M104 tyhjäkäynti ja irrallinen liitin konehuoneessa.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
MarkoT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Su 03.02.2008 00:00

M104 tyhjäkäynti ja irrallinen liitin konehuoneessa.

Viesti Kirjoittaja MarkoT »

Löytyi imusarjan alta tuommoinen irtoliitin. Tietääkö kukaan mikä tämä on? Autohan on S124 -92 loppuvuodelta ja 320 24-venttiilinen.

http://www.aijaa.com/v.php?i=6619670.jpg
Viimeksi muokannut MarkoT, Pe 03.09.2010 13:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Dtr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 17.01.2006 22:46

Viesti Kirjoittaja Dtr »

näyttää kaasuläpän liittimeltä, mutta tuskin on oisit varmaan huomannu jos ois irti :D
IMA-535
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: To 10.06.2010 19:40
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja IMA-535 »

Villi arvaus, eka tulis mieleen lokilämppärin, tai sitte sisäpistokkeen kaapeli. Itellä ainaki näin äkkiä muistellen saman näkönen.
Lada 1200S -87
Peugeot 405 sri -89
Nissan bluebird 2.0 -87
Toyota corolla 1.3 -89
Ford mondeo 1.8 -98
Opel vectra 2.0dti -97
MB E200cdi -99
Volvo S80 2.4 -00
Avatar
mikipp
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.09.2009 18:14
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikipp »

loki on vain kolminapainen...muuten on aika saman värinen.
Avatar
Dtr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 17.01.2006 22:46

Viesti Kirjoittaja Dtr »

joo lämppärin piuha on 3 napainen... kaasuläpän liittimen napojen määrä vissiin riippuu vähän varusteista, itellä muistaakseni on 11 napainen
pekkaliipola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: To 26.08.2010 08:41

Viesti Kirjoittaja pekkaliipola »

aivan samalta näyttää tosiaan kuin läppäkotelon pistoke.. ja sielähän se on imusarjan alla ainakin W202ssa..
Hanu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 29.08.2010 20:08

Re: Mikä irrallinen liitin 320 konehuoneessa.

Viesti Kirjoittaja Hanu »

MarkoT kirjoitti:Löytyi imusarjan alta tuommoinen irtoliitin. Tietääkö kukaan mikä tämä on? Autohan on S124 -92 loppuvuodelta ja 320 24-venttiilinen.

http://www.aijaa.com/v.php?i=6619670.jpg
Kyllä tuo on kaasuläpänliitin. Sen paikka melkein näkyy tuosta kuvasta,
kattelet vaan vähän tarkemmin, se on pikkuisen hankalasti alempana piilossa. Mulla ainakin tyhjäkäynti hyppäsi ylös ja sammui muutaman sekunnin kuluttua kun otin tuon käynnissä irti.
MarkoT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Su 03.02.2008 00:00

Viesti Kirjoittaja MarkoT »

Liitin on soikea vaikka kuvasta voisikin kuvitella että se on pyöreä. Ja auto käy sekä kulkee mielestäni niinkuin pitääkin. Ainoastaan tyhjäkäynnillä esiintyy satunnaista pätkimistä jonka syytä olen metsästänyt jonkin aikaa. Esimerkiksi sytytystulpat ja johdot vaihdettu sekä ilmamäärämittari.
Easy Rider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
Paikkakunta: Esbåå

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kaasuläppä on joo. Ihime on jos kulukee tuo irti. Siinä vastakappaleessa on oikeen salpa jolla tuo tullee kiinni, erikoista jos itekseen irtoo.

Hiipii vaan mieleen että ois vaijerista saatu käymään tyhjää ja raavittu liitin irti ku läppämotorit on rikki. Läppähässäkkä tuohon malliin rapee tonni euroissa.
pekkaliipola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: To 26.08.2010 08:41

Viesti Kirjoittaja pekkaliipola »

no tuohan on helppo tarkistaa... seuraat vain läppäkotelolta lähtevää piuhaa ja katot löytyykö sieltä päästä irtonainen pistoke :) jos ei ni sitten tuo on joku mikä lie.. itelle ostin w202 läpän 170 e purkaamolta.
MarkoT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Su 03.02.2008 00:00

Viesti Kirjoittaja MarkoT »

Jatkotutkimuksia suoritettu ja paikallistin omasta mielestäni tuon kaasuläpän 14(11)-napaisen liittimen joka on salvalla varmistettu. Kuvassa liitin avattuna ja vertailun vuoksi tuo mysteeriliitin vieressä. Mysteeriliittimen kaapeli haarottuu sylinterikannen päällä kulkevasta nipusta.

http://www.aijaa.com/v.php?i=6634169.jpg
Avatar
Dtr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 17.01.2006 22:46

Viesti Kirjoittaja Dtr »

Joo tuo isompihan se kaasuläpän liitin onkin. Mielenkiintoista et mikä tuo 8 napainen on :D
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Hmm,

Oisko johtosarja tehty niin, että se passaisi sekä karvalakkiversiolle että ASR/tempomat -versiolle? Karvalakkimallissahan kaasuläppää ohjaa moottorin boksi, kun taas "kehittyneemmissä" malleissa oma boksinsa.

t.
Risto
E500 – 211.070
pekkaliipola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: To 26.08.2010 08:41

Viesti Kirjoittaja pekkaliipola »

tuo soikea liitin näyttää aivan samalta kuin mikä on c 180- 93 läppäkotelossa.. sama määrä piikkejäkin. todnäk. ylimääräisenä vaan siinä johtosarjassa jos kerran pelittää hyvin.
MarkoT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Su 03.02.2008 00:00

Viesti Kirjoittaja MarkoT »

pekkaliipola kirjoitti:tuo soikea liitin näyttää aivan samalta kuin mikä on c 180- 93 läppäkotelossa.. sama määrä piikkejäkin. todnäk. ylimääräisenä vaan siinä johtosarjassa jos kerran pelittää hyvin.
Eihän se täysin moitteettomasti toimi. Lämpimänä tyhjäkäynti on tosi pienellä, noin 600-650 kierrosta. Ja silleen epäsäännöllisen säännöllisesti pätkäsee, tuntuu tärinää tyhjäkäynnillä. Vai onkohan tämäkin näitä M104:sen ominaisuuksia?
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

MarkoT kirjoitti:Eihän se täysin moitteettomasti toimi. Lämpimänä tyhjäkäynti on tosi pienellä, noin 600-650 kierrosta. Ja silleen epäsäännöllisen säännöllisesti pätkäsee, tuntuu tärinää tyhjäkäynnillä. Vai onkohan tämäkin näitä M104:sen ominaisuuksia?
Aika tutulta kuulostaa. :? Seilaavatko tyhmäkäyntikierrokset ajoittain?

Tarkoitus oisi käyttää kaasuläppä irti ja tirskauttaa sinne pikkuisen potentiometrin puhdistusainetta. Tilauksessa on myös M111:n johtosarja (C 180:stä), josta saisi tuon kaasuläpän liittimen. Jos "uuden" johtosarjan johdot ovat vielä hyvässä käveessä, niin paiskaisi sen tuohon läppään. Jos se on "murusina", niin voisi koettaa enste avata sen uuden liittimen. Ei tarvitsisi olla läpän niin pitkään irti.

t.
Risto
E500 – 211.070
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tyhjäkäynti kuuluuki olla alle 700 :roll:

tuon ku vaihto, ni loppu tärinät ja pätkiminen mun 320:sta:
MOTONET kirjoitti:Bosch-ilmamassamittari MB-24v 28-3366 Ilmamassamittari Bosch-0280217500 280E/320E 93->95 [1993 - 1995] 88.00 €
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1645
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Samanlainen on 320 TE vm. 1993:ssa.

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

MarkoT kirjoitti:Jatkotutkimuksia suoritettu ja paikallistin omasta mielestäni tuon kaasuläpän 14(11)-napaisen liittimen joka on salvalla varmistettu. Kuvassa liitin avattuna ja vertailun vuoksi tuo mysteeriliitin vieressä. Mysteeriliittimen kaapeli haarottuu sylinterikannen päällä kulkevasta nipusta.

http://www.aijaa.com/v.php?i=6634169.jpg

Juuri tuollainen liitin joka menee salvalla lukittavaan keskinopeussääätimeen.
Meseillään
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Sergey kirjoitti:Ilmamassamittarin ku vaihto, ni loppu tärinät ja pätkiminen mun 320:sta:
Mullei auttanna. :( Kulutus vähä pieneni. :D

t.
Risto
E500 – 211.070
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Re: Samanlainen on 320 TE vm. 1993:ssa.

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Mese 320 TE kirjoitti:Juuri tuollainen liitin joka menee salvalla lukittavaan keskinopeussääätimeen.
Kappas. Oon ollut siinä oletuksessa, että uudemmassa M104:ssä vakkarin "säädin" olisi integroitu kaasuläppään. Onko sulla vielä joku eri mulikka tempomaatille?

t.
Risto
E500 – 211.070
Easy Rider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
Paikkakunta: Esbåå

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Roisto kirjoitti: Tarkoitus oisi käyttää kaasuläppä irti ja tirskauttaa sinne pikkuisen potentiometrin puhdistusainetta.

t.
Risto
Läppäkotelo on heleppo ja nopee ottaa irti, mahtuu tulemaan ylöspäin. Purku hankalampi. Läppäakselin päät on vedetty konetigillä kiinni, eli dremelihommiksi menee. Potikka on koteloitu erikseen ja siihen ei pääse käsiksi muuten kuin purkamalla akselista romut pois. Lopuksi pitää hitsata vivut takas. (tarkasti oikeaan asentoon) :(

Tuotakaan pakettia ei ole tehty huollettavaksi, uutta vaan tonnilla kehiin. :evil:
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Easy Rider kirjoitti:Läppäkotelo on heleppo ja nopee ottaa irti, mahtuu tulemaan ylöspäin. Purku hankalampi. Läppäakselin päät on vedetty konetigillä kiinni, eli dremelihommiksi menee. Potikka on koteloitu erikseen ja siihen ei pääse käsiksi muuten kuin purkamalla akselista romut pois. Lopuksi pitää hitsata vivut takas. (tarkasti oikeaan asentoon) :(
Sulla taisikin olla jossain kuvia omastasi. Oliko ne Mesen serverillä vai jossain muualla? Saisiko niitä nähtäväksi?

Oliko potentiometri ihan koteloitu? M111:ssä potikan liu'ut olivat samassa kotelossa kuin hammasrattaatkin. Eihän niihin putsaamaan päässyt mutta sinne kuitenkin pystyi ruikkaamaan liukkaria pillillä pullosta.

t.
Risto
E500 – 211.070
Easy Rider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
Paikkakunta: Esbåå

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kuvia ei oo sisäkaluista, ulukopuolennii kuvat on vissiin vaan mesellä. Potikka oli koteloitu näkymättömiin sinne rattaijen alle, kotelon niititkin piti porata auki että pääs hiilikalavot näkemään.
Vastaa Viestiin