w211 2007 huoltovalon nollaus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
dreamwiz
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 25.08.2010 13:12

w211 2007 huoltovalon nollaus

Viesti Kirjoittaja dreamwiz »

Tervehdys,

W211 '07 200E huoltovalon (Service C) nollaus pitäisi suorittaa. Googlettelin aika läjän eri ohjeita mutta enpä saa tuota service menua mistään näkyviin ja edellinen omistaja on onnistunut hukkaamaan ohjekirjan (ja jota ei tilaamalla tähän hätään saa kovin nopeasti). Neuvoja kaivattaisiin, kiitos jo etukäteen!
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: w211 2007 huoltovalon nollaus

Viesti Kirjoittaja tempera »

dreamwiz kirjoitti:Tervehdys,

W211 '07 200E huoltovalon (Service C) nollaus pitäisi suorittaa. Googlettelin aika läjän eri ohjeita mutta enpä saa tuota service menua mistään näkyviin ja edellinen omistaja on onnistunut hukkaamaan ohjekirjan (ja jota ei tilaamalla tähän hätään saa kovin nopeasti). Neuvoja kaivattaisiin, kiitos jo etukäteen!
Kirjoita Googleen "mersun huoltonäyttö" Siellä on sivukaupalla ohjeita.
Mulla on kahdet eri ohjeet mutta ne on 2000 mallin w210
Voinhan ne tähän kirjoittaa mutta takuuta ei ole että toimii sun autossa.
Ensin ohjekirjasta joka ei toiminut mun autossa.
Kierrä avain virtalukossa 2 asentoon
jos osamatkamittari ja matkamittari eivät ole näkyvissä paina läpysköistä sivu 92 esille. Sitten nuolinäppäimillä niin kaun kunnes tulee näkyviin huoltonäyttö. Paina näppäintä R noin 2sek. Monitoiminäytössä on kysymys
"Do you want to reset service interval? Confirm by pressing R" Eli haluatko nollata huollon? vahvista R näppäimellä. Kun olet painanut näppäintä niin huoltonäyttö nollaantuu ja näyttöön ilmestyy uusi huoltoviesti kilometreinä tai päivinä.
:idea: Sitten toi toinen systeemi.
1. Sammuta auto, sulje ovet
2. Avain virtalukkoon ja asentoon 2
3. Heti perään paina kaksi kertaa 0 tai R näppäintä
4. Avain nolla-asentoon
5. Paina 0 tai R näppäin pohjaan ja pidä se siellä
6. Virta taas asentoon 2
7. Odota noin 10 sek koko ajan 0 tai R nappia painaen ja odota piippausta.
8. Piippauksen jälkeen mittaristo näyttää lukemaa 20000 jolloin näyttö on
nollaantunut ja näytössä on seuraavan huollon ajankohta.
PS Nämä nollaukset toimii jos sulla huoltonäyttö herjaa jo huollon ajankohtaa. Jos ei niin ei ole mitään nollattavaakaan. Mulla herjaa 2000 km ennen.
Vastaile josko onnistui.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Viesti Kirjoittaja RikuK »

Kokeiles näin:
Nopeusmittariin perusnäyttö (nopeus tai lämpötila).
Sytytysvirta päälle ja heti perään 3 kertaa reset-nappulaa nopeasti.
Näyttöön pitäisi tulla akun jännite. Ratin nuolilla huoltovalikkoon ja +/- näppäimillä confirm service kohtaan jne.
dreamwiz
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 25.08.2010 13:12

Viesti Kirjoittaja dreamwiz »

