ollu facelift. Oli paremmat varusteet mutta ostin tuon jossa huonommat varusteet mutta oli facelift. On muuten makia auto ajella, vielä kun annetaan autolle vähän töpsöli hoitua niin alkaa nakki palamaan.
Silloin kun emännän kanssa haettiin autoa niin emäntä ois halunnu sen toisen joka ei ollu facelift. Oli paremmat varusteet mutta ostin tuon jossa huonommat varusteet mutta oli facelift. On muuten makia auto ajella, vielä kun annetaan autolle vähän töpsöli hoitua niin alkaa nakki palamaan.

S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Työkaveri tuon saman ongelman kanssa juuri tappeli. Tee kuten 211:n ohjeissa sanotaan, mutta jätä toisella kertaa avain asentoon 1, ei 2. Saksankielisessä ohjeistuksessa tuo kuulemma on oikein...dreamwiz kirjoitti:Kiitos vinkeistä. Eipä valitettavasti tullut service menua esille (tai oikeastaan mitään muutakaan reaktiota) näillä ohjeilla. Kävin paikallisessa liikkeessäkin näyttämässä, mutta eivät saaneet yleistesterilläänkään tuota nollattua (se tunsi W211 ainoastaan 2002-2006 vuosien ajalta eikä sitäkään kautta tuo onnistunut). Lienee retki merkkihuoltoon edessä :/
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Kiitos kaikille vinkeistä. Kävin ne vielä tässä aamulla uudestaan läpi mutta tuloksetta. Onkohan 2007 -> jotenkin muuttunut tuo huoltoasetusten nollaus pre-facelifteihin verrattuna?MiHe kirjoitti: Työkaveri tuon saman ongelman kanssa juuri tappeli. Tee kuten 211:n ohjeissa sanotaan, mutta jätä toisella kertaa avain asentoon 1, ei 2. Saksankielisessä ohjeistuksessa tuo kuulemma on oikein...
MiHe, oliko jokin ylläolevista ohjeista w211 ohjeiden mukainen? Itsellä kun ei tosiaan ole sitä ohjekirjaa tässä käsillä vielä

Nyt en tiedä varmaksi kun itellä tuo 210 ja joskus noita 211:n ohjeita katselin tuolta mese.fi:n puolelta (joka on nyt ollut siis alhaalla pitkään), mutta jostain löysin täältäkin 211 ohjeen joka on tuon RikuK:n mukainen. Kokeilitko sitä niin että jätät aivaimen 1-asentoon?dreamwiz kirjoitti:
MiHe, oliko jokin ylläolevista ohjeista w211 ohjeiden mukainen? Itsellä kun ei tosiaan ole sitä ohjekirjaa tässä käsillä vielä
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=80590
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
PEPI:hän raportoi että ohje toimi facelift mallissa, tsoin vuodelta 2006 eikä 2007 mutta ei tuossa tosiaan mitään muutoksia pitäisi olla.dreamwiz kirjoitti: MiHe, oliko jokin ylläolevista ohjeista w211 ohjeiden mukainen? Itsellä kun ei tosiaan ole sitä ohjekirjaa tässä käsillä vielä
Oliskohan mittaristossa jotain vikaa/sekaisiin ja tarvii resetin Starilla.
Noniin, sain kun sainkin sen nollattua. Ja Rikun ohjeet itse asiassa oli ne jotka toimi, eli:
1) Avain 1-asentoon
2) Näytöstä PELKKÄ lämpötila TAI nopeus (riippuen asetuksista) esille. Se, joka näyttää keskinopeuksia ja lämpötilaa yhdellä näkymällä ei toimi.
3) 3 nopeaa painallusta trippimittarin nollauksesta (R / 0 nappi).
4) Jos ei toimi niin lue ohjeet uudelleen sanatarkasti
Kiitokset kaikille!
1) Avain 1-asentoon
2) Näytöstä PELKKÄ lämpötila TAI nopeus (riippuen asetuksista) esille. Se, joka näyttää keskinopeuksia ja lämpötilaa yhdellä näkymällä ei toimi.
3) 3 nopeaa painallusta trippimittarin nollauksesta (R / 0 nappi).
4) Jos ei toimi niin lue ohjeet uudelleen sanatarkasti

Kiitokset kaikille!
Yleensä pitää olla 2 asennossaRikuK kirjoitti:Hyvä että sait toimimaan. Nyt en mene satavarmasti sanomaan pitikö ennen tuota resettinaputtelua virta-avain olla 1- vai 2-asennossa... Jompi kumpi kuitenkin.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Su 23.10.2011 01:21
- Paikkakunta: Oulun maakunta
Re: w211 2007 huoltovalon nollaus
Onnistuihan tuo nollaaminen, vähän aikaa aluksi piti ihmetellä nappien painamisjärjestystä.
Re: w211 2007 huoltovalon nollaus
Tuossa kuvallinen ohje jos jotakin auttaa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan