väyrysen huollot
väyrysen huollot
Tuossa tuo ajotietokone ilmeisesti antaa huoltoväliksi 20000km? Mitä kuuluu huoltoihin, onko järkevää/pystyykö itse tekemään?
Entä onko tarpeellista tehdä jotain useamminkin? ainakin öljyt vissiin kannattais vaihdella 10000 välein niinku oon muihinki autoihini tehny mutta onko muuta?
Auto on 270cdi 2000 ja ajettu on 245tkm.
Entä onko tarpeellista tehdä jotain useamminkin? ainakin öljyt vissiin kannattais vaihdella 10000 välein niinku oon muihinki autoihini tehny mutta onko muuta?
Auto on 270cdi 2000 ja ajettu on 245tkm.
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: väyrysen huollot
Jjjk300td kirjoitti:Tuossa tuo ajotietokone ilmeisesti antaa huoltoväliksi 20000km? Mitä kuuluu huoltoihin, onko järkevää/pystyykö itse tekemään?
Entä onko tarpeellista tehdä jotain useamminkin? ainakin öljyt vissiin kannattais vaihdella 10000 välein niinku oon muihinki autoihini tehny mutta onko muuta?
Auto on 270cdi 2000 ja ajettu on 245tkm.


MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Moi!
Osta Alfamerin korjaamokäsikirja niin saat vastauksia.
Laatikon öljyt kannattaa tosiaan vaihtaa (ja putsari myös).
Väykyssä on sellainen kumma juttu, että automaattilaatikon tilavuus on muistaakseni 7 litraa, mutta sieltä saa vain neljä litraa ulos. Loput jää turbiiniin. Eli jos öljy on kulahtaneen oloista niin vaihdata useampaan kertaan...
Luulisin, että kun kyselet "kylänmiehiltä", taxikuskeilta yms. niin löydät lähiseudultasi jonkun mersugurun, joka huoltaa paremmin kuin Veho ja halvemmalla.
Osta Alfamerin korjaamokäsikirja niin saat vastauksia.
Laatikon öljyt kannattaa tosiaan vaihtaa (ja putsari myös).
Väykyssä on sellainen kumma juttu, että automaattilaatikon tilavuus on muistaakseni 7 litraa, mutta sieltä saa vain neljä litraa ulos. Loput jää turbiiniin. Eli jos öljy on kulahtaneen oloista niin vaihdata useampaan kertaan...
Luulisin, että kun kyselet "kylänmiehiltä", taxikuskeilta yms. niin löydät lähiseudultasi jonkun mersugurun, joka huoltaa paremmin kuin Veho ja halvemmalla.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
mulla laitettiin ATF 134. koko vaihtohomma maksoi Veholla 226e Alennuksen kanssa 177e. Siihen tuli mukaan suodattimet ym tilpehöörit mitä siihen kuuluu. Vaihdatin Veholla kun sain takuun mukaan. Esimerkiksi Remontti-Reiska ei anna mitään takuuta ja Tronikin loota on kallis kapistus. Ei vaihto paljon halvempaa ole muuallakaan koska öljy maksaa 21e litrajjk300td kirjoitti:Mitä öljyä moottoriin pitää/kannattaa laittaa? Entä laatikkoon? Ja paljonko?
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Korjaamoiden työllä ja varaosilla on takuu. Siihen ei tarvita Vehoa.mulla laitettiin ATF 134. koko vaihtohomma maksoi Veholla 226e Alennuksen kanssa 177e. Siihen tuli mukaan suodattimet ym tilpehöörit mitä siihen kuuluu. Vaihdatin Veholla kun sain takuun mukaan. Esimerkiksi Remontti-Reiska ei anna mitään takuuta ja Tronikin loota on kallis kapistus. Ei vaihto paljon halvempaa ole muuallakaan koska öljy maksaa 21e litra
Vanhojen mersujen, siis esim. 210-koristen, laatikoihin ei tarvitse laittaa ATF134:ää.
Sekin on oikea öljy mutta käypäistä öljyä saa HUOMATTAVASTI halvemmalla.
Jep. Jos ei perus huoltohommia pysty tekemään takuutyönä niin sama melkeenpä sitte lopettaa saman tien. Vakuutukset on sille varalle jos sattuu se OHO ja on kyse asennusvirheestä.dealer kirjoitti:Korjaamoiden työllä ja varaosilla on takuu. Siihen ei tarvita Vehoa.mulla laitettiin ATF 134. koko vaihtohomma maksoi Veholla 226e Alennuksen kanssa 177e. Siihen tuli mukaan suodattimet ym tilpehöörit mitä siihen kuuluu. Vaihdatin Veholla kun sain takuun mukaan. Esimerkiksi Remontti-Reiska ei anna mitään takuuta ja Tronikin loota on kallis kapistus. Ei vaihto paljon halvempaa ole muuallakaan koska öljy maksaa 21e litra
Vanhojen mersujen, siis esim. 210-koristen, laatikoihin ei tarvitse laittaa ATF134:ää.