Kiitos vinkeistä. Eipä valitettavasti tullut service menua esille (tai oikeastaan mitään muutakaan reaktiota) näillä ohjeilla. Kävin paikallisessa liikkeessäkin näyttämässä, mutta eivät saaneet yleistesterilläänkään tuota nollattua (se tunsi W211 ainoastaan 2002-2006 vuosien ajalta eikä sitäkään kautta tuo onnistunut). Lienee retki merkkihuoltoon edessä :/
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13721
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

dreamwiz kirjoitti:Kiitos vinkeistä. Eipä valitettavasti tullut service menua esille (tai oikeastaan mitään muutakaan reaktiota) näillä ohjeilla. Kävin paikallisessa liikkeessäkin näyttämässä, mutta eivät saaneet yleistesterilläänkään tuota nollattua (se tunsi W211 ainoastaan 2002-2006 vuosien ajalta eikä sitäkään kautta tuo onnistunut). Lienee retki merkkihuoltoon edessä :/
Kyllä sen huoltonäytön pitäisi nolla Rikun ohjeilla tulla näkyville. Kannattaisi kokeilla uudelleen ja seuraa tarkkaan ohjeita. Olihan ovet ja luukut kiinni, olikos se virta ykkösasennossa vai täysi sähkö päällä nollattaessa? Kai se Rikun ohjeen mukaisesti pitää olla oikein päällä.

Eikä sitä välttämättä merkkihuoltoon tarvitse viedä Starillakaan nollausta varten.
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Viesti Kirjoittaja PEPI »

RikuK kirjoitti:Kokeiles näin:
Nopeusmittariin perusnäyttö (nopeus tai lämpötila).
Sytytysvirta päälle ja heti perään 3 kertaa reset-nappulaa nopeasti.
Näyttöön pitäisi tulla akun jännite. Ratin nuolilla huoltovalikkoon ja +/- näppäimillä confirm service kohtaan jne.
Tämä toimi ainakin minun pirssiin. Auto on siis S211 e320+ 7G -9/06.

Kiitos Riku tätä ohjetta oon kaivannu.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13721
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

PEPI kirjoitti:
RikuK kirjoitti:Kokeiles näin:
Nopeusmittariin perusnäyttö (nopeus tai lämpötila).
Sytytysvirta päälle ja heti perään 3 kertaa reset-nappulaa nopeasti.
Näyttöön pitäisi tulla akun jännite. Ratin nuolilla huoltovalikkoon ja +/- näppäimillä confirm service kohtaan jne.
Tämä toimi ainakin minun pirssiin. Auto on siis S211 e320+ 7G -9/06.

Kiitos Riku tätä ohjetta oon kaivannu.
Onhan tuo 09/2006 valmistusaika eikä rekisteröintikuukausi? Eli auto on facelift malli, pitäisi olla kaikin puolin sitten samanlainen kuin alkuperäisen postaajan auto ja samojen nollausohjeiden pitäisi toimia.
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Viesti Kirjoittaja PEPI »

Tuo 09/2006 on auton valmistusaika ja auto on se facelift. Terävä keula, peilit irti korista, ratin napit ovaalin muotoiset, ilman SBC jarruja ja mitä nyt näitä sitten onkin.

Silloin kun emännän kanssa haettiin autoa niin emäntä ois halunnu sen toisen joka ei ollu facelift. Oli paremmat varusteet mutta ostin tuon jossa huonommat varusteet mutta oli facelift. On muuten makia auto ajella, vielä kun annetaan autolle vähän töpsöli hoitua niin alkaa nakki palamaan. :D
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6485
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

dreamwiz kirjoitti:Kiitos vinkeistä. Eipä valitettavasti tullut service menua esille (tai oikeastaan mitään muutakaan reaktiota) näillä ohjeilla. Kävin paikallisessa liikkeessäkin näyttämässä, mutta eivät saaneet yleistesterilläänkään tuota nollattua (se tunsi W211 ainoastaan 2002-2006 vuosien ajalta eikä sitäkään kautta tuo onnistunut). Lienee retki merkkihuoltoon edessä :/
Työkaveri tuon saman ongelman kanssa juuri tappeli. Tee kuten 211:n ohjeissa sanotaan, mutta jätä toisella kertaa avain asentoon 1, ei 2. Saksankielisessä ohjeistuksessa tuo kuulemma on oikein...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
dreamwiz
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 25.08.2010 13:12

