M104 tyhjäkäynti ja irrallinen liitin konehuoneessa.
M104 tyhjäkäynti ja irrallinen liitin konehuoneessa.
Löytyi imusarjan alta tuommoinen irtoliitin. Tietääkö kukaan mikä tämä on? Autohan on S124 -92 loppuvuodelta ja 320 24-venttiilinen.
http://www.aijaa.com/v.php?i=6619670.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=6619670.jpg
Viimeksi muokannut MarkoT, Pe 03.09.2010 13:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 70
- Liittynyt: To 26.08.2010 08:41
Re: Mikä irrallinen liitin 320 konehuoneessa.
Kyllä tuo on kaasuläpänliitin. Sen paikka melkein näkyy tuosta kuvasta,MarkoT kirjoitti:Löytyi imusarjan alta tuommoinen irtoliitin. Tietääkö kukaan mikä tämä on? Autohan on S124 -92 loppuvuodelta ja 320 24-venttiilinen.
http://www.aijaa.com/v.php?i=6619670.jpg
kattelet vaan vähän tarkemmin, se on pikkuisen hankalasti alempana piilossa. Mulla ainakin tyhjäkäynti hyppäsi ylös ja sammui muutaman sekunnin kuluttua kun otin tuon käynnissä irti.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 219
- Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
- Paikkakunta: Esbåå
Kaasuläppä on joo. Ihime on jos kulukee tuo irti. Siinä vastakappaleessa on oikeen salpa jolla tuo tullee kiinni, erikoista jos itekseen irtoo.
Hiipii vaan mieleen että ois vaijerista saatu käymään tyhjää ja raavittu liitin irti ku läppämotorit on rikki. Läppähässäkkä tuohon malliin rapee tonni euroissa.
Hiipii vaan mieleen että ois vaijerista saatu käymään tyhjää ja raavittu liitin irti ku läppämotorit on rikki. Läppähässäkkä tuohon malliin rapee tonni euroissa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 70
- Liittynyt: To 26.08.2010 08:41
Jatkotutkimuksia suoritettu ja paikallistin omasta mielestäni tuon kaasuläpän 14(11)-napaisen liittimen joka on salvalla varmistettu. Kuvassa liitin avattuna ja vertailun vuoksi tuo mysteeriliitin vieressä. Mysteeriliittimen kaapeli haarottuu sylinterikannen päällä kulkevasta nipusta.
http://www.aijaa.com/v.php?i=6634169.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=6634169.jpg
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 70
- Liittynyt: To 26.08.2010 08:41
Eihän se täysin moitteettomasti toimi. Lämpimänä tyhjäkäynti on tosi pienellä, noin 600-650 kierrosta. Ja silleen epäsäännöllisen säännöllisesti pätkäsee, tuntuu tärinää tyhjäkäynnillä. Vai onkohan tämäkin näitä M104:sen ominaisuuksia?pekkaliipola kirjoitti:tuo soikea liitin näyttää aivan samalta kuin mikä on c 180- 93 läppäkotelossa.. sama määrä piikkejäkin. todnäk. ylimääräisenä vaan siinä johtosarjassa jos kerran pelittää hyvin.
Aika tutulta kuulostaa.MarkoT kirjoitti:Eihän se täysin moitteettomasti toimi. Lämpimänä tyhjäkäynti on tosi pienellä, noin 600-650 kierrosta. Ja silleen epäsäännöllisen säännöllisesti pätkäsee, tuntuu tärinää tyhjäkäynnillä. Vai onkohan tämäkin näitä M104:sen ominaisuuksia?

Tarkoitus oisi käyttää kaasuläppä irti ja tirskauttaa sinne pikkuisen potentiometrin puhdistusainetta. Tilauksessa on myös M111:n johtosarja (C 180:stä), josta saisi tuon kaasuläpän liittimen. Jos "uuden" johtosarjan johdot ovat vielä hyvässä käveessä, niin paiskaisi sen tuohon läppään. Jos se on "murusina", niin voisi koettaa enste avata sen uuden liittimen. Ei tarvitsisi olla läpän niin pitkään irti.
t.
Risto
E500 – 211.070
-
- Mersumies
- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Samanlainen on 320 TE vm. 1993:ssa.
MarkoT kirjoitti:Jatkotutkimuksia suoritettu ja paikallistin omasta mielestäni tuon kaasuläpän 14(11)-napaisen liittimen joka on salvalla varmistettu. Kuvassa liitin avattuna ja vertailun vuoksi tuo mysteeriliitin vieressä. Mysteeriliittimen kaapeli haarottuu sylinterikannen päällä kulkevasta nipusta.
http://www.aijaa.com/v.php?i=6634169.jpg
Juuri tuollainen liitin joka menee salvalla lukittavaan keskinopeussääätimeen.
Meseillään
Re: Samanlainen on 320 TE vm. 1993:ssa.
Kappas. Oon ollut siinä oletuksessa, että uudemmassa M104:ssä vakkarin "säädin" olisi integroitu kaasuläppään. Onko sulla vielä joku eri mulikka tempomaatille?Mese 320 TE kirjoitti:Juuri tuollainen liitin joka menee salvalla lukittavaan keskinopeussääätimeen.
t.
Risto
E500 – 211.070
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 219
- Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
- Paikkakunta: Esbåå
Läppäkotelo on heleppo ja nopee ottaa irti, mahtuu tulemaan ylöspäin. Purku hankalampi. Läppäakselin päät on vedetty konetigillä kiinni, eli dremelihommiksi menee. Potikka on koteloitu erikseen ja siihen ei pääse käsiksi muuten kuin purkamalla akselista romut pois. Lopuksi pitää hitsata vivut takas. (tarkasti oikeaan asentoon)Roisto kirjoitti: Tarkoitus oisi käyttää kaasuläppä irti ja tirskauttaa sinne pikkuisen potentiometrin puhdistusainetta.
t.
Risto

Tuotakaan pakettia ei ole tehty huollettavaksi, uutta vaan tonnilla kehiin.

Sulla taisikin olla jossain kuvia omastasi. Oliko ne Mesen serverillä vai jossain muualla? Saisiko niitä nähtäväksi?Easy Rider kirjoitti:Läppäkotelo on heleppo ja nopee ottaa irti, mahtuu tulemaan ylöspäin. Purku hankalampi. Läppäakselin päät on vedetty konetigillä kiinni, eli dremelihommiksi menee. Potikka on koteloitu erikseen ja siihen ei pääse käsiksi muuten kuin purkamalla akselista romut pois. Lopuksi pitää hitsata vivut takas. (tarkasti oikeaan asentoon)
Oliko potentiometri ihan koteloitu? M111:ssä potikan liu'ut olivat samassa kotelossa kuin hammasrattaatkin. Eihän niihin putsaamaan päässyt mutta sinne kuitenkin pystyi ruikkaamaan liukkaria pillillä pullosta.
t.
Risto
E500 – 211.070
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 219
- Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
- Paikkakunta: Esbåå