Mb 200d 1990

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Järkkä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 01.12.2007 11:59

Mb 200d 1990

Viesti Kirjoittaja Järkkä »

Mikä tuli kun nostin kytkintä kuului kolaus ja auto ei liikahtanut mihinkään? Olin tuolloin liikennevaloissa. Kytkinpoljin ja vaihdevipu tuntuvat toimivan normaalisti paitsi, että vaihteet menevät päälle vaikka en paina kytkintä. Pieni rutina kuului eka kerralla kun laitoin pakin päälle. Olin kuulevinani kolinaa perästä kun pakki on päällä. Alkukolausta en pysty sanomaan varmasti tuliko se etupäästä vai takapäästä, mutta etupää tuntui ensivaiheessa todennäköiseltä, joskaan en voi olla varma. Sisälle ei kuulu mitään käynnissä ollessa. Mikä on korjattava?
Avatar
apg
Mersumies
Mersumies
Viestit: 533
Liittynyt: Ke 07.11.2007 20:40
Paikkakunta: URJALA

Viesti Kirjoittaja apg »

oisko vetoakseli poikki?
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Järkkä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 01.12.2007 11:59

mb200d 1990

Viesti Kirjoittaja Järkkä »

apg kirjoitti:oisko vetoakseli poikki?
Kuinka sen voi todeta?
Avatar
apg
Mersumies
Mersumies
Viestit: 533
Liittynyt: Ke 07.11.2007 20:40
Paikkakunta: URJALA

Viesti Kirjoittaja apg »

ryömit sinne auton alle otat akselista kiinni ja heilutat niitä. Menevät usein poikki siitä ulomman vetonivelen suojakumin alta.
Entäs liikkuuko nopeusmittari vaikkei auto liiku?
Viimeksi muokannut apg, Su 29.08.2010 22:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Peltzi07
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 311
Liittynyt: Ma 30.04.2007 10:20
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Peltzi07 »

kurkkaat takaa auton molempien renkaiden napoihin nii jos on poikki nii huomaa kyllä.

EDIT kerkesit :twisted:
Talon mersut:
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
Järkkä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 01.12.2007 11:59

mb200d 1990

Viesti Kirjoittaja Järkkä »

apg kirjoitti:ryömit sinne auton alle otat akselista kiinni ja heilutat niitä. Menevät usein poikki siitä ulomman vetonivelen suojakumin alta.
Entäs liikkuuko nopeusmittari vaikkei auto liiku?
Akseli kuskinpuolelta poikki. Onko helppo tee-se-itse-miehen korjata ja paljonko akseli maksaa? Kannattaako vaihtaa käytetty ja samalla jotain muuta vaihdettavaa?
Avatar
apg
Mersumies
Mersumies
Viestit: 533
Liittynyt: Ke 07.11.2007 20:40
Paikkakunta: URJALA

Viesti Kirjoittaja apg »

Helppo vaihtaa, napamutteri saattaa olla todella tiukassa.
Uusi maksaa kl:ssä 318e.
Onhan niitä käytettyjäkin laitettu katkenneiden tilalle, mutta kannatta katsoa ettei se käytetty ole samasta kohtaa mätä.
Ei tarvi vaihtaa samalla mitään muuta.
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Lestrange
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 24.09.2009 16:54

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Renkaan päästä eli navan päästä irtoaa pitkällä vääntövarrella ja 30" 12 kulmaisella hylsyllä se mutteri.

Perän päästä voi löytyä joko 10mm XZN-kanta tai sitten normaali kuusiokoloruuvi. Niitä taitaa olla 8 kappaletta.

Käytettyjä ja ehjiä vetareita voi löytyä 30€ ylöspäin. Itse ostin 50€ + postikulut.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mulla olis vielä 1 kpl 200D:n vetareita jäljellä tuohon 50 € + postit (tai matkahuolto, ihan miten ostaja haluaa) hintaan...

ja on tarkistettu, ettei ole puoliksi ruostunut puhki...

ota yv:llä yhteyttä, jos kiinnostaa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vastaa Viestiin