Viesti Kirjoittaja dreamwiz »

MiHe kirjoitti: Työkaveri tuon saman ongelman kanssa juuri tappeli. Tee kuten 211:n ohjeissa sanotaan, mutta jätä toisella kertaa avain asentoon 1, ei 2. Saksankielisessä ohjeistuksessa tuo kuulemma on oikein...
Kiitos kaikille vinkeistä. Kävin ne vielä tässä aamulla uudestaan läpi mutta tuloksetta. Onkohan 2007 -> jotenkin muuttunut tuo huoltoasetusten nollaus pre-facelifteihin verrattuna?

MiHe, oliko jokin ylläolevista ohjeista w211 ohjeiden mukainen? Itsellä kun ei tosiaan ole sitä ohjekirjaa tässä käsillä vielä :)
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6485
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

dreamwiz kirjoitti:
MiHe, oliko jokin ylläolevista ohjeista w211 ohjeiden mukainen? Itsellä kun ei tosiaan ole sitä ohjekirjaa tässä käsillä vielä :)
Nyt en tiedä varmaksi kun itellä tuo 210 ja joskus noita 211:n ohjeita katselin tuolta mese.fi:n puolelta (joka on nyt ollut siis alhaalla pitkään), mutta jostain löysin täältäkin 211 ohjeen joka on tuon RikuK:n mukainen. Kokeilitko sitä niin että jätät aivaimen 1-asentoon?

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=80590
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13721
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

dreamwiz kirjoitti: MiHe, oliko jokin ylläolevista ohjeista w211 ohjeiden mukainen? Itsellä kun ei tosiaan ole sitä ohjekirjaa tässä käsillä vielä :)
PEPI:hän raportoi että ohje toimi facelift mallissa, tsoin vuodelta 2006 eikä 2007 mutta ei tuossa tosiaan mitään muutoksia pitäisi olla.

Oliskohan mittaristossa jotain vikaa/sekaisiin ja tarvii resetin Starilla.
dreamwiz
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 25.08.2010 13:12

Viesti Kirjoittaja dreamwiz »

Noniin, sain kun sainkin sen nollattua. Ja Rikun ohjeet itse asiassa oli ne jotka toimi, eli:

1) Avain 1-asentoon
2) Näytöstä PELKKÄ lämpötila TAI nopeus (riippuen asetuksista) esille. Se, joka näyttää keskinopeuksia ja lämpötilaa yhdellä näkymällä ei toimi.
3) 3 nopeaa painallusta trippimittarin nollauksesta (R / 0 nappi).

4) Jos ei toimi niin lue ohjeet uudelleen sanatarkasti :)

Kiitokset kaikille!
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6485
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

dreamwiz kirjoitti:
1) Avain 1-asentoon
Eiks sytytysvirta = 2 (vai olenko ymmärtänyt väärin)? 8)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Viesti Kirjoittaja RikuK »

Hyvä että sait toimimaan. Nyt en mene satavarmasti sanomaan pitikö ennen tuota resettinaputtelua virta-avain olla 1- vai 2-asennossa... Jompi kumpi kuitenkin.
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

RikuK kirjoitti:Hyvä että sait toimimaan. Nyt en mene satavarmasti sanomaan pitikö ennen tuota resettinaputtelua virta-avain olla 1- vai 2-asennossa... Jompi kumpi kuitenkin.
Yleensä pitää olla 2 asennossa
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Farmaristi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 23.10.2011 01:21
Paikkakunta: Oulun maakunta

Re: w211 2007 huoltovalon nollaus

Viesti Kirjoittaja Farmaristi »

Onnistuihan tuo nollaaminen, vähän aikaa aluksi piti ihmetellä nappien painamisjärjestystä.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: w211 2007 huoltovalon nollaus

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Tuossa kuvallinen ohje jos jotakin auttaa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Vastaa Viestiin