Sekin on oikea öljy mutta käypäistä öljyä saa HUOMATTAVASTI halvemmalla.
Mikä se semmonen laadukas takuutyö öljynvaihto on jossa sotketaan paskasen öljyn sekaan n. 3,5L uutta öljyä kuten monissa paikoissa tehdään

Joku mersupurkaamo??
Vanhojen mersujen, siis esim. 210-koristen, laatikoihin ei tarvitse laittaa ATF134:ää.
Sekin on oikea öljy mutta käypäistä öljyä saa HUOMATTAVASTI halvemmalla.[/quote]
Siis 2000 vuosimallin automaattilaatikko ei tarvi atf134 vai? Mitä tuonne oikeasti kannattaa laittaa? AlfaMer korjausopas sanoo että atf134 ja sit oli joku toinen mitä en nyt muista.
Sekin on oikea öljy mutta käypäistä öljyä saa HUOMATTAVASTI halvemmalla.[/quote]
Siis 2000 vuosimallin automaattilaatikko ei tarvi atf134 vai? Mitä tuonne oikeasti kannattaa laittaa? AlfaMer korjausopas sanoo että atf134 ja sit oli joku toinen mitä en nyt muista.
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Esim. KL:stä saa ostaa sellaisen "mittatikun" työkaluna. Kysäiseppäs vaikka sieltä.jjk270cdi kirjoitti:Kuinka tuon automaattilaatikon öjymäärän tarkastus kun ei ole mittatikkua, niin voiko sen mitata vaan jollain esim. vaijerilla ja lykätä pohjaan asti että onko siellä joku toppari mihin se pysähtyy? Ja kuinka paljon pitää olla?
Kl:stä kävin kysymässä niin ei ollut myynnissä. Kyllähän tuon pystyy kai mitata vaikka sillä vaijerilla kun vaan tietäis paljonko pitää tulla tikkuun?RH kirjoitti:Esim. KL:stä saa ostaa sellaisen "mittatikun" työkaluna. Kysäiseppäs vaikka sieltä.jjk270cdi kirjoitti:Kuinka tuon automaattilaatikon öjymäärän tarkastus kun ei ole mittatikkua, niin voiko sen mitata vaan jollain esim. vaijerilla ja lykätä pohjaan asti että onko siellä joku toppari mihin se pysähtyy? Ja kuinka paljon pitää olla?
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
...
Kun mun väyryseen vaihdettiin autom. laatikon öljyt, tehtiin se kahteen kertaan, koska turbiiniin jää sen verran öljyä. Öljypohjan pesu, tiivisteet, öljyt , vaihdot sekä anturin läpiviennin tiivisteen uusiminen yhteensä hieman yli sata euroa!! Eli suurin piirtein saman hintainen kuin normi öljyn vaihto.
Jaa että ei. Sieltä omani joskus taannoin ostin, mutta lie poistunut valikoimista sitten.jjk270cdi kirjoitti:Kl:stä kävin kysymässä niin ei ollut myynnissä. Kyllähän tuon pystyy kai mitata vaikka sillä vaijerilla kun vaan tietäis paljonko pitää tulla tikkuun?RH kirjoitti:Esim. KL:stä saa ostaa sellaisen "mittatikun" työkaluna. Kysäiseppäs vaikka sieltä.jjk270cdi kirjoitti:Kuinka tuon automaattilaatikon öjymäärän tarkastus kun ei ole mittatikkua, niin voiko sen mitata vaan jollain esim. vaijerilla ja lykätä pohjaan asti että onko siellä joku toppari mihin se pysähtyy? Ja kuinka paljon pitää olla?
Mikä pistoke?petsku kirjoitti:kannattaa muuten edellä mainittujen lisäksi vaihattaa sinne lodjukkeeseen se pistoke samalla jos öljyjä vaihtelet. maksaa vain 8-10e veholla. veholla taitavat vaihtaa sen automatic aina samalla kun öljytkin. ärsyttävää jos joutuu sen sitten taas jälkikäteen erikseen tekemään.
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Nähdäkseni tarvii, koska se on tehtaan nykyinen suositus. Mersuhan on tullut jälkiviisaaksi automaattien suhteen: aluksi niitä ei pitänyt huoltaa lainkaan, sitten piti ja nyt öljylaatukin on päivitetty.dealer kirjoitti:Ei tarvi.Siis 2000 vuosimallin automaattilaatikko ei tarvi atf134 vai?
http://bevo.mercedes-benz.com/downloadf ... _231_1.pdf
Tuolla mainitaan luokka 236.14 ainoana sallittuna öljynä näihin 5-vaihteisiin 722.6-tyyppisiin automaatteihin (sivu 5, aivan ylhäällä). Eli atf134.
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93